Mardi püksid

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Suletud
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

zoom1 kirjutas:
taxu kirjutas:
Astrona kirjutas:...annab 140.1kmh 38,914m/s 130,730m, mis ongi enam-vähem sirge pikkus...
Ja pidurdusmaa kuhu jätsid? Sa ei arva ju et 140-ga suudad selle viimase paremkurvi läbida?
Sinna paigaldame betoonplokid, mõistad 8)
LOL - sõna otseses mõttes :lol:
Äkki teeks üldse EMV - "Rapla Betoon". Lihtsalt, kel suurem kiirus see on võitnud. U. nagu drag racing kardirajal :lol: Põnevust vast rohkem kui lihtsalt pidurdamisel, ja vanadel rajanühkijatel pole nii palju eelist kui muidu rajapäevadel. Sponsorid Haigekassa ja Rahumäe kalmistu...

EDIT: paar posti tagasi tehtud arvutustes kus mainisin palju G'sid - kogu see sirge võtab seal 4.3sek, mis on kõigest 70-110kmh kiirustega (100-200hj lahjematega) võrreldes 0.9sek võitu sirgel, aga mõlemas sirge otsas 2x2sek kaotust, ehk kokkuvõttes 3sekki kaotust, mis ei tundu ju võimatu :lol: cheers
Viimati muutis Astrona, 02.11.2009 22:43, muudetud 1 kord kokku.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

kas mulle tundub, või on Astrona sunnitud vaikselt oma sõnu sööma hakkama? :)

võta siis sõnade vahele püksisäärt kah. ketshupiga läheb paremini alla. :lol:
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

mart154 kirjutas:kas mulle tundub, või on Astrona sunnitud vaikselt oma sõnu sööma hakkama? :)

võta siis sõnade vahele püksisäärt kah. ketshupiga läheb paremini alla. :lol:
Mina pole kellelegi lubanud pükside söömist. Nii pikalt arutledes saan tõesti aru, et 140kmh ei saand olla (pigem 130, mis aga tavaauto spidoka peal olekski ligi 140kmh). Ega pöörete järgi ei saagi ju kiirust hinnata, kui seal lauges kurvis rattad ringi tõmbab :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: heips

Postitus Postitas Raceboy »

635Driver kirjutas:Salajasest allikast kuulsin ,et kuni 150 lajatab mingi kärtsuma pilliga välja millel haakuvus ideaalne ja pidurid maksavad kordades rohkem kui Mardi ja Silveri autod kokku 8) Ning ka jõust ei tule kindlasti puudust. :lol: Muidugi sõitjas on enamus kiirust.
Kui mingeid konkreetseid allikaid ei avalda, siis miks on vaja sellist rumalust siia kirjutada?

Aga mis sellesse 140 km/h Rapla rajal saavutamisse puutub, siis tahaks näha küll.Teoorias on paljud asjad käegakatsutavad, aga praktika on midagi muud.
Mulle vähemalt on tundunud, et igasuguste arvutuste puhul unustatakse ära see, et kiiruse x numbri võrra suurenemiseks ei ole vajaminev jõunumber mitte lineaarselt kasvav, vaid vähemalt ruudus.

Aga noh, mis arvaja mina olen, ainult nii umbes 10 aastat vahelduva eduga Rapla rajal käinud :)
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
_siim_
Postitusi: 415
Liitunud: 21.01.2008 15:16
Asukoht: Helsinki

Postitus Postitas _siim_ »

Rahva juttu vaadates lähen proovin ka uuesti ära,kusmaal mul autol siis ikkagi piiraja on,rajal tundus nagu 110,samas ma küll ei usu et mingitest evodest jne kiiremini selle saaniga saaks sõita :-D rehv oli küll ka täisslikk 230

Autol oli all pildil 195/65/15 rehv ning sellega valetas -10
Originaalis peaks enamvähem sama kõrge rehv alla käima kui see slikk on,aga eks jah õige mõõtmise oleks pidanud ikkagi gps-iga tegema.

