7. leht 61-st

Postitatud: 07.04.2008 21:46
Postitas Rommi
vabandust et siin teemas.soomes peaks ju asi veits teisem olema.miks Soome ei kirjuta oma põrnikat?
v äkki ei ole ja olen valesti aru saand?

Postitatud: 08.04.2008 9:45
Postitas Astrona
Rommi kirjutas:vabandust et siin teemas.soomes peaks ju asi veits teisem olema.miks Soome ei kirjuta oma põrnikat?
v äkki ei ole ja olen valesti aru saand?
Pole uurinud, aga ei usu et soomes midagi lõdvem on. Need soome dragsterid kes siin käivad, ei osale minu teada liikluses. Aga ülevaatus juttu võiks muus teemas ajada, keda huvitab.
Simpson kirjutas:vähem juttu ja rohkem tegevust tahaks näha.
foorumis näeb kahjuks ainult juttu :)
Mida ma tegema siis pean??? 2 kuuga sain masina sõitma, praegu praktiliselt ainult pidamine ja seadistus veel teha, siis võib järgmise masina ette võtta :)

Postitatud: 08.04.2008 9:47
Postitas Astrona
Ei saa, juudiveri on ikka sees vist. Ei tellinud PLX EGT kontroller+andur+OLED-Display'i komplekti 3500EEK eest, et jälgida WB ja EGT'd. Ostsin hoopis multimeetri DVM891 300EEK (kaasas andur ...1000C) EGT ja WB jaoks. Lisaks ostsin veel 60EEK LCD voltmeetri, mille panen päiksevarju sisse.

Spidokas mul kah ei tööta - seier vibreerib 0 juures, ostsin jalgratta spidoka ( näitab ka keskmist kiirust, ringi aega jms :oops: )

Pühapäeval vahetasin lõpuks õli kah ära - Valvoline VR1 10W60 + keraamika mögin. Elu kalleim vahetus ca 2x kallim kui 100KW Opel Astral - aga 2x võimsam kah :).

Postitatud: 08.04.2008 17:32
Postitas Simpson
Simpson kirjutas:vähem juttu ja rohkem tegevust tahaks näha.
foorumis näeb kahjuks ainult juttu :)
Mida ma tegema siis pean??? 2 kuuga sain masina sõitma, praegu praktiliselt ainult pidamine ja seadistus veel teha, siis võib järgmise masina ette võtta :)[/quote]

Tegelt polegi asi selles, et jõudlus või tegevus puudu on. Sest jah lühikese ajaga oled sa teinud tõesti rohkem kui enamus seda teevad. Küll aga jääb häirima mind midagi su jutu juures. Alati on sul midagi öelda ja kommenteerida kui vahest võiks mõelda ja kuulata, mis teistel öelda on. Ma ei süüdista sind milleski ega laida maha aga arvesta, et siin, ja mujal, on palju inimesi, kellel on kordades rohkem kogemusi kui sul. Võta nende nõu kuulda ja ära vaidle kogu aeg.

Jalgratta spidokas on küll suhteliselt masendav, tegelt kat. Selle asemel võiksid uurida MIKS spidokas ei tööta ja see korda teha. Alusta kasvõi kontaktidest ja uuri, kas kiiruse andus jms on ühendatud. Janno auto ei ole mitte sitasti koostatud. Ära hakka seda nõmedustega rikkuma.

Postitatud: 09.04.2008 10:30
Postitas Astrona
Simpson kirjutas:Küll aga jääb häirima mind midagi su jutu juures. Alati on sul midagi öelda ja kommenteerida kui vahest võiks mõelda ja kuulata, mis teistel öelda on. Ma ei süüdista sind milleski ega laida maha aga arvesta, et siin, ja mujal, on palju inimesi, kellel on kordades rohkem kogemusi kui sul. Võta nende nõu kuulda ja ära vaidle kogu aeg.

Jalgratta spidokas on küll suhteliselt masendav, tegelt kat. Selle asemel võiksid uurida MIKS spidokas ei tööta ja see korda teha. Alusta kasvõi kontaktidest ja uuri, kas kiiruse andus jms on ühendatud. Janno auto ei ole mitte sitasti koostatud. Ära hakka seda nõmedustega rikkuma.
Ei saanud nüüd täpselt aru, kas siin kohal peaksin kah vait olema? :) See siin minu teema, aga ok, eks ma üritan jällegi kuulata mis targemad ja lollimad räägivad. Ma juba olen selline. Isegi kui ma ei tea midagi, siis üritan vahel vastu vaidlemisega selgitada, kui kindlad oma seisukohtades ollakse, kui ikka tõde huvitab siis ei jää suu kinni kuulama. Vaidlemisel on palju häid külgi, kuigi see käib enamasti inimestele pinda.
Jalgratta spidokat, olen ka enne autole paigaldanud - selle saab väga täpselt ära kalibreerida, kasvõi peale rehvide kulutamist, kui väga huvitab. Näitab keskmist kiirust, teekonna pikkus meetritäpsusega ja on palju kergem :lol: jne jne jne. - mul on kah vahest sitt tuju, aga praegu see mind küll ei masenda. Originaal spidokas ei ole sellega võrreldav, ainus eelis on tal see, et kiirus on natuke kiirema pilguga fixeeritav. Pistikuid ma tal juba vaatasin jne, kontakt võiks nagu olemas olla - arvatavasti on asi anduri paigutuses või on ta rikis - rohkem sellele nii pea aega ei raiska, tähtsamaidki asju vaja teha.
Ja üldiselt - see oli Janno auto, tubli töö - enamus vidinad töötavad, aga ta pani selle müüki, keegi teine seda ei tahtnud, ja nüüd on see minu auto. Teise ostuhinna jagu olen juba sisse tagunud ja 3. juba läheb. Võibolla panen ta kah kunagi müüki, kui tal parasjagu ehitus pooleli nagu ostes, aga mul aega pole ja raha vaja - ega peale Janno ei osta seda ikka keegi :).
Vaatasin su postitusi :) sul harjumuseks saanud igaaastane 200SX müük? Loogika järgi peaks sel aastal siis S15 müüki tulema? :)

Pühapäeval avastasin esitiiva seest lillepeenra - oli tasuta kaasas, varsti oleks juba juured läbi pleki ajanud. Istutasin garaazi juurde ümber - sain auto pool kilo kergemaks.

Täna peaks tagaklaasid tumedaks saama - et keegi mu suurt pagasiruumi ei nilliks :lol:

Postitatud: 09.04.2008 18:28
Postitas Simpson
Astrona kirjutas:
Simpson kirjutas:Küll aga jääb häirima mind midagi su jutu juures. Alati on sul midagi öelda ja kommenteerida kui vahest võiks mõelda ja kuulata, mis teistel öelda on. Ma ei süüdista sind milleski ega laida maha aga arvesta, et siin, ja mujal, on palju inimesi, kellel on kordades rohkem kogemusi kui sul. Võta nende nõu kuulda ja ära vaidle kogu aeg.

Jalgratta spidokas on küll suhteliselt masendav, tegelt kat. Selle asemel võiksid uurida MIKS spidokas ei tööta ja see korda teha. Alusta kasvõi kontaktidest ja uuri, kas kiiruse andus jms on ühendatud. Janno auto ei ole mitte sitasti koostatud. Ära hakka seda nõmedustega rikkuma.

