5. leht 7-st

Postitatud: 11.04.2007 13:44
Postitas Red
jkirves kirjutas:nägin autot just üks päev sakala tänaval uue veljega ning peaks mainima, et velg istub väga hästi sinna alla!
kas see originaal BBS ei olnud?

Postitatud: 12.04.2007 9:20
Postitas peepp
Momendil jah originaalvelg all. Siin üks pilt, kus mõlemad kõrvuti.

12.05 on esimene OT ja loodetavasti tulevad selleks ajaks teised rehvid ka kohale ning saab uued rattad alla.

Postitatud: 01.05.2007 18:10
Postitas peepp
Täna sai akadeemilisest huvist mõned sõidud tehtud 1/4 miilil. Aeg tuli 13,8, seda 2,06 60-ft juures. Start ca. 4300 pöörde pealt ehk sai autoga hellalt ümber käidud. Tõsise stardi tarbeks (ca. 1,8 60-ft) peaks pöördeid 6000+ juures hoidma, mis stock auto puhul on isegi tehniliselt võimatu, kuna tal on paigaltstardi ajal piiraja 5500 peal, et vältida liigset koormust jõuülekandele. Antud piirajat saab vist küllalt kergelt eemaldada aga ma ei usu, et lähiajal ise vajadust näen. Aga kui 6000+ meetodit kasutada ja lisaks natuke kobedamalt käiku vahetada, peaks ajakirjatestides saavutatud 13,2 reaalne olema. Lõppkiirus oli ühes sõidus 163 aga ma ei tea, kas see oli parim. Eks siis selgu, kui saan tulemuste tabelit näha.

Samuti sai proovitud miili lõppkiirust ja tulemus oli 221 kmh. Parem kui arvasin aga sel hetkel puhus tagantuul ehk tingimused olid soodsad.

Postitatud: 10.07.2007 1:50
Postitas pilsner
Sai ka eelmine aasta sõbra Evo 9-t möödetud, saime ajaks 13.7.
See aasta osales Soomes 200m sõidus, sealt sai paigalstardi piirajast startides 60ft midagi 1.92 kui ma ei eksi ja 8.5X@132km/h (sisselase ja väljalase vahetatud)

Postitatud: 10.07.2007 10:22
Postitas peepp
Vahepeal hulk aega ja üritusi mööda läinud, väike update siia blogisse. Auto sai endale suveks alla eespoolkirjeldatud 17x9 Wedsport'i veljed koos 255/35-17 Toyo R888 rehvidega, ette terassukaga pidurivoolikud, Castroli race pidurivedeliku ja Ferodo DS3000 klotsid. Lisaks vahetati õhufilter K&N'i paneeli vastu. Sellise setup'iga sõitsin ca. 700 rinkakilomeetrit + veel ca. 4000 km maanteel ja siis olid esiklotsid omadega läbi ning kettad samuti. Samas rehvid on heas korras, kulumismärgini on veel pool mustrit alles. Spetsialisti hinnangul kestsid kettad isegi hästi. Piduri ülekuumenemise probleeme 3000'ste klotsidega ei tekkinud isegi väga kuuma ilmaga ja raskel rajal, kuigi kahtlemata oleks abiks olnud jahutustoru paigaldus, sest see on ikka liiga raske auto raja jaoks. Samuti kõlbab DS3000 edukalt tänaval liigelda, kui pidurite päris kõva vilisemine kuiva ilmaga ei häiri.

Nüüd on autol all EBC soontega kettad ja vahelduseks proovin DS2500 klotse, vaatab siis kuidas nad kestavad ?

Mõned pildid uue veljega:

Külje pealt
Eest
Tagant

Arvandmetest veel niipalju, et auto tippkiirus on 250-251 kmh GPS'iga mõõdetult, ilmselt mõjutas kiirust laiem ja suurema veeretakistusega rehv, sest tehas annab 257 kmh. Spido näitab sellise kiiruse peal ca. 265 kmh. See kiire sõit toimus autobahnil, mitte siinsetel teedel.

Postitatud: 24.07.2007 16:32
Postitas peepp
Sai käidud Riias Bikernieki motorajal sõitu harjutamas ja auto toimis tõrgeteta ning lisaks olid Evo'd rajal sellel päeval kiireimad osalejad. Minu parim aeg 1.55,9 oleks näiteks B2000/Super 1600 klassi kvalifikatsioonitulemusi vaadates andnud stardikoha rivi keskele. Not bad põhim. 100% stock auto kohta. 20 minutit järjest kiireid ringe sõita polnud probleem ja DS2500 klots ning EBC kettad töötasid ilusti. Bensukulu rajal oli ca. 43 l/100.

Rajavideo, mis filmitud ühe teise osaleja autost. Rada on huvitav ja kel võimalik, siis soovitan sinna sõitma minna.

Postitatud: 17.10.2007 22:18
Postitas Cypress Hill
Kui suur erinevus feredo klotsi ja orginaali vahel on ja kust sa need ostsid, plaan ka oma autolneed välja vahetada.

Postitatud: 18.10.2007 10:11
Postitas peepp
Polegi ammu siia kirjutanud, tänud meeldetuletamast.

Klotsidest. Originaal klots on väga ok tänava ja kergemakujuliseks kiirestisõiduks. Järgmine aste oleks DS2500, mis kestab kuumutamist mõnevõrra paremini ja sobib kõigeks, v.a. hardcore rinkakasutus. Samas vahe originaaliga on marginaalne, mingit suurt vahet pole.

