5. leht 21-st

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 19.03.2015 1:01
Postitas erxx
ahto42 kirjutas:Aga vb see takistus tehtud gaaside liikumise kiiendamiseks enne labasid. See pm nagu veevooliku otsa kinni pigistamise, surve suureneb, läbilaske maht küll väheneb, aga takistuse tagant väljumiskiirus on suurem. Võin ka eksida aga see oli MHO
Eks selles point olegi, mootorimaht ja soovitud võimsus peavad olema proportsioonis kollektori ja turbo mõõtudega. Originaalturbo 0,9 bar rõhuga toimib suure tõenäosusega originaalkollektoriga paremini kui minu tehtuga, sest uuel kollel on üks port jämedam kui originaalturbo sisendava.

Kollektori toorik lõpuks valmis, nüüd peab hakkama jupphaaval lahti lõikama ja lõplikult kokku keevitama.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 19.03.2015 10:15
Postitas jeff01
Kui valmis saab loe kokku ka tunnid ja materjali kulu.
Mul ilmus garaazi 1 naljatilk ja ütles, et kolde teen ma vist ise sest kurat 400 ei kavatse küll kellelegi maksta R6 kolde, et seal pole mitte midagi teha. Kui küsisin, et kas sa oled mõne kolde ka teinud juba siis vastus oli see mida ootasin. Kustkohast ta selle 400 võttis ma ei tea, aga seda parem oli mõrvata, et selle raha eest saad miski R4 nässi mitte vlise wasteatega split entry R6 kolde mis on ka hea. :-D
See on lihtsalt nii ajamahukas kuid inimesed ei suuda seda ettekujutada.
Kardan, et ka sinul tuleb veel probleeme (kardan, et runneri kokku keevitamisel on tema kuju liialt muutunud, et nüüd uuesti vahele sobiks) kuid loodame, et mitte ületamatuid sest seni on ilus töö.
:bb

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 19.03.2015 11:57
Postitas erxx
Loomulikult tuleb probleeme, ma ei kahtlegi selles. Ma olin juba tegelikult nõus et lasen selle kollektori teha, hinnaks leppisime 600.- aga siis oleks pidanud auto kuidagi tln vedama ja mõtlesin et enda kogemused on selle 6 soti kõrval siiski hindamatud. :-D Võin lõpuks täpse omahinna välja arvutada, kulus 26tk 90 kraadist põlve ja 1,5m toru, pluss flantsid. Kui on korralikult tehtud asi(TIG-iga, mitte nagu mul), mida kannatab edaspidi hea hinnaga uuesti maha müüa siis 600.- on igati õige hind sellise asja eest.


Üleminekud runnerite alguses 6tk 28.-
Põlved 90 kraadi 26tk 39.-
Toru 1,5m 7.-
Turbo flants 10.-
OM606 flants 40.-
Rellaka kettad, muud kulud ca. 30.-

Kokku ca. 154 euri. Tunde ei oskagi siiamaani öelda, aga neid ikka on ja tuleb juurde. :-D

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 24.03.2015 0:21
Postitas erxx
Mul on hetkel kasutusel hiina cooler 300x450x76, torustik 2,5". Kui järgmine goal on näiteks 550hp, kas ma peaksin muretsema et sisselase jääb piirama? Kollektori teen nagunii ringi aga just see 2,5" torustik on hetkel küsimus. Boost jääb tõenäoliselt 2,5-3 bari vahele, seega bensukaga ei saa otseselt voolavust ja õhukogust võrrelda kuna rõhkude vahe 2-3x.

Väljalase on 3" ja downpipe tuleb 3,5".

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 24.03.2015 16:20
Postitas murjam
Mu loogika ei pretendeeri absoluutsele tõele, aga selgitan, miks minu arvates selline sisselaske suurus piirama ei tohiks jääda.

Mul on ca 2bar rõhuga (~1bar boost) sõitmas auto, millel on ca 300hp ning sisselase 2.5". Kõik tundub täpselt parajas suuruses olevat ja 3" sellise jõunumbri juures oleks arvatavasti overkill.
Kuna Sul on rõhk ca 2x suurem (4bar absoluut, 3bar boost), suudab sellise rõhu all sama jämedast sisselaskest minu loogika alusel käia läbi 2x suurem õhukogus, ühesõnaga, 2.5" peaks olema hea vähemalt 600hp-ni, kui boost on nii kõrge, nagu mainid.

Peab välja tooma ka selle, et "sisselase jääb piirama" tähendab, et õhu kiirus torustikus on liiga suur. Väljalase võiks tõesti olla ehk pisut suurem, kuna seal pole nii suurt rõhku.

Kahjuks ühtki valemit hetkel ei tulista ja võib-olla eksin mingis osas, aga mulle tundub sedasi loogiline.

