Drag Racing Eestis 2010
Alternatiivse sarja loomine on imho väga vale. Juba see aasta oli üritusi liiga palju ning kvaliteet ja publikuhuvi per üritus liiga väike et ots-otsaga kokku tulla. Grassroots klassid peavad olema esindatud samadel üritustel kui suuredki, sest vaid nii saab hetkel kriitilise massi publikut kokku. See aasta publik pettus mõlemas. Polnud ühtedel üritustel kiireid ja vihaseid, ning teistel naabri karlat kellele pöialt hoida.
Ma pakun siin veel ühe idee välja:
Soome ellikad on keskele kokku, eestis mitte. IMHO on soome variant parem.
Eestis:
1-5
2-6
3-7
4-8
Ehk eelistatud on esimesed 50% ning vaatemängu E1 raundis pole.
Soomes:
1-8
2-7
3-6
4-5
Ehk eelise annab vaid esimesed ~25% Q tulemustest. Järgmine 50% on nina nina kõrval korralikku dragi.
Vist ka teises ringis lähevad võrdsemad(3-6 ja 4-5 võitjad) kokku ja ülemine alumisega.
Ma pakun siin veel ühe idee välja:
Soome ellikad on keskele kokku, eestis mitte. IMHO on soome variant parem.
Eestis:
1-5
2-6
3-7
4-8
Ehk eelistatud on esimesed 50% ning vaatemängu E1 raundis pole.
Soomes:
1-8
2-7
3-6
4-5
Ehk eelise annab vaid esimesed ~25% Q tulemustest. Järgmine 50% on nina nina kõrval korralikku dragi.
Vist ka teises ringis lähevad võrdsemad(3-6 ja 4-5 võitjad) kokku ja ülemine alumisega.
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233
Jubetis: 9.74 @ 233
Õnneks on see kõigest su arvamus. Ma ei soovitagi teha üritusi juurde, see aasta oli bhra kalendris 12 drag üritust, sellest piisab. Pealegi kahe liiga puhul 1 auto ei tohiks sõita kahes liigas. Kui suure liiga omad tahavad testida, siis võiks ju demo esinejana sõita ka väikse liiga ürituste, aga see selleks. Seega jääks kõigile isegi vähem üritusi, samas piisavalt, kuna on ka veel lõppkiirusvõistlused. Audidele pole IMO oma üritusi vaja, AC üritustel on niikuinii kiiremad audid teiste markidega kõrvuti ja üldse audid saavad hästi hakkama ka teiste markidega võisteldes. Küsimus on kas saaks ka AC'ga kokkuleppele. Kvaliteet kui AC + Tartu + vms koos korraldavad ei pea tulema madalam, eriti kui tegemist on liiga üritusega.Fog kirjutas:Alternatiivse sarja loomine on imho väga vale. Juba see aasta oli üritusi liiga palju ning kvaliteet ja publikuhuvi per üritus liiga väike et ots-otsaga kokku tulla.
Ellikate eesmärk pole publikut lõbustada vaid kiireimad selgitada - kui sulle ei sobi 1. vs 5. ellikas, siis võib ju üldse 1. vs 3. ellikad teha.
Asi tuleb ajada põnevaks - rahvas peab teadma punkte/seise jne peale igat sõitu - muidu vaatavad nagu lambad üle aia ja kõlaritest kah midagi peale huumori või tisko ei tule

slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Ei, kindlasti ei või. Sa ei saanud poindile pihta.Astrona kirjutas:Ellikate eesmärk pole publikut lõbustada vaid kiireimad selgitada - kui sulle ei sobi 1. vs 5. ellikas, siis võib ju üldse 1. vs 3. ellikad teha.
Kvalifikatsiooni koht peaks võrdeliselt andma eelise ellikates. Esimesel peab kõige lihtsam olema ja viimasel kõige raskem. Hetkel on aga kõige raskem kaheksase ellika puhul viiendal.
Näiteks RFL EMV4-l tõugati viimases kvalifikatsiooniringis seitsmeses ellikas neljandalt viiendale kohale, mille tulemusena pidi kokku minema seitsmenda asemel teisega.
Soome reeglite järgi oleks samas situatsioonis vahetunud partner 5.->4.
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233
Jubetis: 9.74 @ 233
Mis mõte sellel on, et teha ajasõitude parimal eliminaatoris elu lihtsaks, et ikka kogu pinge enne võistluse lõppu ära kaoks??Fog kirjutas:Ei, kindlasti ei või. Sa ei saanud poindile pihta.Astrona kirjutas:Ellikate eesmärk pole publikut lõbustada vaid kiireimad selgitada - kui sulle ei sobi 1. vs 5. ellikas, siis võib ju üldse 1. vs 3. ellikad teha.
Kvalifikatsiooni koht peaks võrdeliselt andma eelise ellikates. Esimesel peab kõige lihtsam olema ja viimasel kõige raskem. Hetkel on aga kõige raskem kaheksase ellika puhul viiendal.
Näiteks RFL EMV4-l tõugati viimases kvalifikatsiooniringis seitsmeses ellikas neljandalt viiendale kohale, mille tulemusena pidi kokku minema seitsmenda asemel teisega.
Soome reeglite järgi oleks samas situatsioonis vahetunud partner 5.->4.
OK, sain poindile pihta. Mõlemal ellikal on omad eelised (ka soome ellikal on miinuseid, näiteks kui seal kiiruselt 3. auto eksib käiguvahetusega, kukub ta 4-8 koha peale, ja kiiruselt 6. saab 4. koha, eestis saab kiiruselt 3. ka 3. koha.).Fog kirjutas:Ei, kindlasti ei või. Sa ei saanud poindile pihta.Astrona kirjutas:Ellikate eesmärk pole publikut lõbustada vaid kiireimad selgitada - kui sulle ei sobi 1. vs 5. ellikas, siis võib ju üldse 1. vs 3. ellikad teha.
Kvalifikatsiooni koht peaks võrdeliselt andma eelise ellikates. Esimesel peab kõige lihtsam olema ja viimasel kõige raskem. Hetkel on aga kõige raskem kaheksase ellika puhul viiendal.
Näiteks RFL EMV4-l tõugati viimases kvalifikatsiooniringis seitsmeses ellikas neljandalt viiendale kohale, mille tulemusena pidi kokku minema seitsmenda asemel teisega.
Soome reeglite järgi oleks samas situatsioonis vahetunud partner 5.->4.
Ellikate sütsteemi võib otsustada ka kohapeal enne kvalifikatsiooni. AC dragil tehti üldse 9. ellikas, vist selleks, et ma kõige aeglasemana saaks kah ellikasse

slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
No aga et teha eliminaatorid kujul:
1-8
2-7
3-6
4-5
peabki olema võrdne konkurents, meie võistlustel ei annaks see hetkel mingit põnevust kuna on 4 kiiret ja ülejäänud. Siis oleks lihtsalt esimene ring mõtetu. Aga rahvas tahab põnevust. Võtke näiteks F1 populaarsus, kui kadus võrdne sõit ratas rattas ning möödumised siis taandus ka publiku huvi kordades väiksemaks. Miks peaksin minema vaatama võistlust kus ainsateks sõitudeks, kus sõidetakse finišini ninad kõrvuti, on ehk poolfinaalid ja finaalid(seda muidugi kui tehnika kestab, palju nähtud kui kolmanda koha saavutamiseks ei tohi lihtsalt stardis varastada). Kus on see miski mis peaks meelitama publikut??? Omas viimane spetsiaalne ürituse külastamine oli Lasna kanalis eelviimasel sealsel korral, ning tulemuseks oli pettumus kuna oli mõni üksik sõit ratas rattas.
Mul pole miskit 9s aegade vastu aga selline tulemus peaks tulema võrdsete sõidus, see kisuks ka mind raja äärde fännama. Minu tutvusringkonnas on sellise arvamusega enamus ja kindlasti on neid palju ka teiste seas.
See madalam sari annaks tegelikult ju ka võimaluse näiteks 16a noortele kellest võiks saada tuleviku Kuriksid, Vitsutid jne. kui reeglitesse teha selline muudatus. Oleks ju asjal mõte või kuidas? Ja need 2000cc NA isendid pole tänavakõlbulikena ka ju nii võimsad et neil võiks juhtimine ülejõu olla.
Seega tegelikult ei looks seda madalamat sarja konkureerima hetkel toimiva sarjaga vaid ala populariseerimiseks, kasvulava tekitamiseks ning ehk siis viib BHRA kah mingid muudatused sisse et publikut meelitada kui nähakse publiku huvi võrdsete sõitude vaatamiseks.
Pole vastu et üritused võiks olla koos, miks mitte madalam sari laupäeval ja kõrgem pühapäeval? Pole ju paha idee või kuidas? Kuna kõrgem liiga omab nagunii vähem osalisi siis ei jääks ju ka pühapäev liiga pikaks. Etappe võiks olla 7-8, piisaks meie lühikese suve jaoks küll.
Madalama nn. "street legal" sari võiks koosneda 6 klassist, peaks piisama.
kuni 2000cc NA
kuni 2000cc ülelaadega
kuni 4000cc NA
kuni 4000cc ülelaadega
üle 4000cc NA
üle 4000cc ülelaadega
Mis määraks ära selle street legali, selle üle peaks veel pisut nõu pidama aga arvatavsti peaks kindlasti olema autos kõik tehasest salongi paigaldatud asjad alles jääma(kõik istmed mille võib vahetada sportlike vastu, polstrid jne.), lubatud pole kasutada võistlusrehve slikke, peavad olema kõik tuled(mitte nagu osad armastavad õhuvõtu parandamiseks eemaldada), kindlasti ei tule nii vara kindlasti kõik ideed päehe ega varem mõeldud ka meelde. Sellest tulenevalt pole ju ka vaja kaalupiiranguid ning muud jama, vaid teha kindlaks mootori töömaht, ülelaade olemasolu, tehnoseisund ning komplektsus.
Ise olen korraldanud oma klubi üritusi 3 aastat ja võimaluste piires olen kindlasti nõus aitama. Tehnilise kontrolli osas võiks BHRA koolitada mõned inimesed madalam liiga tarbeks aga kui üritused toimuks nn. drag weekendidena siis poleks ju ka seda vaja.
See siis minu arvamus/nägemus asjast
1-8
2-7
3-6
4-5
peabki olema võrdne konkurents, meie võistlustel ei annaks see hetkel mingit põnevust kuna on 4 kiiret ja ülejäänud. Siis oleks lihtsalt esimene ring mõtetu. Aga rahvas tahab põnevust. Võtke näiteks F1 populaarsus, kui kadus võrdne sõit ratas rattas ning möödumised siis taandus ka publiku huvi kordades väiksemaks. Miks peaksin minema vaatama võistlust kus ainsateks sõitudeks, kus sõidetakse finišini ninad kõrvuti, on ehk poolfinaalid ja finaalid(seda muidugi kui tehnika kestab, palju nähtud kui kolmanda koha saavutamiseks ei tohi lihtsalt stardis varastada). Kus on see miski mis peaks meelitama publikut??? Omas viimane spetsiaalne ürituse külastamine oli Lasna kanalis eelviimasel sealsel korral, ning tulemuseks oli pettumus kuna oli mõni üksik sõit ratas rattas.
Mul pole miskit 9s aegade vastu aga selline tulemus peaks tulema võrdsete sõidus, see kisuks ka mind raja äärde fännama. Minu tutvusringkonnas on sellise arvamusega enamus ja kindlasti on neid palju ka teiste seas.
See madalam sari annaks tegelikult ju ka võimaluse näiteks 16a noortele kellest võiks saada tuleviku Kuriksid, Vitsutid jne. kui reeglitesse teha selline muudatus. Oleks ju asjal mõte või kuidas? Ja need 2000cc NA isendid pole tänavakõlbulikena ka ju nii võimsad et neil võiks juhtimine ülejõu olla.
Seega tegelikult ei looks seda madalamat sarja konkureerima hetkel toimiva sarjaga vaid ala populariseerimiseks, kasvulava tekitamiseks ning ehk siis viib BHRA kah mingid muudatused sisse et publikut meelitada kui nähakse publiku huvi võrdsete sõitude vaatamiseks.
Pole vastu et üritused võiks olla koos, miks mitte madalam sari laupäeval ja kõrgem pühapäeval? Pole ju paha idee või kuidas? Kuna kõrgem liiga omab nagunii vähem osalisi siis ei jääks ju ka pühapäev liiga pikaks. Etappe võiks olla 7-8, piisaks meie lühikese suve jaoks küll.
Madalama nn. "street legal" sari võiks koosneda 6 klassist, peaks piisama.
kuni 2000cc NA
kuni 2000cc ülelaadega
kuni 4000cc NA
kuni 4000cc ülelaadega
üle 4000cc NA
üle 4000cc ülelaadega
Mis määraks ära selle street legali, selle üle peaks veel pisut nõu pidama aga arvatavsti peaks kindlasti olema autos kõik tehasest salongi paigaldatud asjad alles jääma(kõik istmed mille võib vahetada sportlike vastu, polstrid jne.), lubatud pole kasutada võistlusrehve slikke, peavad olema kõik tuled(mitte nagu osad armastavad õhuvõtu parandamiseks eemaldada), kindlasti ei tule nii vara kindlasti kõik ideed päehe ega varem mõeldud ka meelde. Sellest tulenevalt pole ju ka vaja kaalupiiranguid ning muud jama, vaid teha kindlaks mootori töömaht, ülelaade olemasolu, tehnoseisund ning komplektsus.
Ise olen korraldanud oma klubi üritusi 3 aastat ja võimaluste piires olen kindlasti nõus aitama. Tehnilise kontrolli osas võiks BHRA koolitada mõned inimesed madalam liiga tarbeks aga kui üritused toimuks nn. drag weekendidena siis poleks ju ka seda vaja.
See siis minu arvamus/nägemus asjast

