1. leht 2-st

E30 RB24DET

Postitatud: 17.03.2012 11:22
Postitas mart154
No võib vist vaikselt juttu teha ka sellisest imeloomast...

Mingi hetk juhtus ette valge sedaankerega 318i ja noorus lõi pähe, sai siis see ära ostetud ja järgmine hetk kargas muidugi pähe, et tuleb midagi, umm, huvitavat teha sellega... :)

Järgmisena juhtus ette Nissani RB20DET mootor, mis pärines selliselt harulduselt nagu 200ZR.

Kuna mootor oli teadmata ajalooga ja nägi välja selline, et pauku sealt küll ei tule, võtsin ta lahti igaks juhuks.

2.0 tundus piisavalt igav, et mitte enam samamoodi kokku panna, siis sai mootor puuritud 86mm peale, sisse pistetud 2.5 kolvid ja saavutatud nii töömaht 2428cc.

Kuna korralikku RB25 kaant ei jäänud mõistliku raha eest ette, sai lastud RB20 kaas ümber freesida toetamaks 86mm kolbi. Ühtlasi surveaste kohendatud 9.5:1 peale. (Originaalis peaks olema 8.5 minuteada) miks nii kõrgeks, sest ma hakkan alkoholi tarvitama. :)

Kui see kaane-eksperiment nüüd ikka totaalselt metsa läks, siis saan alati peale pista RB25 või 26 kaane ja minna eluga rahulikult edasi, senini on aga põnev küll :)


Turboks sai hetkel RB25DET NEO küljest pärinev isend, mis peaks siis keraamilise turbiiniratta asemel evima terasest ratast.

Kogu kompotti hakkab juhtima Megasquirt, mingeid eksootilisi komponente esialgu ei plaani.

Hetkel on protsess nii kaugel, et lõpetasin just mootori kinnituste tegemise e30 keresse. Tõstan paari tunni pärast, kui ehk enam 40 kraadi õues pole, selle mootori lõplikult omale kohale ja asun elektrisüsteemi kallale.

Pilte praegu pole väga palju kogunenud, siin on üks hädine klõps mootori proovimise aegadest.
Pilt

Ja üks niisama klõps andmaks ilmet, millise saaniga tegemist ikka on :)
Pilt

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 17.03.2012 11:27
Postitas Mihkel
Üle pika aja sinust ka lõpuks midagi kuulda. :-D
Ootab huviga, kuidas see ise tuunitud kompott tööle hakkab.

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 17.03.2012 11:58
Postitas digimarket
Ei tea miks, aga vähemalt mulle tõotab see projekt tulla vägagi paljulubav. 9,5:1le surveaste sobib ju ka 98 bensiiniga täiesti hästi.
Aga mis plaanid autoga on? Kere enamvähem siledaks ja suurem panus tehnikasse või igast otsast pestud, kustud, kammitud?

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 17.03.2012 14:58
Postitas mart154
Enamvähem puhta kaltsuga suurem kakikord maha pühkida ja rajale :)

See kere on liiga nigelas olukorras, et seda lakkuda. Lisaks rõve neljaukseline :)

Siin on erinevad hillclimbi, ja hobiringraja sarjad olemas, kus saab 'outlaw' klassis osaleda.
Samuti oleks põnev liimirajal mõni triip ära teha. Eesmärgiga kunagine õnnetu betooniraja 12.3 üle sõita :)

Hetkel hoian autol Rego (teie mõistes siis TÜV, kindlustuse ja registreerimise segu) peal, et vajadusel, kui väga ei hulla, saab ka tänaval liigelda, aga palju ei tasu, kuna siin politsei oskab ja tahab ka kapoti alla vaadata. Tulemuseks võib olla auto konfiskeerimine ja pressi alla saatmine.

Selle 9.5 CR-ga on nii, et kui tegemist oleks RB25 või RB26 kaanega, ei muretseks üldsegi, aga kuna kaas on omalooming, siis mul pole päris head aimu, kus see detonatsioon nüüd asuda võiks. Samas siin on häid racing kütuseid vabalt liikvel, küll vajadusel leiab sobiva segu paaki.


** Ühtlasi on mul üks laiskusest tulenev küsimus Datsunitega rohkem kodus olevatele inimestele... Järgnevatel piltidel on 2 detaili, mis kinnituvad SL kollektori erinevatesse otstesse. Mis vennad need on ja kuidas need töötavad. St - ma viskan need minema, eksju? :)
https://picasaweb.google.com/mart.jakob ... nimeestele" onclick="window.open(this.href);return false;




Aga natuke pildimaterjali kah juurde.
Mootor on nüüd omadel käppadel ja lõplikult kohal. Kruvisin ka kolle ja turbo külge, et näha mis kuhu mahub - ma ei tea, kuhu ma piduri peasilindri panen, võimendist rääkimata! :D
Võimalik, et tuleb mõtlema hakata pedalboxist...

