Drag Racing Eestis 2010

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

A) kuni 2L NA + kuni 1L turbo
B) kuni 4L NA + kuni 2L turbo
C) kuni 6L NA + kuni 3L turbo
D) OL
Annan kah oma poolthääle niisugusele jaotusele, juhuks kui mingisugune tänavaautode sari tekkima hakkab.
Tartu kevadisele ja sügisesele dragile vaja suve keskel ühte üritust lisaks ja ongi põhimõtselt olemas.


Aga käigukast vist pole väga hea variant? Ilmars näiteks sõidab vist stock(laadse) kastiga üsna PRO vääriliselt Smile
Samuti Markel, sõitis vist lausa madalamapoolset 9-t manuaaliga.
Küll aga on sõidud ebastabiilsemad manuaalkastiga, see ehk loeb ka midagi.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kas see "tänavarehv" on sinu jaoks Toyo R888? R888 on siiski slikkrehv, mis siis et tänavalegaalne.
Ma pidasin silmas tänavarehve stiilis GoodYear, Dunlop, Continental jne.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Kas see "tänavarehv" on sinu jaoks Toyo R888? R888 on siiski slikkrehv, mis siis et tänavalegaalne.
Ma pidasin silmas tänavarehve stiilis GoodYear, Dunlop, Continental jne.
Te sunnite ka mind OT kirjutama, aga teen lühidalt... Maitse asi, 150+hj per rehv autoga alla R888 on imo ka "tänaval" uisutamine. "Slikk" drag teemas ei tähenda kindlasti tänava legaalset rinkakõlbulikku rehvi.
mart154 kirjutas:No sul ei ole kusagilt otsast kiire auto kah.....
Esimese sõiduga, kui kütust jagus: 13.5 => 12.4
Rehvisoojendamise ja launch controliga mängides saab sealt veel lisa....
Tanel võttis teema väga hästi kokku.
Millest sa räägid? Õige boosti ja drag rehviga, sõidaks mu tänava auto kah 12.4.... drag'i tahan võibolla sõita oma teise projektiga, kui reeglid paranevad. Teema on "Drag Eestis 2010" mitte "Drag EMV 2010" ega "mardi ja astrona auto". Ja imo ei võtnud Tanel seda teemat päris hästi kokku. Selleks tuleks kõik ettepanekud läbi mõelda ja argumenteeritul lõppenuks lugeda või edasi arendada. 5lk pole mingi näitaja - olgu või 1000lk, kui iga 10lk tagant tehakse kokkuvõte. IMO mitte mina ei kirjuta palju, vaid teised kirjutavad vähem :), mind isiklikult huvitab antud teema rohkem kui turboklubi saatus, sry.
Mul ja Tanelil piisaks kui B ja C'ga võetakse EMV'l midagi ette, aga rääkides kasvulavast ei räägi me neljast inimesest, kes on juba 100k+ investeerinud, vaid vähe laiemast ringist.

* Pooldan "Tartu Drag Suvi" mõtet. Vaja vaid lisada punktiarvestus ja võibki rääkida teisest liigast. Ja see võiks toimuda Kiltsil, kui Raadi ikka libe on.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

Astrona kirjutas:Mul ja Tanelil piisaks kui B ja C'ga võetakse EMV'l midagi ette...
EMV, kui selline ei olegi meiesuguste jaoks ja ei peakski olema. Meie projektid on rahasse arvutatult 20-30% EMV tippautodest. Kas on mõni poodiumikohataotleja, kes ehitab oma autot üksi, ilma tiimi ja sponsoriteta? Meil on pikk tee tippu ja selle jaoks, et meie hetkeautod oleks esimese kolme hulgas, ei peaks EMV klasse veel täiesti ära solkima. Teema on praegu selles, et klasse veidike muuta, mis annaks meiesugustele natuke lootust võistlustel sõita rohkem, kui ühe eliminaatorisõidu ja tooks seega juurde osalejaid EMV-del.

Aasta tagasi tegi BHRA nii: "Tehnilised reeglid
Vaja luua uue klassi tehnilised reeglid ning vanad vaja korda teha. Sõnastused õigeks ning tõlkida.
Otsustati luua nn "tehniliste reeglite töögrupp", mis hakkaks tegelema:
1) uue loodava klassi tehniliste reeglitega;
2) korrastaks olemasolevad tehnilised reeglid;
3) organiseerib tehniliste reeglite tõlkimise;
4) muu tegevus, mis on vajalik ning mis pole siinkohal märgitud.

