7. leht 8-st

Postitatud: 14.04.2009 21:44
Postitas Fog
Astrona kirjutas:Kas kellelgi on kaasaskantavat "nurga-kaalu", millega iga ratta alune 1-haaval üle kaaluda? Saaks äkki mingi raha eest korraks laenata kah? Kunagi otsisin, aga pakkumisi oli vähe ja hinnad algasid mingist 50K'st.
4 vannitoakaalu, kolm 5x15 prussujuppi ~60cm pikad(H kujuliselt prussid üle 4 kaalu rattast igas diagonaalis), prussijupid teiste rataste alla, et tasapinnas oleks mõõtmise ajal.

alla 1000 krooksu peaks hakkama saama.

Postitatud: 14.04.2009 22:14
Postitas cthen
Fog kirjutas:
Astrona kirjutas:Kas kellelgi on kaasaskantavat "nurga-kaalu", millega iga ratta alune 1-haaval üle kaaluda? Saaks äkki mingi raha eest korraks laenata kah? Kunagi otsisin, aga pakkumisi oli vähe ja hinnad algasid mingist 50K'st.
4 vannitoakaalu, kolm 5x15 prussujuppi ~60cm pikad(H kujuliselt prussid üle 4 kaalu rattast igas diagonaalis), prussijupid teiste rataste alla, et tasapinnas oleks mõõtmise ajal.

alla 1000 krooksu peaks hakkama saama.
Tavaline kaal näiteab ~250kg numberid? :D

Postitatud: 14.04.2009 22:18
Postitas Fog
cthen kirjutas:Tavaline kaal näiteab ~250kg numberid? :D
Tavalise auto rattakaal on 1000kg?
Loe veel paar korda:)

Postitatud: 14.04.2009 22:20
Postitas cthen
Fog kirjutas:
cthen kirjutas:Tavaline kaal näiteab ~250kg numberid? :D
Tavalise auto rattakaal on 1000kg?
Loe veel paar korda:)
:lol: Okei sain asjale nüüd pihta

Postitatud: 14.04.2009 23:26
Postitas erik

Postitatud: 15.04.2009 8:34
Postitas Astrona
Kunagi keerasin ühe vannitoa kaalu juba kõveraks. Auto tühimass oli 720kg, aga parasjagu polnd ka mootorit+käigukasti peale, seega ees ühe ratta all ~150kg ja taga 175kg. Ja saunakaal näitab 130kg ja seier läheb järgmisele ringile. esirataste alused sai isegi ära kaalutud, kui kaalu kronsad ära vajusid :lol: oh aegu...
Aga prusside mõttest saaks edasi arendust teha. Kui 1 prussi ots toetab maha ja teine kaalu peale, siis kaal näeb ainult poolt massi, seega 130kg kaaluga saaks ära kaaluda 2x130kg x 4 = 1040kg masina, ilma midagi lõhkumata :)
1 variant on ka mõõta ära rehvi alune pindala (cm2) ja korrutada see rehvi rõhuga (kg/cm2) ja ongi kaal teada :) - seda isegi vahel tehakse.

Postitatud: 15.04.2009 8:49
Postitas silver7
[quote="erik"]mõtetu jalgratast leiutada
.

Tere
Jalgratas jalgrataks.
Põhiküsimus on ikkagi rahas.
Teine kusimus asja vajaduses,mõtekuses.
Probleemi kõige odavam ja lihtsam lahendus :
Leida vanaisa mesipuu või aidakaal .
Kaalud esimese otsa,kaalud tagumise otsa ,teed liitmistehte ja ongi korras.
Aidakaalu täpsus 100gr

Postitatud: 15.04.2009 9:06
Postitas erik
silver7 kirjutas:
erik kirjutas:mõtetu jalgratast leiutada
.

Tere
Jalgratas jalgrataks.
Põhiküsimus on ikkagi rahas.
Teine kusimus asja vajaduses,mõtekuses.
Probleemi kõige odavam ja lihtsam lahendus :
Leida vanaisa mesipuu või aidakaal .
Kaalud esimese otsa,kaalud tagumise otsa ,teed liitmistehte ja ongi korras.
Aidakaalu täpsus 100gr
Aga, kui põrand pole loodis?
Aga, kui autol on kaalubalanss ristisuunal paigast ära?
Või diagonaalsuunal?

