1. leht 3-st
Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 25.08.2013 18:46
Postitas tilkur
Tõin ühe saksa raua juurde,seekord siis mersu...
Auto siis 1973 aasta 450 sel (4,5),lisadeks el. aknad,el. luuk,järelpaigaldatud konditsioneer,järelpaigaldatud EFI.
Plaanis siis panna alla 16 tollised Amg penta veljed,suurem mootor (6,9 liitrit),
ülelaadimine,kere korrastamine,vähe viisakam sisu,jne
mingi tundmatu efi setup

Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 25.08.2013 19:33
Postitas Datsunimies
hakkilas pildistatud?

Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 25.08.2013 20:07
Postitas tilkur
turbonissan kirjutas:hakkilas pildistatud?

Jep

,mis siis?
Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 25.08.2013 23:11
Postitas hents99
6.9 M100 mootor on sigaraske (~450kg). Kui oled kolbi ja kepsu käes hoidnud, siis saad aru, et tasuks midagi kergemat otsida. Mäletamistmööda oli kolb+keps ~9kg.
Tuttaval oli 6.9 ülelaadijaga SLC keres. 2000rpm juures oli ca 1000Nm.
Kuna sõidumugavus oli kadunud, siis asendas ta selle 6.9 mootori 5.6 M117 vastu, mis on oluliselt kergem(ilmselt üks kergemaid MB V8 seeriamootoreid, M116 on kegem, sest ta on ca 30mm kitsam) aga muidu karakteristika poolest väga sarnane mootor.
Igal juhul 5.6 kahe turboga oli ikka sõit omaette, mis siiani meelest ei lähe
Btw. M100 mootor on iseenesest päris äge asi. 50-ndate mootori kohta üpris kaasaegne: Kuivkarter, sequential süüte- ja kütusesüsteem (EFI).
Mina tegeleks pigem sama 4.5 mootoriga. Sellel on mehaanilised tõukurid jne. Suht tugev ja lollikindel mootor.
Auto tundub päris korralik.
Soovin edu!
Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 26.08.2013 9:49
Postitas tilkur
hents99 kirjutas:6.9 M100 mootor on sigaraske (~450kg). Kui oled kolbi ja kepsu käes hoidnud, siis saad aru, et tasuks midagi kergemat otsida. Mäletamistmööda oli kolb+keps ~9kg.
Tuttaval oli 6.9 ülelaadijaga SLC keres. 2000rpm juures oli ca 1000Nm.
Kuna sõidumugavus oli kadunud, siis asendas ta selle 6.9 mootori 5.6 M117 vastu, mis on oluliselt kergem(ilmselt üks kergemaid MB V8 seeriamootoreid, M116 on kegem, sest ta on ca 30mm kitsam) aga muidu karakteristika poolest väga sarnane mootor.
Igal juhul 5.6 kahe turboga oli ikka sõit omaette, mis siiani meelest ei lähe
Btw. M100 mootor on iseenesest päris äge asi. 50-ndate mootori kohta üpris kaasaegne: Kuivkarter, sequential süüte- ja kütusesüsteem (EFI).
Mina tegeleks pigem sama 4.5 mootoriga. Sellel on mehaanilised tõukurid jne. Suht tugev ja lollikindel mootor.
Auto tundub päris korralik.
Soovin edu!
M100 (6.9) tuleb päris kindlasti,see on juba ammu ära otsustatud.
4,5 mootoriga saab keegi teine tegeleda,see jääb koos käigukastiga varsti üle
Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 26.08.2013 10:00
Postitas jeff01
Mootori kaal tundub lausa haige, nagu miski laeva mootoriga oleks tegu
Juhitavus muutub tõesti päris kõvasti kui esiosale 100+kg lisada sest see, et tee seda mitte vaid raskemaks vaid tõstab ka tagaotsa kergemaks. Kusagil Hullates võid avastada, et käitub kohati ristivastupidi oodatavaga....pigem kui alajuhitav esiveoline....aga kui inimene tahab ja teab mis ta tahab siis
Kui suurelt asi plaanis? Sellise töömahu ja MB märgi abil võib see päris suuri numbreid ka stock sisuga näidata
...ootan huviga pilte edasisest.
Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 26.08.2013 10:01
Postitas Jaan
Kurat, vanasti ikka tehti autosid. Pill on 40a vana ja näeb ikka seest kvaliteetsem välja kui tänaseks 5a vanused lukspillid.
Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 26.08.2013 12:12
Postitas tilkur
jeff01 kirjutas:Mootori kaal tundub lausa haige, nagu miski laeva mootoriga oleks tegu
Juhitavus muutub tõesti päris kõvasti kui esiosale 100+kg lisada sest see, et tee seda mitte vaid raskemaks vaid tõstab ka tagaotsa kergemaks. Kusagil Hullates võid avastada, et käitub kohati ristivastupidi oodatavaga....pigem kui alajuhitav esiveoline....aga kui inimene tahab ja teab mis ta tahab siis
Kui suurelt asi plaanis? Sellise töömahu ja MB märgi abil võib see päris suuri numbreid ka stock sisuga näidata
...ootan huviga pilte edasisest.
Võttes arvesse asjaolu,et 6,9 ongi just selle kere jaoks tehtud,ei juhtu selle juhitavusega miskit erilist.Ma päris palju aastaid sõïtsin sl600-ga , tean kyll mis tähendab "nose heavy"

Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 27.08.2013 22:21
Postitas tilkur
tilkur kirjutas:
mingi tundmatu efi setup
Ikkagi eksisin,sai kõvasti infot kaevatud vahepeal.Tegemist on D jetronic pritsega mida pandi kuni 75 aastani sellele mootorile.Tegemist siis speed density tüüpi hargpritsega.Aru ei saa miks tehti sellelt "upgrade" meh. pritsele (k jet)
Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 28.08.2013 21:33
Postitas tilkur
Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 29.08.2013 8:34
Postitas mitsu_manic
Kastiks jääb automaat? Mis ulme rehv seda jõudu kinni hoidma hakkab?
Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 29.08.2013 8:57
Postitas Raceboy
6.9 on vinge mootor tehnoloogiliselt, eriti arvestades tema ajastut ja kuivkarterile on raske ei öelda. Neid seeriamootoreid, mis tehasest kuivkarterit evivad, pole kuigi palju.
9" velje peale läheb ~265-285 rehv (sõltub tootjast), nii et välimus veel ei kannata.
Mulle see auto meeldib väga, isiklikult eelistaks manuaalkasti, aga ega see kerge teema pole
Edu masinaga!
Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 16.10.2013 20:45
Postitas tilkur
Uus hammasvöö sai valmis,vbl tuleb veel korra teha
Igaks juhuks ostisin esitiiva tagavaraks

Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 17.10.2013 11:08
Postitas Jaan
A kes neid hoorattaid üldse teeb? Mul pole kunagi vaja olnud, aga Mondeo 2-e massilise tahaks meelsasti kaalule visata, kus on sellise asja ainuõige koht, isega uuena.
Palju maksab?
Re: Mercedes Benz 450 sel-73 :::tilkur:::
Postitatud: 17.10.2013 18:52
Postitas hents99
CNC freesi all oleks mõistlik teha.
Mina mersudele teen selliseid:

Need muidugi standard 184mm sidurile, sest turbomootoriga pole mõtet tavalist kasutada.
Ka MB V8`le on mul olemas
Vesilõikuses toorik lõigata ja kusagil töödelda on ilmselt kallim, kui kohe kõik nullist CNC`s teha.