Maximum Boostis ütleb, et väljalaskegaaside kiirus summutis ei tohiks olla suurem, kui 250 ft/sec.
Vmax = airflow rate / area
airflow rate = (cid x rpm x 0.5 x Ev) / 1728
Ev - mootori effektiivsus (VE volumetric efficency)
Minu auto näitel mootor 1809cc, mis on 110 cid ja Ev võiks umbes olla 85% pööretel 7000, siis
airflow rate = (110 * 7000 * 0.5 * 0.85) / 1728 = 189
kuna turbo puhub pragu 1 bar (pressure ratio 2.0), siis on airflow rate 378 (ühik peaks olema ft3/min)
Vmax näites võtan toru läbimõõduks 2" (lihtne arvutada)
Kood: Vali kõik
378 ft3/min 1/60 min/sec
Vmax = --------------- x ----------------------- = 288 ft/sec
Pi (2/2) ruudus in2 1 ft2 / 144 in2
ehk 2 tolline jääb liiga takistavaks, samas 2.5 tolline puhul oleks airflow rate 189, mis on enam kui piisav
lihtsamalt
Vmax = airflow / toru ristlõike pindala tollides x 2.4
kes ei viitsi nii palju arvutada, siis seal samas raamatus oli ka selline valem, et ligikaudselt power = cfm / 1.5 ehk cfm = power * 1.5
ehk auto, mille võimsus on 350 hp, peaks õhku tarbima 350*1.5 = ~525 ft3/min ja gaaside kiirus 2.5 toru puhul 256ft/sec, mis on enamvähem sama, mis raqz pakutud.
Oma märkmetest leidsin veel, et max V erinevates torudes on soovitavalt järgmised
intercooleri torudu puhul on Vmax 450ft/sec
throttle body 300ft/sec