Postitatud: 05.08.2009 20:19
Kaas käis Windorfis mõõtmises...

Tiit küll ütles, et midagi rõõmustavat pole... Aga noh lühidalt... Viisin ka ühe std kaane, et oleks võrdlusmomenti.
SL 1,7-3.4mm tõusuga oli std kaas ~2% parem.
SL 5.1-6,8mm tõusuga oli std kaas parem 2-4.5%, eriti 5.1mm tõusu juures.
SL 8.5-10.2mm tõusuga oli std kaas KEHVEM 4-7.7%
std kaanel tekiks nagu lagi 140cfm juures, kui mu kaanel 170cfm juures.
HP number tuli 235 vs 253hp. Reaalne vahe sõltub juba nukkvõlli profiilist, aga std nukid ei too portimist esile. 10mm tõusuga nukkvõlliga peaks aga reaalne vahe tulema sinna 7% "kasumisse" vs std.
VL ainult 54% SL'st mõlemal kaanel.
Aga porditud kaanel oli 2-9% parem voolavus 1.7-10.2mm. Ju siis oli ikka suurendatud. See võib olla ka põhjus miks std VL nukk on suurem kui SL nukk. Ja kui kaant veel näppida, siis see on vist koht kust alustada.
Võrreldes teiste masinatega
* Mihkli Opeli 2.0L 8v kah kergelt porditud kaanega. On nissani SL port 10-50% voolavam ja VL oma 20-30%.
* Reimsi Opeli 2.0L 16v Coscast porditud palju kiidetud opeli parimaid kaasi...
1.7...5mm -1...5% Opeli kasuks. 6.6mm on sama
8.5mm 6% Nissani kasuks
10.2mm ~11% Nissani kasuks, kusjuures opelil sealt maalt tõusu kasvatamine enam oluliselt ei aita ja 135cfm oleks lagi, mis on natuke vähem kui CA std kaas. HP hinnang max tõusul siis 253 vs 225hp
VL osas on muidugi teised lood
Aga see on arvatavsti sellest tingitud, et 1 on ikkagi turbo-kaas ja teine na-kaas.
1.7mm 2-3% opeli kasuks
3.3-5.1mm ~20% opel
6.8mm 17% opel
8.5mm 16% opel
10.2mm 16.5% opeli kasuks. Mis on tervelt 71% sisselaskest!
Opeli kaas on ka 10% suurema mootori pealt ja peabki parem olema, neist ju 300hj isegi välja aetud ilma turbota. Opelil on VL klapp kah 1.3mm suurem, Aga arvestuslikult oleks nissanile vaja 2.1mm suuremat klappi, et samamoodi voolata. Tõenäoliselt on nissani insenerid pannud rõhku suuremale voolukiirusele, et varem spooliks ja seda lõpu arvelt, kuna std turbo on nii kui nii väike.
Hea oleks võrdluseks panna veel honda s2000 vms ja mõne korraliku turbo mootori kaaned.
EDIT: Pildil uus link
Tiit küll ütles, et midagi rõõmustavat pole... Aga noh lühidalt... Viisin ka ühe std kaane, et oleks võrdlusmomenti.
SL 1,7-3.4mm tõusuga oli std kaas ~2% parem.
SL 5.1-6,8mm tõusuga oli std kaas parem 2-4.5%, eriti 5.1mm tõusu juures.
SL 8.5-10.2mm tõusuga oli std kaas KEHVEM 4-7.7%
std kaanel tekiks nagu lagi 140cfm juures, kui mu kaanel 170cfm juures.
HP number tuli 235 vs 253hp. Reaalne vahe sõltub juba nukkvõlli profiilist, aga std nukid ei too portimist esile. 10mm tõusuga nukkvõlliga peaks aga reaalne vahe tulema sinna 7% "kasumisse" vs std.
VL ainult 54% SL'st mõlemal kaanel.
Aga porditud kaanel oli 2-9% parem voolavus 1.7-10.2mm. Ju siis oli ikka suurendatud. See võib olla ka põhjus miks std VL nukk on suurem kui SL nukk. Ja kui kaant veel näppida, siis see on vist koht kust alustada.
Võrreldes teiste masinatega
* Mihkli Opeli 2.0L 8v kah kergelt porditud kaanega. On nissani SL port 10-50% voolavam ja VL oma 20-30%.
* Reimsi Opeli 2.0L 16v Coscast porditud palju kiidetud opeli parimaid kaasi...
1.7...5mm -1...5% Opeli kasuks. 6.6mm on sama
8.5mm 6% Nissani kasuks
10.2mm ~11% Nissani kasuks, kusjuures opelil sealt maalt tõusu kasvatamine enam oluliselt ei aita ja 135cfm oleks lagi, mis on natuke vähem kui CA std kaas. HP hinnang max tõusul siis 253 vs 225hp
VL osas on muidugi teised lood

1.7mm 2-3% opeli kasuks
3.3-5.1mm ~20% opel
6.8mm 17% opel
8.5mm 16% opel
10.2mm 16.5% opeli kasuks. Mis on tervelt 71% sisselaskest!
Opeli kaas on ka 10% suurema mootori pealt ja peabki parem olema, neist ju 300hj isegi välja aetud ilma turbota. Opelil on VL klapp kah 1.3mm suurem, Aga arvestuslikult oleks nissanile vaja 2.1mm suuremat klappi, et samamoodi voolata. Tõenäoliselt on nissani insenerid pannud rõhku suuremale voolukiirusele, et varem spooliks ja seda lõpu arvelt, kuna std turbo on nii kui nii väike.
Hea oleks võrdluseks panna veel honda s2000 vms ja mõne korraliku turbo mootori kaaned.
EDIT: Pildil uus link