http://www.mazdasgarage.com/foorum/" onclick="window.open(this.href);return false; Mazda autofoorum
http://www.db-hp.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.db-hp.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Miks niigi väikest autoparki nii paljudesse klassidesse jagada? neljast klassist oleks küllkuni 2000cc NA
kuni 2000cc ülelaadega
kuni 4000cc NA
kuni 4000cc ülelaadega
üle 4000cc NA
üle 4000cc ülelaadega

A) kuni 2L NA + kuni 1L turvo
B) kuni 4L NA + kuni 2L turbo
C) kuni 6L NA + kuni 3L turbo
D) OL
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kas peaks ikka "street legal" olema? 1 mitte väga hea variant oleks lihtsalt ülevaatuse nõue nagu Streetmanis, et puhtalt treila pille vältida. Arvan, et igale rondile ei saa isegi ostes ülevaatust. Samas kui kurikaelad märkmeid tegema hakkavad, siis võib peale igat võistlust mõne tüv-punkti kinni panna.MazdaGTI kirjutas:Madalama nn. "street legal" sari võiks koosneda 6 klassist, peaks piisama.
Slikkide keelamine pole kasvulava silmas pidades väga hea, aga see teeks eelarved võrdsemaks (peale velgede rehvide, kuluks ka vähem sidureid kaste diffreid poolasse) - ja võistluse võrdsemaks. Kas korralikult tehtud 2.0T'ga pole mitte liiga palju uisutamist (samas drag slikkidega jällegi ujumist)?
* Keelata võiks spetsiaalkütused - tuleb kasutada reaalselt jaemüügis olevaid kütuseid D, 95, 98 - mitte jae-letist ostetud etanool jms.
* Polstrite eemaldamine võiks olla igaühe oma lõbu - see 0.1% massi pole väga määrav (<0.01s 10cm finishi joonel).
* 1 tulega sõitmise piirangu üle võiks veel nõu pidada - arengule väga midagi juurde ei anna ja võrdsemaks kah midagi ei tee, kuna siis rikkamad ostavad endale vastavad tuled kapotti jne, ja isiklikult pole kuulnud, et pealtvaatajad pahandaks. Pigem puuduv esituli muidu korralikul välimusega autol lisabki kontrasti ja näitab kui ponks on see auto ka väljast.
EDIT:
SuperA) kuni 2L NA + kuni 1L turvo
B) kuni 4L NA + kuni 2L turbo
C) kuni 6L NA + kuni 3L turbo
D) OL
Tuleks teha ka reegel, välimus peab olema korrektne ja tehniline kontroll vaatab ka välimuse üle, ning vajadusel saadab mõne rondi OL klassi.
Öelge, palun, kui peaksin vait jääma

EDIT:
Aitäh, mul puudub piiritunnetus.RICE BURNER kirjutas:Juba ammu oli aeg
Viimati muutis Astrona, 16.09.2009 9:26, muudetud 1 kord kokku.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
- RICE BURNER
- Postitusi: 774
- Liitunud: 18.02.2005 16:41
- Asukoht: Randvere
Alla 13.5s sõita 2WD autoga, millel pole drag slikke eeldab, et see auto sõidab slikkidega vähemalt 12s algust, 11s lõppu.
Kumba te nüüd meeldivamalt vaataksite? Rehvisuitsus venivat autot mis muidu sõidaks 11s aga kuna slikk on keelatud sõidab 13.5s?
Esiveolise puhul oleks asi veel lootusetum.
Kumba te nüüd meeldivamalt vaataksite? Rehvisuitsus venivat autot mis muidu sõidaks 11s aga kuna slikk on keelatud sõidab 13.5s?
Esiveolise puhul oleks asi veel lootusetum.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
AC dragid on klubiüritus, kuhu lastakse vahest paar huvitavamat mitteaudit osalema/demosõitu tegema. See üritus ongi mõeldud audidele, mitte ei ole tegu võistlusega, kuhu on kogunenud tänu korraldajaklubile hirmus palju audisid, ka klassid on meil tehtud silmas pidades ainult audisid.Astrona kirjutas: Audidele pole IMO oma üritusi vaja, AC üritustel on niikuinii kiiremad audid teiste markidega kõrvuti ja üldse audid saavad hästi hakkama ka teiste markidega võisteldes.
Kokkuleppele milles? Et me ei korraldaks enam oma klubi liikmetele võimalust kähku sõita? Enamus neist ei olegi huvitatud kuskil sarjas osalemisest, vaid tahavad just kaasklubiliikmega võidu kihutada.Astrona kirjutas: Küsimus on kas saaks ka AC'ga kokkuleppele. Kvaliteet kui AC + Tartu + vms koos korraldavad ei pea tulema madalam, eriti kui tegemist on liiga üritusega.
Põhjusmõtteliselt oled sa selles osas millestki väga valesti aru saanud

Ma ei arvanudki, et see saab lihtne olema. Uues liigas audidele odavam osalustasu ja teeme klassid andes ...2.3T masinatele võidu?tonny kirjutas:Põhjusmõtteliselt oled sa selles osas millestki väga valesti aru saanud
Streetlegal rehvidega sõitsin eelmine aasta 13.3s liberajal - 13.0 oleks olnd ideaalsõidu puhul ja drag rehviga oleks saanud vast 12.7s vms ilma rapsimata sai 2. käigu lõpus gaasi juba põhja ja rattad maha ja seda ülijäiga vedrustusega. Nõustun kui räägid, et alla 12.5s läheb raskeks.Mihkel kirjutas:Alla 13.5s sõita 2WD autoga, millel pole drag slikke eeldab, et see auto sõidab slikkidega vähemalt 12s algust, 11s lõppu.
Kumba te nüüd meeldivamalt vaataksite? Rehvisuitsus venivat autot mis muidu sõidaks 11s aga kuna slikk on keelatud sõidab 13.5s?
Esiveolise puhul oleks asi veel lootusetum.
sry Viljar, ma ei suutnud...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
5lk-ga on teema veninud suht laiali.
Esimeses postis aga esitati küsimus, kas üldsus toetab, et spetsiaalkäigukastiga autod liigitataks PRO klassi, et B ja C oleksid veidi aeglasemad ja tooksid seega kaasa uusi võistlejaid.
Mina olen selle ettepaneku poolt, et just kiirenduseks mõeldud käigukast määraks ära auto kuulumise PRO klassi.
Ei maksa siin arutada eliminaatorskeeme vms põhjalikke ümberkorraldusi, sest on selge, et need läbi ei lähe, vaid just oma arvamust Viljari ettepaneku kohta.
Esimeses postis aga esitati küsimus, kas üldsus toetab, et spetsiaalkäigukastiga autod liigitataks PRO klassi, et B ja C oleksid veidi aeglasemad ja tooksid seega kaasa uusi võistlejaid.
Mina olen selle ettepaneku poolt, et just kiirenduseks mõeldud käigukast määraks ära auto kuulumise PRO klassi.
Ei maksa siin arutada eliminaatorskeeme vms põhjalikke ümberkorraldusi, sest on selge, et need läbi ei lähe, vaid just oma arvamust Viljari ettepaneku kohta.
Astrona kirjutas:Streetlegal rehvidega sõitsin eelmine aasta 13.3s liberajal - 13.0 oleks olnd ideaalsõidu puhul ja drag rehviga oleks saanud vast 12.7s vms ilma rapsimata sai 2. käigu lõpus gaasi juba põhja ja rattad maha ja seda ülijäiga vedrustusega. Nõustun kui räägid, et alla 12.5s läheb raskeks.Mihkel kirjutas:Alla 13.5s sõita 2WD autoga, millel pole drag slikke eeldab, et see auto sõidab slikkidega vähemalt 12s algust, 11s lõppu.
Kumba te nüüd meeldivamalt vaataksite? Rehvisuitsus venivat autot mis muidu sõidaks 11s aga kuna slikk on keelatud sõidab 13.5s?
Esiveolise puhul oleks asi veel lootusetum.
sry Viljar, ma ei suutnud...
No sul ei ole kusagilt otsast kiire auto kah..
Esimese sõiduga, kui kütust jagus: 13.5 => 12.4
Rehvisoojendamise ja launch controliga mängides saab sealt veel lisa.
Mul on traction loss ka kolmanda käiguga tänavarehvil.

Aga nüüd aitab sinu läkutamisest

Tanel võttis teema väga hästi kokku.
Aga käigukast vist pole väga hea variant? Ilmars näiteks sõidab vist stock(laadse) kastiga üsna PRO vääriliselt

[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]