Karburaatormootori ülelaadimine

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

carl93
Postitusi: 64
Liitunud: 18.11.2008 0:08
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas carl93 »

TopFuelFunnyCar kirjutas:Kui ei leia odavalt Solexi või Weberi või mis need kõik veel on karpat, siis üks koht kust saab veel õhukindla karburaatori on kaherattaline aka tsikkel :roll: Kaks Mikunit toidaks hääste ära. Samas ka mina soovitan teha pritse peale asi. Sellest kohe alguses mingit High Performance masinat nii kui nii ei tule, seega pigem asi õppimiseks. Pritse paigaldus läheb samapalju või vähem maksma kui karpa(de)le kolde ehitamine. Peab lihtsalt teadma mida teed, teine variant on lasta teha sõbral kes ka teab mida teeb :) Pritse soovitan ikkagi võtta mõne teise auto pealt mis juba tehasest turboga. Juhtmestik, mõned andurid, aju, pihustid ja nipet näpet veel. Ainult pistikute ühendamine.
Mul on üks tuttav kes keevitab a väga hästi ta teeb mulle selle kollektori ära.Aga kõige rohkem kardan neid juhtmete jauramist.Aga teate ju küll kui valmis saab siis peab veel võimsam olema:DAga kõigepealt teen selle karpaga ära.ja blow throughi teen. Sest ma hindan oma aega ja ei viici pärast midagi enam ehitada ümber. Näiteks kui teen selle teise varjandi siis pean ümber tegema blow through-iks kui asi jama.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Eks otsustaja oled sina aga ise teeksin lihtsama draw threw süsteemi kuna sellelgi omad plussid: Segu saab korraliku pöörde ja pole võimalik plokikaande kustakse, pole vaja leiutada kütuserõhu regulaatoritega et saaks rõhu tõusma vastavalt turbo rõhule. Pole vaja otsida turbomootori karpat jne :) Ahti tegi oma sigullile väga lihtsa ja odava lahenduse ja se õigustas end täiesti kuni 0,6 barini http://www.carrating.org/car.php?7442
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
carl93
Postitusi: 64
Liitunud: 18.11.2008 0:08
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas carl93 »

sassi läks selle drawi teengi.Minu silmis lihtsam.Aga siis tuleks karpa ja kollektori vahele flants ehitada?äkki nii kergem aga sellest pildist ei saa aru kuhu külge karpa kinnitub
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

No enne ehitamist pead ikka vähemalt sellest pildist aru saama. Vaata pilte ja näpi mõnd turbot.....
Pilt Enam lihtsamat pilti ei leidnud.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
carl93
Postitusi: 64
Liitunud: 18.11.2008 0:08
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas carl93 »

http://www.carrating.org/car.php?7442 selle pildi järgi saan aru et see intercooleri koht läheb koldesse ja siis karpa kinnitub sellele kohale kus käib tegelt õhufilter turpsi külge.Sain vist õieti asjast aru?
dizze
Postitusi: 27
Liitunud: 14.09.2008 1:45
Asukoht: Keila

Postitus Postitas dizze »

carl93 kirjutas:http://www.carrating.org/car.php?7442 selle pildi järgi saan aru et see intercooleri koht läheb koldesse ja siis karpa kinnitub sellele kohale kus käib tegelt õhufilter turpsi külge.Sain vist õieti asjast aru?
Arusaam asjast hakkab juba tulema õigeks.
Turbo jaguneb kaheks külm ja kuum osa.
Külmas osas on rõhu tekitamine, kuum osa on see kust saab külm osa omale jõu.
Ehk alustame külma osa algusest. Karburaator kinnitub, turbosse sisse minevasse osasse (IN), turbos tekitakase rõhk küttesegule, mis on karburaator andnud, see puhutakse turbost välja (Out, ehk sinna kohta kuhu pannakse blow süsteemil intercooler) kollektorisse ilma, et teepeale jääks mõni üleliigne pikk toru. Kollektoris toimib edasi nagu tavaliselt.
Draw süsteemi puhul pole intercoolerit kuna, kütte segu ei jõua muidu õige aegselt sinna kuhu vaja ja kütte segumootorisse jõudmis teekond on liiga pikk.
Bokser mootor...
carl93
Postitusi: 64
Liitunud: 18.11.2008 0:08
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas carl93 »

dizze kirjutas:
carl93 kirjutas:http://www.carrating.org/car.php?7442 selle pildi järgi saan aru et see intercooleri koht läheb koldesse ja siis karpa kinnitub sellele kohale kus käib tegelt õhufilter turpsi külge.Sain vist õieti asjast aru?
Arusaam asjast hakkab juba tulema õigeks.
Turbo jaguneb kaheks külm ja kuum osa.
Külmas osas on rõhu tekitamine, kuum osa on see kust saab külm osa omale jõu.
Ehk alustame külma osa algusest. Karburaator kinnitub, turbosse sisse minevasse osasse (IN), turbos tekitakase rõhk küttesegule, mis on karburaator andnud, see puhutakse turbost välja (Out, ehk sinna kohta kuhu pannakse blow süsteemil intercooler) kollektorisse ilma, et teepeale jääks mõni üleliigne pikk toru. Kollektoris toimib edasi nagu tavaliselt.
Draw süsteemi puhul pole intercoolerit kuna, kütte segu ei jõua muidu õige aegselt sinna kuhu vaja ja kütte segumootorisse jõudmis teekond on liiga pikk.
Rohkem küsimusi ei ole.Võibolla hiljem nende õlitus voolikte kohta kuhu ühendada ja kust ta saab õli kätte.Aga seda sooja ja külma ringi seletas juba mulle valdz.Aga suured tänud.Aga kuhu ma sigele peaks ühendama selle sisse tuleva õlivooliku seda välja minevat tean kuhu ühendad karterisse :)
Rizto05
Postitusi: 106
Liitunud: 01.12.2007 11:05
Asukoht: Vaida/Tallinn

Postitus Postitas Rizto05 »

Kui sa viitsiksid uurida, siis leiaksid oma küsimusele vastuse.
Ladal saab õli võtta sealt, kus on õlirõhuandur.
2.0T Lada.
carl93
Postitusi: 64
Liitunud: 18.11.2008 0:08
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas carl93 »

Rizto05 kirjutas:Kui sa viitsiksid uurida, siis leiaksid oma küsimusele vastuse.
Ladal saab õli võtta sealt, kus on õlirõhuandur.
a tänks aga sel juhul ei tööta andur ju?
KillFrenzy
Postitusi: 110
Liitunud: 21.08.2005 14:17

Postitus Postitas KillFrenzy »

Pane kolmik.
carl93
Postitusi: 64
Liitunud: 18.11.2008 0:08
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas carl93 »

KillFrenzy kirjutas:Pane kolmik.
tänan:)
omrek
Postitusi: 39
Liitunud: 17.09.2009 21:39
Asukoht: tartu

Postitus Postitas omrek »

ma sain aru et blow through süsteemi puhul stock karpaga pole mõtet minna üle 0,5 bari.... mis selle karpaga siis juhtub, ega selline rõhk seda lõhki ei puhu ju. või siis puhub? vabandan kui on loll küsimus, sellepärast seda foorumit külastangi, et targaks saada.
Renault Clio RN 1.2 1991. tean et pole vaeva väärt, aga siiski esimene auto.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

karpast läbipuhumine on minu silmis igatahes keerulisem kui sealt turbo abil läbi imemine (Milleks ta ju mõeldud on)
Ilmselt on oht kõik võimalikud tihendid vahelt ära puhuda ja karpa lekkima saada.

Esimeseks nö proovimise projektiks teeks mina lihtsama ehk draw through süsteemi (Saaks lihtsamalt, kiiremalt ja odavamalt boosti tunda) ja kui soov edasi ehitada siis jätaks blow throug üldse vahele ja läheks pritse teed.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
omrek
Postitusi: 39
Liitunud: 17.09.2009 21:39
Asukoht: tartu

Postitus Postitas omrek »

jeff01 kirjutas:
Ilmselt on oht kõik võimalikud tihendid vahelt ära puhuda ja karpa lekkima saada.
sellele ma ei mõelnudki, jälle targem, aitähh
Renault Clio RN 1.2 1991. tean et pole vaeva väärt, aga siiski esimene auto.
omrek
Postitusi: 39
Liitunud: 17.09.2009 21:39
Asukoht: tartu

Postitus Postitas omrek »

aga kuidas on ise võimalik süüdet paika saada, et vältida detot? kas see on niisama kõrvaga kuuldav, või tuleb lihtsalt tunde järgi(mida mul veel pole ) süüde hilisemaks keerata?
Renault Clio RN 1.2 1991. tean et pole vaeva väärt, aga siiski esimene auto.
Vasta