5. leht 6-st
Postitatud: 26.01.2010 3:00
Postitas kilplane
Kas oled proovinud radikat kinni katta juba? vbla pole probleem üldse autos vaid -20 kraadis ja liiga hea radikas.
Postitatud: 26.01.2010 16:30
Postitas taxu
Radika kinni katmine aitab ka vigase termostaadi korral ajutiselt. Endal sain nii ikka lõpuks soojaks mootori.
Postitatud: 26.01.2010 19:31
Postitas Turbopassat
kilplane kirjutas:Kas oled proovinud radikat kinni katta juba? vbla pole probleem üldse autos vaid -20 kraadis ja liiga hea radikas.
´
Radikas on nagunii kinni kaetud juba
Postitatud: 26.01.2010 21:03
Postitas Astrona
Turbopassat kirjutas:kilplane kirjutas:Kas oled proovinud radikat kinni katta juba? vbla pole probleem üldse autos vaid -20 kraadis ja liiga hea radikas.
´
Radikas on nagunii kinni kaetud juba
Äkki on üldse kehva bensiin sees. Näiteks sõidad 95'ega ja aju keerab süüte hiliseks, kogu soojus läheb sumpasse...
Postitatud: 27.01.2010 22:21
Postitas Turbopassat
Astrona kirjutas:Turbopassat kirjutas:kilplane kirjutas:Kas oled proovinud radikat kinni katta juba? vbla pole probleem üldse autos vaid -20 kraadis ja liiga hea radikas.
´
Radikas on nagunii kinni kaetud juba
Äkki on üldse kehva bensiin sees. Näiteks sõidad 95'ega ja aju keerab süüte hiliseks, kogu soojus läheb sumpasse...
WTF? See masin sõidab tehase poolt nagunii juba 95-ga

Eelmine ja üle eelmine jne..talv ju asi toimis
Postitatud: 27.01.2010 22:47
Postitas quintus
on juhuseid olnud, et tempi andur väiksema temp näiduga kui termostaat ise, näiteks andur 82-87 C ja termostaat 92-95 C
kui andur paneb ventika puhuma juba liiga vara, siis jahutab pidevalt maha 87-82 C tagasi! ja temp ülesse ei saagi minna!
heeh
Postitatud: 27.01.2010 22:58
Postitas 635Driver
Krt mis sa seal Pärnus külma käes piinled ,tule ikka pealinna siin soojem ja ei pea külmetama

Postitatud: 27.01.2010 23:02
Postitas murjam
quintus kirjutas:on juhuseid olnud, et tempi andur väiksema temp näiduga kui termostaat ise, näiteks andur 82-87 C ja termostaat 92-95 C
kui andur paneb ventika puhuma juba liiga vara, siis jahutab pidevalt maha 87-82 C tagasi! ja temp ülesse ei saagi minna!
Ventikas jahutab ainult suurt ringi.
Täiesti stabiilselt -30ga sõites on mul mootori temperatuur nüüd 80C, kuigi termostaat peaks avanema 88C. 82C (kahe erineva) termostaadiga oli mootori temperatuur 74C, julgen arvata, et 92C termostaadiga saaksin 84C mootoritemperatuuri. Kõik termostaadid on olnud Wahler-i toodang. Ei oska muud arvata, kui termostaat avaneb sujuvalt alates ~79C, mitte järsult 88C peal.
Turbopassat kirjutas:.. ja üle eelmine jne..talv ju asi toimis
Mõtlesin ka ise, et miks mul see viga alles nüüd avaldus ja vastus on varnast võtta - paigutasin suvel kuumade ilmadega eelnevalt radika ees asetsenud numbrilaua paremini ning sain jagu mootori liigkuumaks minemisest. Eelmistel talvedel toimis mu numbrilaud ilmselt kui papitükk radika ees. Mõtle Sinagi, ehk oled midagi ümber teinud vahepeal.
Postitatud: 28.01.2010 11:30
Postitas Astrona
murjam kirjutas:Täiesti stabiilselt -30ga sõites on mul mootori temperatuur nüüd 80C, kuigi termostaat peaks avanema 88C. 82C (kahe erineva) termostaadiga oli mootori temperatuur 74C, julgen arvata, et 92C termostaadiga saaksin 84C mootoritemperatuuri. Kõik termostaadid on olnud Wahler-i toodang. Ei oska muud arvata, kui termostaat avaneb sujuvalt alates ~79C, mitte järsult 88C peal.
Täiesti loogiline. Need kraadid on maksimum termostaadi klapi tõus. Sellise ilmaga oleks vaja teada miinimum-klapitõusu temperatuuri.
Postitatud: 28.01.2010 13:58
Postitas taxu
Astrona kirjutas:Täiesti loogiline. Need kraadid on maksimum termostaadi klapi tõus. Sellise ilmaga oleks vaja teada miinimum-klapitõusu temperatuuri.
Ei ole, see peale löödud temp on avanemistempertatuur. Mingit maks tõusu tempi vist ei antagi, sest mida rohkem kuuma annad, seda enam avaneb.
Leidsin pildigi olukorra illustreerimiseks:
http://www.viva-lancia.com/fulvia/qanda ... mostat.php
Ja siin räägitakse konkreetselt termostaadi testimisest:
http://www.certifiedmastertech.com/word ... ermostats/
Postitatud: 28.01.2010 18:36
Postitas Astrona
Loogiline oli küll, paraku aga mitte õige