Prussidega variant töötaks ainult siis täpselt, kui sauna kaalud oleks kuidagigi taadeltatavad, mõõtmispunkt fikseeritud ja muu eeltöö perfektne. Sest kaalumistelje väiksemgi nihe muudab tulemust tugevalt.
Kaalumise eest 300 kr maksta pole ju palju? Tulemus on ikkagi väga täpne.

Postitatud: 15.04.2009 9:33
Postitas jeff01
Mihkel võiks selle kaalumise osa splittida.
Ise olen kasutanud:
*Tauf auto kaalu (1 sild korraga ja sellest ka ebatäpsus kuna auto on viltu)
*Kuusakoski kaalu (+/-20kg pole veel mingi näitaja :-D )
*AS Talteri kaalu (Usun et neist kõige täpsem kuna minu enda kaaluga mööda ei pannud samas kui kuusakoski kaalu järgi olen kord 60 kord 80kg)
*Ühte väiksesse depressiivsesse asulasse viiva tee peale jääva vana viljakuivati kaal (Uskumatu aga aastakümneid kasutamata ja võssa kasvanud kaal toimis väga edukalt kui läbi võsa suutsin peale sõita) Näitas pmt samu numbreid mis AS talteri taadeldud kaal.
Kui leiaks väiksemõõtmelise ja odava kuni 300kg kaalu siis võiks isegi miski süsteemi koju välja mõelda......kuna mul on loodis garaazipõrand siis võiks kaalu uputada miskisesse plaati, mis kanalit katab aga mis ma selle teadmisega peale hakkan ? :-D kord kusagil nimetatud kohast läbi käia ja iga ära võetav - juurde pandav tükk eraldi kaaluda ja kui astronal niikuinii võistlemissoov siis peaks ta sel aastal 4x ka kohustuslikus korras kaalule saama. (Eelmisel aastal küsiti mult vaid kas kaaluda kah soovid)

Postitatud: 15.04.2009 9:35
Postitas Krissu
Mina käisin kaalumas tallinnas kuusakoski kaalupeal...seal näiatb +10/10- kg täpsusega.

8)

Postitatud: 15.04.2009 9:40
Postitas uzzac
Krissu kirjutas:Mina käisin kaalumas tallinnas kuusakoski kaalupeal...seal näiatb +10/10- kg täpsusega.

8)
küsimus on nurgakaaludes mitte täismassis...BHRA kaalude kasutamise hind on küll köömes arvestades, et oled coilide peale hunniku pappi magama pannud aga korralikutl nende mõju tunda ei saa sest nurgakaalud on jumalteabkus

Postitatud: 15.04.2009 10:13
Postitas sallu
no alati on sul võimalus as eesti politseiga tyri nolida, mul limu kaaluti küll nagu naksti ära, wireless kaalud ja pealegi oli tal neid 8 ratta jaoks :D

Postitatud: 15.04.2009 11:48
Postitas Astrona
Mõned meist teenivad leiba autodega ;) Miks mitte investeerida. Hetkel on ebays 22K+km+transa ja oleks kaal olemas: wireless ja 4 nurka kaalub korraga - kaasaskantav.

Paneks üritustel ülesse ja kaaluks 100eek/masin x 100masinat/üritus = 3 üritusega oleks raha tagasi ja iga järgmisega paneks kümpsi tasku, millest pool võiks idee väljahõikajale laekuda :lol:

Postitatud: 15.04.2009 14:19
Postitas sallu
idee hea, vaba raha puudub hetkel :(

Postitatud: 15.04.2009 17:31
Postitas jeff01
midagi veel sinisilmsemat välja mõelda ei annaks ?
kaalud kaaludeks, võiks ju olla aga 100 autot tahab sul igal üritusel sota eest end kaaluda ja sa paned kümpsi tasku no comeoon.....APPI lausa.
Mr. Astrona pani vähemalt smaili taha aga sallu kas mõtled seda tõsiselt :?: