1. leht 2-st

Vesinikülihapendi?!

Postitatud: 08.05.2006 12:07
Postitas juss
OOda mis värk selle vesinikülihapendiga on? Kuulsid,et pidi kuuma käes paisuma 8X ja pidi kasutatama turbokatel rõhu tõstmiseks(turborõhu). Aga kui valel ajal pihustada siis pidi turbo laiali lendama :-D

Postitatud: 08.05.2006 13:21
Postitas henri
Mis ajast paisumine on hea turbomootorile. Õhk paisub kui ta kuumaks läheb ja seepärast leitatigi intercooler vastasel korral ei mahub liiga vähe õhku silindrisse.

Keegi targem võiks kommenteerida.

Postitatud: 08.05.2006 19:46
Postitas juss
Idee on ,et väljalaske kollase lastakse vesiniku ja sellega saavutatakse see ,et turbo lööb kuni 4X suuremat rõhku.Kui mootor ei suuda ise turbot ära toita!
Aga ma lootsin ,et mõni teab sellest teemast rohkem kui mina.

Postitatud: 08.05.2006 19:57
Postitas Fos
Kui sul on nii väike mootor, et ei suuda turbot korralikult ringigi ajada, siis ei kannata see mootor ka arvatavasti 4x kõrgemat rõhku välja. Ammugi ei kannata ühegi turbo laagrid 4x suuremaid pöörlemissagedusi, kui nad ette on nähtud. kujutad ette mõnda laagrit, millel on ette nähtud pöörlemissagedu 100 000 pööret/minutis käimas ringi 400 000 pööret minutis? :roll:

Kui oled uurinud, siis huvitav, kus kohas seda manti hoiustatakse? mingis balloonis v? Millal ta paisuma hakkab... temperatuuri tõustes?

Postitatud: 08.05.2006 20:11
Postitas juss
Ise pole netist otsinud aga ilmselt googeldades peaks tulemusi olema.
Ega ei pea vesiniku pihustama niipalju ,et ta turbo rõhku tõstab 4X. Ilmselt kasutatakse seda nippi välismaal turbotamisel.Aga kellel huvi see uurigu netist järgi jagagu oma teadmise teistega ka!

Postitatud: 08.05.2006 23:36
Postitas Young Dirty Chinaman
vesinikülihapendit (H2O2) eritab leeliste ja teiste orgaaniliste ainetega reageerides hapnikku..
kas see mitte ei ole kasutusel haavade puhastamisel?

Postitatud: 09.05.2006 9:39
Postitas henri
Äkki on tegu vesinikperoksiidiga :) . Ilusal lapsel mitu nime, kuid esimest korda kuulen et teda keegi vesinikülihapendiks nimetab (ingl k dioxide of hydrogen või hydrogen peroxide). Kasutatakse jah haavade puhastamisel samas kasutatakse seda ka rakettides kütusena ning on ka pleegitamisel edukas. Lugege Kadunud 3 sekundiga e. veerandmiil kiiremini kui Top Fuel dragster usaraud.ee -s

Paisumine on tingitud lagunemisest mitte kõrgemast temperatuurist. Nagu eelnevalt mainitud laguneb ta O2-ks ja H2O-ks.

Postitatud: 09.05.2006 17:02
Postitas Young Dirty Chinaman
henri kirjutas:Äkki on tegu vesinikperoksiidiga..
jah, pigem see :) , mul kuskilt kohast valesti külge jäänud.

Postitatud: 10.05.2006 10:08
Postitas juss
Aga kas eestis keegi kasutab ka sellist asja?
Üks tutav tahab proovida aga egs näha ole

Postitatud: 10.05.2006 11:12
Postitas henri
juss kirjutas:Aga kas eestis keegi kasutab ka sellist asja?
Üks tutav tahab proovida aga egs näha ole
Keegi ei kasuta seda, hull peast lased hapnikku mõõtmata kuju mootorisse?? Iga hapniku molekuli kohta peab ka vastavalt kütust lisama aga kuidas sa tead kui palju sellest vesinikperoksiidist on suuteline lagunema veeks ja hapnikuks. Ning vesinikperoksiidi on puhtal kuju eestis suht võimatu leida kuigi 10% lahust saab minestama paneva hinna eest kosmeetika poodidest. :-D :-D :-D

Postitatud: 10.05.2006 11:52
Postitas juss
70% saab küll
http://www.ingle.ee/?pid=4
Siit lehelt on võimalik leida ültse paju keemjat :-D

Postitatud: 10.05.2006 12:35
Postitas Fos
kui hapniku on vaja, et põlemist effektiivsemaks teha, siis keevitusballoonis olev hapnik aitab ka põlemisele Päris kõvasti kaasa ja on suht odav ja puuduvad igasugused ülejäägid. Mootor lihtsalt ei kannata välja sellist laksu, sellepärast kasutataksegi N2O'd, kuna lämmastik pidurdab põlemist.

Postitatud: 10.05.2006 12:44
Postitas juss
N2O ja vesinik idee poolest täitsa erinevad asjad, ühte pihustatahse sisselaske kollektorisse aga teist väljalaske kollektorisse!!
Vesiniku idee on muuta väljalaske gaaside kogust suuremaks, et turbo suudaks toota rohkem rõhku!

Postitatud: 10.05.2006 12:55
Postitas Fos
juss kirjutas:N2O ja vesinik idee poolest täitsa erinevad asjad, ühte pihustatahse sisselaske kollektorisse aga teist väljalaske kollektorisse!!
Vesiniku idee on muuta väljalaske gaaside kogust suuremaks, et turbo suudaks toota rohkem rõhku!
põhimõtteliselt pole ju vahet, kas põlemist parandatakse otseselt hapniku lisamisega või suurema koguse tavalise õhu sisse surumisega... mootorile on see pmst üks ja sama. Muidugi teema ise on päris huvitav... erinevad lahenduse kw saamiseks on alati teretulnud.

Postitatud: 10.05.2006 13:06
Postitas juss
Kuid jah vesinikul on ka omad miinused:
1.Valel ajal pihustades surub turbiini labad kokku ja võib isegi turbo lõhki suruda!
2.Et vesinik aurustuks peab olema kõrge temp.
3.-5C. juures veeldub
Ilmselt on veel mõned aga momendil ei tule rohkem meelde.