Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

Meil murdus s14 kasti peavõll, s13 kast umbes samanõrk. Jõudu oli tollel (stardi)hetkel oletuslikult ca250-300 ja all tänavarehvid. Dragiks kõige soodsam lahendus z32 kast, sellega oli meil 0 probleemi.
Vähe eeskuju sulle kui jutt võimsatest 1.8 mootoritest...
VW N.Beetle 1.8T ilma nitrota rattanumbritega:
Pilt
Kompressor on muide garretti 71 !! Nitroga tuleb teoreetiliselt 180hp juurde. Mis siis mootori jõud kokku on? Kahtlane? OMCl 274kph, 300m enne finishit piirajas, ilma nitrota, nitroga võttis 240kph pealt niiskel rajal rattad ringi :-D Ja kõige mõnusam on m.a. aga see, et seda mootorit piinatud juba muretud 25000km 8)
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Aga noh kui sul on sisegaraaž, siis tahaks nagu midagi hingata ka ja gaasihais ilmselt hakkab meeldivalt levima 3x suurema kulu juures.
Ehitus ABC's mustamäel 1 gaasipuhur, ja too oli mingi 15kw vms ja maksis ikka kilodes. Võtsin sealt hoopis ühe (175EEK) 2KW lisaksoma 1Kw puhurile. Mul 3 faasi sees, et kui kork vastu ei pea, saab teise faasi külge häda korral ühendada. Ilm vist läheb juba soojemaks kah. Noh sellise -4C ilmaga on väga ok, mingi 20min mässata ja see väike puhur nurgas, siis võib juba kasuka hõlmad lahti teha :)
RFL kirjutas:
Astrona kirjutas: noh M/T street rehvidega tõestas RFL, et kastid veel kestavad 1.8s 60ft stardiga.
1,94 vms oli minumeelest ja et street radial. et street on veidi teine rehv
Sry kunagi jätsin nagu valesti meelde, ja nüüd olin juba kindel et sõitsid 1.8x :lol:
555vrx kirjutas:Meil murdus s14 kasti peavõll, s13 kast umbes samanõrk. Jõudu oli tollel (stardi)hetkel oletuslikult ca250-300 ja all tänavarehvid. Dragiks kõige soodsam lahendus z32 kast, sellega oli meil 0 probleemi.
Vähe eeskuju sulle kui jutt võimsatest 1.8 mootoritest...
VW N.Beetle 1.8T ilma nitrota rattanumbritega:
Pilt
Kompressor on muide garretti 71 !! Nitroga tuleb teoreetiliselt 180hp juurde. Mis siis mootori jõud kokku on? Kahtlane? OMCl 274kph, 300m enne finishit piirajas, ilma nitrota, nitroga võttis 240kph pealt niiskel rajal rattad ringi :-D Ja kõige mõnusam on m.a. aga see, et seda mootorit piinatud juba muretud 25000km 8)
Eeldan, et gt3071 - tolle kompressor on toodab suht sama mis gt2876R.
Umbes sama graafiku, ainult et 300rpm paremale nihutatuna tahakski rattast joonistada. VW'il oli 1.8bar :?:
See nitroga siis 650hp kanti, mis on suht sama, mis rootsis ilma nitrota tehti. Uurisin seda biitlit, too omc 2008 nimekirjas pole aga 2007 omc sõitis ta 161 ja 218kmh ;) OK OK AC Mile üritusel tõesti 274kmh on kirjas. Eeldan, et selle 1200m peal sai ta ilma nitrota? Pikema ülekandega oleks ta see 274 saanud 200m enne lõppu selle allesjäänud 2.5sekiga oleks ca 290kmh vast kätte saanud.

PiltVenitasin tolle 1-7K skaalast ilusti 2-7K skaalasse, et oleks parem võrrelda.
Lühidalt algus ..300hp @4800RPM on tol sama mis mul juunis oli:
H_____CA____VW
200hp 4350 vs 4200
250hp 4550 vs 4450
300hp 4775 vs 4725
325hp 5125 vs 4900RPM ja siit edasi mul rõhk ei tõusnud.

