1. leht 1-st
BMW m30 mootori turbotamise eeltöö?
Postitatud: 24.04.2012 22:00
Postitas cb4_335
Tere,
Seoses projektiga "335T" on tekkinud mõned küsimused. Ilmselt on siine seltskond käige pädevam nendele vastama.
Kas m30b34 ja m30b35 plokki võimsus taluvus on erinev? Osad allikad väidavad, et vahet pole, teised aga jälle, et b34 on hulka tugevam plokk. Kas b34-ja kolvid on alati kõrgendustega?
Kas ja kui palju, ning kuidas tuleks surveastet madalamaks saada? Paraku on plokkkaas lihvitud ja seega niigi kõrgem surveaste kui originaalis.
Tänud ette!
Re: BMW m30 mootori turbotamise eeltöö?
Postitatud: 19.05.2012 11:14
Postitas jeff01
Mis jõududest üldse räägime?
Re: BMW m30 mootori turbotamise eeltöö?
Postitatud: 19.05.2012 23:23
Postitas cb4_335
Ilus oleks saada 400 hobujõu kanti. Hetkel sai ostetud igatahes m30b35 ja laon ta koos uute saalede, rõngaste ja muu mudruga kokku.
Hetkel läheb mootor vbanalthingavana kokku ja sõidan temaga aastakese(Paar suvekuud).
Aga eeltööd vaja teha...ja infot koguda!
Re: BMW m30 mootori turbotamise eeltöö?
Postitatud: 20.05.2012 9:54
Postitas jeff01
400 hp tarbeks trei kolvid madalamaks, vaheta kuluosad ja keera 0.8 bari peale, seadista või lase ära seadistada ning naudi.
110 heppa liitri kohta on hea vabalthingava jõud selle töömahu korral
Mul on target suht sama kuid liiter väiksema töömahuga ning samuti stock bmw mootoriga.

Paksemaid kaanetihendeid on neile metalli näol vist küll saada kuid see eeldab vist veelkord ploki ja kaane üle käimist. Iseenesest nad sellise rõhu juures seda veel kindlasti ei vaja. m30 on suht suure jõuvaruga ropp mootor mis tänu oma 14 le 12 mm kaanepoldile hoiab pada originaaltihendiga vähemalt 1-1,4 bari all sõites kenasti koos.
Re: BMW m30 mootori turbotamise eeltöö?
Postitatud: 21.05.2012 7:22
Postitas cb4_335
Meeldiv kuulda.
Palju täpselt kolvi peaks maha laskma treida? Ning kes sellist tööd teeb?
Või kui paks siis peaks olema uus kaane tihend?
Asi selles, et laon ta praegu uute juppidega kokku juba. Aga järgmine aasta tahaks turbo peale istutada. Ei viitsiks uuesti mootorit pulkadeks kiskuda. Paks kaane tihend oleks hea variant.
Re: BMW m30 mootori turbotamise eeltöö?
Postitatud: 22.05.2012 7:59
Postitas stif
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewfor ... 806a3bbb19" onclick="window.open(this.href);return false;
Uuri seda foorumit infot ja selliseid projekte on seal palju.
Re: BMW m30 mootori turbotamise eeltöö?
Postitatud: 22.05.2012 9:14
Postitas cobra
kunagi uurisin selle mootori turbotamist, hea lahendus oli ka stock tihend ja O-ring teha. Parem lahendus kui osta see paks ja kallis tihend sinna vahele.
Re: BMW m30 mootori turbotamise eeltöö?
Postitatud: 22.05.2012 22:10
Postitas cb4_335
Mis see O ring täpselt on?
Re: BMW m30 mootori turbotamise eeltöö?
Postitatud: 23.05.2012 11:13
Postitas KaroK
Freesitakse kaanele sooned ümber silindri ja pannakse traadist rõngas sisse, see rõngas ulatub tasapinnast kõrgemale ja surub ennast tihendi sisse.
Re: BMW m30 mootori turbotamise eeltöö?
Postitatud: 28.05.2012 21:42
Postitas jeff01
seda võib teha kas kaanele või plokile või ka mõlemale kuid 400 hp tarbeks pole seda veel tarvis. Korralikult teostatud o ringimine viib papptihendi boostitaluvuse 2 barini. Kuidas surveastet arvutada leiad foorumist. Staatiline surveaste veidi ületähtsustatud asi nii et 100% kindlat soovitust pole. Ise sätiks selle üsna madalale sest m30nel on ka siis ropult nmi. 7,5-8 arvestades et tulevikus tahad juba kahte bari

8-8,5 kui tegu on treimisega ja ei taha vägapalju maha võtta. 8,5-9 kui tahad et ka vabalthingavana erksam oleks ja vaid kvaliteetset minimaalselt 98 oktaaniga kütet kasutad.9-10 Kui turbotades e85le lähed.
Aga see vaid minu rumal arvamus

Re: BMW m30 mootori turbotamise eeltöö?
Postitatud: 28.05.2012 21:56
Postitas cb4_335
Tänud kõigile.
Mootor läks paraku müüki,kuid sain targemaks ja kes teab mis projekt kunagi jälle käsile tuleb.