Pilt

Edit:nende slikkidega sai täisgaasil vastukella esimese s-i läbi võtta nii et kurvi peal jooksis piirajasse teise käiguga.
Viimati muutis _siim_, 02.11.2009 23:09, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
HoCi
Postitusi: 107
Liitunud: 19.04.2005 13:28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas HoCi »

Astrona kirjutas:
mart154 kirjutas:kas mulle tundub, või on Astrona sunnitud vaikselt oma sõnu sööma hakkama? :)

võta siis sõnade vahele püksisäärt kah. ketshupiga läheb paremini alla. :lol:
Mina pole kellelegi lubanud pükside söömist. Nii pikalt arutledes saan tõesti aru, et 140kmh ei saand olla (pigem 130, mis aga tavaauto spidoka peal olekski ligi 140kmh). Ega pöörete järgi ei saagi ju kiirust hinnata, kui seal lauges kurvis rattad ringi tõmbab :)
Sry aga ma ei usu isegi 130 :(
Civic VTi-T
Kasutaja avatar
K24
Postitusi: 53
Liitunud: 26.05.2006 21:01

Postitus Postitas K24 »

Kõik need toredad numbrid (kiirendused, tippkiirused) saavad enamasti alguse kellegi stopperi või telefoniga mõõtmisest või siis silmaga spidomeetri vaatamisest. :) Praegusel juhul ma saan aru et visati niisama veksel välja ja see on iseenesest ok, lihtsalt mingi hetk peaks aru saama, mis on reaalne ja mis mitte. :) Enamus mehi jääb harilikult poole vaiksemaks kui pakkuda näiteks performance- või driftbox autosse panna. Praeguse tempo juures rünnatakse kevadel sauga kiiret 300ga. :-D
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Mulle on alati Astrona teooria ja arvutised huvi pakkunud.
Numbrid, mis sisuliselt mitte kui midagi ei tõesta.

1000hp autoga saaks ka 200km/h teoorias kätte. 1500hp autoga 250km/h jne.

Ootame tulemusi, mis seal ikka.
Ise (vist vähe lahjema) tagaveolisega sain ka külje libisema ~140kmh pealt keskmisel s-sirgel kolmanda käigu lõpus.
Ratas käis ringi ja keris 140km/h ette ? GPS`iga vb on vähe teine tulemus?
635Driver
Postitusi: 403
Liitunud: 27.09.2009 10:18
Asukoht: Tln Vilj

mnjah.

Postitus Postitas 635Driver »

Ei avalda jah allikaid,kuna nad ei ole seda soovinud .Paraku ma ei hakka ka vaidlema siin , kuna need inimesed on sellel alal kordades targemad ja osavamad kui sina Raceboy nii ,et ära pea rumalaks juttu mida sa ise ei suuda ega oska.Loodan ,et ei solvu :).
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: heips

Postitus Postitas Astrona »

hents99 kirjutas:1000hp autoga saaks ka 200km/h teoorias kätte. 1500hp autoga 250km/h jne.
Ära pane mulle sõnu suhu. See on sinu loogika. Mu arvutusi teisendades 800hj/1400kg peale saaks ehk 155 ja 1500hp'ga 158kmh, kui piduritesse ja pidamisse investeerida rohkem kui mootorisse, aga mu masinal võimsuse kasvatamisega üle 500hj see tippkiirus seal enam ei kasva, kuna pidamist pole kerges kurvis juba 350hj @ 120kmh.
Selge on see, et mu auto on kah odavam kui korralik rinkapidurite komplekt, ja midagi ulmet sinna juurde ei tule kah. Aga et selles suunas midagi parandada, tuleks auto massi vähendada, panna korralikud pidurid, timmida sildasid, maksimaalsed rehvid, tagatiib ja võibolla +25hj kah igaks juhuks.
Kas keegi tahab, ettemaksu teha kihlveoks :lol:, et masin ei liigu seal üle 130kmh ja iga ületatud või puudu jäänud 1kmh eest tuleb 100EEK per nägu? Kõige rohkem ootan panuseid neilt kel juba 250hj/1400+120kg ja arvavad, et neil on kiire auto.
Kast õlut on juba pandud, ülejäänud ainult räägivad :)
Raceboy kirjutas:Aga mis sellesse 140 km/h Rapla rajal saavutamisse puutub, siis tahaks näha küll.Teoorias on paljud asjad käegakatsutavad, aga praktika on midagi muud.
Mulle vähemalt on tundunud, et igasuguste arvutuste puhul unustatakse ära see, et kiiruse x numbri võrra suurenemiseks ei ole vajaminev jõunumber mitte lineaarselt kasvav, vaid vähemalt ruudus.
Aga noh, mis arvaja mina olen, ainult nii umbes 10 aastat vahelduva eduga Rapla rajal käinud :)
Kogemustega inimeste arvamust loen alati huviga.
Üldiselt, kes on autos istunud: RFL, 635Driver ja päevavaras/eccstuning foorumist - kõik on tulnud kiiretest turbo autodest, ei kahtle selle võimalikkuses nii palju kui need, kes on harjunud 5-7sek sajani masinatega (viimane mainis isegi et sommide drifti supras polnd sellist jõudu). Sajani kiirendus ongi 1 halb näitaja. SX näiteks läheb stockis sajani ~7s aga 150kmh'ni juba ~17s. Korralikult tehtud SX'i vastavad numbrid on aga 4.5s ja ~8s, mis on teine maailm. 10-15sek sajani pereautodel kulub 150 saavutamiseks juba 1km ja 30-40sek. Ma kah ei usuks, kui keegi väidab, et ta saab 150 sisse 4x lühema maaga :lol:
Kui veel lisada valemisse lauge kurv, siis korralik PU, -250kg, koni ja toyo kombinatsioon...

