Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
tmac
Postitusi: 175
Liitunud: 07.02.2006 2:22
Asukoht: Erinevad Eesti Lennuväljad

Postitus Postitas tmac »

RFL kirjutas:Kusjuures see start oli ikka väga hea, eriti kui arvestada, et starditi suht liimiosa lõpust.
Minul on täiesti pehme tagavedrustus ja parim 60ft pm sama (1,66s), kas on mõtet seal midagi näppida üldse?
Nüüd veidi veel boosti peale ja 11s on vaid vormistamise küsimus.
Meie Datsunid on jälle suhteliselt võrdsed, kas võtame Mati Põllu kampa ja lähme lätlasi kimbutama? Seal kuni 1,9l laetud klass täitsa meie jaoks olemas.
Tmac Etelämatkat OÜ-ga peaks ühendust võtma ja uurima reegleid-osalustasusid.
Järgmine pauk peaks olema seal 402m ja toimub see Vainodes kus on korralik nv täis dragi ja drifti. Kuna plaan suurema driftipundiga nii ehk naa minna siis teeks korraliku invasiooni. Ehk saame veel bändi juurde. Juba avalaksul nägin seda autot ja meeldis igate tubli töö
https://www.facebook.com/TeamIlmsMotorsport
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Vaatan, et S13 siin Lugejate Autode alla pop teema, ajaks veelgirohkem Sx'i vihkajaid närvi :lol:
Einoh lätti võib minna, aga mitte nii kaugele... Augustis on vähe lähemal etapp, ehk jõuab sinna. Juulist alates on kalened juba täis, aga see Bike'i'niki etapp mahuks ära küll. Sõltub natuke, kuda enne teised üritused lähvad. Järgmise üritusena tahaks üldse suht stock TransAm'iga ABCS'l aja kirja saada, ja peale seda 1000euri kuluks ära...

Sain oma KMS'i häkitud datalogima... Enda tehtud programm mõõtis ka teel 560Nm 1.45bariga. Peale selle hakkas ka Toyo peale pooletunnist sõitu tööle, ja 2. käiguga heal asfaltil tõstis ikka noka suht püsti ja võis 100 pealt põhjas hoida. Logid näitasid, et täiskoorumusel on segud küll head rikkad, aga kõiguvad 10.8 ja 12.8 vahel, ehk näppimist jagub. Peale selle oli näha, et spike'ib kuni 1.6, peale seda 0.2sek pärast 1.5 ja pikemal laskmisel vajub 1.4barini ära. Kalaga on kah nii, et logidest palju rohkem ei näe, et 0.4s jooksul kiirendus on suht null. Aga päris fun on spido 7sekiga 100 pealt 200 peale ajada, ja boosti varu on veel sitaks.

Ei tea kas õhutemp andur aeglane, või muus viga, aga peale fooritaga seismist 2 käiku tühjaks lastes, õhu temp ainult langeb, ja üle 20C pole viimaste päevadega boosti all olndki.
Pilt
Pilt
Täheldasin veel seda, et hoolimata sellest, et vendid töötavad ja jahutusvedeliku tase on normis, siis kohapeal kõikus täna temp 94 ja 104 vahel, nagu veepump või termostaat oleks pekkis, muidu sõidu ajal on pigem 83-93c.
Peale selle käis mingi kahtlane kolks tühikäigul korra minutis läbi, mida ei suutnud tuvastada. Detoklappidest tuleb kah sellist müra, et hea meelega võtaks mootori laiali, aga kes ütleb, et selline müra ei peagi olema, ehk peab ikka sügiseni vastu. See talv, nagu 300+hj sx'il kohustuslik, saalesid ei vaadanudki - tundub nagu kasti poolne raamsaale teeks mingit häält just 400rpm pealt, aga seda kuuleb ainult siis kui ise halva tühikäigu ajal auto all kuulata.
Igav ei hakka.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
vlzman
Postitusi: 105
Liitunud: 14.02.2009 15:18
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas vlzman »

suht OT aga kui stock sul see 454 seal TATA vahel on?
Buick GN stage II
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Tihedalt sul see asi logib?
Kas IAT andur on ikka avatud elemendiga ehk sisse oled vaadanud?
Kus kohas sul IAT andur asub.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

