38. leht 50-st

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 16.09.2013 9:47
Postitas cobra
Ideaalne AFR siis on 14.7, Palju tühikäigul olema peaks? Mul bmwl 2 kraadi külmemad küünlad peal, ning sellise 13.0 AFR piires käib mootor kõige paremini. On see normaalne? Ning tavasõidul palju olema peaks?

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 16.09.2013 12:30
Postitas wa666ou
Teab keegi, kust saada Tartus kuumakindlat materjali, millega mootoriruumi seina katta?
U nagu mürasummutusmatt, st võiks olla elastne.

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 16.09.2013 13:16
Postitas KaroK
wa666ou kirjutas:Teab keegi, kust saada Tartus kuumakindlat materjali, millega mootoriruumi seina katta?
U nagu mürasummutusmatt, st võiks olla elastne.
US-Parts müüb Tallinnas Thermo-Tec isolatsioonimaterjale. - http://www.usparts.ee/autospordivarustus/mootor" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thermotec.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
US-Partsi esindaja Tartus on Morgen US - http://www.morgen.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terv

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 16.09.2013 15:55
Postitas wa666ou
KaroK kirjutas: US-Parts müüb Tallinnas Thermo-Tec isolatsioonimaterjale. - http://www.usparts.ee/autospordivarustus/mootor" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thermotec.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
...
Tänud.
Aga nemad müüvad vaid kolleteipi, seda mul endalgi.
Ja sellega nüüd tervet seina üle toppida pigem selline viimane variant.

Sellist materjali oleks hea leida: http://www.thermalcontrolproducts.com/o ... clearance/" onclick="window.open(this.href);return false;
See ettevõte pakub ka teisi toredaid tooteid.

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 16.09.2013 17:25
Postitas murjam
cobra kirjutas:Ideaalne AFR siis on 14.7, Palju tühikäigul olema peaks? Mul bmwl 2 kraadi külmemad küünlad peal, ning sellise 13.0 AFR piires käib mootor kõige paremini. On see normaalne? Ning tavasõidul palju olema peaks?
Väga sageli tahavad mootorid mõnusa ühtlase tühikäigu jaoks pisut rikkamat segu ja hilisemat süüdet. Selles plaanis tundub normaalne. Ise prooviksin natuke ikkagi lahjemalt tühikäigul käima panna (14.0..13.5 veel väga hullult ei haise).

Kui tavasõidu all pead silmas, et tahaks ka ülevaatuselt läbi saada, siis seal kontrollitakse tühikäiku ning koormuseta ~3000rpm ning mõlemal juhul võiks segu olla 1:14.7.

Üldiselt tuleb vaadata ikka selle järgi, kuidas mootor paremini käib, ning samuti käib segunumber ning süütenurk alati käsikäes. Aga üldiselt, mis väärtusi mina näinud olen ja keskmisteks/tavapärasteks pean:
  • tühikäik võimalikult 1:14.7, kuid rikkamalt käib sageli ühtlasemalt; süütenurk 10..20°
  • täisgaasil vabalthingav 1:13.5..13.0; süütenurk 25..30°
  • täisgaasil keskmine turbokas võimalikult lahja, aga mitte lahjem kui 1:12.5 (veidi rikkam võib tappa küll hobuseid, aga ei lõhu nii kergesti); süütenurk 15-20° (võimalikult varajane, et ei detoneeriks)
  • kruisides võimalikult lahja, aga piisavalt rikas, et vahele ei jätaks, näiteks 1:16.0; süütenurk 35-40°
Ja ülejäänud väärtused on siis kuskil vahepeal selliselt, et mootor käiks erksalt ning ökonoomselt.

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 16.09.2013 22:08
Postitas cobra
leidsin ühe sellise table generatori, tehtud vist Taanlaste poolt, peaks olema selline hea alguse süüte map.

Palju seda uskuda võiks?

http://www.upload.ee/files/3584893/Copy ... 6.xls.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 17.09.2013 23:24
Postitas murjam
Alguseks tundub väga hea. Üks asi, mis silma hakkab, on see, et süütenurk kasvab juba algusest saati küllaltki lineaarselt koos pööretega.

Enamasti seadistatakse nurk võimalikult kiiresti võimalikult suureks (a la 3000-4000rpm juba 90% max väärtusest, et moment oleks max ja ei detoneeriks) ning pöörete kasvades lisandub vaid veidike juurde. Ma praegu ei oskagi kohe välja pakkuda, miks selline süütetabel mootorile kõige rohkem enamasti meeldib.. Eks kõrgetel pööretel tavaliselt segu tehakse järjest rikkamaks ning siis puudub vajadus suurema süüte eelnurga järele..

Teine pisiasi, mille seal tabelis ümber teeksin on 4000+ pööretel madalad koormused - nimelt kui jätta sinna liiga palju süütenurka võib mootor kiirel käiguvahetusel ootamatult detoneerima hakata. Pigem jätaks sellesse alasse sama palju nurka alates ~3500rpm. Niikuinii selles alas mingit sõitmist ei toimu kunagi, ainult käiguvahetused jm gaasi vabastamised kõrgetel pööretel.

Hea leht, kust algatuseks infot ammutada: http://www.megamanual.com/begintuning.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 19.09.2013 15:26
Postitas Newborn
Kas kellegil on keevitatud gardaaniga kogemusi? Palju viskamise piir on? 0,37mm on teemaks oleva gardaani viskamine-on see normaalne?

Newborn

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 19.09.2013 22:39
Postitas martmann
tere. kas keegi tallinna kandist ka greddy profec b spec 2 boost kontrolleriga kodus on? oleks vaja peale dynot veel veidi peenhäälestust teha. eriti hea oleks homme. loomulikult kompenseeriks ka vaeva.
italy@biker.ee
51 15 674
tänan, märt

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 05.11.2013 14:32
Postitas ValgeKotkas
Toda Käsihoonimisseadet ka kuskilt/kelleltki laenata saab, et uusi rõngaid panna? Mäletan, et siin kuskil oli selline arutelu, aga ei leia kuidagi.
Või kuidas soovitaksite käituda kui paar silindriseina on ikkagi suhteliselt peeglid?

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 07.11.2013 21:01
Postitas jeff01
Kunagi ammu sai fixusest ostetud vist ca 30€ eest hoonimisseade. Igal juhul laseks üle sellises olukorras.

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 09.12.2013 23:49
Postitas pets4524
Tere,

Kas ja kui palju mõjutab usaldusväärsust see kui lairiba paigaldada nii, et "loeb" vaid nt 1. ja 4. või 2. ja 3. silinder? 4-2-1 kolle ja lõppu ei kannata ka kuidagi panna ruumi poolest ja see vist oleks juba ka liiga kaugel enivei.. (u 60-70 cm peast)

Peeter

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 10.12.2013 0:02
Postitas murjam
Kui paigaldada lambda 4 silindri peale, keskmistab ta näidu enivei. Kui pihustid pole eelnevalt kontrollitud, on väga tõenäoline, et näiteks lambda näit 1:14.7 tähendab ühes silindris 1:14.5 segu ja teises 1:15.0.
Ühesõnaga - täpsus jääb sama.

Ainus probleem, mis ma näen, on see, et kui mõni mitte-mõõdetavatest silindritest vahele jätab, ei ole lambda näitu vaadates seda võimalik tuvastada, muus osas ma usun vahet ei ole, saab masina sama hästi seadesse sellise lambda paigutusega.

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 24.12.2013 22:33
Postitas maeitia
Sooviks paarile küsimusele vastus mis on seotus Saab 900 2.0t 136kw mootoriga.
Esiteks oleks küsimus selle mootori kolbide kohta, et kuna suveks oleks plaan natuke mootorit järgi aitada ja jõudu saada sinna 200kw ligidale, et kas on mõtet sinna sisse muretseda kohe ka sepiskolvid, või kannatavad originaal kolvid selle jõu veel ära?
Ja teiseks küsimuseks oleks, et kuidas on lood selle originaal turboga? Palju selle originaal turbo tootlikus üldse võib olla ja kas oleks mõtekam hoopis vähe suurem/kangem turbo peale muretseda ja selleks eraldi kollektor lasta keevitada?

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 24.12.2013 23:01
Postitas saabu
Mootor kannatab lõdvalt selle 200kw ära.
Eeldades, et sul on garreti t25 turbo, siis mõtekam oleks panna suurem turbo kohe peale.
kui on üle 94a. uuem 900, siis sellele peaksid saama paigaldada 9-5 aero pealt td-04 turbo(Mõningaste ümberehitustega)millega saad selle 200kw ilusti kätte. Lihtsalt ajus tuleb soft ära vahetada, koos turborõhu solenoidi convertimine trionic 5 klapi pealt trionic 7 klapi peale.
trionic 5 klapp ei kannata rõhu tõstmist välja ning hakkab sul kas overboostima ja igal võimalusel fuel cutoffe tekitama või ei anna üldse enam rõhku peale.(Progemine on kuskil 45eur ning klapp on saadaval uuest peast Viking Motorsis 50euro tuuris.)
Ühed vennad kelle kätte tasub mootori aju ümberseadistamisele viia on CR performance poisid Tallinnas. http://performance.cr.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;