56. leht 61-st

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 30.04.2013 6:50
Postitas Dc85
Miiliga tulekski asi korda ajada, mis sul kunagi pooleli jäi :D

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 30.04.2013 12:04
Postitas Astrona
Dc85 kirjutas:Miiliga tulekski asi korda ajada, mis sul kunagi pooleli jäi :D
Mehejuttu räägid! Aga kiire autoga ei tohi kiirustada, muidu oled nii tegija, et juhtub nii mõndagi :lol:. Ei saa strateegilist viga korrata: 2008 oli miil enne dräägi, 12-seki-masinal jäi oma aeg tegemata, mis oleks olnud tolle hetke Eesti S13 rekord - aga 2 aastat hiljem oli see vaid isiklikrekord.
24. august plaanitakse 2. OMC, selleks ajaks on ehk ära dräägeldatud, eks paistab siis, kas paneb pikema ülekande (hetkel 239@7k) - väga ei kibele. Pigem järgmine aasta, kui ajab korras masina 1. sulaga garaazist välja ja sõidab... :D

Meenutusi 2008.06.08 ... Ei see pole hetk enne möödasõitu :lol:
Pilt

Kui riisile kõvasti tangu lisada, siis pipar käib asja juurde :D
Pilt

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 30.04.2013 12:47
Postitas mitsu_manic
Astrona kirjutas:
mitsu_manic kirjutas:Miks ta sul nii jubedalt vahele jätab?
Ajusse on seadistatud BOV ja et MAFi pole ? Kas sul on MAP ja IATS ?
Ajusse BOV :oops: ??? MAFi pole vaja. Põhiliselt on ikka MAPxRPM, aga TPS, CLT, IAT, BattV on korrektsiooniks.
Millist vahele jätmist silmas pead? Üldiselt käib ikka ühtlaselt, jubedat küll ei täheldanud - natuke nüüd uute kompressioonide ja surveastete ja lahjematele nukkidele vaja seadistust kohandada ja paneb mündi servapidi seisma :)
Teatud reziimides siibri liigutamise peale tõmbas lihtsalt korralikult kinni. TPS andur võib paigast ära olla, peetis või kiirenduspumbaeffekti vaja üle näppida. Aga need "rõõmud" siis kui suuremad kõrvaldatud. Praegu on 2010.09 seadistusega mis eelmise mootoriga oli, pole isegi süütenurka üle veel vaadanud ja aju samuti pole ühestki otsast üle-näppinud. Tühikäik on hetkel ilma IAC-klapita - kui tekib probleeme, siis tegelen tollega, kui ei teki siis viskan selle klapi kah vahelt ära.
Sry jah. Väljendasin valesti. Kui oled paigaldanud BOVi, siis kas jäi MAF või kasutad MAP, IAT ? Ning nende seadistust mõtlesin. Kuid nendele sain juba vastuse :P
Vahele jätmine: just see hetk kui gaasi annad, siis poob kinni. See, kas tühikäigul nurrub, ei tähenda, et pööretel ja rõhu all kõik hea oleks.
Ootame siis, kuidas pärast seadistust käib :)

Uurin elu, kuna endal mai kuus vaja samuti seadistama hakata.

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 02.05.2013 11:30
Postitas Astrona
mitsu_manic kirjutas: Sry jah. Väljendasin valesti. Kui oled paigaldanud BOVi, siis kas jäi MAF või kasutad MAP, IAT ? Ning nende seadistust mõtlesin. Kuid nendele sain juba vastuse :P
Vahele jätmine: just see hetk kui gaasi annad, siis poob kinni. See, kas tühikäigul nurrub, ei tähenda, et pööretel ja rõhu all kõik hea oleks.
Ootame siis, kuidas pärast seadistust käib :)