Samas praktika on teooriast erinev - kui ikka 4kmh jääb puudu, aga +50hj pole kuskilt võtta, siis pole nagu midagi teha. Võib meelitada veel 20hj, -20kg, paremad rehvid ja sildade seadistus, antitiivad jne aga kuna siis jääb pidurdusmaa veelgi lühemaks ja kui ikka jääb 2kmh puudu, siis ajab jooma küll :) (tegelikult ajab siis ikka garaazi või tarkust koguma :lol:)

Arvestamata jääb kindlasti kõik määrav: juhi-inimfaktor ja isegi teekalded + pinnase muutumised ning tuul, rääkimata kurvispidurdamise füüsikast. Seepärast pole ma ka ühtegi lubadust andnud.

Kes tahab, võib aga enda arvamust ikka edasi avaldada? Vähemalt mul on huvitav lugeda, ei tea kuda teistel :), kuna jutt käib minu autost. Miks mitte tehagi kasvõi 1 selline võistlus... asi on ikkagi 50% drag ja 50% rinka aga 100% tehniline - u. nagu drift on midagi rinka ja iluvõimlemise(mis on väga tehniline, jõuline, ilus vaadata ja kuna tulemust mõõta on keeruline siis tuleb seda hinnata) vahepealset :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Tegin siin huvi pärast natuke arvutusi, et kas ja mida vähemalt teoreetiliselt oleks võimalik saavutada. Nagu näiteks see nüüd juba jutuks tõusnud 150km/h
Võtsin siis sellised algandmed: ütleme et kasutame autot, mis läbib 400m 10s-ga. Ehk on piisavalt kõva? Jätame liimiraja hetkeks kõrvale, eeldame et pidamine saadakse.
Sellise masina kiirendus a=8m/s2 (võime arvestada suht ühtlase numbriga, kuna niikuinii piirab seda kogu aeg ainult pidamine)
Ütleme et meil siis algkiirus V1=50km/h ja soovitav lõppkiirus V2=150km/h. Kiiruste vahe V=100km/h=36m/s.
Aeg, mis antud kiirendusega selle saavutamiseks kulub: t=V/a, ehk siis t=36/8=4,5s
Läbitud teepikkus S=at2/2. Paneme andmed sisse ja saame et meie vajalik kiirendusteekond S=8*4,5*4,5/2=81m
Panen siia võrdluseks ka teepikkuse sama masinaga 140km/h-ni kiirendades: 66m
Tundub et edasised arutlused võivad juba keskenduda teemale, esiteks: kes laenab nii võimast autot ja teiseks: kes raja ära liimitab. Aga kuna ka siis jäädakse kasutada oleval u. 130m lõigul napilt piiridesse, siis peaks selge olema mis masinatega maksab üritada ja millistega mitte.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

taxu kirjutas:Tegin siin huvi pärast natuke arvutusi, et kas ja mida vähemalt teoreetiliselt oleks võimalik saavutada. Nagu näiteks see nüüd juba jutuks tõusnud 150km/h
Võtsin siis sellised algandmed: ütleme et kasutame autot, mis läbib 400m 10s-ga. Ehk on piisavalt kõva? Jätame liimiraja hetkeks kõrvale, eeldame et pidamine saadakse.
Sellise masina kiirendus a=8m/s2 (võime arvestada suht ühtlase numbriga, kuna niikuinii piirab seda kogu aeg ainult pidamine)
Ütleme et meil siis algkiirus V1=50km/h ja soovitav lõppkiirus V2=150km/h. Kiiruste vahe V=100km/h=36m/s.
Aeg, mis antud kiirendusega selle saavutamiseks kulub: t=V/a, ehk siis t=36/8=4,5s
Läbitud teepikkus S=at2/2. Paneme andmed sisse ja saame et meie vajalik kiirendusteekond S=8*4,5*4,5/2=81m
Panen siia võrdluseks ka teepikkuse sama masinaga 140km/h-ni kiirendades: 66m
Tundub et edasised arutlused võivad juba keskenduda teemale, esiteks: kes laenab nii võimast autot ja teiseks: kes raja ära liimitab. Aga kuna ka siis jäädakse kasutada oleval u. 130m lõigul napilt piiridesse, siis peaks selge olema mis masinatega maksab üritada ja millistega mitte.
arvutasin 70-140kmh = +70kmh, mitte aga 100kmh. Ehk 10s masina ja liimi saab ehk valemist välja jätta :)
Pealegi tegid näpuka 100kmh = 27,77m mitte 36m/s.
19.44 vs 36m/s kiiruse kasvu on suur vahe.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
arne13
Postitusi: 220
Liitunud: 28.04.2009 15:26
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas arne13 »