Ei saanud nüüd täpselt aru, kas siin kohal peaksin kah vait olema? :) See siin minu teema, aga ok, eks ma üritan jällegi kuulata mis targemad ja lollimad räägivad. Ma juba olen selline. Isegi kui ma ei tea midagi, siis üritan vahel vastu vaidlemisega selgitada, kui kindlad oma seisukohtades ollakse, kui ikka tõde huvitab siis ei jää suu kinni kuulama. Vaidlemisel on palju häid külgi, kuigi see käib enamasti inimestele pinda.
Jalgratta spidokat, olen ka enne autole paigaldanud - selle saab väga täpselt ära kalibreerida, kasvõi peale rehvide kulutamist, kui väga huvitab. Näitab keskmist kiirust, teekonna pikkus meetritäpsusega ja on palju kergem :lol: jne jne jne. - mul on kah vahest sitt tuju, aga praegu see mind küll ei masenda. Originaal spidokas ei ole sellega võrreldav, ainus eelis on tal see, et kiirus on natuke kiirema pilguga fixeeritav. Pistikuid ma tal juba vaatasin jne, kontakt võiks nagu olemas olla - arvatavasti on asi anduri paigutuses või on ta rikis - rohkem sellele nii pea aega ei raiska, tähtsamaidki asju vaja teha.
Ja üldiselt - see oli Janno auto, tubli töö - enamus vidinad töötavad, aga ta pani selle müüki, keegi teine seda ei tahtnud, ja nüüd on see minu auto. Teise ostuhinna jagu olen juba sisse tagunud ja 3. juba läheb. Võibolla panen ta kah kunagi müüki, kui tal parasjagu ehitus pooleli nagu ostes, aga mul aega pole ja raha vaja - ega peale Janno ei osta seda ikka keegi :).
Vaatasin su postitusi :) sul harjumuseks saanud igaaastane 200SX müük? Loogika järgi peaks sel aastal siis S15 müüki tulema? :)
Okei. Tee, mis tahad, kuidas tahad. Ma ei hakka rohkem kommenteerima midagi. Ja minu autode müügi koha pealt ära kaaguta kui põhjuseid ei tea.

Postitatud: 09.04.2008 19:03
Postitas Astrona
Peaks teema üldse lukku panem. suht mõtetu

Postitatud: 10.04.2008 13:55
Postitas Astrona
...aga ei saa :lol:

* taguosa toonitud
* plasttiivad ostetud
Võite soovitada keretöötegijat PS'i. Vaja augud puurida, epoga vms 1 väike defekt nurk siluda, värvida, paigaldada.

Vat plastkapott oleks lahe, kui ta oleks musta värvi :oops: Aga kui tiivad kah plastist, siis võiks need kah juba mustad olla, samas äkki jääb nõme kui pool autot on musta värvi. :oops: Või jätta üldse tiivad valgeks :lol:
Siis tuleb küll fashion-police trahvima.

Võibolla saan nädalavahetusel ka plastkapotti kätte - eks näis.
Ja kohe kohe tahaks visco silla kätte saada.

Täna peaks WB viimased juhtmed ja display ühendama, ja 1 väike leke :oops: kõrvaldada. Summutit vaja kah vaadata, suurtes aukudes käib kuskile vastu - alternatiiv on muidugi mitte sõita sellistel teedel, aga ei taha tallinnast ära kolida :)

Postitatud: 11.04.2008 11:22
Postitas Astrona
Eile istusin 2'ni garaazis ja kui välja tagurdasin, viskas keegi õunaga vms - pime oli raisk, ei näind kah kuhu poole tulistada :x.

WideBand display sain tööle.
Pilt
Häkkisin Voltmeetri nii ära, et ta ei näita enam mitte pinget (00.00-05.00) vaid ilusti segu numbreid (10.00-20.00) 8)
PiltLCD display'ga saaks segukella teha üldse 75EEKuga, LED-numbritega display on paar sotti kallim. Küll aga lõhkusin päiksevarju ära. Nimelt pingutasin vist jälle natuke üle - tahtsin display heleduse reguleerimise panna varju liigutamise peale, noh et varju hingedel on potekas küljes, ja kui vari kinni panna, siis ledid kustutatud :D. Mõte hea, teostus nagu ikka :lol:.
Päiksevarju sees on display ka natuke liiga lähedal silmadele, teele ja displayle fokuseerimine võtab mingi pool sekundit ära. Mida kaugemal seda parem.

