1. leht 2-st
torukollektor
Postitatud: 12.01.2005 21:35
Postitas creese
kas turbo mootoril on ka väga oluline torukollektori torude pikkus nagu seda on vabalthingatavatel. kui pikad ma peaks need torud tegema. mul mingi valem ka nende arvutamiseks, aga ei saa sellest hästi aru. oma valemi järgi sain toru pikkuseks 73 cm, aga see kolle tuleb sel juhul hirmus suur. oskab keegi midagi tarka rääkida?
autoks supra 3.0 turbo 173KW
Postitatud: 13.01.2005 1:14
Postitas xjan
pikkust 73cm ei oska otseselt kommenteerida, kuid....
ühepikkuste runneritega manifold vs log type annab esimesele suurema eelise põhiliselt ringraja ja tänavasõidu tingimustes, turbo spool-up gaasijaotuste parenemisele etem, hj-de vahet eriti ei ole. Lihtsalt turbo responce time...
Lisaks on võimalik log-type kolle teha väga valesti

seega võib öelda, et parem kesine ühepikkuste runneritega kolle kui kesine log-type
Postitatud: 15.01.2005 15:19
Postitas Hylas
rusikareegel ütleb:
mida lühemad torud seda parem turbo puhul.
need 73cm said sa ilmselt vabalthingava puhul.
Postitatud: 15.01.2005 18:35
Postitas creese
vabalthingava puhul jah. kas siis ei ole vaja mingeid kindlaid pikkusi, et teen lihtsalt mingi suvalise pikkusega need torud ja väga hea vä?
Postitatud: 15.01.2005 22:18
Postitas Hylas
creese kirjutas:vabalthingava puhul jah. kas siis ei ole vaja mingeid kindlaid pikkusi, et teen lihtsalt mingi suvalise pikkusega need torud ja väga hea vä?
no lugesid sa selle lause läbi ?
"rusikareegel ütleb: mida lühemad torud seda parem turbo puhul"
Vaata kuidas sul ära mahub kogu kupatus ja nii teedki, torud üritad enamvähem sama pikkusega ikka teha.
Postitatud: 16.01.2005 15:54
Postitas creese
hylas ma vaatasin, et sinu autol on see kollektori teip või mingi asi ümber kolle torude keeratud, mida see juurde annab või miks see vajalik on

Postitatud: 16.01.2005 17:16
Postitas zoom1
Kas see nüüd midagi juurde annab aga see aitab kapoti alust õhu temp. madalaml hoida
Postitatud: 17.01.2005 11:52
Postitas Kuuno
juurde annab ka seda et väham kuumust eraldub torust mis aitab turbol ka paremini yles spoolida!
Postitatud: 03.02.2005 21:28
Postitas GSI
see rusikareegel ehk ei pruugi tõde olla.....
üx illustreeriv pilt ka juurde

tegu Lisa Kubo autoga
ja mdx kõigil Pro klassi autodel on turbodel headerid pikad
Postitatud: 03.02.2005 21:48
Postitas creese
nüüd läheb juba asi keeruliseks. millised ma siis tegema pean, kas pikad või lühikesed torud. kui pikad siis millise pikkusega

Postitatud: 03.02.2005 22:06
Postitas riceboy
Minu kolle seal ja see on selline disain mida kõik firmad müüvad 200SX-le 2.0 Turbo. Torud nagu näha pole lühikesed vaid on disainitud et tekiks võimalikult ümarad nurgad ja sujavam gaasi läbilaskvus
2,3mm toru seina paksus
42,7 mm toru läbimõõt
materjal teras SUS304
Sobib nii 250hj masinale kui 500+hj
Postitatud: 03.02.2005 22:12
Postitas creese
põhimõtteliselt võib siis neid igasuguseid teha turbo autodele ja erilisi arvutusi ei pea tegema, peaasi et torud oleks ühe pikkused. või olen ma millestki valesti aru saanud?
Postitatud: 03.02.2005 22:56
Postitas Hylas
ühepikkused ja võimalikult lühikesed

selguski kogu tõde

Postitatud: 04.02.2005 10:38
Postitas Kuuno
asi on turbo asetuses...gsi sinu näites on turbo pandud sellisesse kohta kuhu saab..sellel pildidl oleks ma arvan downpipega raskusi tulnud kui turbo oleks ligemal olnud. Kui turbot lihtsalt ei saa sobitada võimalikutl ligidale siis tehakse veidi kaugemale aga ikka yhepikkuste torudega nagu riceboy pildil!

Postitatud: 04.02.2005 12:46
Postitas GSI
kui vaadata Pro klassi autode kollesid ,siis on näha ,et isegi ruumi olemasolul on tehtud pikad torud , tõsi on muidugi ka see,et need mootorid annavad üle 1000hj!