1. leht 2-st

K: fiestale turbo

Postitatud: 08.04.2006 23:24
Postitas pang
Olen loll, olen saamatu ja seepärast seletage mulle nagu lollile
Jah ma peaks ise teadma kuidas ja kus, aga nagu öeldud - olen loll

Seega, seletage mulle, mida mul on vaja, et installeerida fordi 1,6 liitrise cvh mootorile (ehk xr2i omale) peale turbo.
oma aju mõtleb järgmist: vaja on uut kollektorit, turbo loomulikult, wastegate, ülerõhuklappi( kui see polegi juhuslikult wastegate), sisselase vaja turboga kokku teha. Aga äkki oleks lihtsam otsida cvh turbomootori pealt kollektor ja muud värgid. St kas sobib tavalise turbota mootori peale ima suure vaevata.
Ei ehita midagi, lihtsalt uurin, et kas on mõtet. Suvi ees ja midagi konkreetset pole teha :)
Seletage mulle nagu lapsele.
EDIT: lisaks siis veel, et ekstreemusteni ei lähe. Rõhk jääks madalaks ja mootori sisemus muutmata. nii 0,4-0,5 bar ( niipalju olen aru saanud, et see on veel madal)

Postitatud: 08.04.2006 23:39
Postitas Kuuno

Postitatud: 08.04.2006 23:56
Postitas pang
ei :oops: , aga loen :)

Siiski ei saanud ma kõigele vastust. Kas keegi on varem sellise mootoriga tegelenud, või teab selle kohta midagi? Täpsemalt siis, kas saab turbo CVH juppe külge keerata, või peab absoluutselt kõik ümber tegema.

Niipalju olen aru saanud, et mootoriplokist alates: kollektor, wastegate, turbo, intercooler, ülerõhuklapp ja sisselase.

Aga kas aju tuleb ka muuta, või ongi see paberi peal nii lihtne?

Postitatud: 09.04.2006 1:33
Postitas Mihkel
Kui tahad asja ÕIGEST otsast alustada, siis unusta turbo, wg ja kolle ära ning
soeta endale kõigepealt korralik progetav aju ning installi see peale.
Sealt saab alles normaalselt asju edasi teha.
Kõik ülejäänud tükid on üldjuhul projekti odavam osa.

Postitatud: 09.04.2006 11:05
Postitas pang
kui õigest otsast tegema hakata, siis kõigepealt pidurid, siis kere, siis käigukast ja mootor. Mõttetult kalliks läheb. Kui progretav aju juba olemas, pole mõtet sõita nii madala rõhuga. Väga kalliks läheb

Postitatud: 09.04.2006 12:03
Postitas Mihkel
No aga sa pane siis oma kit kokku ja vaata kui mugav sul lahja seguga sõita on.
Või koguaeg kütuserõhuga mängida enne kui paugutama hakkad ning 20+L küttekuluga ja tossava autoga sõita on.
Olenevalt settingust on võibolla tõesti ka boostiga tõusev rõhuregulaator piisav aga see siiski kompenseerib suht vähe.
Kasutusmugavus on selliste lahenduste puhul väga vilets.

Räägin lihtsalt enda kogemustest kuna üks selline projekt juba tehtud.

Progetava ajuga saaksid ka enda stock mootori natuke võimsamaks.

See Fiesta kopsik ei kaalu eirit palju, seega pidurid peaksid esialgu piisavad olema.

Postitatud: 09.04.2006 16:02
Postitas Siim
Lihtsaim moodus oleks siiski hankida Ford Fiesta RS Turbo
Lugemist: http://www.fiestaturbo.com/articles/rsttuning/

Postitatud: 09.04.2006 19:22
Postitas pang
siim_106 kirjutas:Lihtsaim moodus oleks siiski hankida Ford Fiesta RS Turbo
Lugemist: http://www.fiestaturbo.com/articles/rsttuning/
Olen rst-d uurinud, aga fakt on see, et turboga fiesta on suht rariteetne ja kui leidubki, siis pole see eriti odav.
Näiteks mobile.de-s ei ole hetkel mitte ühtegi müügil ja fiesta rst ei tohiks eestis ühtegi olla. Küll on aga rs1800 mitu tükki.

Postitatud: 09.04.2006 19:46
Postitas rosco
http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopic.php?t=3385

Escort RS turbo mootor peaks kah fiestale vahele mahtuma vist.

Postitatud: 10.04.2006 10:00
Postitas ranz
M-Tech kirjutas:Kui tahad asja ÕIGEST otsast alustada, siis unusta turbo, wg ja kolle ära ning
soeta endale kõigepealt korralik progetav aju ning installi see peale.
Õige ta oleks vast tõesti jah... kuid odavamate progetavate ajude hinnad hakkavad 15K-st ja ülessepoole... kui ise meistrimees peaks turbo installi ära tegema 5K eest (on ka odavamalt tehtud, kõik oleneb), et hinnavahe on ikka meeletu.
Samas minu kokkuvõte jääks ikkagi selliseks, et mõtekam oleks osta juba turbo masin ja seda edasi arendada... isegi kui selle 1,6 moto peal selle turbo tööle saad ilusti on misk aja pärast seda ikka vähe ning kas keerad rõhku peale ja lased moto kotti või ikkagi ostad turbo masina :P

Postitatud: 10.04.2006 10:13
Postitas Raceboy
15K odavamad progetavad ajud? Täiesti vale jutt! Megasqurti saab juba vähem, kui 3000kr eest ja enamikku progetavaid ajusid võimaluste ja funktsionaalsuse poolest edestav VEMS Genboard on alla 10 000kr.

Postitatud: 10.04.2006 10:24
Postitas ranz
Raceboy kirjutas:15K odavamad progetavad ajud? Täiesti vale jutt! Megasqurti saab juba vähem, kui 3000kr eest ja enamikku progetavaid ajusid võimaluste ja funktsionaalsuse poolest edestav VEMS Genboard on alla 10 000kr.
Hmm... tõesti on olemas 3K eest mõistlik progetav aju??? tea miks selliseid siis liikvel nii vähe on? ma pole nii odavast vidinast kuulnudki...

Postitatud: 10.04.2006 10:50
Postitas Raceboy
Siis tasub rohkem teemal silma peal hoida. MS on maailmas väga levinud ja siit foorumist kasutaja M-Tech nt pani selle just hiljuti peale VW Corrado G60-le.

Postitatud: 10.04.2006 12:20
Postitas Mihkel
Odav hind eeldab ka loomulikult väga palju kodutööd.

Mina olen juba mõningaid MS-i iseärasusi tunda saanud.

Aga hind paneb siiski asja paika.

Postitatud: 10.04.2006 12:28
Postitas ranz
Hind paneb tõesti asja paika, mis need iseärasused ka on? ja mis selle kodutöö all mõtled? seadistamine kõvasti raskem kui mõnel kallimal mudelil?
Aga kui 3K eest juba saab pogetava aju kaob igasugune chippide mõte ära ju? mõned odavamad ja levinumad chipid maksavad tiba alla selle, kuid need on kindla softi peal, progetava saad peale igat muutust vastavaks ju teha... eelis kui suur.