Mis kast su "Bulankini MR2"el on?


Peab paigutama 1. võistlusel mu ainsa sõidu vahetult enne pausi :).

Eks ma pean siis esimesed sõidud kohalt libistama, et mingi aja ikka kirja saaks, enne kui remondiks jälle läheb. Seda z32 kasti juttu on mulle juba räägitud. Esialgu on z32-kast kaugetes plaanides ja tõsiselt loodan, et too kast ikka kestab "mõnda aega".
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas juss »

Krt ma isegi ise kardan seda s13 kasti, kuna kodus üks kast vedeleb, millel on laiale lennanid esimese ja teise võlli vaheline ülekanne, nimelt siis teise võlli ja hammaka vahelt on kiilud puru läinud!
Kasutaja avatar
prr
Postitusi: 160
Liitunud: 17.12.2004 13:37
Asukoht: tar2

Postitus Postitas prr »

555vrx kirjutas:Meil murdus s14 kasti peavõll, s13 kast umbes samanõrk. Jõudu oli tollel (stardi)hetkel oletuslikult ca250-300 ja all tänavarehvid. Dragiks kõige soodsam lahendus z32 kast, sellega oli meil 0 probleemi.
Ma arvan, et Astrona ei murra seda kasti siin foorumis teoreetiliselt puruks :)

Kuigi, ta võib selle puruks arvutada :D

prr
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

seda näeb siis kui õige aeg käes ;)
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

http://www.dragtimes.com/Nissan-200SX-T ... -8561.html
Kiire otsingu peale leidsin, et on ka 1.65s 60ft stock kastiga tehtud "ET street radials" rehvidega. Samas see orc sidur pole eriti kastisõbralik.

Ja tegelikult 60ft aeg üksi ei näita, vaid ka auto massi tuleb arvestada. Kkui 2 masinat 1000 ja 1100kg teevad 60ft 2sek, siis raskema masina kast nägi ju 10% rohkem jõudu. Ja mul ongi nüüd 10% kergem :lol: 10 kasti asemel lendab nüüd 9 :lol:

puhkus sai läbi ostsin puhuri ja ilm läks soojaks :roll:

arvutan jah võllid pooleks :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Tegin eile kõva plaani, kuda aprillis masin valmis saab. Täna 7h mässamise tulemus: tuleb 1 nädal plaanile otsa liita :lol:

Tuulekoda (koja alla pole ikka veel plaati pannud).
Krt see "läti kõver stange" on ikka täitsa oma nime vääriline, muidu ei saa väga aru, aga proovisin täna üle tüki aja kapotti peale. Lisaks veel kergelt kiivas plast tiivad jms - täitsa rotikas. Auto on kunagi ette "kõksu" saanud ja originaal plekid istusid ilusti sirgelt, aga plast on elastsem ja kõik jääb natuke nagu pingesse ja kiiva.
PiltPilt
Kojamehe mootori tagant veel pool liitrit mulda ja männiokkaid. Plaan on 1 kojamees alles jätta - ja panna see keskmine võll poole pikemalt käima.
Huvipärast kaalusin ka:
kojamehe mootor 1.5kg - (suht kerge)
kojamehe hoob+võll 0.5kg x 2
kojamees 0.5kg x 2
kojaka releed, lülitid, poldid ja juhtmed kaaluvad veel mingi 1kg
ehk kogu süsteem ca 5kg.

Juhtmed jäid ette. Eemaldasin enamuse üleliigsetest juhtmetest.
esi-udutuled, klaasipesu pump ja andur, pasunad, abs, tulede tõstmis- hoidmis langetamis jne reguleerimis-releed. Ja siis veel mingid lahtise pistikud ja konditsioneeri juhtmed olid isegi olemas.
PiltPilt
Parempoolses relee karbis jäi alles põhimõtteliselt ainult ACCessories ja Diffri-õli-pumba relee. Mingi tulede relee oli vist kah vajalik, aga sellest jooksid juba juhtmed otse mööda.