Käpad said mõnusalt üle dimensioneeritud, aga noh, vähemalt on reservi ka 500hp jaoks :)
Pilt

Käigukangi ava tuleb sutsuke tahapoole nihutada. Aga see paistab eniveis boonuseks olevat kui pedalboxi teed minna.
Pilt

Ja nii ta siis istubki. 1.8 vedrustusega tuli päris hea madaldus! :) Õnneks hakkab eestist liikuma kogu mu e30 varandus, muuhulgas ka coiloverid.
Pilt

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 17.03.2012 16:39
Postitas Karl818
Kas rool jääbgi paremale poole, või on plaanis vasakule poole nihutada. Iseenesest mõnus projekt ning jaksu ja jõudu sellega :)

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 17.03.2012 17:17
Postitas mart154
Miks ma selle valele poole panema peaksin??? :lol:

Aga natuke tausta kah, miks ma otsustasin 2.4 liitrise töömahu kasuks ja tegin selle kemüüse.

Nimelt on tänu 2l vända kasutamisele stroke 69.7 millimeetrit. Erinevalt 2.5 71.7mm ja 2.6 73.7mm.
Selle lükkega loodan ma alumise otsa natukene pöörderõõmsamaks saada.

Kuna keegi on sinna kaande ka solid lifterid pannud, siis julgen arvatavasti proovida redline'i tõstmist umbes 8500 peale...

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 17.03.2012 21:49
Postitas LordVampire
mart154 kirjutas: kuna siin politsei oskab ja tahab ka kapoti alla vaadata. Tulemuseks võib olla auto konfiskeerimine ja pressi alla saatmine.
Päris karm :roll: Aga muidu lahe ettevõtmine.

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 18.03.2012 19:20
Postitas jeff01
kas puurisid rb 20 ne siis 78salt 86 le? Kui nii siis on see üsna huvitav mootor.
Neid sealpool lademetes ja mõistliku hinnaga?

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 19.03.2012 9:00
Postitas Audiophile
Hmm.. See keraamilise turbiiniga vurr kannatab ehk 0,8-0,9 bari boosti, nii et ole ettevaatlik sellega. Iseenesest lahe projekt sul. Kui boosti väga palju keerata ei saa, siis katseta äkki metanoolipritsi ja varajase süütenurgaga, sedasi lähenedes võid rahulikult madalama boostiga sõita ja ikkagi normaalseid jõunumbreid saada.

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 19.03.2012 9:12
Postitas KaroK
Turboks sai hetkel RB25DET NEO küljest pärinev isend, mis peaks siis keraamilise turbiiniratta asemel evima terasest ratast.
Terasest rattaga on sõit tükkmaad muretum.

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 25.03.2012 11:48
Postitas mart154
Tänase seisuga peaks enamus käivitamiseks vajalikke varuosasid leitud olema.

Hetkel toimub radiaatorite paigaldamine. Eesmärgiks oli kogu kupatus stange taha ära mahutada, seetõttu sai nina originaalplekist ikka üsna puhtaks lõigatud. Tulede jms paikasaamine saab huvitav olema :)

Radiaatoriga sain pügada. Nimelt üks jalg ära murdunud ja lekib. Peab ringi vahetama.

Endale märgiks ka maha, et radikas on 92+ Lanceri pealt.
Süütama hakkab HSV (Holden Special Vehicles) tootevalikust pärinev V8 coilpack, millelt ühe pooli viskasin lihtsalt minema.
VR Sensor pärineb Hyundai pealt.

Sidurdama sai leitud Sachs Race Engineeringu poolt tehtud ja natuke kustomiseeritud korv. Kuna isend on varem kasutatud, ei tea, kas töötab ka hästi.

Ühtlasi jäi pihku ka natuke cooleri torustikku, mis paistab isegi sobivat. Ja downpipe mahtus kah ilusti alla.

Õhtupoole ehk lisan mõned pildidki.

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 06.04.2012 18:11
Postitas mart154
Pilte ikka ei ole viitsinud teha.

See-eest sai täna esmakäivitust filmitud :)
http://www.youtube.com/watch?v=9z_8yCNLbuE" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 17.04.2012 4:39
Postitas mart154
Nüüd siis natuke pikemalt käiata saanud ja segugi natuke rohkem paika keeratud.

Muidugi on jälle Megasquirdi klassika - Trigger errorid :-D
Eks hakkab täna õhtul potekaid kruvima ja takisteid vahele proovima.

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 26.04.2012 20:00
Postitas KillFrenzy
Väga huvitav projekt.
Perthis on E30 suht levinud, igapäev tuleb mõni ikka sõites vastu 8)

Re: E30 RB24DET

Postitatud: 13.07.2012 13:08
Postitas mart154
Lühidalt. See BMW peksti segi ja pandi põlema. Tuleroaks langes kõik peale megasquirdi, mis oli just tol õhtul lauanurgale modimiseks võetud, seega teema võib lukustada.


Pikemalt. Umbes kuu enne seda sai auto sõitvaks vormistatud, natuke seadistatud ja cruisitud.
Max pöördeid ei õnnestunud ajada üle 7500 kuna nii megasquirt, turbo kui ka pihustid ei võimaldanud rohkem.

530cc pihustid töötasid 95% dutyga, seda siis selfmeid E85-ga ja umbes 7.5:1 seguga. Rõhku oli 1.6 bari mingi vanematsorti HX35 turboga.
Kes tahab, võib sealt mingeid võimsuseoletusi teha.

Pilte pole näidata, sest kaamera põles kah koos autoga maha.

Kohalik politsei kah uurib asja, aga väike tõenäosus on mingit raha tagasi saada.
See lugu on siis lõppenud niimoodi.