6. leht 13-st

Postitatud: 04.02.2009 12:04
Postitas Moss
Ma olen näinud 6värvilist 7M-GTE'd :-D

Postitatud: 05.02.2009 0:54
Postitas Kuuno
taxu kirjutas:Kaotad vahejahutamise efektiivsuses kui blowoff peale jahutit on. Lased ju suure portsu juba jahutatud õhku lihtsalt korstnasse iga päästega. Laseks sa selle õhu siis vähemalt turbo ette tagasi, jahutaks turbotki.
ma käin oma idee välja nüüd ikka...kui läheb v ot siis teeme spliti
aga sul on x kogus õhku mis jõuab jahutatud kujul sisselaskesse
nyyd sa lased y koguse välja enne coolerit v y koguse peale coolerit siis mis vahe on mootori jaoks? se y kogus läheb kaduma niivõinaa ja efektiivsuse kohapealt ma ei oska praegu vahet näha
samuti ka lagi kohapealt reaalelus ei oska sellist tuntavat vahet ette kujutada kohe... :)

Postitatud: 05.02.2009 2:34
Postitas Mihkel
Hüpoteetiliselt, see kui bov on enne coolerit, y kogus õhku poleks siis veel coolerit läbinud ja z suurust soojushulka coolerile andnud.
Tulemus on, et saad selle y kogus õhku z soojushulga võrra külmemalt järgmise käiguga sisselaskesse lasta.
Oli vist nii mõeldud?

Reaalselt on see vahe ilmselt kaduvväike, kuna see õhuhulk mis bov-ist väljub on suhteliselt väike.
Keegi võiks selle õhu hulga boosti, bov-i ristlõige pindala ja jumal teab veel mile kaudu välja arvutada.
Ning sealt teha arvutuse, palju see õhuhulk oleks näiteks 20 kraadi juurest cooleri temperatuuri tõstnud.
Ning siis saab näiteks 400m peale temp-i tõusu arvutada, kui selleks kulub oletame 4 käiku ehk 3 käiguvahetust.

Postitatud: 05.02.2009 15:51
Postitas taxu
Üks asi kas võit on kraad või pool, teine asi, et mida oleks vaja teha ühe või teise variandi kasutamiseks. Ma lihtsalt vaatan et nii celicatel kui supratel on toyots pannud bov-i peale turbot. Celical saaks aru kui argumendiks mahtumisprobleemid- vahejahuti istub mõne sentimeetri kaugusel seguklapist. Supral aga FMIC ja analoogsest probleemist ei saa rääkida. Samas kui räägite et imprezadel jälle juba originaalis peale jahutit, siis ei oska kommenteerida. Võib olla on sellel variandil omad plussid.

Postitatud: 31.03.2009 3:17
Postitas Marko
Esimesed käivitused tehtud. Süsteem ei toimi originaal ajuga, seda ka tühikäigul. Aju ära pettes õnnestus mootor paariks minutiks tööle saada, lekkeid ei ilmnenud. Eelnevalt välja valitud Link Engine Management oleks ehku peale minek kuna nukkade pööramis seaded puuduvad.
Eks paistab kuidas Vems juhtimisega toime tuleb. Kasutusse jääb subaru originaal juhtmestik millele teen plug&play ülemineku.

60% üleminekust on valmis, homme saan paar skeemi lisaks, et juhtmestik lõpuni teha.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 18.04.2009 1:53
Postitas Marko
Vems oli masinal küljes ja tundus, et kõik peale süüte toimis... Kuuno uuris ja katsetas erinevaid lahendusi mis 100%`st positiivset tulemust süüte vallas ei andnud. Tuli teha uus väntvõlli asendi anduri hammasratast. Täna selgus, et sellel mudelil erineb see eelnevatest mudelitest.

2006a masinal juba selline

Pilt


Kõige kiirem ja sobivam lahendus oli originaalist tekitada 36-1 ratas. Vesilõikuses sai lastud lõigata vastav ratas ja nn kuumutades rõngas peale pandud. Homme ehk õnnestub rihm peale panna ja saab ka esimesed km`d kulgeda.

Pilt

Postitatud: 28.04.2009 1:11
Postitas Marko
Hakkaski tööle PiltPiltPiltPilt

Postitatud: 28.04.2009 9:30
Postitas Mihkel
Mis viga oli siis?

Seda ma enne tähele ei pannudki, et teie kõikvõimas Vems süsteem vandus alla ja tegid ikkagi 36-1 ratta :)

Postitatud: 28.04.2009 9:39
Postitas Marko
Mihkel kirjutas:Mis viga oli siis?

Seda ma enne tähele ei pannudki, et teie kõikvõimas Vems süsteem vandus alla ja tegid ikkagi 36-1 ratta :)
Kommunikatsiooni probleemid minu ja Kuuno vahel :lol: 0 punkt oli mööda. Subaru rihmaratta plastikul on segadusse ajav kraadide skaala ja Kuuno vaatas sealt 0 märgi, mina panin aga mootori märki ilma selle katteta kus 0 koht on mujal. Kui Kunnil õhtul aega on siis peaks seadistama minema - Kakumäel ühe ringi tegin, rõhku ei lasknud ja gaasipedaali ei kannatand üle 20% vajutada... tundus et rõhk tekkis hetkega.

