BMW E36 5 silindrit + HX50, [MÜÜDUD]

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas murjam »

Corrado kirjutas:Seda m50 juttu võiksid täpsustada.. kuidas nipetnäpet tegemisega rohkem kui 30kw juurde saab?
Seadistasin ükskord M50B25TU-d, millel oli vaid sisselaskenukk vahetatud (loomulikult ka vabam väljalase, sisselase ja progeaju, et selle asja kenasti häälde saaks). Kahjuks jään praegu vastuse võlgu, milliste näitajatega see nukk oli, igatahes tühikäigul oli vaakum nagu originaal-nukaga ehk väga kange see nukk ei saanud olla. Ühelgi pöördel polnud momenti alla tehaseseade, kõrgematel pööretel oli rohkem ning nõks enne 7000rpm-i sai jõunumbriks 160+kw rattast mõõdetuna. Ja sel mootoril polnud raua poolest midagi peale kapitaalremondi ja nukavahetuse tehtud.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Versus
Postitusi: 33
Liitunud: 24.08.2010 10:15
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas Versus »

Corrado kirjutas: Pidamist ka muidugi pole kuskilt otsast.. aga vana lamelliga seda olekski palju tahetud :-D
Kui su 60 jala aegu vaadata (2.1x), siis väga ei tohiks nuriseda, paljud mehed neliveo või kortsurehviga sõidavad samamoodi.
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas Corrado »

Eks progeaju ja kangem nukk annavad tublisti juurde.. ka ainult aju päästaks mõnusalt juba.

60ft ajad nagu pole väga halvad jah aga stardis ikka koguaeg aind mähib.. :-D Eks see keriva ketsiga 2,1 aeg näitab lihtsalt seda, et hea rehviga võiks see vabalt ka alla 2 olla :burn

Muidugi kõige suurem probleem ongi antud momendil mitte 60ft vaid see, et kolmandaga täpselt enne lõppu piirajasse jookseb. Aga kuna nüüd uue võimaluseni katsetada on aega üksjagu, siis arvatavasti ülekannet vahetama ei hakka vaid ms'i ja föönidega tuleb jõudu niipalju juurde tekitada, et ka neljandat käiku kasutada saaks :-D
Neljanda põhja laskmiseks on juba veidikene jõudu juurde vaja(215km/h on neljas piirajas) :bb
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas ivar »

murjam kirjutas:Ühelgi pöördel polnud momenti alla tehaseseade, kõrgematel pööretel oli rohkem ning nõks enne 7000rpm-i sai jõunumbriks 160+kw rattast mõõdetuna.
Palju originaalseades mootor selles dünos teeb?
Muidu 3l v8 peaks hea potensiaaliga olema. Lühikese käigu ja laia kolviga mootor. Kaane pordid on üsna sarnased m50-ga. Klapid küll tsipa väiksemad, kuid neid on 2 silindri võrra rohkem.
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas murjam »

ivar kirjutas:
murjam kirjutas:Ühelgi pöördel polnud momenti alla tehaseseade, kõrgematel pööretel oli rohkem ning nõks enne 7000rpm-i sai jõunumbriks 160+kw rattast mõõdetuna.
Palju originaalseades mootor selles dünos teeb?
Selles mõttes küsimus õigustatud, et ei saa välistada, et konkreetne düno rohkem mõõtis. Päris tehaseseadega ei olnud tegelikult võrreldagi, enne nuka vahetust oli peal mingi chip (ja sisuliselt ainult väljalase ning sisselaske filter stock-ist erinev) ja siis näitas vist nõksa alla 140kw rattast, mis võib-olla tõesti on pisut liiga optimistlik tulemus stock raua kohta.

Aga teemasse tagasi tulles - tahaks väga näha seda 3.0 V8-t turbotatuna :). Praegu tundub vähemalt veerandmiili aja järgi selline "ei liha ei kala", aga turbotatuna peaks ikka naeratuse näole tõmbama lõdvalt.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas jeff01 »

Mul on võrdlus ühe auto näol stock aju vs poolteist tundi viilitud seade MSiga (Mootoriks 3,0 stroker)
Düno sama, päev sama, tempid samad ja vahe oli 145kw rattast vs 172kw rattast aga seda ei see väga pädevana võtta sest see oli maksumumtõmme ja võtsin veidi maha süüdet. Stock kulunud NA teeb 120-130kw rattast Lisaks ei maksa ära unustada, et originaal aju ei tule lihtsalt toime kui mootor on niipalju ümber ehitatud. Ilmselt on see ala kõik tehases seadistamata sest sellist õhukogust pole 2,5 liitrisena võimalik läbi pumbata.