Töögrupi liikmed:
Taavo-Erkki Vitsut,
Ardo Kalda,
Anryo Raamat
Samvel Mäemurd
Mart Pere"


Põhimõtteliselt on eesmärgiks siin teemas jõuda mingile ühisele arvamusele ettepaneku suhtes ja edastada see ühele töögrupi liikmele, kelledest näiteks Samvel on ka meie foorumi kasutaja ja tema kaaluks, kas edastab selle töögrupile arutamiseks.
Seega paluks postitada veel üle vaid konkreetsemad ettepanekud ja mõistlikematest võiks teha Polli.
Nii, et härrased lugege uuesti terve teema läbi ja kui on mõni ettepanek, millega te nõus olete, siis tehke selle kohta uus postitus.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

IMO selles tänavaautode kontekstis, mida siin teemas silmas peetakse (10-13 s autod) on see raja libedus pigem pseudoprobleem. Lihtsalt on raske saada sama head aega kui Haapsalus, aga sellised on ju tingimused kõigi jaoks. Probleemiks muutub ta siis kui raja libedus muutub ohtlikuks (8-9s autod jne).

Aga spetsiaalkäigukast oleks küll üks mitte tänavaauto määratlusi, samas vajab see väga kindlat piiritlust, sest mõni vahetab oma stock käigukasti lihtsalt tugevama vastu (ikka manuaal vms) aga see ei tee autost ju PRO klassi sõidukit.

Slikkide keelamine on pointless, sest esiteks on tavarehviga sõit tõsisematel autodel naljanumber, teiseks on slikkidega sõitmine kokkuvõttes odavam, kuna need kestavad kauem.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Viskaks veel õli tulle.

Üldiselt ei taha keegi EMV etappidel näha autosid, mis sõidavad üle 13 sekundi. Äärmisel juhul kuni 14.

Mina olen igaljuhul autode modifitseerimise poolt. Pigem ehitada mõnest odavamast toorikust kergem ja kiirem auto, kui minna 1500 kg kaaluva hinnalise pereautoga bracket klassi rajale venima.

Selleks on teise järgu rajapäevad.
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

Räägin EMV sarja kontekstis.
Üldiselt ise arvan, ja pooldaksin kui minult küsitakse, et pole vaja olemasolevaid ABC klasse solkida. Klassid on välja kujunenud läbi aastate ja enam eriti kiiremaks (just B osas), meie tingimustes ei lähe. Füüsikareeglid hakkavad vastu tulema juba... Siit edasi saavad teised ainult järgi tulema hakata. Juhul, kui selleks on tahet ja võimalusi. Kui ei ole, siis tuleb valida alternatiivseid klasse või võistlussarju.
Ma olen nõus, et probleem eksisteerib ja sellega peab tegelema. Kuid lahendus peab olema võimalikult lihtsalt teostatav (=võim.väiksed muudatused) ja valutu praegustele sõitjatele. Nemad on kõige vähem süüdi selles, et keegi teine on aeglane, või puudub kogemus, või rahalised resurssid jne !!
Keskmisele autoharrastajale on tegelikult mõeldud, BR ja Streetman klasside näol. BR on läinud väga hästi käima ja on populaarne, Streetman mitte. Milles probleemid seisnevad? Alustame sellest, loetlege probleemid üles. Võibolla saab sellesama klassi organiseerida ringi nii, et see oleks teile sobiv ja atraktiivne heads-up klass. Selge on see, et EMV sarja põhirõhk ei ole enam keskmised autod. Seega ma on päris loogiline ja piisav 2 klassi harrastajatele, millest 1 on BR.