36-1 ratta tegin kohe kui selgus ei sellel ei ole tüüpiline Subaru ratas - nagunii oli ratas juba maas. Proovisin ise ka teha originaalist sama 36-1 ratta kuid ossiga mõõtes tuli selline signaal, et Kunn pidi kallale tulema :oops:

Postitatud: 28.04.2009 9:42
Postitas Raceboy
Mihkel kirjutas:Mis viga oli siis?

Seda ma enne tähele ei pannudki, et teie kõikvõimas Vems süsteem vandus alla ja tegid ikkagi 36-1 ratta :)
Loe ülevaltpoolt: '06 Subarul on juba teistsugune trigger, mida VEMS (veel) ei toeta. Vanemate versioonidega töötab suurepäraselt.

Postitatud: 28.04.2009 9:49
Postitas Mihkel
Marko kirjutas:Proovisin ise ka teha originaalist sama 36-1 ratta kuid ossiga mõõtes tuli selline signaal, et Kunn pidi kallale tulema :oops:
:lol:

Ma ei sa aaru, kas Subaru inseneridel on igav, et nad aina jaburamaid triggereid välja mõtlevad.
Selle originaal triggeri ajudeke**i vältimiseks ma plug&play asja võtsingi.

Aga räägi lähemalt sellest rihmakatte märgist, enda mootoril kontorllisin ka nö. Link-i tehasesettingut selle järgi ja oli ilusti paigas.
See rihmakatte märk peaks siiski ju õigesti näitama.

Aga ütle mulle enne kui seadistama lähed, et kuhu ma kastijuppe jalaga toksima saan tulla :-D

Postitatud: 29.04.2009 0:24
Postitas Marko
Mihkel kirjutas: Ma ei sa aaru, kas Subaru inseneridel on igav, et nad aina jaburamaid triggereid välja mõtlevad.
Selle originaal triggeri ajudeke**i vältimiseks ma plug&play asja võtsingi.

Aga räägi lähemalt sellest rihmakatte märgist, enda mootoril kontorllisin ka nö. Link-i tehasesettingut selle järgi ja oli ilusti paigas.
See rihmakatte märk peaks siiski ju õigesti näitama.

Aga ütle mulle enne kui seadistama lähed, et kuhu ma kastijuppe jalaga toksima saan tulla :-D
Kui me Kunniga olime raisanud 3 päeva tulutult sellele, et masin pöördeid lugema saada siis mul viskas üle ja kiskusin rihmaratta maha. Eks ma olin ka üllatunud kui sellise kujuga jubin sealt välja tuli. Subaru puhul ei üllataks mind enam miski, väga veidraid lahendusi on kohati kasutatud.

Rihmakatte märk siiski õige, rihm pannakse märki teiste märkide järgi. Täna sai stroboga süütenurk üle kontrollitud ja Kuuni silmajärgi pandud kraadid praktiliselt paigas. Minu puhul see Link ei oleks ennast sellise summaga õigustanud, oli alles testimisel ja nuka pööramine tulnuks endal mingi valemiga sisestada. Hetkel rahul, et VEMS sai valitud... saab kenasti hakkama ja seadistaja nn oma inimene.

Täna ilmnes ka probleem mida enne ei osanud ette näha, vaja koopa ääri välja poole rullida. Rehv käib august läbi sõites koopa siseserva vastu. Peab uurima kelle see rull olemas, Tuninq.ee`d pole enam - neil oli selline vidin kindlasti riiulis.

Mihkel, võid juba RA süsteemi raha koguma hakata... nutab ja kestab.

Postitatud: 29.04.2009 0:50
Postitas Mihkel
Vaatame kuidas sa paar kuud sellega sõidad.
Ma ootan siis ikka põhjagaasi starte ka eks. ;)

Postitatud: 29.04.2009 15:58
Postitas DaveW
Marko kirjutas: ...
Täna ilmnes ka probleem mida enne ei osanud ette näha, vaja koopa ääri välja poole rullida. Rehv käib august läbi sõites koopa siseserva vastu. Peab uurima kelle see rull olemas, Tuninq.ee`d pole enam - neil oli selline vidin kindlasti riiulis.
...
Marko, vaata siia, äkki saad abi.

Postitatud: 30.04.2009 1:02
Postitas Marko
Tänud, selgus et ühel tuttaval sama asi olemas ja see probleem sai paari tunniga unustatud.

Originaal iriidium küünlad tuleb välja vahetada... üle 1.3bar rõhu juures hakkab puterdama. Plaanis üks aste külmemad NGK tavalised küünlad panna.
Siiani toimib ja jahutab vesi-õhk cooler kenasti.
Boost tekib hetkega ja see turbo sobib oma spooli ja tootlikuse poolest Subaru 2.5L mootorile linnasõiduks väga hästi :)
Linnasõidul pole kordagi saanud gaasi põhja vajutada sest kohe on rõhk üle 1bari ja ajus piiraja peal. Siduri ja kerge hooratta kooslus linna ummikuid ei soosi, suht ebameeldiv on startida kuna siduri libistamist ei tule - masin hakkab ebameeldivalt värisema. Liikumise pealt käike vahetada on jälle hea.
Bov väärib oma hüüdnime - mega sound
Defi kellad on täpsed ja näevad head välja, lisaks võimalus erinevaid alarme seadistada.
Metanoli pritset ei ole veel testinud, sisselaskesse pritsib -40C klaasipesuvedelikku.
Nukvõllide keeramist peaks uurima, täna veel ei teagi kas toimib automaatselt või mitte