43. leht 50-st
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 19.06.2015 8:52
Postitas kilplane
freelander kirjutas:Tere, kuna ma väga sinapeal ei ole vanade masinate turbodega, siis tekkis küsimusi.
Nimelt on mul üks metsamasin nissan terrano I , mida vaja erksamaks muuta.
Peal om mehaanilise juhtimisega küttepump ja elektroonikat mootori ruumis sisuliselt polegi.
Küsimus nüüd selline, kuidas turborõhku tõsta? Kas ma olen õigesti aru saanud, kui ütlen et muudetakse turbo ja wastegate vahelise vooliku takistus et saada rohkem rohku?
Kusagil oli kirjas ( usa foorumid ), et puuri 2mm auk sinna voolikusse ja saad rõhku juurde?
Kui ma nüüd õigesti aru saan, siis kui sinna sama vooliku vahele panna manual boost controller, siis seda reguleerides saab rohkem rõhku?
Mis siis saab kui ma selle wastegate varda üldse ära võtan?
Tavaasendis on rõhk kogu aeg peal ja maha lastakse siis, kui wastegate klapp liigub? Või vastupidi?
Vabandan võhiklike küsimuste pärast, auto ja tehnikaga sinapeal aga selline turborõhu muutmise viis ei ole päris arusaadav.
Madis
USA arusaamad võib enamasti kõrvust mööda lasta...
jah augu tegemine voolikusse töötab aga sellise lahenduse täpsus on küll olematu!
boost controller on esialgu ainuõige lahendus.
varda ära võtmine pole kah kuigi hea mõte.
see varras hoiab wastegate klappi kinni. kui ära võtad siis ei saa üldse rõhku enam.
klapiga turbodel jah hoiab kinni kuni rõhk aktuaatoris klapi avab.
geomeetriaga turbodel juhitakse mangetklapiga vaakumit, millega omakorda siis geomeetria labasid. keerulisem kontrillisüsteem enamasti.
Kuid enne kui midagi keerama hakkad kusagilt, palun tutvu turbo töö põhimõtetega ja ülelaadimise tulemustega.
pikalt ei seletaks aga rõhu keeramine võib sul paja kiirelt laiali lasta.
mõtle sedaspidi, et kui ei tea täpselt mida teed, siis ole valmis ka uue mootori ostuks.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 26.06.2015 2:07
Postitas sidam2
Kas keegi on neid väikseid koonusfiltreid ka lammutanud? Näiteks nagu need karterituulutuse filter. Selline küsimus, et kas võin tühikäigu mootori otsa panna selle koonusfiltri või on see nii hõre, et peaksin vedama ikkagist sisselaske süsteemist õhu. Ja kas sellel on mingi vahe ka nüüd kas tellida ebayst või peaks kuskilt korralikumast kohast selle tellima kui jah, siis kust?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 26.06.2015 10:53
Postitas murjam
Filtreerimisvõime kohta ei oska öelda, aga olen tühikäiguklapi otsas sellist asja kasutanud küll. Turboka puhul pead panema vahele ka ühesuunaklapi, et boost sealt välja ei kargaks. Kusjuures see ühesuunaklapp ei tohi olla liiga kiire reageerimisega, muidu hakkab tühikäigul plärisema (avaneb-sulgub iga silindri tõmbega).
Üldiselt on tunduvalt lihtsam ja mõistlikum lahendus ikkagi vedada väike voolik kuskile enne gaasiklappi.
Ja pane ka tähele, et õhukulumõõtjaga mootori puhul ei saa tühikäiku eraldi ühendada.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 16.07.2015 14:43
Postitas rosco
Kas 15c välistemp erinevust võib mõjutada boosti 0,1bar kanti? Jahedamaga 0,1 rohkem, 15c soojem, 01,bar vähem? Või boost kui surve ei muutu ja muutub ainult õhukogus? Külma õhku mahub ju rohkem.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 16.07.2015 20:36
Postitas kilplane
ideaalses maailmas ei tohiks rõhk muutuda. sest regullitakse ju suhtes välis rõhuga ja temperatuuril ei tohiks sellega mingit pistmist olla.
tõsi, külma ilmaga natu suurem kogus, õhk on "viskoossem" ehk turbolabadel on millegi vastu vajutada, et efektiivsem peaks olema. et võimalik, et kui turbo piiripeal et siis suudab rohkem puhuda.
aga 15C ei tohiks nii palju mõjutada küll tegelikult...
millega sul turbo on juhitud?
ja millega rõhku mõõdame?
kui MAP anduriga, siis uuri koodi järgi kas too kompenseerib ka temperatuuri erinevusest tingitud hälvet.
tavaliselt on kompensaatorid neil peal, mis kuumemat õhku näevad.
mis ajudes on, seal pole suurt pointi neil aga see võib olla üks põhjus, kuid jällegi nii suurt erinevust ei tohiks olla.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 16.07.2015 23:11
Postitas ahto10
Tegu kompressoriga ja rõhku juhib rihmaratta läbimõõt. Usun, et see on normaalne nähtus.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 23.07.2015 13:52
Postitas rosco
Kompressor jah. Rõhku näeb MS map anduriga.
