1. leht 2-st

BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 18.04.2012 8:58
Postitas jeff01
Kuna kõiki neid igas maailma nurgas hommikust õhtuni turbotatakse siis küsiks ka siinsete inimeste arvamust, et millist neist ja eelistada ja miks. Paremaid odavmootoreid meil siin eestis vist pole mis stock sisuga üle 400 hp taluvad ja mis oleks igast otsast ümber lapatavad omavahel.

Kas keegi oskab võrrelda nende mootorite kaalu?
Nende mootorite kaane voolavust veidi konkreetsemalt kui nii et 4 klappi silindri kohta on alati parem.
Perf osade saadavust neile mootoritele (alustades tihendist ja paremast nukkvõllist / nookuritest)

Aitähh.

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 21.04.2012 23:41
Postitas Autolab
M20B25-121kg
M50B25-136kg
M30B35-138kg
Tegu siis paljaste mootorite kaaludega(ilma sisse-,väljalaske kolledeta ja lisa adregaatideta)

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 22.04.2012 10:14
Postitas jeff01
tänud, seega pole kaaluvahe eriline näitaja siinkohal. Kui sa need asjad nii lihtsalt leidsid siis tead ehk ka 4,4se v8 kaalu? :)
M50b25 on ilmselt kõige odavam ja laiemalt saada olev mootor kuid m30ne puhul ahvatleb eriti just töömaht....liiter rohkem mahtu tähendab oluliselt vähem stressi mootorile sama jōu korral. Samas on väga palju ju ka m20neid turbotatud ja puht juhuslikult on 1 isegi hetkel täiesti sõitva ja legaalsena olemas ;)

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 22.04.2012 11:24
Postitas erikred
140-141 kg, paljas mootori kaal.
bmw'de puhul abiks bmwfans.info seal praktiliselt igal asjal ka kaal taga.

terv
erich

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 26.04.2012 12:02
Postitas Mardo
PPF foorumis kirjeldati M30 mootorit kui ühte kõige magedamat mootorit turbotamiseks
BMW ajalood üldse, pole ise väga kokku puutund antud mootoriga.

Kõige parem lahendus olekski vist M50 mootor kuna sellele meeletult performance osasid saadaval
Võid strokata kuni 3,2L selle mootori kui rahakott peab, originaal sisuga ja e85'ga on viikingid
suutnud 680 mootori jõudu välja pigistada kestvalt (1,5a). Võrreldes M20'ga on seda mootorit muidugi
kõvasti kallim ehitada kuna seal on kaks nukka, pole õli jahutuseks väljavõtteid originaalis ja klappe
ka rohkem mis mõjutab näiteks kaane upgrademise hinda aga ma ütleks, et on seda väärt ;)

M50 võid strokata odavalt 2,8L peale ja natuke kaanetöid ka, peaks olema päris vinge mootor valmis.
Selle strokamisega ei pea pikendama kepsu mis minumeelest eriti tähtis :)

Tegu stock sisuga:
http://www.youtube.com/watch?v=ScNwIahOP_s" onclick="window.open(this.href);return false;


Ehitan just ühte 3L M50 mootorit, valmis loodan saada suve keskel. Nagu bmw performance osade puhul
ikka, maksavad need meeletut raha. :(


EDIT:
Siit võid uurida projektide alt igasugu infot ja vaadata meeletus koguses pilte:
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewfor ... b2f3318062" onclick="window.open(this.href);return false;

Üks väga kena 3L M50 on ka seal olemas:
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=41129" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 26.04.2012 13:50
Postitas Raceboy
Noh, turbotatud M30 mootoreid on Eestis vähemalt 2 tk ja mõlemad on päris võimsad (üks ~600 hj, teine üle 800 hj) nii et ei ütleks, et mage. Töömaht, saadavus ja odavus panevad asja paika.

M20 on tehase seades samuti igati ok ja kui eesmärk odavalt hobujõude saada, siis stock M20 on igati mõistlik valik.

