kergem hooratas

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Jaan »

kui ma kavoris enda hooratast kergemaks lasin teha, ütlesid vanad, et selles kuni 7000 pöördega tänavamootoris see tasakaalustamine ei ole elulise tähtsusega kui treipingis sujuvalt maha lased. ei muutu seal tehase tasakaalustamise seisukohast suurt midagi ja neil isegi vormelitel ei ole ka mingit tasakaalustamist :roll:
sellised olid siis sealse motoristi sõnad...kommenteerige.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kavoris igatahes minu endise auto hooratas tasakaalustati küll ja tasakaalustasid nad samamoodi ka vormelite hoorattaid.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
kasparius
Postitusi: 54
Liitunud: 08.01.2007 20:40

Postitus Postitas kasparius »

Minu Saabil(9-3) on näiteks just RASKEMAKS :roll: tehtud hooratas, võrreldes lahjemate mootorimodifikatsioonidega samal mudelil.
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

loogiliselt võttes võimsamal esiveolisel auto peabki raskem olema ilmselt, et rattad liigselt tühja ei käiks.
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Ilmselt jah on sellega püütud auto närvilisust vähendada. Sama võtet kasutab ka Opel vist, vähemasti ei suuda ma ise muud loogilist põhjendust välja mõelda.

Pilt

Vasakul Omega hooratas, paremal Calibra oma - mõlemad 85kW'sed C20NE mootorid. Tõsi, siin on erksam ketas just esiveolisel (kuid samas sportlikumal) sõidukil.
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

Moss kirjutas:Ilmselt jah on sellega püütud auto närvilisust vähendada. Sama võtet kasutab ka Opel vist, vähemasti ei suuda ma ise muud loogilist põhjendust välja mõelda.

Pilt

Vasakul Omega hooratas, paremal Calibra oma - mõlemad 85kW'sed C20NE mootorid. Tõsi, siin on erksam ketas just esiveolisel (kuid samas sportlikumal) sõidukil.
nende vahe on selles, et omegal on siduri leevendusvedrud hooratta sees ja siduriketas ise on ilma vedrudetta ehk siis täiesti jäik,calibral jälle nii nagu tavaliselt autodel, et leevendus käib ketta kaudu eks siis on vedrudega siduriketas.
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Vedrud olid mõlemal sidurikettal, Omega kettal olid vedrud lihtsalt natuke suuremad... nagu ka nuut oli erinev. Õhtul lähen uurin hooratast korralikumalt.
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

See paks peaks olema kahemassiline hooratas, kus ketas käib sellises augus sees? Lähemal uurimisel (seal kus ketas käib) peaks paistma ka kummist vahevöö.

Kahemassiline ei tähenda ilma vedrudeta siduriketast automaatselt - nt bmw 318 95-up hooratas on kahemassiline ja ketas vedrudega, 525 92-up on sama, aga vedrudeta ketas.

Kahemassilise eesmärk on vähendada mootori vibratsiooni ja teha töö sujuvamaks.

Kahemassilise hooratta sees pole mingeid leevendusvedrusid, vaid hooratas koosneb kahest osast, mille vahel on vulkaniseeritud kummikiht.
Jõud kantakse üle läbi selle kummi leevenduse.
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

omegal originaalis ei ole vedrudega ketas! originaalis teeb leevendustöö ära hooratas. Kui on vedrudega ketas siis see on sinna hiljem pandud, paljudel taksodel läks samamoodi vedrudega ketas asemele, ise sõitnud ei ole niiet vahet ka ei tea
Reims
Postitusi: 273
Liitunud: 21.03.2006 14:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Reims »

Osadel vectratel(xe-del)on samuti paksem hooratas,peaks ka LET-il olema samasugune nagu eeloleval pildil
MSport
Postitusi: 5
Liitunud: 28.12.2006 16:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas MSport »

Lihtsustamise mõttes võite ju selle käigu allavahetuse üldse välja jätta, sõidad 6000rpm ja lased gaasi järsult lahti, raskema hoorattaga tahaks mootor veel ikka sama kiirusega edasi käia ehk pidurdab vähem.