PiltPiltPilt
Lõigatud juhtmed vs alles jäävad juhtmed.
Mingit skeemi kõrval ei olnud, ja tunde järgi lõikasin neid :lol:
Paremal pildil punased on süütepoolide juhtmed - u. 4m jookseb kapotti all edasi-tagasi võimendist poolide poole, kuigi poolid asuvad võimust 60cm kaugusel.

Pilt
1-2h'iga eemaldatud juhtmed (1kg) ja see pundar on põhimõtteliselt juhtmed, mis jäid radikast ette poole. Peaks ikka lõpuni need välja katkuma. Ja siis auto tagant kah el-antenni, kõlarite, klaasisoojenduse, abs, kojamehe jms juhtmed.
Üritasin ka Sirus Sleepy tuledele külje plaste kah meisterdada, aga paras keiiporn tuli ja jätsin pooleli :)

Põhimõtteliselt ei tohiks praegu grammide näpistamisega tegeleda, enne kui kindel et saab hooajaks valmis, aga kõik on parasjagui laiali, ja pärast kui kõik koos, ei viitsi enam kraapima hakata.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas juss »

Ma kaalusin s13 juhtmed ära koos releedega ja ma sain kaaluks 12kg
ilmselt kui sealt ikka korralikult harvendust teha, releesi, ajusi ja muud ümber paigutada ja siis juhtmed norm pikkuseks teha ja loomulikult isoleerida mingi õhukese teibiga siis peaks ikka kaaluvõitu tulema mingi 3-4 kg vast?!
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

juss kirjutas:Ma kaalusin s13 juhtmed ära koos releedega ja ma sain kaaluks 12kg
ilmselt kui sealt ikka korralikult harvendust teha, releesi, ajusi ja muud ümber paigutada ja siis juhtmed norm pikkuseks teha ja loomulikult isoleerida mingi õhukese teibiga siis peaks ikka kaaluvõitu tulema mingi 3-4 kg vast?!
12kg oli siis kõik juhtmed k.a. aju, abs, akukaablid? Ka armatuurialused releed koos releekarpidega?
3-4kg jah aga noh selle nädala tööga saaks 1100kg masinast mujalt kah see 3kg alla. Nühiks nädalaega värvi maha vms :lol:
Samas juhtmestikuga on nagu isiklik case.

kusjuures, esitulede juures on mõlemal pool massi ühendus kerre, ja nende vahel on päris jäme juhe mingi 100g üksi :) juhuks kui auto pooleks läheb :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Tekkis väike mõte, et see vesipritsesüsteem aitaks jahutada ja on küll korralik jne, aga sobib ikka paremini mu teise masina peale, kus ikkagi stock kolvid ja pole korralikku vahejahutust ja sõidab bensuga.
1 asi vähem, mida paigaldada, täita, hooldada, kiirendada, jälgida jne
Kohe kergem hakkas, kui see mõte tekkis :) See WI süsteem pole ikka õige laisainimese abivahend.
Noh saab lahti ju ka 15-20kg'st, mis mulle eriti hingelähedane :badgrin: ja kuna miinimumkaaluni pole veel kergendamisega jõudnud, siis on see otsene võit. Masin peab kaaluma vähemalt 980kg + minu mass koos kiivri jms'ga enne ranna-hooaega :lol: >= 1060kg.
Sellest kergemaks ei tohi ja pole eriti lihtne saada kah. Millalgi "sügise poole" (2015? :) ) laseks vist puuri kah sisse panna, eks siis näpistab veel armatuurist ja ustest juurde jms ja saab min-kaalu jälle tagasi, aga eks näis. Võiks teoorias ka veel kergemaks ajada ja siis täis kütusepaagiga kompenseerida, saades ka kaalujaotust paremaks, aga see pole eriti odav lõbu.