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 26.04.2012 20:24
Postitas jeff01
tänud info eest. Kuna m20 on olemas kogunisti koos kerega siis ilmselt jääks selle juurde esialgu...odavam rebuild, vähem tööd ja PALJU rohkem ruumi kolde tegemiseks e30ne kehas. Tundub, et m20neid on ka rohkem saada kui m30neid kui juhtub et läheb katki :-D kuna eesmärk on väga kerge auto kuid samas on vaja kergeks saada nina mitte tagaots siis aitab ka veidi kergem kaal....

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 15.08.2012 15:19
Postitas Trax
tõstaks teema jälle päevakorda,kuid m50 vs m30.
soov oleks 400+ jõudusid ja lahti käimata mootorist,kumba eelistada?m30 on hetkel olemas,osad kiidavad,osad laidavad.
m50 on 24v mootor,m30 on 12 klapiline,kaalu vahet peaks olema neil ca 2kg,m30 on oluliselt pikem mootor.
mootor läheb e30 bmw kerele.
performance osad peaks mõlemale mootorile sama kallid olema,
mootori toorukuid leiab samas rohkem ja odavamalt m50 omasid.

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 18.08.2012 7:20
Postitas tilkur
Trax kirjutas:tõstaks teema jälle päevakorda,kuid m50 vs m30.
soov oleks 400+ jõudusid ja lahti käimata mootorist,kumba eelistada?m30 on hetkel olemas,osad kiidavad,osad laidavad.
Mul on 400 + hp M30 mis pole lahti käinud.Kestab kenasti @1,35bar ,samuti kestab ka yks ära väsinud m30 400 hp ringis päris hästi.Väsinud mootorit oli enne turbotamist piinatud 7-8 aastat vabalthingavana .. pole siiani laiali läinud

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 18.08.2012 10:39
Postitas flm
3.5l vs 2.5l. Tooriku kättesaadavus ja hind on pohlamoos võrreldes hilisema rebuildi(m30 vs m50) ja kõigi modifikatsioonide hinnaga.

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 18.08.2012 16:43
Postitas Trax
flm kirjutas:3.5l vs 2.5l. Tooriku kättesaadavus ja hind on pohlamoos võrreldes hilisema rebuildi(m30 vs m50) ja kõigi modifikatsioonide hinnaga.
kaane poolest on vist m50 rebuild kallim,kui m30 oma,aga alumisel otsal ei tohiks vist suurt vahet olla?

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 23.08.2012 14:41
Postitas Mardo
alumised otsad kestavad mõlemil sinna 5-600 kanti rebuilditud mootoril,
avamata mootor on aga põrsas kotis, võibolla kestab, võibolla mitte.

aluplokk M52 mootori peale pole mõelnud? :)

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 23.08.2012 14:51
Postitas Raceboy
Mitusada tuhat km sõitnud M30-eid olen päris mitu näinud, millele turbo selga visatud ja siiani pole neist ükski laiali käinud mingi vanadusega seotud probleemide tõttu. Kui laiali läheb, on enamasti viga kiirustamises (originaalajuga 1 bar kaela stiilis, mõtlemata segule ja seadele).

M30 on igal juhul odavam mootor pidada kui soov odavalt mingi n+1 hj saavutada.

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 27.08.2012 14:33
Postitas Trax
m52 pole eriti mõelnud,väidetavalt ei pidavat need alu plokid niipalju kannatama.
samas,korra käinud peast mõteläbi,et m50 mootorile m54b30 sisu,kuid kui laiali läheb on rahakotile valusam,kui stock m30 ja stock m50.Kahe otsaga asi.
plaan oleks saada 400+ jõudu,alla selle eriti ei tahaks,samas tahaks,et mootori ehitus oleks võimalikult odav ja kui laiali läheb,et saaks uue tooriku ka odavalt.

Re: BMW M20/M30/M50 mootorite head ja vead turbotamisel.

Postitatud: 27.08.2012 15:09
Postitas cobra
Plaan talvepoole M30 turbotama ehk hakata kui finants lubab. On küll vale teema, aga O-ringitan ära ja stokk tihend vahele. Kellegil seda agregaati on millega saaks need O-rõngad ära teha või kust seda osta saaks? Muud antud mootori juures ei tee, jätan mootori suht stokiks. Eks näis kaua see vastu peab. Progreaju juba peal ja töötab vabalthingavana.