Kergema hoorattaga on liikuvat massi(mida peab pidurdama) vähem ja pidurdab kõvemini.

Võib ju öelda et pidurdatakse mootoriga aga tegelikult pidurdatakse nö kompressiooni ja hõõrdejõuga, nukkvõllid, hammasrattad, väntvõll jne kõik tahaksid sama kiirusega edasi töödata (seda tahab ka hooratas)

Pole kunagi kergema hoorattaga autot omanud ja ei oska öelda kui palju see tõesti päriselus mõjutab aga rallis tuleb ta ikka pigem kasuks.
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Võtad jala gaasilt pöörded kukuvad kiiresti. Väga kerge hoorattaga lausa nii järsult, et käid ninapidi vastu armatuuri, kui rihmadega kinni ei ole.

Samuti lähevad pöörded sellejagu kiiremini ülesse. Sellised hoorattad on
on-off režiimis sõitvate autode jaoks. Kas jalg gaasil või piduril. Tänaval on sellise autoga sellejagu raskem sõita.
Minuarust on jaapani autodel ja ka jaapani turbomootoriga tänavaautodel üldiselt niigi eurooplastest kergemad hoorattad, nii, et on täiesti tuntav vahe.
Väga kerge hooratas on ikka võistlusauto teema - tänava performance autol suht mõtetu kulutus võrreldes mõne muu kulutusega.
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Mina vaidleks selle kergendamisteooria miinustele vastu. Mul võeti 11 kg hoorattast maha ca 4 kilo. Samuti sai maha treitud esimese damperi massiosa. Mingit mõju vibratsioonile või tühikäigule ei tekkinud.

Ka ei tekkinud mingit nina-vastu-armatuuri teemasid, nagu eelmises postis kirjas on. Lihtsalt enne seismajäämist peab siduri varem lahutama (nõka-nõka tuleb varem).

Kuna peale hooratta sai tehtud kõvasti ka muid töid, siis palja hooratta mõju ei oska öelda, kuigi mootor läheb hoopis agessiivsemalt pöördesse ja kiirendamisel läheb ikka mõnuga, mitte piinates. 6 poti mootor.

Kui auto käitub hirmus järsult, tasuks kontrollida tühikäigu korrasolekut, nt kas segusiiber on piisavalt tihe/sulgub lõpuni.
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

Ühe pädevama inimese sulest ...
The story is a bit more complicated than a simple yes/no answer.

To address one of the earlier comments, there's nothing about "being able to handle it" that is a concern. Power capacity is a function of your clutch itself, not the flywheel.

Now, does the weight of a flywheel have an effect?

Let's first address superchargers, even though the question was about turbos. The answer for superchargers is a simple "no" - light is good. No effect on supercharger efficiency as boost has a direct, mechanical relationship to rpm. All the same benefits as a NA motor.

On to turbos; it all depends on the tuning of the specific setup and other factors such as size of the turbo, static c/r, etc.

Always check with your own turbo tuner as to how they feel about their own setup and flywheel functionality... my answers here are generalized.

With a big turbo, a lot of load may may be required to build boost. It may even be to the point that the turbo is so large that it cannot build boost fast enough to keep up with rpm, never achieving max boost. For an application like this, tuners will choose such techniques as tall final drive ratios and heavy OE flywheels. For these folks (and at the specific request of some turbo tuners), UUC has built "moderate lightweight" flywheels for E36 and E46 that are approximately 9lbs heavier than our standard aluminum flywheels.

With a small turbo that builds boost instantly (and may be running out of cfm capacity), a lightweight flywheel would work fine with all the standard benefits as with a NA motor.
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Huvitav et seda turboteooriat ei ole kusagil kasutatud. Niipalju kui näinud olen siis ka 500hj/l mootorites kasutakse nii kerget hooratast kui võimalik ja ilma mingite kõrvalefektideta.

Raske hooratas annab tõesti juurde kui autol on probleeme nt esimese käiguga kiirendades. Ei lase pööretel niivõrd kiirelt kasvada ja seega ei teki pidamisprobleeme. Nt vormelites on kõik lõpmatuseni kerge sest pidamisprobleemide eest hoolitseb veojõu kontroll.
Vasta