No mis minu arvamus loeb, aga siiski! Silver ütles enne , et enne kurvi spidomeetril oli 140 km/h! Mille peale Mart väitis , et sööb oma püksid, kui Silver sellise näidu saab! Ehk palume üldse nüüd NASAd ja muid tarkasi ettevõtteid, kes arvutaks selle päris SELLE ÕIGE kiiruse näidu!
Kui silver pole nõus selle kihlveoga kaasa minema, siis mina olen kohe kindlasti! Ega mina neid teksaseid ju närima pea :lol:
Jätaks siis vaba valiku- Fiat või Datsun :lol:
wirx
Postitusi: 229
Liitunud: 29.11.2004 11:55
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

Estfieldiga suht suht külma rehviga ja tsipa jupsiva mootoriga 107km/h ning seda siis kohas, kus viimasel drifti võistlusel oli esimene sirge, mitte seal betooni juures, vaid 2 kurvi tagapool, raja keskel. Sealt ei tahaks uskuda, et eriti üle 10km/h juurde kruviks, igastahes 140km/h on ehk F1 pärusmaa.
Estfieldi hj-kg suhe on pea 2hj 1kg jaoks ning kiirendus 0-100 alla 3.5seki. Koolijütsilegi selge, et 1400kg on hoopis keerukam seisma saada ja kurvi suruda, kui 400kg.
500-600hj 911 turbol võrdlesin kiirendus graafikuid sirge tee vs rinka ja no isegi 4veolisel oli rinkal palju nõrgem kiirendus, kui sirgel, sest ringrada on nagu nimigi ütleb ringjas, ehk siis see kui sa arvutad, et 80m sirget, siis jah ülevalt vaadates on küll, aga reaalses elus pead siiski ideaaltrajektoori vaatama, mis ei ole sugugi sirge ning kuna rapla nii pisike rada on, siis seal on ikka väga vähe meetreid sellist osa, kus saad otse liikuda. Ma ei usu, et sa leiad selle 66m-tki, et otse kiirendada ja no pole seal ühtegi kurvi ka, et seda hiljem 140-ga läbi võtta.
GPS-i järgi on kõige pikem sirge tribüüni ees olev 95m, enne seda on väga järsk kurv, mida läbid ehk 50-ga, samas 0-50ni võtab dragsteril nagunii mõned meetrid. Ehk siis pead kiirendama ~40st-140ni ja pidurdama 140-50ni, et järgmist kurvi läbida. Sinna pead arvestama ka aja, mis kulub kiirendamisest-pidurdamisele üleminekuks, 140ga sõites, liigud 38m/s. Super heade piduritega Scuderia suudab 100-0 30m ning 160-0 80m. Silma järgi vaadates peaks su auto kiirendama 40-140ni alla 40m, siis kulub 5-10m reageerimiseks ning 50m pidurdamiseks ja no seda ideaalse sirge peal...
85-60km/h pidurdamiseks samas kohas kulus 400kg kaaluval väga heade piduritega Estfieldil 30m
Samas teema alguses polnud juttu rajale jäämisest, selles raja keskmises kohas on suht ohutu 140ga üle põllu lasta, slikkide asemel tuleks muda rehvidesse investeerida :D
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: mnjah.

Postitus Postitas Raceboy »

635Driver kirjutas:Ei avalda jah allikaid,kuna nad ei ole seda soovinud .Paraku ma ei hakka ka vaidlema siin , kuna need inimesed on sellel alal kordades targemad ja osavamad kui sina Raceboy nii ,et ära pea rumalaks juttu mida sa ise ei suuda ega oska.Loodan ,et ei solvu :).
Ehk siis sinu jutt osutus siin teemas lihtsalt kõvatamiseks ilma igasuguste faktideta.
Sellist juttu stiilis "tean kordades targemaid inimesi kui teie kõik kokku" kohtab enim SR-i foorumis ja sinna on ta kõige paslikum.

IMO wirxi postitus näitas eduliselt ära, kui reaalne 140 km/h saavutamine Rapla rajal on.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Suletud