No siis annavad järelikult erinevad tootjad erinevaid temperatuure. Mõni annab täieliku avanemise, mõni avanema-hakkamise-temperatuuri.
Ei saa ju olla, et 88C avanema-hakkamise-temperatuuriga termostaat avaneb 80C peal. Ega need kõik 10 tutikat teemast läbi käinud termostaati rikkis pole, lihtsalt markeerimise küsimus. Suvel, kus pealetulev vesi pole alla 20C võib see 80C pealt avanema hakkav termostaat isegi juhuslikult mootori temperatuuri hoidagi 88C peal jne. Ja kui ta hakkaks avanema alles 88C peal, ja peale tuleb 80C vesi, siis temp võib mõnel juhul tõusta mitte jällegi +8c = 96C vaid palju kõrgemale näiteks 115C.... või mis
Postitatud: 28.01.2010 21:56
Postitas IvarR
Astrona kirjutas:Loogiline oli küll, paraku aga mitte õige

No siis annavad järelikult erinevad tootjad erinevaid temperatuure. Mõni annab täieliku avanemise, mõni avanema-hakkamise-temperatuuri.
Ei saa ju olla, et 88C avanema-hakkamise-temperatuuriga termostaat avaneb 80C peal. Ega need kõik 10 tutikat teemast läbi käinud termostaati rikkis pole, lihtsalt markeerimise küsimus. Suvel, kus pealetulev vesi pole alla 20C võib see 80C pealt avanema hakkav termostaat isegi juhuslikult mootori temperatuuri hoidagi 88C peal jne. Ja kui ta hakkaks avanema alles 88C peal, ja peale tuleb 80C vesi, siis temp võib mõnel juhul tõusta mitte jällegi +8c = 96C vaid palju kõrgemale näiteks 115C.... või mis
Tootja annab ikka avanema-hakkamise temperatuuri. Sirvisin kõik võimalikud tootjakataloogid läbi mis olemas ning nii nad kirjutavad.
IvarR
Postitatud: 29.01.2010 0:51
Postitas taxu
Selles minu esimeses lingis on ehk olukord lihtsalt kokku võetud:
"The wax melts at 83°C. Because the wax expands quickly and strongly when it changes phase from solid to liquid, it opens quickly between 83° and 93°. Between 70° and 83° it opens slowly due to thermal expansion of the solid wax."
Ehk et kiire avanemine toimub küll 83 ja 93 vahel, aga juba alates 70-st võib klapp paotuma hakata. Ja kui õues ikka -20, võib sellest 70 kraadil paotumisest ka küllalt olla. Siit ehk tulevadki mängu esiteks tootmiskvaliteet ja teiseks konkreetse termostaadi parameetrite sobivus konkreetse mootoriga. Pole ju kuulnud, et keegi oleks järjest 10-t originaaltermokat proovind ja lutti saand.
Postitatud: 02.03.2010 23:16
Postitas Turbopassat
Kus juures küsisin esindusest selle originaaltermostaadi avanemiskraade....öeldi et 88-102 või midagi taolist... päris segane lugu...
Kus juures nüüd on vist päris lahti see b-varuosa jäänudki sest isegi + kraadidega enam seier sõites skaala väikseimast väärtusest kõrgemale ei tõuse...
Postitatud: 31.03.2010 21:48
Postitas Turbopassat
Tõmbaks selle teema siin nüüd sedasi kokku et:
vahetasin termostaadi a-varuosa vastu ja samuti panin ka uue temperatuuri anduri. Kõik toimib.....lõpuks ometi