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 24.03.2015 17:49
Postitas jeff01
Liiga peenike torustik ei tekitagi otse just jõukadu kuid tekitab boosti tõusu......(rõhk tekibki vaid tänu takistustele) Lihtsalt sama rõhu juures jõuab mootorisse vähem rõhku ja jõudu on grammike vähem...gramm suurema boostiga teeb mootor aga sama töö ikka ära.

Mina vaataks asja nii, et kui summuti on 3" kuid seal olev gaas on mitusada kraadi kuumem (Mahult tunduvalt suurem + kütuse põlemisel tekkiv) siis 2,5" sisselase on igati ok :) Turbost tuleb kogu see õhk ~ 1,5" avast :)

Olulisem on ehk õhu liikumiskiiruste sarnane hoidmine...

Bensukaga 2,5" 1,5bar ja 500+ masinatega kokkupuude olemas. Nagu Murjam ütles siis 2x suurema rõhu all liigub sealt ka 2x suurem õhukogus läbi.

Asja saaks ka reaalselt testida jättes kolde juurest ots lahti ja ajades turbo viimseni pöördesse....väljaspool torustikku on ~100Kpa aga küsimus on selles milline on rõhk turbiinukojas.....julgen arvata, et see on olematu....a-la 5Kpa kuid sedagi IC mitte torustiku tõttu :)

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 30.03.2015 0:47
Postitas erxx
Okei, siis jääb sama cooler ja torustik, usun ka et diisli rõhkude juures peaks sellest piisama küll. :)

Alustasin kollektori lõpliku keevitusega. Lõikasin kõigepealt kolm parempoolselt runnerit vahelt välja ja keevitasin ümberringi ära, siis valmis runnerid punktisin ajutiselt uuesti flantside vahele õigesse asendisse tagasi. Kuuse poolt jäid kolm runnerit kokku ja pika flantsi poolt lõikasin runnerid uuesti lahti, nüüd sain kolm omavahel ühenduses olevat runnerit uuesti küljest ära võtta ja kuuse poolt lõplikult kokku keevitada. Ma mingit eraldi kuuske üldse ei teinudki vaid lõikasin runnerid turbo flantsist alates lahti, kokku keevitamisel pidin kuuse "tipu" lihtsalt seestpoolt keevitama ja tundub et jäi hea. Siis lasin paari punktiga runnerid uuesti pika flantsi külge tagasi et vasakpoolsed vahelt ära võtta ja et turbo flantsi asend pika flantsi suhtes ära ei nihkuks. Kui vasakpoolsed 3 runnerit ka omavahel kokku saan, siis lõikan kõik 6 runnerit uuesti flantsi küljest lahti, panen flantsi plokikaane külge ja keevitan runnerid lõplikult flantsile külge.

Pilt

Sain Hentsi käest difri sisu ka tagasi, lasin LSD jupi vahele teha. Alla läheb S400CDI differ mis peaks kannatama 1000++nm, lahtine on veel veovõllide lahendus.

Pilt

Radikad mootori- ja tomatikastiõlile

Pilt

Ja keskmise suurusega koonus, 4" avaga. :-D Radikad ja koonuse sain VKM-ist.

Pilt

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 30.03.2015 19:43
Postitas ahto42
"Kellel on pikem" fotokonkurss võib alata :bb

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 31.03.2015 8:49
Postitas Robo
Mis radika tükihind,kui saladus pole ?
Deiv.

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 31.03.2015 10:39
Postitas erxx
Robo kirjutas:Mis radika tükihind,kui saladus pole ?
Deiv.
Pole arvet käepärast aga oli vist nõks üle 120.- kerge alega.

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 31.03.2015 21:50
Postitas Rommi
Niisama öeldes, leidub ka vanematel Volvodel samasuguseid öli cuulereid!
Pildilt tundub, et täpselt samasuguseid!

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 01.04.2015 9:16
Postitas arts24h
Tahaks juba näha palju uue kollega jõudu tuleb. Kuidas see uus tiffer alla sobib ja kas originaal ei kestnud enam?

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 01.04.2015 15:19
Postitas erxx
Kui enne orig kolle ja 8 kojaga tuli 280kw ja 650nm siis nüüd alla 350kw ja 800nm oleks kerge pettumus. Differ ei ole praegu ka enam originaal, 2,2d oma on miniatuurne, hetkel all w124 asd aga liiga aeglase ülekandega. S klassi difriga oli arvutuslik max kiirus vist 320kmh, sellel vähe jämedamad veovõllid ka.

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 02.04.2015 10:36
Postitas ahto42
800nm
Huvitav, mis pöördest see pihta hakkab, Tulevikus vb sequential süsteem "õppimise" eesmärgil? või muutuva geomeetriga?
Tagarehvid laiemaks ka, et natukenegi haardumist oleks?

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 02.04.2015 12:19
Postitas erxx
See 800nm ei olegi väga ulme, chipitud stock uuemad common rail 3,0 diislid on üle 800nm. Hetkel 225 rehv, eks peab jah natuke laiema peale minema. Vana setupiga 3. käiguga 100kmh lappas tühja.