1. leht 2-st
BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 22.07.2012 19:44
Postitas RaimoHal9
Tere,
Otsustasin lõpuks ka siia oma säästuka kohta kirjutada.
Asun kohe asja kallale:
Mootor:
Maht: 2262cc
M50TUB20 plokk ja porditud kaas
6-2-1 torukolle
M50B25 väntvõll
135mm kepsud
M50b25 nukkvõllid
M50B25 sisselaske kollektor
M50b25 mootori juhtmestik, andurid ja aju
525 tds vahejahuti (läheb vahetusse)
Poola piggyback Digital Ecu Tuner 3 (sisene 250kpa map sensor), mis juhib 6 lisapihustit
Greddy Type RS BOV (replica)
Volvo turbo 2,3l mootorilt
Liqui-Moly Racetech 10W-60
Uus originaal sidur
Denso ik20
80C termostaat
Rõhk 1 bar
Eelmise aasta lõpus alustatud projekt. Enamus asju oli garaazis vedelemas sellepärast hetkel ei ole läinud projekt kallimaks kui 1000 eur. Dünos pole veel käinud.
On tarvis välja vahetada intercooler suurema vastu, radikas mootorile lähemale ning el-vent. (hetkel on originaal vent, mis on paigutatud radika ette.) Kliima süsteemist loobusin.
Ei oska midagi juurde lisada.

Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 22.07.2012 20:06
Postitas Reimann
Aga kohustuslik pilt kapotialusest?
Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 22.07.2012 20:18
Postitas RaimoHal9
Pärast õhulugejat on lõdvik välja vahetatud. Seal nüüd 3" põlv.
Pärast turbot on 3" downpipe kuni katini. Edasi on originaal.
Summutiteipi on ka tarvis.
Välimus pole minu jaoks oluline.

Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 29.07.2012 20:59
Postitas eclipse
Kuhu need lisapihustid panid?
Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 30.07.2012 13:35
Postitas RaimoHal9
eclipse kirjutas:Kuhu need lisapihustid panid?
Viimasel pildil on veel b20 sisselase.
Teine pihustilatt on paigaldatud sisselaske alla. Pihustite otstes on voolikud, mis on viidud ennem teisi pihusteid.
Halb asi selle juures on see, et kütuse pihustamine on 90 kraadise nurga all võrreldes õhu liikumisega. Ja voolikute pikkus.
Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 01.08.2012 22:45
Postitas RaimoHal9
Täna katsetasime uuesti "Road dyno" programmi piggy-l, kus ta ehitab üles graafiku vastavalt sisestatud andmetele. Auto massiks sai pandud umbkaudselt 1700 - autos oli kaks inimest, paagis ~25l kütet, pagassis üht-teist ja arvestasin umbes mootori ruumi tekkinud kilod ka ära.
Selline nägi välja aken, kuhu sai andmeid kirjutada:
Järgmine tulemus ei olnud kõige parem katsetamistel. Viimase salvestasime ära lihtsalt.

Kõige paremaks saime 276hp ~205kw, mis tundub olevat umbes-täpselt sinna auku, kus ta võiks päriselt olla. Väände poole pealt ei oska kommenteerida. 1 bar jõuab ennem 2800 rpm. Startisime 3 käigu ja 2500 rpm pealt.
Graafikul on näha, et mappi tuleb natukene veel lihvida.
Usun, et kui saan suurema torustiku ja suurema cooleri, on võimalik veel midagi juurde pigistada. Summuti alates kat.-ist originaal.
Lõpetasin 5500 rpm pealt ära. Tee hakkas lõppema.
Selline väändenumber võib olla õige? Ennem ei saa vist teada, kui õigetele rullidele minna.

Kahjuks ei jälginud, mida tegi rõhk 5000rpm-i peal..
Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 08.08.2012 10:24
Postitas StarTrek
Tere, küsimus, palju maksab Digital Ecu Tuner 3?
Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 09.08.2012 0:16
Postitas RaimoHal9
StarTrek kirjutas:Tere, küsimus, palju maksab Digital Ecu Tuner 3?
Poolast UPS-iga 170 eur.
Vahepeal ehitasin summutit paremaks. turbo - 3" - Simons reso - 2" - originaal tagumine pütt. Hääl on originaalist ainult natukene valjem. Rahul.
Tegin kapotialust välimust samuti viisakamaks:

Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 09.08.2012 8:39
Postitas ahto42
Kas kolmas käik on kõige lähem 1:1 ülekandele?
Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 09.08.2012 12:35
Postitas RaimoHal9
ahto42 kirjutas:Kas kolmas käik on kõige lähem 1:1 ülekandele?
Ei ole. Kolmandaga seetõttu, et kiirused oleksid väiksemad.
Getrag 260
3.83:1 (1)
2.20:1 (2)
1.40:1 (3)
1.00:1 (4)
0.81:1 (5)
3.46:1 (R)
Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 09.08.2012 12:37
Postitas Mardo
neljas käik peaks olema 1:1 ja viies 1:0,86 (kastil) kui tegu Getrag 260'ga
kui tegu ZF'ga siis on viies käik 1:1
EDIT: Jõuti ette
Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 09.08.2012 20:03
Postitas ahto42
Vähemalt saab siisn programmis ülekannet, kui muutujat, määrata.
Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 12.08.2012 0:02
Postitas RaimoHal9
Järgmisena soovin abi launch controli seadistamisel.
Saan aru, et inputi alla läheb vähemalt 5v (mille saan võtta piggy enda väljundist)
Kas activation RPM tohib olla kõrgem kui 1000 rpm?
Ign ret. kui mitu kraadi on kõige magusam?
Fuel enrichment - % kui palju on kütuse hulk suurem.
VSS limit deaktiveerib

Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 12.08.2012 21:38
Postitas KaroK
Mulle tundub, et inputi alla läheb näiteks 12v läbi launchi aktiveerimise lüliti
Re: BMW e34 523i RaimoHal9
Postitatud: 13.08.2012 15:08
Postitas Mihkel
Kui launchi sisend otse prosesse sisendisse on ja sinna üle 5V sisse lasta, tuleb GIN sealt Piggy-packist suht kiiresti välja.
Konkreetse bloki skeemi pole uurinud, lähtun vaid viimasel pildil olevast note-ist.