7. leht 26-st

Postitatud: 23.03.2009 22:14
Postitas ivar
Tegelikult toimib launch control boosti tekitamisega kõige paremini 4v mootoril umbes 30 kraadi tagasi keerates, segu sõltuvalt mootorist rikastades ja ilma paugutamata Smile Paigalseistes boosti vabalt 1 bar.
Hea teada. 15 kraadi retard'i panin lambist, ei olnud eriti ettekujutust, mis numbrid seal käima peaksid ja mis täpselt toimuma hakkab.
Korralikust summutist on natuke kahju, aga ehk annab veel parandada.

Samas ei ole halba ilma heata. Tundus, et ilma vaigistita on autol nagu jõudu nõks rohkem, seega uus väljalase tuleb kindlasti vabam.
GPS-ga oleme eelnevalt mõningaid mõõtmisi teinud, saab hiljem võrrelda.

Kollektoriga juhtus ka väike äpardus.
Soojuspaisumistel on ikka tugevad jõud. Valmistamise käigus sai wg torustik fikseerimiseks 3nda silindri toru külge keevitatud ja nii ta lõpuks jäigi. Nüüd on aga keevis sealt niimoodi lahti rebitud, et auk on järgi:
Pilt


Edit:
GPS tulemused kah:
60feet - 3,4s@44km/h
1/4mile - 14,7s@173km/h
0-100 - 7,1s
80-120 - 3,3s
100-200 - 11,5s

Stardihetk tundub olevat kuidagi valesti arvestatud, 60feet aeg peaks parem olema kuiva teekatte puhul.

Postitatud: 24.03.2009 23:02
Postitas TõnuriCCE
60ft kiirus võiks ka parem olla tegelikult

Postitatud: 24.03.2009 23:23
Postitas Ragnar
Kui see 1/4m lõppkiirus on reaalne siis juba täitsa kobe tänavasõidu auto :)

Postitatud: 25.03.2009 18:43
Postitas ivar
TõnuriCCE kirjutas:60ft kiirus võiks ka parem olla tegelikult
Ma vaatasingi rohkem sellejärgi, et 60ft kiiruse kohta on aeg natuke palju. Muidugi ilm oli suht jahe ja rehvid ka mitte just kõige värskemad, võibolla ehk ongi reaalsed need numbrid.

Postitatud: 26.03.2009 15:22
Postitas turbobmw
173km/h lõppkiirus lubab hea pidamise puhul 13s algust sõita. :)
14.7 on selline tühjaks loobitud stock 325i aeg.

Postitatud: 26.03.2009 16:04
Postitas Raceboy
Hea pidamisega sõitsin ma 176 km/h lõppkiirusega 12.7s. Hea pidamine tähendas 60ft aega 1,8s-1,9s

Postitatud: 26.03.2009 16:26
Postitas pr8
Ivar, kell läks ikka 1+ sek varem käima. Kasvõi 0.7G kiirendus on 2.3 sek @ 60 km/h.

Üritustel saad vaadata 200 m vaheaega. Peaks olema 8.x @ 130+

Kui palju kaalub?

Postitatud: 27.03.2009 1:07
Postitas ivar
Tühimass on paberite järgi 1330kg. Peale summuti keskosa pole midagi kaalukat autost välja visatud. Hinnanguliselt võiks kaal siis antud numbrist paarkümmend kilo suurem olla.

Postitatud: 08.04.2009 16:11
Postitas ivar
Väljalase on nüüdseks kokku lapitud. Summuti koosneb ühest otse-läbi resonaatorist, tühjast tagumisest pütist ja 70mm torust mis neid ühendab.
Müra poolest on tulemus üllatavalt hea. Tühikäigul kumiseb veidi, kuid maanteesõidul midagi häirivat salongi ei kosta.

Pilt
Pilt


Minek läks autol tõepoolest paremaks. Tuleb välja, et vabama väljalaskega ei suuda pisike audi WG klapp enam piisavalt heitgaase läbi lasta ja rõhk tõuseb pöörete kasvades 1,4 barini. WG baasrõhk on 1,1 bar.
Enne:
Pilt

Nüüd:
Pilt

Antud graafikud on tehtud kolmanda käiguga. Nagu näha, jõuab rõhk 1bar-ni 4200rpm juures.
Teise käiguga 5000rpm kandis:
Pilt

Kui pöördeid powerband alas hoida (4500-7300rpm), siis spoolib üsna kiiresti. Teise käiguga 5000 pealt järsult põhja vajutades käivad rattad sekundi järel juba tühja. Praegusel hetkel väiksemat turbot veel ei igatse :).