Uurin elu, kuna endal mai kuus vaja samuti seadistama hakata.
IAT'l mul sellise seadega, et 20-45C on 0-korreksioon, selleks et kui masin on töösoe ja normaal-olukord, et siis pihusti-PW oleks täpselt see, mis tabelis on. 0C pealt 4% juurde 15C pealt 1% ja alates 50C keeran kütte nii peale, et parem on kui masin enam ei käiks. CLT'ga kah nii et normaalolukorras 80-90C on 0% rikastust.
Eks näis, mis uus alumiiniumihunnik ninas nüüd IAT'st arvab, eelmine IC oli poole kergem ja 0...150kmh vahel tõusis vast 5C nüüd võiks siis üldse nii olla, et tava-olukorras temp ei kõigu. MAP+RPM ja masin käib, CLT andur kah lisaks ja käib igal temperatuuril. TPS lihtsalt pigem gaasiga mängimiseks (kiirenduspump + aeglustuse cut-off), mis gaaspõhjas kiirendades ei mõjuta midagi.
Sellepärast üldse ei muretse - hakkab niikuinii käima nii nagu vaja. Hetkel suuremad tööd ees. Näiteks õlipann nutab õli nagu kevadine kask, dragi rattad ei mahu hästi alla, ees pole tulesid s.h. suunatulesid, ventikad + veel mingi 5 juhet vaja ühendada, esitiivad on valet värvi, stangenahk ripub ees tänu sellele et gravitatsioon on nii väike, kapottil tuledeplaadid kah tahtejõuga küljes, uus WB kontroller vaja panna, peale proovisõitu kaanepoldid vaja üle käia, KnockSense paigaldada...
Muidugi tagasi tulles IAT juurde, siis enne kala tõttu jõudis boost kompressorikaardi effektiivseimate saarekesteni - nüüd aga plaani see föön kurjaks ajada, ja karta on et siis hakkab IAT juba näitama. Samas kui vajadus tekib panen vesicooleris kah vee sisse ja kui veel kuumem lugu, siis paneb pumba, reservuaari ja no kui põrgukuumus, siis peab ka radika sellele vahele aretama - üldse ei tahaks ninale rohkem massi lisada, ja vaikselt loodan, et võib selle LIC kolaka kah ninast eemalda.
Viimased puhkusepäevad enne võistlust tiksuvad, aga ma istun netis, ajan mingit jama :) Aga peab see nädal ta nii kaugele ajama, et saaks töökõrvalt dünos ära käia. 1. sessioon siis lihtsamalt, et vead välja tuleks ja 2. sessioon siis juba vesipritsega, kus veel eelmisest hooajast "viin" sees.
Eelmine düno-rekord 352 whp @ 2008 450wNm @ dynomax => umbes 380-400hj 485-510Nm, kah hüdrotõukurite aga väikse gt2876r'iga @ 1,5bar @ 6850rpm, millega see ka OMC'l laiali läks. Antud punase kerega algul kah käisin, aga sealt tuli väga-kalane 260hj :D Nüüd salajane eesmärk oleks 1. kord 500hj rahulikult välja pigistada ja siis vaatab edasi.

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 03.05.2013 0:02
Postitas Astrona
1. korda 2.5a jooksul sõitis masin omal jõul välja :)
Pilt

Käivitus-probleemile võite ikka lahendusi pakkuda. Ikka käivitub alles, siis kui starteri lahti lasen. Lihtsalt pool ei anna sädet käiamise ajal (vool on taga). Lihtsalt tunne, et poolid tahavad rohkem voolu saada. Kas tõesti peab käivituseks süütele eraldi aku panema.

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 03.05.2013 10:17
Postitas Raceboy
Prooviks siiski süütepoolide releele +12v kuskilt mujalt võtta, seda on varemgi ette tulnud, et see väheke jääb just puudu.

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 04.05.2013 11:27
Postitas Astrona
Raceboy kirjutas:Prooviks siiski süütepoolide releele +12v kuskilt mujalt võtta, seda on varemgi ette tulnud, et see väheke jääb just puudu.
Hetkel tuleb akult kaitsmeni 30cm, sealt 10cm releeni, ja sealt 1m poolideni (proovisin ka ilma releeta). Sama otsa peal teisi asju pole.
Sama juhe oli piisavalt tugev et 15A (või oli see 10A) kaitse läbi põletada, seega ühendus peaks nagu hea olema.
Aga eks ma mõõdan siis pinget aku_12V ja poolide_12V vahelt - ja kui seal tõesti mingit langu näitab, siis on mõtet uus juhe vedada.
Lihtne oleks poolidele paigaldada lisa-aku, mis oleks releega teisest akust lahti ühendatud kui tõmberelee otsal on 12V peal, aga see kaaluks mitu kg.
1 variant oleks ka toiteplokk panna, mis 9V'st teeb 12V (näiteks vana arvuti toitekas, aga siis vaja ka permanenteslt 220V inverteri installima). Sellega oleks ka see variant, et vajadusel võikski toita neid näiteks 16V'iga, kui regullitav toitekas.
Ei meeldi need massi kasvatamise ja asjade lisamise mõtted - töökindlus ju langeb :)

Veel 1 variant oleks panna Nissani COPid tagasi, saaks üldse ligi 1kg masina kergemaks. Audi omadega oli kruisides kenasti tunda, kuidas mootor käis ühtalsemalt... aga käivitusprobleem on suurem ja paigaldatud sai need kala tagaajamise raames.