Põhiargumente W.I. mitte panemiseks on siiski E85, mida WI soetamisel veel plaanis polnud. Ja vesicooleri abiga peaks asi kontrolli all olema. Muidu krt äkki kütus ei aurustugi ja ega kütusepump ei suuda kah autot eriti kiirelt reaktiivjõul sumpast bensiini välja pumbatest edasi liigutada :)

Kood: Vali kõik

Ajaviiteks kiire astrona-style arvutus :badgrin: :
4x534cc/min bensiini oli põhimõtteliselt kasutuses 350rwhp juures, ja plaan on kuni 425rwhp, seega bensiini kuluks 2593cc/min=43.2ml/s=31.1g/s 
aga E85 läheb massilt ca 50% rohkem, seega 3110cc/min=51ml/s=46,7g/s. 
Ja vesipritse on mul 380cc/min = 6.33g/s.
Aurustumisel võetakse: 350J/g - bensiin, 841J/g - etanool, 2257J/g - vesi.
Grammi soojendamiseks kraadi võrra kulub: 2.22J - bensiin,  2.44J - etanool, 4.18J - vesi.
31,1 x 350 = 10.9KW - ben 2593cc/min ja 20...80C võtab +4.1KW= 15KW
46,7 x 841 = 39.3KW - eta 3110cc/min ja 20...80C võtab +6.8KW= 46.1KW
6.3 x 2257 = 14.3KW - vesi 380cc/min ja 20...80C võtab +1.6KW = 15.9KW. 

Tegelikult need küll kõik 80C juures ei aurustu, aga vahe on väike.
Ei tea palju on aurustunud kütuse soojusmahtuvus, aga vee auru grammil on see poole vähem kui vee grammil. Seega eeldan sama suhet ja... ajame auru kah veel 2x60C soojemaks 200C'ni ja kogu jahutus oleks
bensiin 19.1KW, eta 52.9KW, vesi 17.4KW. Kuna E85 pole puhas etanool vaid massilt 86% siis E85 võtab 48,2KW.
Vesipritsega saaks sama kõva jahutuse alles siis kui panna 2x380cc, aga see "niiskus" 2.25% vett õhus sajaks 0bar juures juba 25C peal alla - (rõhu all lõpuks ikka aurustuks).

Õhku tuleb sel võimsusel sisse ca 300g/s ja õhu erisoojus on u. 1J/gK.
Kui võtta, et pihustamine on praktiliselt aurustamine, siis peale pihustust
õhu jahutamiseks kulub 300x1 = 0.3KW/kraad, aga E85 aurustusvõimsus on ca 35,4KW :) - seega peaks ta tõmbama 118K võrra tempi alla, kui bensiin tõmbaks -36K ja IC'st tulev õhk peaks ka halvimal juhul olema alla 40C. Kuna see kõik momentaalselt sisslaskekollektoris ei aurustu, ja mida rohkem jahtub seda vähem ta aurustuda tahab, siis loomulikult ei tõmba ta kollektorit -100...-80C peale,  aga mis oluline - survetakti ajal aurustub kõik ja "läheb raskeks" segu enne sädet 200C'ni ajada.
Ühesõnaga ei ole see vesipritsest loobumine mitte ainult laiskusest või saunanaiste jutust vaid mingi point on kah :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas juss »

Astrona kirjutas:
juss kirjutas:Ma kaalusin s13 juhtmed ära koos releedega ja ma sain kaaluks 12kg
ilmselt kui sealt ikka korralikult harvendust teha, releesi, ajusi ja muud ümber paigutada ja siis juhtmed norm pikkuseks teha ja loomulikult isoleerida mingi õhukese teibiga siis peaks ikka kaaluvõitu tulema mingi 3-4 kg vast?!
12kg oli siis kõik juhtmed k.a. aju, abs, akukaablid? Ka armatuurialused releed koos releekarpidega?
3-4kg jah aga noh selle nädala tööga saaks 1100kg masinast mujalt kah see 3kg alla. Nühiks nädalaega värvi maha vms :lol:
Samas juhtmestikuga on nagu isiklik case.