vlzman kirjutas:suht OT aga kui stock sul see 454 seal TATA vahel on?
Põhimõtteliselt panen sinna vist veel sportnuki, mis vana plokiga kaasas oli ja jätan ta nii. Kui tahab kiiremat, siis ehitab uue. Hetkel muud mõtted. Ta ikka ainult 454 ja stock on: kolvid, kepsud, kepsu poldid ja sõrmed, kaaned, tõukurid, jagaja - seega väga peenestada ei taha. Non-stock: Vänt on vist vähe tugevam (SCAT), pikad headerid, ja Edelbrockilt on sisselase, karpa ja benapump. Ega ta jah päris 225hp pole nagu neid trucke müüdi, vaid pigem 300+hp, aga nuh <200hj/t on kontrast, kui Nissani roolist tulla :)
Mihkel kirjutas:Tihedalt sul see asi logib?
Kas IAT andur on ikka avatud elemendiga ehk sisse oled vaadanud?
Kus kohas sul IAT andur asub.
Võtan AIM-pordi kaudu, ja too ei anna RPM'i ja WB rohkem kui 100ms tagant, ja tempisid 2Hz'iga.
IAT on poolel teel IC'st TB'sse. Kle korra keerasin ta ka maha, aga ei mäletagi - võibolla tõesti on kinnine andur, mis mõõda toruseina tempi :lol: Ütleme nii, et kui kohapeal tiksub, läheb näiteks 30C'ni, siis gaasi andes ikka paar kraadi kukub kohe. Ta nii 2sekiga +10deg on näidanud, aga see vist tõesti aeglane.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Vahepeal niipalju siis toimunud, et sai ringi sõidetud paar nädalat 2 bariga (2.1 spike ja 1.9 hoiab). Välise WG augu pime-plaat, milles oleva augu kaudu TIP'i mõõtsin. hakkas korduvalt lekkima. Kui selle pidama sain oli kuulda juba väikest väljalasketihendi-leket ja 1000EUR race ning sealt tagasisõit pani juba sellise punkti, et kõik väljalaske tihendid juba lekkisid.
Ise arvan, et see pole niivõrd kuuma saamise kui pigem kõrge turbiinisisendrõhu (TIP'i) tulemus. Rõhk kolles sellise boostiga ulatus täispööretel juba 4barini, kella seieri väänas ammu ära.
Tulemus 1000EUR'il jäi tugevalt allapoole ootusi 226kmh 1. katsel, kus esimesed 3 käiku tõmbasid nagu ennegi proovitud, hästi aga väikse 0.5sek'lise tõrkega enne 500m juba 200kmh. 4 käigu lõpus kui kiirus mingi 215 juures, mida enne proovinud polnudki, sai natuke tõmmata kui jäi juba pikemalt kalasse istuma, ja olin sunnitud varem käiku vahetama, ning 5. käik oli otsast lõpuni kalas sees ja lisas vaid ~5-10kmh, millele aitas kaasa ka konarlik lennuvälja plaat-maastik ja palav ilm. WB ots kukkus ajust ära seega sõidu baasil seadistada ei saanud ja väike seadistuse muudatus tegi asja veel hullemaks ja 2. ning 3. katse olid puhta pekkis. Karta oli, et see kala alates 4. käigust hakkab alles iseloomu näitama. Keskpärane tulemus kirjas ja mootor kah terve, ilm ja inimesed olid ilusad ja võis üritusega rahule jääda.