Põhiline on aga see, et nüüd numbrid jooksevad, NarrowBand kah ühendatud ja päris hea kalibratsioon jäi - viga on alla 0.1 AFR. Saaks timmida ka 0.005:1 peale - mõni teine kord, kui igav on.
Display muudab 3x sekundis näitu - see on ok, aga sisend signaal muutub nii kiiresti, et norm infot sealt eriti ei saa. WB kontrolleriga olid kaasas ka kondekad, ühendan need täna homme ära, eks siis paistab, kas muutub näit rahulikumaks.
Noh rahulikul sõidul hüpleb 13.9 ja 16,0 vahel. Järsul vajutamisel 10.00 ja kergel kiirendusel hüpleb 11 ja 14 vahel. Raskemal kiirendusel 10-13:1 vahel. Tühikäigul seisab suht max peal ehk 10-11:1. 30sek proovi tegin garaazis kinnise uksega - selle ajaga tegi garaaziukse peale ilusa musta ringi - vee ja tahma segu :evil:. Aga muidu selle 10km'ga tundub, et tühikäik isegi ühtlasem, kuna WB'st tulev Nb on vist täpsem, kui vana NB ise. (või ei loe ta üldse seda NB'd :lol: )
Aga tühikäigu pärast pean vist veel ühe põlve MAF ja turbo vahele panema, ja filter on kah kohe MAFi otsas, see kah pole hea, kuna ei teki MAFi suunas sujuvat voolu. Mingi jupp oleks sinna kah vahele vaja. Aga see tähendab seda, et filter läheb juba esitule alla. Ja üldse nii suure MAFiga tühikäigul midagi mõõta on overkill - krt 2 gaasisiibrit võiks olla: 1 siis lisaks filtri juures.
Kas tühikäigu klapi puhastamiseks piiasb, kui võtan 2 kruviga selle mootori sealt maha, või on vaja ka too kobakas, kuhu tühikäigu voolik külge käib, maha võtta :?:

Krt summuti jookseb nii nibin-nabin õõtsa ja benapaagi-plastik-kaitse vahelt läbi. Madalamaks ei saaks kah lasta, niigi kõige madalam koht autol. Kui kõigub, käib vahel vastu õõtsa - pingumale kah ei saa trippe panna, siis on üldse raud vastu rauda...

Postitatud: 12.04.2008 16:40
Postitas zoom1
Tuleb siis korralik summuti teha mis ei käiks kuhugi vastu. Pildi peal on see tagapütt ka ikka väga koledalt ripakil. Jätab tõsise rullnoksi auto mulje :?
Mul on 3" kogu jooks, ja ei käi mitte kuhugi vastu.

Postitatud: 12.04.2008 19:33
Postitas mulk
Tee MAFi ette "rist", 40-50mm pikk, saad õhu liikumise laminaarseks ja on mafi töö palju täpsem ka tühikäigul.

Postitatud: 12.04.2008 21:25
Postitas Mihkel
Risti asja mõtlesin enda auto peal ka katsetada aga ei leidnud sobivat materjali ja ideed, kuidas seda teostada.
Mingi tihe võrk ka ehk veidi aitab?

Postitatud: 12.04.2008 22:03
Postitas mulk
Mihkel kirjutas:Risti asja mõtlesin enda auto peal ka katsetada aga ei leidnud sobivat materjali ja ideed, kuidas seda teostada.
Mingi tihe võrk ka ehk veidi aitab?
Ise tegin kunagi 3.5" rst toru sisse järgmiselt:
Toru sisemõõduga 1mm paksusest rst plekist 40mm ribad, 2 tk., kummalegi lõikasin keskele 20mm sügavad sooned sisse, et nad nö. üksteise sisse läheksid.
Osav tig keevitaja keevitab plekiribad omavahel kokku ja juba valmis risti sinna toru sisse. Mina jootsin vasega, isegi tina võiks olla täiesti ok ja kergem joota.

edit: kui ca 3" plastikrist piisab, siis tuleb mõnele audimehele koonus lahkelt kinkida ja küsida originaal õhukopsik omale :)
seal sees on rist juba originaalis vahetult enne maf´i
selline on ta siis audidel

