7. leht 33-st
Postitatud: 11.04.2007 23:41
Postitas Kuuno
inglise keelne sõna on compression ratio mis on surveaste ja compression on kompressioon

Postitatud: 12.04.2007 8:43
Postitas rosco
Tean jah,et surveaste ja kompressioon erinevad,ei olnud täitsa kindel isegi,kummast räägin. Täpsustamiseks, 9,2:1 on siis surveaste????
Postitatud: 12.04.2007 9:29
Postitas Kuuno
jah

Postitatud: 13.04.2007 17:47
Postitas Siim-R
Palju oleks siis 9.4 surveastmega mootorile stockina rõhku panna ,kui jätta phmt.standard elemendid,ja nii et kohe lailai ei läheks midagi
Postitatud: 13.04.2007 18:05
Postitas erik
Hea küsimus aga vastata ei saa vist keegi. See ju sõltub mootori hetke seisukorrast, mootori projekteeritud ja reaalsest tugevusvarust, kütusesegust ja selle temperatuurist, silindri kaanest ja sisselaske kanalitest, süütenurgast jne jne. Heade tuunimiseeldustega mootor kannatab u. 0,4 - 1 bar ülerõhku. Aga see ei tee sind targemaks, hea oleks kui saa uuriks, inimestelt otse või foorumitest, kes on turbotanud või lihtsalt forseerinud sellist tüüpi mootorit nagu sul. Nemad äkki jagavad oma reaalseid kogemusi kui palju võiks sarnane mootor stokis kannatada (kui sa teed seda, seda ja seda) eeldusel, et mootor on heas korras.
Postitatud: 13.04.2007 23:43
Postitas Siim-R
Kahjuks pole seda mootorit mis mul on kellegil kuskil turbodatud.
Aga tahan saavutada 150-160 jõudu mitte rohkem,hetke 120 asemel,ja kui mootor on ülekeskmise korras,kas 0.3-0.4 bar võib saavutada minu eesmärgilist tulemust?
Postitatud: 14.04.2007 14:19
Postitas Miq
põhimõtteliselt arvutuste järgi 0.5b rõhku anna pool endisest jõust juurde, 1bar kahekodistab algjõu. Aga see on ainult paberil, oleneb mootorist kui palju juurde tuleb.
Postitatud: 14.04.2007 16:05
Postitas Raceboy
Ise sõidan praegu 924-ga ringi 0.77 baarise rõhuga, surveaste 9.3:1 ja mootor on '83a ning ühtki remonti pole tehtud.
Praeguseks üle 2000km pidevat tallamist ja paar kiirendusvõistlust probleemideta vastu pidanud, aga kõige selle põhjuseks on vaid üks asi. Nimelt mõistusega tehtud häälestus, seda aga võimaldab ainult programmeeritav aju.
Nii et budget projekt ei tähenda teps mitte põhjakeeratud kütuserõhuga madalatelkoormustel turtsuvat ja plärtsuvat mootorit, kus lisaks ei ole kontrolli süütemomendi üle, vaid peakski alustama mõtlemist, kuidas kombot juhtida. Vihje: turbo vahelepanek on kõige lihtsam, aga selle korralikult töölesaamine juba veidi raskem
EDIT: Ja progetav aju ei pea tähendama 25 000+ kr maksvat,piisab kasvõi Megasquirdist.Teeb töö kenasti ära.
Postitatud: 14.04.2007 23:56
Postitas henri
Ainult progetavaset ajust ei piisa, peab ka olema võimalus A/F (WB) ja detonatsiooni jälgimiseks. Mõne ajuga on need lisaväärtused kohe kaasas, mõne puhul pead juurde ostma.
Postitatud: 15.04.2007 10:58
Postitas Raceboy
Jah, see ka kindlasti.
Postitatud: 15.04.2007 11:32
Postitas Silwer
Siim-R kirjutas:Palju oleks siis 9.4 surveastmega mootorile stockina rõhku panna ,kui jätta phmt.standard elemendid,ja nii et kohe lailai ei läheks midagi
Audi S4 2,2T 20v on tehasest surveastmega 9,3. Tehase poolt on rõhk 1,2 bar aga sõidetakse ka üle 2,0 bar rõhuga ja ka siis ei pruugi veel pilpaid lennata.
Postitatud: 15.04.2007 11:50
Postitas Siim-R
Mind huvitab ,mis elemendid peavad olema,et viia läbi kõige lihtsamini teostav turbo projekt.Teen väikse loetelu,ja keegi võiks paranda kui eksin!
turbo-koos ülerõhu klapiga.(rõhu manuaalne piiramine)
torud/voolikud
cooler
turbo õlitus
...veel miskit?
Postitatud: 15.04.2007 12:08
Postitas Raceboy
Kas sulle eelmistest postidest midagi külge ei jäänud?
Lisa sinna MegaSquirt vms aju koos WB anduriga, muidu pole vastupidavust koos kiirusega loota.
Silver: Audi 2.2T on sepistatud sisuga ja korraliku pentroof-põlemiskambriga mootor, sellise puhul on normaalne 9.3 surveaste.
Sellel Peugeot'l on parimal juhul sepistatud väntvõll (kui sedagi).
Üks on tehasest tulnud turbomootor, teine odava otsa vabalthingav. Pole võrreldavadki.
Postitatud: 15.04.2007 12:10
Postitas Siim-R
Asi ongi selles et igalühel on erinev.JA mingit aju ma panna ei tahaks,Tahan kõik stockiks jätta,eks näis siis kaua kestab.Aga jah...
Postitatud: 15.04.2007 12:13
Postitas Raceboy
No asi ei ole vaid kestmises, kuigi ka seda pole loota (vabalthingava süütegraafikuga tapab laadega auto päris kiirelt).
Kui tahad segu kõrgematel pööretel rikkamaks saada (turbo seda nõuab), siis tühikäik ja madalamad koormused on sul täiesti pees. Auto ei käi üldse. Ja kas kütusekulu 15l/100km peale keskmiselt kõlab meelitavalt?