kusjuures, esitulede juures on mõlemal pool massi ühendus kerre, ja nende vahel on päris jäme juhe mingi 100g üksi :) juhuks kui auto pooleks läheb :lol:
Vot mul ju oli see juhtmestik automaat kastiga auto küljest!
Aga juhtmestuku küljest oli ära võetud kaalumise ajal 2 aju.
Kui kunagi enda aparaadile hakkan juhtmeid tegema, siis kindlasti panen kaalule ülejäänud juhtmed!
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Pole külma ilma, on hea ilm pigi eemaldamiseks :)
Kraapisin vanad istmed välja sa eemaldasin nende alt pigi, peale selle oli veel taguistme all kah osa pigi alles. Kokku tuli maha 4-5kg. Veel on vaja maha kraapida pidi jalge-aluselt põrandalt - see tundub siuke nõmedalt nätske nagu kitt vms.
Kojakal lõikasin juba kogu juhtmestiku koos ime-timer-releede jms'ga välja - jääb ainult 1 juhe täiskiiruse-toide, millele panen tumbleri. Enne oli see juhtmestik mingi 0.5-1kg koos klaasipesu juhtmestikuga.
Muud stuffi tuli kah mingi 1kg salongist (tagukojakate ülemised kinnitused, kapotti- ja pagassi-trossimajandus.)
Peale selle läks välja veel ca 2kg juhtmeid. Eilsega läks masin u.10kg kergemaks.
Stockis on masin+juht ~7.5kg/hj, eesmärgiks esialgu 2.25kg/hj (333% jõudu), mis tähendab ka et kui läheneda 1000kg'ile ja 500hj'le, siis 10kg = ~5hj.

BHRA poolt on piiriks koos võistlejaga 1060kg, mis tähendab ~975kg auto. Praeguse plaani järgi päris nii kergeks ei saa, seega kõik, mis võimalik tuleb välja visata, veel ei saa järgi andmisi teha.

Leidsin netist juhtmestiku pildi:
Pilt
Pilt
pildilt on vist veel puudu mootori, aju, uste ja lae-juhtmestik.
Oleks mul kah nii suur garaaz, oeh, mul 1 kiud juhet mahub põrandale, ja ainult püsti :lol:

http://forums.nicoclub.com/zerothread?id=357068
Kaldun arvama, et kogu juhtmestik ees taga laes armatuuris ustes mootoriruumis, pistikute, aju-timer-jms-karbikeste, releekarpide, kaitsmekarbi, lülititega, abs, tagu diffri tulede stereo el-antenni kojaka aknasoojenduse benapumba jms'ga + mul vist 2 signalisatsiooni vahel - peaks kokku olema pigem 15-20kg. Sellest mingi 5-6kg on juba maas ja tundus, et u. sama palju tuleb veel välja, kui jõudsin jaapani imeni - SMJ - super multi junction :lol: - ja eluisu läks ära :) SMJ on 2. pildil suur valge pistik. Arvestades, et kokku on vaja 100-1000 korda juhtmeid lõikuda, ja et mitte väga naivne olla, siis 3x lõikan ikkagi valet juhet :) ja pärast suht tülikas neid kalasid otsida. Pealegi kui pooled elektriseadmed on eemaldatud, siis ongi nagu uut juhtmestiku vaja. Teoorias annaks optimeerida veel lisaks juhtmete arvule, ka alles-jäävate juhtmete pikkuseid ja ka jämedusi. Kuna näiteks aku tuleb taha, siis benapumba relee loogiline asukoht oleks kah taga jne.
Ühesõnaga tuli plaanides väike muudatus: krabin ikka kõik välja ja teen uue juhtmestiku - kui teha siis korralikult, ei hakka ju seda tööd uuesti ette võtta. Paraku see võib tähendada, et pärast näiteks tartu dragile ei jõua, aga mis teha.
3x olen käinud seda juhtmestikku lõikumas, ja igakord on tunne, et tööd tuli juurde. Kui kõik juhtmestiku eemaldan, isegi siis on rohkem tööd alles kui tehtud :lol: aaargh
Miks ma üldse selle juhtmestiku ette võtsin ? kui needi-tõmbaja katki läks, hakkas igav :lol: ees jäid veel tulede ja tuulekoja-majandus kah pooleli...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