Postitatud: 14.04.2008 11:36
Postitas Astrona
zoom1 kirjutas:Tuleb siis korralik summuti teha mis ei käiks kuhugi vastu. Pildi peal on see tagapütt ka ikka väga koledalt ripakil. Jätab tõsise rullnoksi auto mulje :?
Mul on 3" kogu jooks, ja ei käi mitte kuhugi vastu.
Summuti-toru silla all on kõige madalam koht, aga praktiliselt sama kõrge kui diffri alumine serv, ja ainus variant on teha teda veel madalamaks + 30-45kraadine põlv paremale ja siis põlv üles ja siis põlv taha poole - praegu tuleb silla alt 1m toru otse tagupütti.
Noh ja siis oleks tagupütt horisontaalis kah - pütil endal oleks seal vist ruumi küll.
Muidugi vastu käimise vastu aitaks 1 lisa tripp, praegu on ainult taga 2 trippi. Noh, täna ei käind kordagi vastu, oleneb teest, et kui 2-3 auku on järjest nii, et paneb kõikuma, siis käib tõnx ära, tavaliselt kuskil töökojaplatsi peal :) Äärmisel juhul lasen püti otse otsa keevitada, et vihm sisse ei sajaks :lol: aga eks enne vaatan su oma üle.
Mihkel kirjutas:Risti asja mõtlesin enda auto peal ka katsetada aga ei leidnud sobivat materjali ja ideed, kuidas seda teostada.
Mingi tihe võrk ka ehk veidi aitab?
Ecoteci MAF'il oli siuke 4mm x 4mm ruudustikuga võre ees, mille suunamis-paksus oli kah ca 4mm.
võibolla paneks maffi ette 3" toru ja selle sisse 1.5" toru ja teeks veel mõlemasse otsa risti kah :)

Aga see selleks, mul oli tore nädalavahetus :x .
Reedel kui garaazi manööverdasin, oleksin nagu järsu siduriga auto välja suretanud - tohutu pauk käis kogu autost läbi, hea et plekid sirgeks jäid. Siis avastasin, et just garaazi ukse taga (kuumaastik jms) oli õli leke tekkinud. Plaan oli üldse seal muuga tegeleda. Ja 2h pärast, kui välja hakkasin sõitma, selgus, et sidurit polegi. Ja mu teine auto oli seal samas, aga võtmed oli kodus, ja ise üleni õline :lol: Õnneks ainult 2km jalutada koduni - polnudki sealset ümbruskonda nii vaiksel kiirusel enne näinud :lol:.
Sidurist: Pedaal vajus lihtsalt põhja ja ei mingit kolinat - enne vähemalt kõrises nõmedalt. OK, sain helistasin taketisse, ja pakuti kahte survelaagrit (mingi 100eek ja 200eek), ja kui kohale läksin sain VINi järgi hoopis kolmanda laagri (350EEK). Ok, sõitsin ilma sidurita maale remontima - selgus, et sidur ikkagi natuke aitas käike alla vahetada. Noh ja kui peale pikki tunde sain lõpuks käigukasti maha - kukkus laager ja kahvel kohe välja, aga mõlemad olid terved -laagril oli vaevutuntav tõks, kui väga hoolikalt keerata, aga muud ei midagi, ja ei saanduki kindlalt teada, milles asi - arvatavasti oli kahvlil kuidagi õnnestunud natuke maha joosta. Ostetud survelaager oli poole suurem, ja kuna oli vaja täna tööle jõuda, pingutasin kahvli traat-vedrud ära ja panin kokku - vb oli enne ka valepidi see vedru-kahvli-fiksaator küljes, kuna nüüd nagu sidur natuke parem. Kõliseb ikka natuke, aga ma ei usu, et see on sellest laagrist - vahest külmalt mingis teatud asendis undab korraks, see on pigem too laagri hääl. Jama lugu, et uut laagrit sisse ei saanud, aga ei tahtnud üksi seda linnas ette võtta kah, kuigi siis oleks saanud oodata õige laagri ära.
Nagu üks tähtis mees ütles "näe nu$$i, siis tuleb ka armastus". See krdi käigukast ei taht üldse otsast ära tulla - ja tagasi ammugi mitte minna mingi tund läks ainuüksi võlli sidurisse ajamise peale - lõpuks tõstsin mootorit eest 4cm üles, ja siis sai juba tõsta kast enam vähem õigele kõrgusele. Kui kunagi peaks veel midagi juhtuma, siis käin jala ja hakkan uurima juba mingit kõvemat kasti.

Postitatud: 14.04.2008 15:40
Postitas zoom1
Ma mootorit peale panin sellele, siis kasti otsa ajamisega läks mingi 5-15min. Põhiline on see kas ketas saab keskele, kui korvi kinni tõmbad. Võlli abinõuga on veel kõige lihtsam.