1. leht 4-st

BMW E36 325t - v1llu1

Postitatud: 15.04.2013 23:37
Postitas v1llu1
Tervist
Sai siis ühele 325-le turbo peale pandud :P
Tegemist on säästuprojektiga

Masina südameks on M50B25 ilma vanoseta
kastiks tavaline 2.0i getrage
differ 318IS lsd :P
Sidur on pidurimeistri katetega
Hooratas ühemassiline
Turboks on BMW 2.5 TDSi turbo
seda juhib originaal aju
Pihustid on pärit S50B32-lt
IC on ka TDSilt
kolle on ise tehtud 2.8 omdaest
näidikutest on lisatud rõhukell
Rokkori coiloverid
Istmeteks bmw originaal spordid
Paksus alumiiniumist karterikaitse
Otseläbi korralikust jämedast torust sumbuti
Kolm jooksu 15" valusid, et koguaeg rehve ei peaks vahetama :)


Teema mõte on nõu ja abi saamiseks :P

Siin paar pilti ka autotst

Pilt
Pilt
Pilt


Aga nüüd ongi mure.
Peale M3 pihustite paigaldust madalatel pööretel kipub natuke üle uputama aga kõrgematel pööretel kus turbo juba töötab, käib mootor ilusti ja kütte nälga ei jää.

Kas tühikäigu pöörete tõstmine teeks siin midagi paremaks või mida tuleks teha ?


Tervitades Villu

Re: BMW E36 325 turbo rajaauto - v1llu1

Postitatud: 16.04.2013 8:13
Postitas jeff01
APPI 105kw puhuva turbo panete mootorile mil 141kw?
Ja vastuseks su küsimusele, et mida teha ei ole samuti midagi kosta. Pigem küsiks mida sa siis ootasid, et ta teeb suuremate pihustitega?

Re: BMW E36 325 turbo rajaauto - v1llu1

Postitatud: 16.04.2013 8:28
Postitas kivimugi
Sellele motole on isegi 2 tdsi turbot vähe :)

Re: BMW E36 325 turbo rajaauto - v1llu1

Postitatud: 16.04.2013 19:22
Postitas Mardo
Kütuseprobleemi lahendab BEGI + Google :bb

Re: BMW E36 325 turbo rajaauto - v1llu1

Postitatud: 16.04.2013 22:19
Postitas v1llu1
Suured tänud sooja vastuvõtu eest foorumi rahvas.
Kui leiate, et see teema pole sobilik siia, siis minugi poolest võib sulgeda.

Villu.

Re: BMW E36 325 turbo rajaauto - v1llu1

Postitatud: 16.04.2013 22:43
Postitas mitsu_manic
Villu, vaata mööda.

Millal suurem turbo tuleb? Kui hetke kompott jookseb, siis süües kasvab ju isu :)

Re: BMW E36 325 turbo rajaauto - v1llu1

Postitatud: 16.04.2013 22:50
Postitas v1llu1
Tundub, et praeguse süsteemi saime täna tööle.
Kütuse probleemi lahendasime tühikäigu pöörete tõstmisega.
Soojast peast pöörded tõrtsu üle tuhande ja mootor ei puterdanud enam.

Eks see isu muidugi kasvab ja suurema turbo plaanid algusest saati peas olnud aga kahjuks hetkel rahakott ei jõua sellele nii kiiresti järgi.

Re: BMW E36 325 turbo rajaauto - v1llu1

Postitatud: 16.04.2013 23:04
Postitas murjam
Normaalne rotikas! Kui korralikult käima panna, jääb turbo ilmselt tõesti juba 4000rpm peal liiga väikseks.

Tühikäigu pöörde tõstmine aitab mootoril natuke paremini käia kindlasti, kuid arvestades veel, et segu on ikkagi liiga rikas, võib sellest päris kiiresti tekkida mootori ülekuumenemine tühikäigul.

Originaalajuga asja enam-vähem normaalselt käima panna õnnestuks ilmselt kas õhukulumõõtja või temperatuurianduri näitu muutes. Temperatuuriandur näiteks on lihtsalt üks takisti, mille takistus muutub vastavalt temperatuurile. Kui panna mõni täpselt välja kalkuleeritud teine andur, võib aju arvata 80°C mootoritemperatuuri asemel, et temperatuur on näiteks 100°C ning selle võrra vähem kütust peale anda. Muidugi peaks siis kõigepealt teadma, et originaalaju 100°C peal vähem kütust kui 80°C peal annab... Aga idee siis selles, et madalama temperatuuriga annab aju rohkem kütust.

Veidi pikemas perspektiivis usun, et leiad Megasquirt I - II aju mitte liiga kallilt. Saab kindlasti isegi lairiba lambdata panna natuke paremini käima kui originaalajuga. Megasquirti saad siis panna kas originaalaju asemele või lihtsama variandina juhtima ainult lisapihusteid.

Jaksu!

Re: BMW E36 325 turbo rajaauto - v1llu1

Postitatud: 17.04.2013 6:57
Postitas Mardo
Jäi arusaamatuks, et mis selle temperatuuri anduriga sis asja point on.
Muutes väärtust takistiga või mingi teise margi anduriga mõjub see ikkagi
kogu pöörete ulatuses samamoodi kütuse etteandele.

Varjandid on BEGI või MS/Vems, odavaim neist BEGI

Re: BMW E36 325 turbo rajaauto - v1llu1

Postitatud: 17.04.2013 8:38
Postitas mitsu_manic
Kas just mitte lahja seguga mootor kiirelt üle ei kuumene?
Rikka seguga ei juhtu midagi. Kütus ei jõua nagu nii ära põleda, siis ei tule ka korralikku pauku.

Re: BMW E36 325 turbo rajaauto - v1llu1

Postitatud: 17.04.2013 9:34
Postitas jeff01
Tahaks sellise autoga korra sõita. Tahaks väga teada kuidas käitub kui näiteks kolmanda või neljandaga piirajani lasta. Teiseks julgen seda arvata, et vasturõhu tõttu jääb selle mootori eluiga VÄGA lühikeseks. Kui palju boosti on, kuidas see üles tuleb ja kuidas ära kukub?
Minu aju ütleb, et see turbo vaid takistab ja piiraja all on jõudu vähem kui vabalthingavana. Neid turbosid pannakse 600stele bikedele. Mina panin 2tk 2 liitrisele mil originaalis vist ca 70kw aga jah sinu mootor vajaks neid 4tk.
Ära nüüd raha taha küll poe. M50ned töötavad igasuguste siin foorumis müüdavate rekka turbodega paremini kui selle niidirulliga. Suurusjärgus 60-100€ on siin üsnamitu valikut olnud viimase poole aasta jooksul.

Re: BMW E36 325 turbo rajaauto - v1llu1

Postitatud: 17.04.2013 11:11
Postitas murjam
Mardo kirjutas:Jäi arusaamatuks, et mis selle temperatuuri anduriga sis asja point on.
Muutes väärtust takistiga või mingi teise margi anduriga mõjub see ikkagi
kogu pöörete ulatuses samamoodi kütuse etteandele.

Varjandid on BEGI või MS/Vems, osavaim neist BEGI
Sul on õigus. Mu mõttemall on lihtsalt juba niivõrd progeaju põhine: äkki saab kuidagi madalatel pööretel kasutada üht näitu ja kõrgetel teist.. Aga originaalajuga on see kõik pisut keeruline, manuaalse lülitiga ei taha ju segu juhtida.
Originaalajuga lihtsaim variant on ilmselt originaalseade kasutamine ning panna rõhulülitiga lisapihustid või kütuserõhuregulaator, mis tõstab rõhku rohkem kui 1:1le.

Re: BMW E36 325 turbo rajaauto - v1llu1

Postitatud: 31.10.2013 0:17
Postitas v1llu1
Mingiaeg peaks lõuna-eesti mägede vahelt uus turbo saabuma.

Loodame, et saab parem kui varem.

Tegemist siiski kasutatud tootega.

Pilt


Nädalavahetusel suutsime raplas käies kasti ka laiali lasta. Kolmas käik ragiseb ega lähe sisse ning neljas läheb sisse aga ei taha hästi välja tulla.

Üks video sõidust.
http://www.youtube.com/watch?v=PaHyu7aACPw

Enne treilale ajamist sai ka viimane paar rehve ära lõpetatud.

http://www.youtube.com/watch?v=XctHxKhk ... e=youtu.be


Siiani mootor ilusti vastu pidand ning mingeid anomaaliaid pole esinenud.

Vahepeal alla pandud ka coiloveri vedrustus.


Üks suvine pilt.
Pilt

Re: BMW E36 325t - v1llu1

Postitatud: 16.11.2013 10:53
Postitas v1llu1
Kunas see T150 turbo oli ikka liialt suur ja mitte just kõige paremas seisus siis sai üks teist marki tubo koju veetud.

Garrett GT4082
Pilt
Pilt

Järgmisel kuul proovib kuskil välise WG klapi ka leida ning siis saab auto taas tööjuurde viia ning keevitama asuda :)

Re: BMW E36 325t - v1llu1

Postitatud: 16.11.2013 18:09
Postitas Zanders
Nii näen, et asi kohale jõudnud. Panen märgi maha ja jään ootama mis sellest combost tuleb :) Edu!