Mida ma öelda tahan on see, et kui muudatused on piisavalt suured peab seda mõistma ka aju....vastasel korral ei tee see jõudu.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas Corrado »

Aitab küll sest v8st :twisted:
Pilt
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas Corrado »

Deja-vu :-D
Pilt

Ehk siis läheb uuesti m40b18 vahele. Õigemini plokk on küll b16 oma, kuid läheb kokku m43b18 vända, kepsude ja ilmselt ka kolbidega.
Seekord sihiks natuke suurem jõud kui eelmine kord(ca 190kw) ja m43 kepsud on ehk abiks selle eesmärgi saavutamisel :bb
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas murjam »

Mõistan, et kindlasti on need näitajad veel praeguses faasis lahtised ja omavahel sõltuvuses, aga: mis turbot, kui suurt ülerõhku ja palju pööret plaanid kasutada?
Kergema nina pärast eelistasid seda R6-le?
Lauda nitro
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas Corrado »

Esialgse plaani järgi tahtsin supra 7mgte pealt pärit turbot kasutada(mudelit moment ei mäleta), kuid avastasin wg klapi ümbert kolesuured mõrad niiet veel mõtlen selle asja üle.
Tulev MAP lubab kuni 3 bari ülerõhku kasutada, esialgu tahaks 2 algusega piirduda.

Pöörde tahaks seekord 8k peale saada aga kõigepealt vaja hüdrotõukuritest lahti saada, sest nagu ka eelnev mootor näitas siis isegi 6500 oli juba palju tema jaoks(orig 6300).

Kaalu niivõrd ei jälgigi kuna tegu suht igapäevaautoga, aga pigem meeldib mulle r4 äkilisus ja antud mootori puhul ka lihtsus ning fakt, et neid üldiselt keegi ei salli kuna m40 ju teada tuntud tiksumootor :-D
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas jeff01 »

2+ bari juures pead turbot ikka väga hoolikalt valima. Näiteks miski K24 ja muud pisikesed asjad mis pole selleks ettenähtud on nõus küll töötama ja jõudu tegema kuid lühiajaliselt. Lähevad lihtsalt väga kiiresti katki. Mul sai 1 standarkorras ja 1 vahetatud puksidega turbo pmt paari päevaga otsa kui nad 2 - 2,3 bari pidid hoidma.

Mõrase wg ava annab ehk kinni keevitada ja välist kasutada.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas Corrado »

Annab kinni keevitada küll jah, lihtsalt mul pole ühtegi wg kah käepärast võtta :-D

Oskad muidu soovitada ka miskit head turbot antud kompoti jaoks?
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas jeff01 »

Ei oska ausaltöelda kuid Legend, et holsetid taluvad suurt rõhku ja pikalt pole tühja koha pealt tekkinud. Tundub juba liigapalju käidud tee kuid kui võrreldes igakuise turbovahetusega on see siiski parem suund.
Ma uuriks ilmselt hx27me ja 30ne kaarte kui on tänavapill.....kui aga suurem jõud plaanis ja 4000rpm fullboost ei sega siis on ehk mõeldav ka 35 kasutamine. (Seda enam, et 8000ndeni tahad ajada)
Ma lihtsalt jõudsin ise millalgi sinna momenti, et ei saabi, nissani, TDSide, audide jne standardturbod tapavad oma puksi ära kui nad suuremat rõhku peavad taluma.
Ma arvan, et paljuski määrab turbovaliku see, mis jõuga sa lõpuks lepid ja mis pöördelt fullboosti ootad....selle kohta pole sul aga kuigipalju kirjas või ma lihtsalt ei märganud seda.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas Corrado »

Mingeid kindlaid numbreid otseselt pole mida kätte tahaks saada, aga 350hp võiks ju kärada küll esialgu.
Kõrgemalt tuleva fullboosti vastu pole ka midagi.. ongi rahulikult sõites öko :-D
turbo diisel
Postitusi: 55
Liitunud: 25.03.2005 15:01

Re: BMW 318 e36

Postitus Postitas turbo diisel »

Mul on pakkuda uus Borg warner airwerks k27, ca 350- 450 hp. Kui huvi tunned, võta ühendust. Edu ehitamisel!
Vasta