Dünostendid Eestis arutelu

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Astrona kirjutas:
Kivi kirjutas:Käisin ise ka täna tktk stendis ning näitas 136kW rattast, lootsin vähe rohkem. Kuid moment oli paigas 300Nm. Teoreetiliselt lubati peale chipi ~197kW ja 360Nm (originaalis 147kW ja 280Nm) mootorist. Ehk siis stend oleks rattast pidand ~150...155kW kanti näitama.
See "147kW ja 280Nm" on passist, mitte sinu auto enne chippimist? Siis kahjuks pole millagagi võrrelda.

Mis mõttes moment oli paigas? Moment ja võimsus mõlemad ju reklaamitust ühepalju ehk 10% vähem.
Aga olgem ausad, chipi müüjad ikka pingutavad vahest oma numbritega üle kah.
Tegelt peakski enda masinal ära proovima mis on chipi ja originaal kivi vahe, originaalid täisti alles. Päris = märki originaaliga kasutada küll ei saa, kuid vahe chip vs originaal soft näeb ikkagi ära.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Kivi
Postitusi: 37
Liitunud: 28.09.2008 17:25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kivi »

Astrona kirjutas:
Kivi kirjutas:Käisin ise ka täna tktk stendis ning näitas 136kW rattast, lootsin vähe rohkem. Kuid moment oli paigas 300Nm. Teoreetiliselt lubati peale chipi ~197kW ja 360Nm (originaalis 147kW ja 280Nm) mootorist. Ehk siis stend oleks rattast pidand ~150...155kW kanti näitama.
See "147kW ja 280Nm" on passist, mitte sinu auto enne chippimist? Siis kahjuks pole millagagi võrrelda.

Mis mõttes moment oli paigas? Moment ja võimsus mõlemad ju reklaamitust ühepalju ehk 10% vähem.
147kW ja 280Nm on passist jah ehk siis originaalis peaks rattast näitama ~120kW ja ~225Nm (VW kontserni autode tehase võimsused pidi suht suure tõenäosusega ka paika pidama). Kui nüüd võrrelda protsentuaalselt võimsuse ja väände kasvu, siis on vahe ju ilmselge. Lubati +30% juurde ehk 147kW + 30% =~192kW ja 280Nm + 30%=~360Nm. Pink näitas 135kW ja 300Nm rattast ehk paneme sinna siis ~+20% juurde, et saada mootorist. Saame 162kW ja 360Nm. Lubatud njuutonid on olemas, aga kW ei ole.

Küsimus ongi just selles, et kust kohast see moment siis nii kõrge on ja kW madal. Mis võib olla selle põhjus?

See Leon Cupra, mis samuti käis mõõtmas, tal samas kohas paigaldatud chip peal ning samuti esiveoline. Ainuke vahe on selles, et tal ka forge by-pass klapp peal.
Porsche 944Turbo
JustMe
Postitusi: 86
Liitunud: 17.02.2006 23:40

Postitus Postitas JustMe »

Vahe on selles, et moment tekib siis, kui turbo taha tuleb täie võimsusega . Kuid jõud langeb lõpus ära, kuna ei ole ei väljalaset ega muid asju, mis laseks võimsust kasvatada. Turbo ei hoia seda boosti lõpuni välja ma eeldan. Ju siis Cupra, kui sportlik auto, on parema hingamisega juba tehasest.
Kivi kirjutas:Küsimus ongi just selles, et kust kohast see moment siis nii kõrge on ja kW madal. Mis võib olla selle põhjus?

See Leon Cupra, mis samuti käis mõõtmas, tal samas kohas paigaldatud chip peal ning samuti esiveoline. Ainuke vahe on selles, et tal ka forge by-pass klapp peal.
www.evonet.ee
Outlander Turbo / EVO V RS
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Cupra-l peaks stockis ka teine turbo olema kui tavamudelil?

Nad ei saa tagurpidi autot peale panna müra tõttu.
Ümberkaudsed inimesed paneks selle stendi hea meelega põlema, kuna see neid häirib.
Sellepärast peavad uksed ja aknad kinni olema kui mõõtmisi teostatakse.
Ja selle tõttu ei mahu auto muud moodi sisse.

Hea stend aga sita koha peal :)
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
HP
Postitusi: 361
Liitunud: 04.02.2007 11:01
Asukoht: Võru

Postitus Postitas HP »

Kivi kirjutas: Pink näitas 135kW ja 300Nm rattast ehk paneme sinna siis ~+20% juurde, et saada mootorist. Saame 162kW ja 360Nm. Lubatud njuutonid on olemas, aga kW ei ole.

Küsimus ongi just selles, et kust kohast see moment siis nii kõrge on ja kW madal. Mis võib olla selle põhjus?

See Leon Cupra, mis samuti käis mõõtmas, tal samas kohas paigaldatud chip peal ning samuti esiveoline. Ainuke vahe on selles, et tal ka forge by-pass klapp peal.
Esiveolise auto võimsus kadu pole elusees 20%. Käisin ise esiveolisena dynos ja takistuseks mõõdeti 10%. Mina siis audiga ja ei usu et VW eriti erineb.
BEST ET11.051@207km/h
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

HP kirjutas: Esiveolise auto võimsus kadu pole elusees 20%. Käisin ise esiveolisena dynos ja takistuseks mõõdeti 10%. Mina siis audiga ja ei usu et VW eriti erineb.
Oleneb ka kuidas seda mõõdeti. Kui aeglustamisel ei olnud käigukastis 500nm peal, siis ta ju ei soojenenud niikiirelt ja kadu väiksem, võibolla seda ei kompenseeritud.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

Miks te neid mootorinumbreid nii taga ajate? Autot liigutab ju ikkagi ratastele jõudev number.
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Fog kirjutas:Miks te neid mootorinumbreid nii taga ajate? Autot liigutab ju ikkagi ratastele jõudev number.
Kuskil pole ju kirjas palju rattast originaalis tuleb, passis ju ikka mootorist jõud kirjas ja nüüd kõik siis konverdivad seda numbrit :lol:
Ei tegelt õigust räägid, nagu ka mitmeid kordi on juba öeldud, on stendid pigem erinevuste mõõtmiseks kas muudatused on kasuks või kahjuks olnud ning seadistamiseks.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

Fog kirjutas:Miks te neid mootorinumbreid nii taga ajate? Autot liigutab ju ikkagi ratastele jõudev number.
kuldsed sõnad !

mootori jõust räägitaksegi ainult euroopas. muu maailm on ammu aru saanud, et chassii dünode puhul räägitakse ratta numbritest.
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Kivi
Postitusi: 37
Liitunud: 28.09.2008 17:25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kivi »

HP kirjutas:
Kivi kirjutas: Pink näitas 135kW ja 300Nm rattast ehk paneme sinna siis ~+20% juurde, et saada mootorist. Saame 162kW ja 360Nm. Lubatud njuutonid on olemas, aga kW ei ole.

Küsimus ongi just selles, et kust kohast see moment siis nii kõrge on ja kW madal. Mis võib olla selle põhjus?

See Leon Cupra, mis samuti käis mõõtmas, tal samas kohas paigaldatud chip peal ning samuti esiveoline. Ainuke vahe on selles, et tal ka forge by-pass klapp peal.
Esiveolise auto võimsus kadu pole elusees 20%. Käisin ise esiveolisena dynos ja takistuseks mõõdeti 10%. Mina siis audiga ja ei usu et VW eriti erineb.
No seda masinat tahaks küll näha, millel kadu on ainult 10%. Esi- või tagaveolistel on kadu tavaliselt 15-20% mõni kord isegi suurem. 4wd masinatel siis 20 kuni isegi 30%.
Porsche 944Turbo
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Ja 6x6 veoautod on üldse mõttetud. 50% kadu veermikusse. Vanad vene massinad krt 100hp ja 50 reaalselt...

Momenti peaks ülekande kadu kõige vähem mõjutama. Reaalselt on see nii vähemasti.
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

hents99 kirjutas:Ja 6x6 veoautod on üldse mõttetud. 50% kadu veermikusse. Vanad vene massinad krt 100hp ja 50 reaalselt...

Momenti peaks ülekande kadu kõige vähem mõjutama. Reaalselt on see nii vähemasti.
Moment, pöörded ja võimsus on omavahel väga jäigalt seotud. Üks ei saa teisest eraldi või väiksemal määral muutuda. Suurt rolli määrab pöörleva osa mass, mitte niivõrd laagrite veeretakistus. Dünostendis läheb kindlasti jõudu kaduma ka rehvide deformeerimisse - masin ju rihmadega maakülge tõmmatud.
Ma ei imestaks kui vana ZIL 157 sajast hobujõust tõesti vaid 50...60 ratasteni jõuaks.
Viimati muutis Moss, 21.11.2008 11:06, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Kivi kirjutas:No seda masinat tahaks küll näha, millel kadu on ainult 10%. Esi- või tagaveolistel on kadu tavaliselt 15-20% mõni kord isegi suurem. 4wd masinatel siis 20 kuni isegi 30%.
See kadu pole nii lihtne ja lineaarne, nagu me võiks loota.
Kui tagaveolisena 20% kadu, siis 250wKW juures oleks mootori võimsuseks 312.5KW ja tagasilda ning käigukasti köetaks 62,5KW'ga - ei kulux just mitut sekundit, et alumiiniumkorpus pealt ära sulaks. Pakun, et % muutub a la stiilis:
mootorist 4KW siis 75% läheb sildadesse.
mootorist 20KW siis 50% kadu
mootorist 40KW siis 25%
mootorist 80KW siis 20%
mootorist 150KW siis 13%
mootorist 250KW siis 12%
mootorist 1000KW siis 10% ja noh sõltuvalt masinast on siis % suurem või väiksem aga mitte iga võimsuse all sama.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Ise vaidlete teema üle palju % kaduma läheb jne kuigi juba öeldi, et miks te konverdite neid numbreid umbmääraseks numbriks? sellega vast on kõik nõus, et liiga palju tegureid on mängus, et saada õige jõunumber mootorist?
Nagu öeldud, dyno mõõdab jõudu rattast ning jääks ka selle juurde!
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Astrona kirjutas: mootorist 4KW siis 75% läheb sildadesse.
mootorist 20KW siis 50% kadu
mootorist 40KW siis 25%
mootorist 80KW siis 20%
mootorist 150KW siis 13%
mootorist 250KW siis 12%
mootorist 1000KW siis 10% ja noh sõltuvalt masinast on siis % suurem või väiksem aga mitte iga võimsuse all sama.
Ma pakuks, et need protsendid just suurenevad võimsuse (või pigem siis mootoripöörete) tõustes. Igasugused jõud ja momendid on tavaliselt kiirusega ruutvõrdelises seoses.
Vasta