Peep, 10-11s piiratud rehviga autode puhul hakkab rada juba rolli mängima, kui veoskeemi järgi on segaklassid.
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

OK , kuid kes siis 2010 sõidab street b klassis?
Kohandame mõne klassi huvitavaks, kuid Street B ja Pro klass on ikkagi tühjad.
Minu arvates peaksime olemasolevad klassid täis saama, et Eesti meistreid üldse välja kuulutada saaks.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Üritame teemas püsida...Igaks juhuks kordan et põhiprobleemid antud teemas oli vist ala populaarsus ja järelkasv. ?
Samvel kirjutas:Keskmisele autoharrastajale on tegelikult mõeldud, BR ja Streetman klasside näol. BR on läinud väga hästi käima ja on populaarne, Streetman mitte. Milles probleemid seisnevad? Alustame sellest, loetlege probleemid üles. Võibolla saab sellesama klassi organiseerida ringi nii, et see oleks teile sobiv ja atraktiivne heads-up klass.
Astrona kirjutas:....osaliselt tõmmati vesi peale sellega, et meistrivõistluste arvestust ei toimu, teiseks on ta indeksipõhine, mis ei soodusta autode ehitamist vaid suuremate mootorite kasutamist.
BHRA kirjutas:3. Võistleja ei osale EMV-arvestuses, punktiarvestust ei toimu.
4. Osaleda on lubatud vaid sõidukiga, mis ei sõida kiiremini kui 11.499 sek.
6. Autasustatakse vaid klassi 1. kohta.
Kui iga kord teiseks tulla ja aasta kokkuvõttes olla kiireim, et siis ei peaks ise endale diplomigi printima :lol:.
Kuigi järgnev pole veel eriti probleemiks olnud, aga profülaktika mõttes....
* Ei soodustata kõrge liitrivõimsusega autosid, mis on imo tiba populaarsemad. Näiteks: 3.0T/ 800+hj võiks b klassi sõita samas kui 1.8T / 500hj ei tasu.
Kui 9s masinad pannakse PRO'sse, siis 11.4s masinaga Streetmanist B'sse üleminek tuleb kah sujuvam :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

RICE BURNER kirjutas:OK , kuid kes siis 2010 sõidab street b klassis?
Kohandame mõne klassi huvitavaks, kuid Street B ja Pro klass on ikkagi tühjad.
Minu arvates peaksime olemasolevad klassid täis saama, et Eesti meistreid üldse välja kuulutada saaks.
Millise klassijaotuse järgi ?

Praeguse Street B järgi oleks kvalifitseeruvaid autosid kuipalju.
Eelistatud peaksid olema 3 ja enam liitrise töömahuga tagaveolised Euroopa ja Jaapani ja isegi USA autod. Pilootidena eelkõige täisealised Eesti mehed ja naised.

Vabandan iroonia pärast.
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

Street B klassi pole olemas, on B. Samuti Pro klassi all ilmselt mõtled Pro-Street klassi. Ok, see selleks.
Tühjad siis tühjad, pole midagi teha. Uuesti peab mainima, et vägisi või kunstlikult või kvaliteeti alandades pole mõtet ega ka võimalik tabeleid täita. Miks sa A ja C klasside pärast siis ei muretse? Seal ka ilmselged "liidrid" ja tühjad tabelid. Järgmine aasta ei lubata ka "võõras" klassis enam sõita, mis siis Cst saab?
Vaatame huvi pärast statistikat. EMV2009 sõitis kõik etapid klassiti järgnev arv osalejaid: A-2, B-3, C-2, BR-5. Selle statistika järgi on A ja C veel tühjem. Midagi pole teha, selline ongi hetkeseis Eesti dragis ja üleüldse automotospordis. Reeglid ei ole selles süüdi. Näiteks 2008 sõitis B klassis kõik etapid kaasa koguni 6 sõitjat, taaskord rohkem kui A või C klassides.
Tagasi teema juurde. Mis on konkreetsed ettepanekud Streetmani kohta??
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
MazdaGTI
Postitusi: 125
Liitunud: 03.09.2005 23:13
Asukoht: Tagadi getho.
Kontakt:

Postitus Postitas MazdaGTI »

Tabelite täitmine ilma kasvulava tekitamata on nagu väljal tuult püüda!

Miks te kurat tahate näha ainult oma nina alla. Ala vastu on huvi suurem kui on kuskilt tärendamas ka võimalus et isegi võiksid seal olla, mitte ei mata seda maha kuna pole omal kõrget palka ja seega puudub ka võimalus soetada tehnika millega sponsoreid püüda. Te olete ikka nii lühinägelikud. Võtke näiteks kasvõi meie jalgpall, algul üritati kah vägisi meistriliiga võimaliklt suureks ajada aga hiljem saadi aru et on vaja luua võimalus alustada odavalt ja madalama profesionaalsusega ning sealt püüelda üles. Tulemuseks on see et klubisi kes sooviks mängida meistriliigas on tunduvalt rohkem kui meie väikese riigi kohta on vajalik. Samas on liigas ka põnevus kuna tabeli sabaosa meeskonnad ka liidreid võitnud. See näide peaks teile ju asja selgeks tegema või kuidas!?

Pole vaja muuta reegleid vaid nagu juba varem mainitud, luua madalam nn. kasvulava e. street sari. See on koht kus oleks võimalik headel sõitjatel jahtida omale sponsoreid. Kui tuled kohe hetkel olevatesse klassidesse ja jõlgud seal sabas siis ju kindel et ei leia sponsoreid ning ka rahakott varsti tühi.

Seega pole võimalik ilma külvamata saaki korjata see ju kõigile peale BHRA juba ammu selge!
http://www.mazdasgarage.com/foorum/" onclick="window.open(this.href);return false; Mazda autofoorum
http://www.db-hp.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Miks sa A ja C klasside pärast siis ei muretse? Seal ka ilmselged "liidrid" ja tühjad tabelid. Järgmine aasta ei lubata ka "võõras" klassis enam sõita, mis siis Cst saab?
Sa pole minu ettepanekuid kuigi hoolega lugenud!
See konkreetne foorum puudutab peamiselt ikkagi B klassi sõitjaid ja meenuta oma sõnu omalajal, kui ütlesid, et pole raha, et B klassis konkureerida. Selle eest ma hetkel võitlengi, et B ja C klassi kiired saada Pro klassi, et tekitada noortele kõhnema rahakotiga alustajatele ruumi.
Kes siis Sam sinu arust järgmisel aastal Pro-street klassis sõidaks?
Streetman oli alati hobikulgejaid täis ja ilmselt on ka edaspidi.
C klassi autosid on tõesti vähe, kuid selleks on teine foorum, kus neid potensiaalseid osalejaid leiab.
PS. 11 sekundi auto ei ole enam tavaline street auto, mida ei kõlbaks rahavale näidata.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
aibast
Postitusi: 121
Liitunud: 27.06.2005 10:11

Postitus Postitas aibast »

loen teemat täiesti võõrana drag võistlustele ning selline jagelemine ja seletamine jätab küll tunde, et TäPe või lausa PuPu on see kiirendusvõistluste teema eestis. Te vist üritate 1,5miljonilise elanikonnaga riigis saada üritust mis oleks võrdeline 15miljonilise elanikonnaga riigis. Te olete kah ikka ülioptimistlikud. Ärge pahandage, aga ma parem vaatan kodus F1 ajasõite...

Tehke näiteks klassid kaalu/jõu suhte järgi.Võibolla siis loeb ka sõidumeisterlikus
Viimati muutis aibast, 18.09.2009 9:33, muudetud 2 korda kokku.
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Nagu oleks võimalik "Streetman" klassis modifitseerimata ja mõistliku hinna eest soetatud täiesti legaalselt ülevaatuse läbinud autoga midagi ära teha.
Ostad endale mingi jõle ägeda Mazda ja siis sõidad stardikaare alt läbi ning avastad, et sinu kõrval on MB SL65 AMG Toyo R888 tänavalegaalsete slikkidega või Corvette Z06 või midagi veel kurjemat. On isegi BMW 760 ilmselt käinud, ka selle käest saaks enamus SOODSAID KIIRENDUSAUTOSID kalendriga pähe.
Streetman on kahtlemata soodne klass :-D

Dragracing EMV tasemel võiks endast ikkagi kujutada sobiva tooriku valimist, selle kiiremaks ehitamist ja teiste omasugustega mõõdu võtmist.

Bracketi osas ma pisut juba leebusin, kuna tulid meelde suhteliselt paljud võistlused, kus bracketis oli täitsa piisav osavõtt ja isegi jälgida oli huvitav.
Veel lisas asjale vürtsi superfinaalide korraldamine, kus olid kõrvuti 9 ja 14 sek autod. Kuigi selline ajavahe on üpriski ohtlik, eriti kui ees sõidab 100 km/h aeglasemalt ilma turvapuurita auto.
Vasta