Vanosega sai tööleping ära lõpetatud. Ketiratta keerasime jäigalt nuka külge kinni. Põhjus selles, et teatud pööretel kostis kapoti alt diiselmootori laadset raginat ja see hakkas lõpuks pinda käima. Tundub, et vanos ja kanged klapivedrud omavahel hästi kokku ei sobi.

Postitatud: 08.04.2009 19:25
Postitas mart154
mis mõõduga sul see audi wg oli?

Postitatud: 08.04.2009 20:06
Postitas ivar
30mm

Postitatud: 08.04.2009 20:40
Postitas mart154
34mm on ka olemas ;)
Usun, et see võib su probleemid lahendada.

Postitatud: 12.04.2009 22:06
Postitas ivar
Seda on vist suht raske leida. Kui kellelgi on pakkuda, andke teada.

Seoses boosti tõusmisega tuli välja, et boosti näidik IKKAGI ei tööta normaalselt. 1,4bar juures kukub lihtsalt nulli.
Kalibleerimisel on kõik ok, 100kPa MAP näidu puhul saab ökonomaiseri panna ükskõik mis numbri peale osutama. Hetkel tundub, et vemsi väljundsignaaliga mingid probleemid.

Tänu sellele jamale ei pannud tähele, et wg voolik lahti tuli ja rõhk 1,8 kanti tõusis. Natuke kostis ka midagi detonatsiooni sarnast, aga õnneks midagi ei juhtunud (tabelid olid tehtud 250kPa-ni). Ei tahaks kohe hooaja alguses mootorit ära lõhkuda.
Nüüdsest fuelcut 1,5 bar peale sätitud ja punane tuli näidikuplokis hoiatab lahja segu eest.

Postitatud: 19.04.2009 16:11
Postitas ivar
Sai kah Haapsalus auto proovile pandud.

Kohale jõudes selgus, et mootoriga on mingisugused probleemid mida 2 päeva tagasi veel polnud. Nimelt boosti all kippus puterdama ja vahele jätma, enamasti 5000rpm kandis, aga ka muudel suvalistel pööretel.
Ei saanud aru ka, mis täpselt viga on. Logi järgi olid käik parameetrid korras, peale lambda, mis köhimise ajal näitas nõks lahjemat segu. Ei teagi kas see oli nüüd põhjus või tagajärg.
Turboka jaoks on ehk veidi ohtlik sellises seisundis paugutada, aga ei tahtnud päeva raisku lasta, nii et sõidud said sõidetud ja uued kogemused omandatud.

Esimesed stardid sellel autol võiks vist pigem burnout võistluse alla liigitada. Pidamine polnud tagumistel VSP rehvidel just tugevaim külg. Enne sõite käis mõttest läbi küll, et kas mingi tundmatu firma rehvidele tasub dragis üldse panustada, aga noh kui halvad nad ikka olla saavad.
Tuleb välja et saavad. Peale teist sõitu said VSP-d Continentalite vastu vahetatud ja pidamine paranes niipalju, et auto juhtimisega tuli natuke ümber harjuda. Ajad kukkusid 14-st 13-sse kohe.
60ft aegasid vaadates nagu eriti vahet pole, aga see tulenes vast liiga suurest wheelspin'ist stardihetkel, eriti juhtudel kus ainult ühe ratta ringi tõmbab. LSD-differ oleks siinkohal abiks olnud.

Tulemused:
14,2504----SECOND---12:37:04---0,5574-----2,8272-----183,2
14,6449----SECOND---13:53:53---1,0163-----2,6631-----181,9
13,9870----WINNER----14:42:54---0,4507-----2,5317-----182,2
13,7423----WINNER----15:40:35---0,3896-----2,7036-----188,5
13,5417----WINNER----16:15:06---0,3130-----2,6607-----187,9

Viimane sõit oli korraliku rehviga ainus, kus käiguvahetusega ei eksinud ja pöörded powerbandist välja ei langenud. Aeg suht kehvake, aga selle eest neljanda sõidu lõppkiirus oli vist üldse päeva parim, vähemalt ei suutnud ma ajatabelist suuremat leida.

Postitatud: 19.04.2009 16:15
Postitas Mihkel
Krt siis peaks ju mootorist jõudu jaguma.
Ega sellise ilmaga just eriti normaalset pidamist ei saagi, kes see ikka keset talve drag-i sõidab.