5kg pigi (kõrvalistuja jalgealune ja armatuuri alune), 2.5kg juhtmeid (ainult pagassist) ja 2kg muud kola veel eemaldatud (s.h. bena-, tagaluugi- ja kapotti trossid). Kokku on välja läinud juba ca 6kg juhtmeid. Taguklaasi soojenduse juhtmestik koos releega oli >1kg, armatuurist taha jooksvad 3 juhet üksi on 800g (1juhe oli vist seal taguklaasipesu oma).
Viimase nädalaga seega ca 25kg kergemaks saadud, siiani kergeneb masin praktiliselt 2kg/h :). Varsti saavad hea ajad läbi ja pole enam nii lihtsalt kuskilt näpistada, ilma et hiljem ebamugavusi tekitaks. Hetkega väga väga arvestuslik mass peaks olema 1080kg
Veel kergedada:
* tagaluuk+klaas plastikust -15kg?
* plast-ukseklaasid 2x4kg
* el-aknad, kesklukk uste kergendus -6kg
* tagavararattakoobas plaatida -10kg
* väikse akukast ja juhtmed ära teha - siis võib öelda et on 15kg kergendust.
* Kergemad veljed on kah põhimõtteliselt olemas -8kg
* esitulede kinnitused jms - siis võib sealt kah vormistatuks lugeda -10kg
* pigi tuleb veel 2-3kg
* kui uus juhtmestik teha, tuleb veel mingi 3-4kg juhtmeid maha.
* diffri jahutus läheb kah esialgu auto alt ära.
Total=78kg. Kindlasti tuleb veel kuskilt midagi kuni 10kg näiteks juba unustasingi sportrooli, millega võiks kah 1-2kg võita :) ja peakski 1000kg käes olema, millele rinka jaoks tuleb lisada ca 15kg ja dragi puhul eemaldada veel 20kg, noh ja igapäevaselt tuleb veel 20kg aku kah taha. Samas viimati kaalus seda masinat vist Janno ja siis oli see 1170kg vist - või oli siis kah juba arvutuslik :lol: ja istmed stereod lihtsamad pigimatid vaibad olid juba väljas.

Praktiliselt pole järgmised 2 asja kergendus, aga on ikkagi "mitte raskendamine", ja arvutuse lihtsustuseks võtan aluseks stock-mass +50kg "tuuningut" = 1250kg.
* uus vesicooleri plaan -10kg
* vesipritse välja jätmine -10kg

Vesicooleri süsteemi mõtlesin kah ümber: 20kg asemel <10kg.
* Loobun esialgu paagist, äärmisel juhul paigaldan selle OMC ajaks, kuna seal see lisa 10kg ei muuda tulemust 1kmh võrragi (aga ega 402m peale kah on ainult 0.5m finishis vahet), aga kuna jääga mässata ei viitsi, siis sellest paagisolevast lisa-veest kasu niikuinii pole kuna, 12sekiga jõuab cooleri läbida 2.75-3.5L ja nii palju vett peab süsteemis olema, et soojem vesi ringiga tagasi ei jõuaks - see veevool on ka piisav, et 4-500hj jagu 70C õhust 30-40C jagu soojust (ca 4.5kw?) ära vedada - poole suurema vee kogusega ja poole võimsama pumbaga saaks 4-5C tempi alla ja 5kg raskemaks. Noh dünos näitab kah siis vähem võimsust, aga see-eest ongi dünos sisselase kuumem ja pärast rajal kindlam.
* Voolikuid esialgu taha üldse ei vea
* vee-jahutus-radikas tuleb ikka esistangesse - vahepeal plaanisin juba tagu-stangesse paigutada.
* Mõõtsin: cooler on 1L (1+3,5kg?), pump 100mL 500g, salongi-soojendusradikas on ainult 300mL (300+300g?) ja seega käiks vesi sealt peaaegu sekundiga läbi. 2x50cm voolikuid on 500g ja 250mL. Seega oleks kompaktseim süsteem 1.65L ja 6,2kg. Vaja oleks aga +1.1...1.9L vett. +1.5L oleks väga optimaalne. 1 variant on panna lihtsalt 6m pikemad voolikud ja kogu sys oleks 9.2kg. Aga mõtekam oleks leida suurem alumiinium radikas mahuga 1.8L (kaaluga 1,8+0.8), ja kogu sys kaaluks 8,4kg ehk 1kg vähem kui voolikurulliga :).
Kui täisvõimsus kestab üle 12sekundi järjest, on vaja jooksvalt veest kogu soojus välja pumbata, ja kuna coolerist väljub suht jahe ca 30-35C vesi, siis sealt 10C võrra jahedama õhuga on suht keeruline 4.5kw välja tõmmata.

Eks peale katsetamist paistab KÕIK. Ja kui vaja, eks siis ikka taha pikad voolikud vedada ja paak kah taha.

* arvutasin ka XS Power lehe ja Turboneticsi kataloogi põhjal selle vesicooleri effektiivused. 77.5% @ 450CFM (375hj), 72.4% @ 575CFM (475hj), 67.3% @ 700CFM (575hj), ehk pole päris 70-90% :) kui just ainult 200hj pole. Positiivne on see, et mida rohkem boost keerata, siis küll võimsus kasvab ja seega cooleri effektiivsus langeb, aga siseneva õhu ja vee temperatuuride erinevus kasvab palju rohkem, ja tänu sellele pole see effektiivsuse langus eriti tunda. Asi on vist sellest, et veevool on ju olenemata turbo rõhust koguaeg konstantne. Arvatavasti, kui oleks muutuva kiirusega pump, nii et algul oleks vool aeglasem, siis oleks ka effektiivsus olenemata võimsusest koguaeg 73%.
http://turboneticsownersclub.com/turbos/TNcat2.pdf

* Taguklaasi sain kah toonimisest kätte - võib külge neetimisele mõtlema hakata - uus neetija osta, luuk enne värvida jne.
* Uued istmed: mustad, kitsamad, mugavamad, hiinakad sain kah kätte. Massilt peaks suht samad olema mis cobrad (~17kg 2tk koos kinnitustega)

Jällegi vähese progressi kohta pikk jutt :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

SL pordid, juhtmed pagassist
PiltPilt

helkuritaguse ja pagassi rooste ning pahtel - on kunagi kõva laksu saanud.
PiltPilt

"Müüa kiire auto, oli vist nissan, vajab veidi kõpitsemist. Hind 300000.-"
PiltPiltPilt
...mootor vajab ka veidi nokitsemist...
PiltPilt:lol:
JYSKI kotitäis juhtmeid ja 2 kotti pigi saab kauba peale :lol:
PiltPiltPilt

Väike stripp laevaip ja soojendussüsteem
PiltPiltPilt

SMJ ja pardatsokitus
PiltPilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

PiltPilt
PiltPilt
PiltPilt
Peale selle sai roostes tagavararatta-augu asendatud korraliku plaadiga
Läbiroostetanud bena-paagi-kinnitused said uueks
Aku on kah nüüd taga - korralikult kinnitatud.
Jätan stock tagustange - peale ebavajaliku eemaldamist tuli see isegi kergem kui läti-kõver.
SMJ'i lõikasin kah välja - tuleb praktiliselt uus juhtmestik.
Tänud siinkohal ka TõnuriCCE'le!

Samal ajal üritan otsustada GT2876R.86AR ja GT3082R. 1.06AR (ca.GT35R) vahel (500 vs 650hp, arvatavasti spoolima hakkaks 3500 vs 4500rpm ja 1.5bar oleks 5400 vs 6200rpm)... 1. on odavam, lihtsam ja spoolib paremini, aga teine on põhimõtteliselt ilma piiranguta :)
Siiani suht kahtlane, kas enne maid liikuma saab...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta