1. leht 2-st
BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 27.03.2012 22:22
Postitas Autolab
Tegin selle teema,sest autole veel juppe külge ei keera ja tegelen hetkel vajaminevate juppide kogumisega,kuid teatud juppide valimisega olen natuke hädas.Samuti on oodatud kõik nõuanded kuidas paremini teha.
Mootor kuhu plaan vile külge keerata on bmw s50b30 (3,0l)millele on tehasest kaasa antud 210kw ja redline on 7400rpm.
Siia teemasse ei oota arutelu teemal kui palju see mootor stockis kannatab,sest selle olen juba endale selgeks teinud

.
Eesmärk on esialgu peale keerata 0,4-0,5bar-i ja vaadata palju sellise rõhuga jõudu tuleb(turbo on Holset HX50),kuid hilisem eesmärk on ca 450-500hj mootorist.
Esimese asjana tahaks targemate nõu teemal WG suurus ehk siis kui suur WG sellise setupi jaoks valida

Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 27.03.2012 23:34
Postitas O-jay
Pead ei anna, aga selle vile ja sellise rõhuga peaks sul see asi sinna 400+ hp-d jääma nagunii, aga eks targemad räägivad.
Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 28.03.2012 0:01
Postitas Autolab
Ise olen kah seda meelt,aga igaks juhuks ei julgenud kõva häälega seda välja öelda

Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 28.03.2012 0:31
Postitas Maik
0,5-0,6 rõhuga on jõu tõus ca 40-50% normaalne ja suht tavaline. Iga mootoriga on mingi maani üsnagi odav minna. Peale mingit piiri ületamist läheb kõik väga kalliks ja töömahukaks. Tänavaautole on ca 500 hp suht piisav. On veel fun, on veel mõistlik kütusekulu ja kannatab kenasti sõita.
Kõik üle selle eeldab juba ka 3xx laiusega rehve tegelt .
Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 28.03.2012 19:38
Postitas ivar
Autolab kirjutas:ehk siis kui suur WG sellise setupi jaoks valida

Võimsam mootor - suurem wg.
Madalam rõhk - suurem wg.
Pakun, et vähemalt 50mm peaks olema antud juhul.
Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 28.03.2012 20:21
Postitas Autolab
Seda küll,aga keegi ehk oskab soovitada parimat lahendust.Ise ei suuda otsustada millist varjanti järgmistest kasutada:
50mm
60mm
2x38mm
Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 28.03.2012 21:21
Postitas IvarR
Ise kasutaks 60mm kui vähegi ära mahub.
Kas HX50 natukene liiga suur ei ole selle jõu jaoks?
IvarR
Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 28.03.2012 21:32
Postitas hents99
Selle plokikaane hingamine vast suurt takistust ei taha, seepärast alla hx50 väga ei kasutatagi.
Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 28.03.2012 21:51
Postitas Autolab
Hentsil on õigus

Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 29.03.2012 23:28
Postitas Autolab
Kuna tundub,et WG teemal rohkem nõuandeid ei tule siis otsustasin,et läheb 60mm WG.Järgmine küsimus on,et kes eestis oskab välja arvutada ja teha 3d joonise sisselaske plenium-ist?
Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 30.03.2012 12:12
Postitas KaroK
Autolab kirjutas:Kuna tundub,et WG teemal rohkem nõuandeid ei tule siis otsustasin,et läheb 60mm WG.Järgmine küsimus on,et kes eestis oskab välja arvutada ja teha 3d joonise sisselaske plenium-ist?
Muidugi osatakse, aga see maksab paljupalju raha ja võtab palju aega.
Mõistlikum on esialgu kasutada näiteks m50b25 sisselaskekollektorit.

Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 30.03.2012 19:57
Postitas Autolab
Päris kindlasti kohe ei kasuta ma m50-ne kollet,sest:
M50-ne kolle ei sobi s50-ne kaane külge
M50-ne kollega peaksin ka ITB-d minema viskama mootori küljest
M50-ne kolle on kohe kindlasti halvem kui S50-ne oma
Igaks juhuks ka pilt sellest milline näeb välja S50 mootor

Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 31.03.2012 0:38
Postitas hents99
Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 31.03.2012 1:45
Postitas ivar
Miks originaal ei sobi?
Re: BMW M3 Turbotamine
Postitatud: 31.03.2012 10:22
Postitas Autolab
Tõenäoliselt proovin alguses siiski originaaliga hakkama saada,aga originaalil on väga lihtne viga.

Nagu pildilt näha siis vaevalt,et ma kuskilt silikoonist põlve leian mis oleks piisavalt suur ja orig. lõdvik mis sinna otsa käib läheb ülerõhu all tõenäoliselt lihtsalt lõhki

Orig airbox-i lõikuda,keevitada samuti ei taha.
Asenduseks pidasin silmas midagi sellist.

Huvitav kas carbonist pleniumit lõhki ei lase ülerõhuga