http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=37818 Leidsin huvitava teema - seal räägitakse, et üldse ajust coilide signaal võib nõrgaks jääda.... loen edasi. EDIT: krt sel vennal olid süüt draiverid valesti joodetud.
EDIT2:
Signal ground wire must be grounded to the same point as the MS ecu. I moved all grounds that were engine related to the block including the signal ground and the MS ecu grounds and it starts every time now.
Mul on SL-kollektori küljes 1 polt, mille alla tuleb nii aju kui ka süütemass, kui õigesti mäletan. Peale selle tuleb coilidest mingi mass kaane külge ja sealt 1 läheb veel kohe ka tulemüüri. Peab üle vaatama - peast ei mäletagi. Aga teoreetiliselt jah võimalik, et ajul ja poolil tekib massi erinevus ja süütesignaali plussiga läheb vahe liiga väikeks et COPi transs avaneks.

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 05.05.2013 22:24
Postitas Astrona
Ühendasin õlitemperatuurikella kah ära ja siin väike klipp kelladest.
http://dl.dropboxusercontent.com/u/3217 ... M00427.mp4

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 13.05.2013 23:48
Postitas Astrona
Vahepeal sai masin suunatuled, veendusin et kõik süütemassid jne on õigesti ja käivitus on ikka random'iga (1. kuni 5. kord). Mootori padjad sain kah lõpuks kinni - juhuslikult sobis sinna 16mm padja poldi otsa turbo õli äravoolu flantsi stuts :D
Kirjud tiivad tõmbasin kah suvalt vähe rohkem kerevärvi. Ostsin küll koodi järgi AL0 aga tuli vähe lillakam - ei häiri täidab funktsiooni, ei riiva 30m pealt seadusesilma :)
Pilt
Eile sain siis viimase lekke kah kinni, 2x otsa simmerit vahetada. Uus otsustas tilkuda, järgmise mis karbist võtsin oli ma ei tea mis auto oma mulle müüdud, ja 3. jäi pidama. Nüüd siis leketega ühelpool.
Mootori juhtmestikuga on kah kõik lõpetatud, õhufilter kinnitatud ja selle hirmsa venttoruga küljes, sumpa tõmbasin kah seekord korralikult põhjakülge.
Järgmine kord lähen vahetan õli, küünlad ja vee, ning veab kuskilt kuidagi esi ja tagatuledele toited, siis võiks juba vaikselt tänaval veereda. KMS Wideband vaja kah installida ja võib hakata vaikselt seadet ülevaatama ja juba ka teisejärguliste asjadega tegelema.

Mölisege siin teemas kah ikka, teeme asja huvitavamaks :D
Nüüdseks vaikselt kindlaks saanud, et jõuab 15-16 juuni dragile, küsimus on vaid, kas jõuab sellisesse seisu, et peale seda krutib vaid boosti vähemaks.
Kuukene on küll selle aasta põhiürituseni jäänud, aga puhkust ega midagi vahepeal pole, seega saabki täpselt pisinokitsemistega juuni alguseks ühele poole.
Võite pakkumisi teha, mis aeg tuleb. Teen pärast parimale pakkumisele ühe proovisõidu (kui see pakkumine pole "läheb 1. sõiduga laiali") :D

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 14.05.2013 0:06
Postitas murjam
Aga katseta siis igaks petteks süütepoolidele teise aku pealt vool võtta, saad teada, kas on aku või millegi muu viga. Ei ole ju keeruline üht akut leida. Massid ühenda kindlasti ära!

Teen pakkumise, et esimese sõiduga lööb lõdviku lahti ja teisega saab boosti üles, detoneerib mõnuga ning käib laiali, täpsemalt läheb 3. kolvi serv natuke sulama - sealne pihusti hilisemal kontrollimisel 25% jõuetum kui teised :kill

Aga üldiselt päris rõõmustav, et lekked kõrvaldatud - nii võid veel liikvelegi saada.

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 14.05.2013 0:43
Postitas Astrona
murjam kirjutas:Aga katseta siis igaks petteks süütepoolidele teise aku pealt vool võtta, saad teada, kas on aku või millegi muu viga. Ei ole ju keeruline üht akut leida. Massid ühenda kindlasti ära!

