5kg pigi (kõrvalistuja jalgealune ja armatuuri alune), 2.5kg juhtmeid (ainult pagassist) ja 2kg muud kola veel eemaldatud (s.h. bena-, tagaluugi- ja kapotti trossid). Kokku on välja läinud juba ca 6kg juhtmeid. Taguklaasi soojenduse juhtmestik koos releega oli >1kg, armatuurist taha jooksvad 3 juhet üksi on 800g (1juhe oli vist seal taguklaasipesu oma).
Viimase nädalaga seega ca 25kg kergemaks saadud, siiani kergeneb masin praktiliselt 2kg/h

. Varsti saavad hea ajad läbi ja pole enam nii lihtsalt kuskilt näpistada, ilma et hiljem ebamugavusi tekitaks. Hetkega väga väga arvestuslik mass peaks olema 1080kg
Veel kergedada:
* tagaluuk+klaas plastikust -15kg?
* plast-ukseklaasid 2x4kg
* el-aknad, kesklukk uste kergendus -6kg
* tagavararattakoobas plaatida -10kg
* väikse akukast ja juhtmed ära teha - siis võib öelda et on 15kg kergendust.
* Kergemad veljed on kah põhimõtteliselt olemas -8kg
* esitulede kinnitused jms - siis võib sealt kah vormistatuks lugeda -10kg
* pigi tuleb veel 2-3kg
* kui uus juhtmestik teha, tuleb veel mingi 3-4kg juhtmeid maha.
* diffri jahutus läheb kah esialgu auto alt ära.
Total=78kg. Kindlasti tuleb veel kuskilt midagi kuni 10kg näiteks juba unustasingi sportrooli, millega võiks kah 1-2kg võita

ja peakski 1000kg käes olema, millele rinka jaoks tuleb lisada ca 15kg ja dragi puhul eemaldada veel 20kg, noh ja igapäevaselt tuleb veel 20kg aku kah taha. Samas viimati kaalus seda masinat vist Janno ja siis oli see 1170kg vist - või oli siis kah juba arvutuslik

ja istmed stereod lihtsamad pigimatid vaibad olid juba väljas.
Praktiliselt pole järgmised 2 asja kergendus, aga on ikkagi "mitte raskendamine", ja arvutuse lihtsustuseks võtan aluseks stock-mass +50kg "tuuningut" = 1250kg.
* uus vesicooleri plaan -10kg
* vesipritse välja jätmine -10kg
Vesicooleri süsteemi mõtlesin kah ümber: 20kg asemel <10kg.
* Loobun esialgu paagist, äärmisel juhul paigaldan selle OMC ajaks, kuna seal see lisa 10kg ei muuda tulemust 1kmh võrragi (aga ega 402m peale kah on ainult 0.5m finishis vahet), aga kuna jääga mässata ei viitsi, siis sellest paagisolevast lisa-veest kasu niikuinii pole kuna, 12sekiga jõuab cooleri läbida 2.75-3.5L ja nii palju vett peab süsteemis olema, et soojem vesi ringiga tagasi ei jõuaks - see veevool on ka piisav, et 4-500hj jagu 70C õhust 30-40C jagu soojust (ca 4.5kw?) ära vedada - poole suurema vee kogusega ja poole võimsama pumbaga saaks 4-5C tempi alla ja 5kg raskemaks. Noh dünos näitab kah siis vähem võimsust, aga see-eest ongi dünos sisselase kuumem ja pärast rajal kindlam.
* Voolikuid esialgu taha üldse ei vea
* vee-jahutus-radikas tuleb ikka esistangesse - vahepeal plaanisin juba tagu-stangesse paigutada.
* Mõõtsin: cooler on 1L (1+3,5kg?), pump 100mL 500g, salongi-soojendusradikas on ainult 300mL (300+300g?) ja seega käiks vesi sealt peaaegu sekundiga läbi. 2x50cm voolikuid on 500g ja 250mL. Seega oleks kompaktseim süsteem 1.65L ja 6,2kg. Vaja oleks aga +1.1...1.9L vett. +1.5L oleks väga optimaalne. 1 variant on panna lihtsalt 6m pikemad voolikud ja kogu sys oleks 9.2kg. Aga mõtekam oleks leida suurem alumiinium radikas mahuga 1.8L (kaaluga 1,8+0.

, ja kogu sys kaaluks 8,4kg ehk 1kg vähem kui voolikurulliga

.
Kui täisvõimsus kestab üle 12sekundi järjest, on vaja jooksvalt veest kogu soojus välja pumbata, ja kuna coolerist väljub suht jahe ca 30-35C vesi, siis sealt 10C võrra jahedama õhuga on suht keeruline 4.5kw välja tõmmata.
Eks peale katsetamist paistab KÕIK. Ja kui vaja, eks siis ikka taha pikad voolikud vedada ja paak kah taha.
* arvutasin ka XS Power lehe ja Turboneticsi kataloogi põhjal selle vesicooleri effektiivused. 77.5% @ 450CFM (375hj), 72.4% @ 575CFM (475hj), 67.3% @ 700CFM (575hj), ehk pole päris 70-90%

kui just ainult 200hj pole. Positiivne on see, et mida rohkem boost keerata, siis küll võimsus kasvab ja seega cooleri effektiivsus langeb, aga siseneva õhu ja vee temperatuuride erinevus kasvab palju rohkem, ja tänu sellele pole see effektiivsuse langus eriti tunda. Asi on vist sellest, et veevool on ju olenemata turbo rõhust koguaeg konstantne. Arvatavasti, kui oleks muutuva kiirusega pump, nii et algul oleks vool aeglasem, siis oleks ka effektiivsus olenemata võimsusest koguaeg 73%.
http://turboneticsownersclub.com/turbos/TNcat2.pdf
* Taguklaasi sain kah toonimisest kätte - võib külge neetimisele mõtlema hakata - uus neetija osta, luuk enne värvida jne.
* Uued istmed: mustad, kitsamad, mugavamad, hiinakad sain kah kätte. Massilt peaks suht samad olema mis cobrad (~17kg 2tk koos kinnitustega)
Jällegi vähese progressi kohta pikk jutt