Siin eelnevalt mainisin, et Riia rajal DS2500 toimis kenasti aga Saugal, mis on piduritele raskem rada, läks klots kergelt sulama. Sama juhtus ka Tabasalus ca. 20 minutiga. Lisaks, kuna klots oli juba kulunud, läks isegi Castrol SRF keema. Samas DS3000'ga ei olnud mul probleeme väga kuuma ilmaga piduritele nii raskel rajal nagu Hockenheim. Samas, DS3000 on külmaga natuke tuimad ja nad vilistavad päris kõvasti kuiva ilmaga ehk igapäevaselt kasutada liiga tüütud. Kokkuvõtteks ütleks, et originaalklots või max DS2500 on 99% juhtudest parim valik. Osta saab neid pea igast tuunigu poest, mina ostsin viimased Raidami käest.

Piduriklotsidest pikemalt juttu siin:

http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=44

Auto kohta niipalju uudist, et vahepeal veel mõned rajaüritused sõidetud suht. ilma probleemideta aga nüüd sügisel sai poolkõvade piduritega Tabasalus käidud ja selle tõttu rajalt väljasõidul sai stange alumine serv viga ja üks esiratta logar lendas samuti minema. Õnneks ükski "kõva" detail viga ei saanud ja tänaseks on kahjustused likvideeritud. See spoleri alumine serv on muuseas päris kallis (ca. 6 k. koos värviga) ehk Evo omanikud, ettevaatlikumalt !

Täiendustest on paigaldatud lisaks esimestele ka tagumised metallsukaga pidurivoolikud. Ette lasin paigaldada N rühma rallikatel kasutatava veokonksu, kuna originaal asub nii kehvas kohas, et sealt tõmbamine rikub suure tõenäosusega sellesama spoileri allserva. Originaal piduriklots läks ka talveks tagasi alla. Vaja veel rattakalded tagasi keerata neutraalsemaks ja naelad alla ning siis jääb külma ja lund ootama.

Soov oleks veel mõned näidikud tekitada, hetkel plaanis:

- boost
- õlitemp
- õlisurve

ja olen kahevahel kas EGT või WB ?

Neid näidikuid muidugi stock autole eriti vaja pole aga tahaks mingit meelerahu tekitada rajasessioonide käigus ja lisaks oleks tegu perspektiivis vajalikuga juhuks, kui hiljem auto võimsust kasvatada otsutan.

Mida asjatundjad arvavad, kas EGT või WB ? Ja kui WB, siis kas lihtsalt näidik või kohe mingi logimise võimalusega riistapuu, et hiljem ei peaks uuesti raha kulutama ?

Postitatud: 18.10.2007 10:29
Postitas Raceboy
olen kahevahel kas EGT või WB
Ainult EGT'st pole just suurt tolku. Ainult WB lambdast on juba tolku. EGT point on siiski seda WB lambdaga koos kasutades. Logimisvõimalust pakub pea iga WB komplekt, kas siis mälukaardile või läpparisse vms. Saab ka üle Bluetoothi nt mobiiltelefoni, see on aga väga vähelevinud.

Arvesta sellega, et dataloggil on ka pointi siis, kui ühendad tolle sisendisse vähemalt pööretesignaali ja MAP'i.

Postitatud: 18.10.2007 10:48
Postitas Mihkel
Miks mitte WB+EGT ühes näidikus, ehk siis VEMS-i AFresh Tiny :)

Samas kas sul on originaalis malmkolle ja juhul kui on, siis kas seal on kohta EGT sensori tarbeks?

Peale turbot kaob veidi selle EGT näidu mõte ära, kuna osa soojusest on turbiin endale võtnud.

Postitatud: 18.10.2007 10:51
Postitas zoom1
peepp kirjutas: Mida asjatundjad arvavad, kas EGT või WB ? Ja kui WB, siis kas lihtsalt näidik või kohe mingi logimise võimalusega riistapuu, et hiljem ei peaks uuesti raha kulutama ?
Võta mõlemad, vems kellal on need mõlemad sees! Samas sa vist nagunii tead seda.

Postitatud: 18.10.2007 11:05
Postitas Raceboy
Malmkollektorites on enamasti olemas paksendustega kohad, kuhu saab vastava 10mm augu puurida ilma et kollektor hiljem pragunema hakkab vms.

Postitatud: 18.10.2007 11:12
Postitas peepp
Ma pole veel kindel, kas hakkan selle auto võimsust kasvatama ja kui hakkan, siis mil määral ? Sellest ilmselt sõltub ka mõõtevahendi(te) valimine.

Kas võib öelda, et stock auto puhul on WB (hinda arvestades) asjatu ? EGT saab Evo stock malmkollele paigaldada küll ja ta annaks mulle lihtsalt märku, kui midagi täitsa jama on. Sest ega peale rikete saa stock masinaga midagi erilist juhtuda.

Postitatud: 18.10.2007 11:25
Postitas Raceboy
Juhul, kui rajal tihti käid, pole ta ülelaadimisega auto puhul küll asjatu. Ja ega see auto külge valatud ole, alati saab teise auto peal kasutada. Tõsi, stock auto puhul ei ole ta hädavajalik.

Postitatud: 18.10.2007 14:02
Postitas Mihkel
Stock auto puhul pole tegelikult mõtet ühtegi lisakella külge panna, kuna auto on ehitatud nii, et ta oleks võimalikult lollikindel.
Tõsi õlirõhu kell võiks ju in case olla, seguga peab aju ise hakkama saama. Kui ei saa, siis on see garantii case.

Samas sõitmisele keskendudes ei ole enivei aega neid kellasid passida, sellel puhul on abiks suured märgutuled.