Teen pakkumise, et esimese sõiduga lööb lõdviku lahti ja teisega saab boosti üles, detoneerib mõnuga ning käib laiali, täpsemalt läheb 3. kolvi serv natuke sulama - sealne pihusti hilisemal kontrollimisel 25% jõuetum kui teised :kill

Aga üldiselt päris rõõmustav, et lekked kõrvaldatud - nii võid veel liikvelegi saada.
Ega see jah raske pole, aga juhmted vaja läbi lõigata jne... Kui eelmainitud esmased asjad tehtud siis proovin. Kuigi ega sellega ei saa teada, kas aku viga - ma erinevaid akusid proovinud ja tõmbab kõik 8-9V peale. Pakun, et nende poolide sisendi jaoks pole lihtsalt antud aju väljundsignaal piisavalt tugev. Tuleks 1 signaali ots lahti võtta, 2 küünalt maha ja siis käsitsi tugevama allika pealt signaali anda, siis selge see tõestatud. 1 variant on veel mingi võimendi vahele ehitada, põhimõtteliselt 2 transistorit, mis juhiks poole siis läbi vähe väiksema takisti. Ma pole veel ajugi lahti kraapinud, kui sealt süüte väljundi takid leian, siis 1. asjana paneks neile mõne takisti parallleelselt.

Need pihustid on komplekteeritud 16st pihustist. Kui 15 tk oli võrreldud, siis veel 1 oli liiga väike! Ise ei mõõtnud, aga kui Rihol 1 pihusti väiksem oli ja pikalt pirajas lastes laiali käis, siis nad tellisid uusi komplekte, kuni sai ühe normaalse kokku.
Ei viska sealt ühtegi lõdvikut lahti, enne lendavad SL kollektoril kõik pimedad minema :D

Eelmine rekord on mul iga postituse all kirjas... sellest võiks ikka lähtuda. Siis oli GT28, nüüd GT35, CR langes 8.5 pealt 7.9 peale, 2x256 asemel olid 264/270 nukid, enne mehtõukurid, kalas suht 100hj jagu 50% ajast, 1.5-1.6bar aga nüüd üritaks rohkem kuna lootus on et ei kala :D, 8" rehv praeguse 10.5/11.5 asemel ja masin oli mingi 8% raskem ning kompressioonid oli 8 9 6 8. :car Try again :D

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 14.05.2013 9:44
Postitas Maik
Seega uus aeg rohkem ,kui 12.00 pakun mina.


:badgrin:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 14.05.2013 18:02
Postitas Astrona
Maik kirjutas:Seega uus aeg rohkem ,kui 12.00 pakun mina. :badgrin:
Haha. Aga jah parem 12.00 kui 11.49 ja pidu läbi - ei hakka puuri sisse panema. (vana rekord tiba kõrgem kui 12.00).

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 14.05.2013 19:36
Postitas booster
11.8 @ 202 kmh :)

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitatud: 14.05.2013 23:22
Postitas Astrona
booster kirjutas:11.8 @ 202 kmh :)
Juba läheb, aga kuni 11.7s on tühi maa ja ainult enda rekord ees. Plaan on kõik välja panna ja oma 1.8T viimane aeg dräägis kirja saada.
Võtsin aega ja tegin väikse kokkuvõtte...
12.090 - mu isiklik rekord (eesti II 200SX 1.8T)
11.768 - 200SX 1.8T rekord, Tanel, AC Sügis 2009
11.673 - 1.8T rekord (v.a. treilal tulijad), Mati Põld AC Kevad 2010, tuli iirc omal jõul ja ta võiks parandada, kui ta hiljem omal jõul tulles veel selle üle sõitis.
11.499 - turvakaare index
11.352 - 1.8T bensumootorite rekord (s.h. treilal), Mati Põöd AC sügis 2010. 2011 tuli ta afaik juba E85 kütusega välja.
11.260 - 2007 oli veel 200SX 1.8T Rootsi rekord, Mobne. Peale seda läks etanoolile... Võimalik et tanklabensiiniga 200SX Euroopa rekord. Ei tea et keegi oleks kiirem olnud.
10.999 - magic
10.88 - garaazi naabri rekord :lol:, 635Driver http://www.youtube.com/watch?v=j6MATWHMeWw" onclick="window.open(this.href);return false;
10.70 - oli 200SX 1.8T Euroopa rekord 2009 E85'ega. Hiljem sõitis Rootsis teine vend sama setupiga 10.4s ja lasi ploki laiali. http://www.youtube.com/watch?v=IWuAHMo86Wk" onclick="window.open(this.href);return false;
10.66 - eesti 200SX rekord, Bulankin, AC Sügis 2012
10.37 - eesti 1.8T rekord? Mati Põld
9.07 - peaks olema SX 1.8T maailma rekord http://www.youtube.com/watch?v=pniomS9z-Ng" onclick="window.open(this.href);return false;