Masin lekib õli igast võimalikust kohast. Olen vahetanud juba vända- ja nukisimmerid, aga leketel lõppu pole. Järgmisena üritan veel see nädal karteripõhja ära tihendada, sealt servavahelt ning igast stutsist, mida on seal mingi 10tk, lekib nii et 1L/1000km on hästi läinud.
Kuna juba laupäeval on Tartu Drag, kus on plaan osaleda. siis TIP vähendamise jms eesmärgil suuremat turbo panema ei hakka, kuna too nõuab juba välist-WG'i jms ümberehitust. Puhkused kah läbi ja üritan õhtuti peale tööd nokitseda, et vähemalt lekked enne võistlust kõrvaldada.
Vahetult enne 1000EURi läksin 3bar kütuserõhu pealt 4bari peale, mis keeras seadistuse üsna sassi, mis oli just nii paiga saanud, et mõnus oli ka linnavahel liigelda, kuigi olin arvutuslikult ruutjuur(p2/p1) valemiga uuele rõhule kütuse kaardi teinud - jällegi tõestus, et praktikas käivad asjad vähe keerulisemalt. põhiviga arvatavasti see, et oletasin pihustite avanemis- ja sulgemisaegade viivitust valesti.
Tartus tahaks eelmise ~1.55bariga tehtud isikku uue boostiga natuke parandada ja tahaks loota et 402m kiiruseks tuleb juba MT-drag'iga 190-200kmh.
Peale Tartu üritust on vist juba aega GT35R'i paigaldusega tegeleda. Väheke pikem plaan on suurele turbole alt pööretelt toeks sisselaske-kolle alla ka väike kompressor istutada Sai juba väheke ruumi tehtud, aga eks näis.
Mõõtsin ka kompressioone: olid 9-8, aga 2. või 3. pütt oli 6.5bar, eks sügisel mõõdab uuesti.
Kui kalast enne lahti ei saa, siis vist väikse turboga dünosse ei jõuagi. Veel on paar asja proovida:
* akult otse ajule toide vedada (pihustid ja süütepool on juba otse)
* süütesignaali logida, et kui see jääb kala ajal vahele siis veel
* * VR täiesti eraldi juhtmega vedada
* * veel VR vahega mängida, aga kui süütesignaal on kah korrektne siis
* teisi küünlaid proovida (iq24'de 0.5mm vahele üleminek midagi hullemaks ei teinud, paremaks kah eriti mitte)
* kala pööretel seguga rohkem mängida, võimalikult lahjaks keerata
* klapivedrud vahetada (käega sai VL omi nagu katsutud ja tundusid kõik ülijäigad :) ) Kahtlustasin et kõrge TIP paneb mõne nõrgema klapivedru mingil resonants-sagedusel väheke põrkama.
* KMS firmware upgrade
* sisselaske nuki ajastust pole kah mõõtnud (peaks olema nullis)
Üldiselt vaikselt mõtlen selles suunas, et panna stock uksepolstrid ja keskkonsoolid tagasi ning vaiksem summuti sebida, et liikluses vähe vabam oleks jne... Pigem kiire tänavaauto kui aeglane võistlusauto.
Pilt
Viimati muutis Astrona, 10.08.2010 22:54, muudetud 2 korda kokku.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
HP
Postitusi: 361
Liitunud: 04.02.2007 11:01
Asukoht: Võru

Postitus Postitas HP »

Kui sul nii suured kopressoonide erinevused on siis pole mõtet ju tulemusi loota. Karteri tuuled ju ka täiesti olemas kui tihendid lekkimist ei taha jätta. Midagi peab nihu olema.
BEST ET11.051@207km/h
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