Mida paremini ma asja liikuma saan, seda vähemaks boosti jääb. Kui kehvema süütega puhus 1.4, siis siis varasema süütega tuleb 1.25 umbes. Jah, vabalt võib olla kerge leke, või eaton ise alla vanduda juba, kuna suht maksimumpööretel asi töötamas.
Saan aru, et hingavamas mootoris boost langeb, kuna õhk liigub kergemini. Aga kas süütekaart võib kah rõhku mõjutada, kui põlemine effektiivsem? Samas jälle õhu liikumist piiravad füüsilised osad, nagu kaan, klapid, pordid. Või loeb ka paugu effektiivsus?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 23.07.2015 20:14
Postitas Soarer
Kas on võimalik ka stock turboga sellist häält saada? Ja mis peaks tegema kui on võimalik. sama masin 2.8 mootor
https://www.youtube.com/watch?v=B5K8pMq8S2w" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=K7pmQJ9AybM" onclick="window.open(this.href);return false; see vähe uuem mudel aga idee sama..
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 24.07.2015 20:37
Postitas jeff01
rosco kirjutas:Kompressor jah. Rõhku näeb MS map anduriga.
Mida paremini ma asja liikuma saan, seda vähemaks boosti jääb. Kui kehvema süütega puhus 1.4, siis siis varasema süütega tuleb 1.25 umbes. Jah, vabalt võib olla kerge leke, või eaton ise alla vanduda juba, kuna suht maksimumpööretel asi töötamas.
Saan aru, et hingavamas mootoris boost langeb, kuna õhk liigub kergemini. Aga kas süütekaart võib kah rõhku mõjutada, kui põlemine effektiivsem? Samas jälle õhu liikumist piiravad füüsilised osad, nagu kaan, klapid, pordid. Või loeb ka paugu effektiivsus?
Pakun, et täpsemast süütest tekkiv suurem silindrirõhk võib veidi VE-d veidi parandada kui väljalase on optimaalne kuid see vahe pole märkimisväärne (0,15bari ilmselt mitte) kuid tee proovi ja tõmba süüdet 5 kraadi alla tagasi ja on selge

Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 06.08.2015 15:59
Postitas likoor
Väljalaskekollektorile on tehtud flantsid, et kollektor tagurpidi keerata kaane külge. Flantsid on alumiiniumist, sulamistemperatuur (melting point) antud materjalil peaks olema 555 kraadi. Kas on ohutu kasutada neid flantse? Sulama nad ei tohiks hakata, arvestades, et nad on ka plokikaane vastus, mis hoiab temperatuuri madalamana.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 09.08.2015 21:02
Postitas Kiin
Mure selline, et sre korv on 0.8mm kõver. Kes lihvib sirgeks?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 11.08.2015 9:17
Postitas innu21
Kiin.kui kasutad orig.ketast siis võib läbi libisemis oht tekkida.0,8 on minu silmis tiba palju aga jah kui nüüd sama võrra paksem ketas teha ei näe probleemi.kõik lihvimis tööd lasen teha tartus astromotos.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 13.08.2015 21:51
Postitas Kiin
Plaan on jah org ketast kasutada selle korviga. Kunagi on mul ühel audil selline komplekt olnud ja pidas ilusti.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 16.08.2015 12:51
Postitas Turbopuust
Kas on keegi selliste n2o süsteemidega kokku puutunud? Mida arvata sellisest kompotist? Kas piisab nitro juhtimisest sisselaskesse või tuleks eraldi runneritesse pihustid panna? Motoks n/a 1.6
Sobiks ka kasutatud asjad kui on kellelgi pakkuda..
http://www.ebay.com/itm/ZEX-82021-WET-N ... 3e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 26.08.2015 23:42
Postitas johny
Tere! Sellinne küsimus,et kas toyota supral 7mge-l on võimalik,et jagaja teeb häält ja tiksub? Mootoril on klapid reguleeritud,vänt lihvitud ja plokis on uued kolvid peale läbi puurimist. Generaator,roolivõim ja veepump ei tee häält.
Ette tänades...