HP kirjutas:Kui sul nii suured kopressoonide erinevused on siis pole mõtet ju tulemusi loota. Karteri tuuled ju ka täiesti olemas kui tihendid lekkimist ei taha jätta. Midagi peab nihu olema.
Noh seda küll, et kompressiooni kadu ühes pütis võib rõngaste teema olla. Krt järgmine kord mõõdan õlitilgaga kah.
Klapikambrikaante vahelt ei leki õli, muidu eelmistel mootoritel oli see probleemiks, kui vähegi tuulutus kinni oli.
Alt lekib pann põhiliselt tänu sellele, et VR'i kronsa on seal samade poltide alla pandud, ju tõmbas vähe kõveraks vms, kui VR'i kaugust on "timmitud" vms. Peale selle lekivad sellised kohad nagu õlipanni seinast läbi pandud õlitemp-andur, õli-tagasivoolu-stutsid jne.
Käivitades külmalt breatherist vähe sinist tuleb aga soojast peast pole märganud. kompressioone mõõtsin nii 5min jooksul peale suretamist. Ja täpsemalt olid 8.2, 9.0, 6.5, 8.5 vms.
Mnjah 1 variant tõesti, et äkki mingi klapp ei pea. Ja see suure vastusurvega juba sahistab tagasi vms.
Enne laupäeva sinna kompressiooni ei teki, aga tulemust loodan ikka :) Ehk lähvad kõik 6.5 peale ära :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Nonii, probleem polnudki väljalaske tihendites. Lõpuks peale 20000km on näidanud hiina kollektor oma nõrkust. Ühel runneril on pragu risti peal ja Madise keevitatud T4->T25 ülemineku keevis on a la 10cm ulatuses praguline - varsti oleks turbo otsast ära lennanud. Ütleks, et isegi hästi 130$ kollektori kohta. Kui seda T25 häkki poleks ja pika kolle flantsi veel 4'ks osaks lõikaks, peaks see veelgi valule vastu... Nimelt oli see flants väheke laiali paisunud nii et 1. runneri polt oli ilusti kollektoril tsentris, aga 4. püti juures flantsi poldiauk juba 3mm liikunud peaaegu vastu polti... Mõttepaus...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Lasin nüüd Ringol kollektori üle keevitada, ehk peab paar võistlust veel vastu, kuni teise turboga teine kollektor jms tuleb.
Nagu ikka 2 õhtut on jäänud Tartu Dragini ja ToDo-List on pikkk, millest on vaja kõik elementaarsed asjad, et masin jälle lekkevabalt käima saada, ja loomulikult nii palju kui võimalik veel ära teha. Kõike niikuinii ei jõua ja seega reede öö möödub vist garaazi juures :? Ja seadistus, mis enne 1000euri benarõhutõstmisega katki läksm, on vaja nagu ikka olemata ajaga korda saada. Eelmine kord läks veel enne võistlust nukkvõll pooleks ja ei jõudnudki kohale.
Järjekordselt töölkäimine hakkab elamist segama.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Võime koos siis reede öösel kuskile maanteele seadistama minna :-D
Mul ka väike plaan Sierraga Tartus sõita aga ainuke veel vaba hetk enda autoga tegelemiseks on reede õhtu.
Enne mõnede asjade ringi tegemist ei saa seadistada ka autot, seega reede öö ainuke variant.
Laupäeva hommikut väga oodata ei taha, kui peab magamata juba Tartu poole sõitma.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Võime koos siis reede öösel kuskile maanteele seadistama minna :-D
Mul ka väike plaan Sierraga Tartus sõita aga ainuke veel vaba hetk enda autoga tegelemiseks on reede õhtu.
Enne mõnede asjade ringi tegemist ei saa seadistada ka autot, seega reede öö ainuke variant.
Laupäeva hommikut väga oodata ei taha, kui peab magamata juba Tartu poole sõitma.
1 variant on reede öösel end tartu poole seadistada ja Raadil ööbida :)
Tandem-tune: kordamööda kontrollime ees raja "ohutuse" üle jne :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Noh pooled asjad, mis plaanitud, sai tehtud. Ja varahommikul veel korra garaazist läbi ja Raadi poole.
Terve kollektoriga on nüüd huippu spuulimine. Ütleks et remondieelse 4-5K asemel on nüüd 3K peal 1bar, ja bov'gi nagu ellu ärganud - lapsikult vali teine.
Boosti vaja kah veel tee peal mõned korrad maha keerata, korra keerasin, aga ikka nii kui bar on üleval, siis gaasi ei jõua eriti tõsta, kui juba 2.2bar boost-cut. Viimase kruttimise testiga läks vist kolle tihend vms kah vaikselt, hästi kerge tiksu lööb aegajalt sisse - eks valges uurib. Auto kohe nii vaikne, ja mürin tuleb lausa tagant, mitte eest poolt :lol:, matsin juba vaiksema summuti ehitamise mõtet maha...
See võistlus siis nüüd 20-35kg kergema masinaga (grammipede haigusest ei saa lahti) :lol:
Pikk päev ees, eks näis palju remontimist jms tuleb, pakkisin igaksjuhuks tööriistad kaasa.

WB ei jõua ajju. Aju näitab 10:1 ja pistikust mõõtsin kergelt kõikuva 0.38V nii töötava kui seisva mootoriga. Juhtmed kõik nagu küljes, ei tea kas akude vahetusel unustas Innovate ära oma väljundpinge seadistuse - loodan vähemalt... Homme paneb kabla taha... Krt, kui seda logisse ei saa, siis pole nagu muhvigi seadistada.
Kalaga ei jõudnud kah tegeleda ja hommikul vaja veel üldse akuga natuke tegeleda...
Aju seadistuse tegin kah 15-305bar pealt 30-3.3bar peale ümber - sõidab, aga altpoolt vaja veic seadistada, paar korda suri välja. Selle boost-cutiga ei jõudnud segu kah jälgida, nii et see kah veel homme vaja üle vaadata...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Astrona kirjutas: pakkisin igaksjuhuks tööriistad kaasa.
Ära kolbe/kepse ja saalesid unusta ! :-D (Mitte et mul omal neid vaja ei võiks minna)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

jeff01 kirjutas:
Astrona kirjutas: pakkisin igaksjuhuks tööriistad kaasa.
Ära kolbe/kepse ja saalesid unusta ! :-D (Mitte et mul omal neid vaja ei võiks minna)
Ära kuuluta kurja :) Ehk need 11-12 sek ikka kestavad :lol:. Plaanin ikkagi igapäevast üks koma palju boosti kasutada. Tundub, et seal 1.8+ bar juures tahavad kõik mootoritihendid rotikombel laevast lahkuta. Hakkab vaikselt liikuma.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta