37. leht 48-st

Postitatud: 11.03.2010 22:27
Postitas Fog
RICE BURNER kirjutas:See on puhtalt meie enda aretus, mida sai pikalt läbi mõeldud.
Alumine plekk pildil koorib väntvõlli õlist puhtaks ja suunab õli pildil üleval asuva pleki peale, mis juhib õli juba võtturi juurde.
Kõveraks painutatud ribad juhivad loksuvat õli alati põhja keskele võtturi juurde ning samas takistab õli loksumist ülesse. Vähemalt teoreetiliselt.
Lisaks suurenes maht umbes 3-4l

PS. tegemist on drag racing autoga, mis kurvi ei sõida ja seetõttu on vann ka nii ehitatud.
Katsusin seda täna, ning soovitaks ühte asja:
Tagumised nurgad koonusesse, ehk siis kui pann all, siis tagumine alumine osa oleks \_o_/ lõikega mitte |__o__| Mingi nii 20mm panni põhjast.

See aitaks sumpis oleva tilga äärtest õlivõtturi juurde ka kõige ekstreemsematel juhutdel, aga õlikoguse kadu oleks nii 0.2 liitrit.

Postitatud: 11.03.2010 22:30
Postitas RICE BURNER
Tagumised nurgad koonusesse, ehk siis kui pann all, siis tagumine alumine osa oleks \_o_/ lõikega mitte |__o__| Mingi nii 20mm panni põhjast.

See aitaks sumpis oleva tilga äärtest õlivõtturi juurde ka kõige ekstreemsematel juhutdel, aga õlikoguse kadu oleks nii 0.2 liitrit.
Meil tuleb see ju koonusesse!? Sa lihtsalt põhjaplekki ei näinud.

Postitatud: 11.03.2010 22:34
Postitas Fog
RICE BURNER kirjutas:Meil tuleb see ju koonusesse!? Sa lihtsalt põhjaplekki ei näinud.
Ei näinud jah, Selge, siis kõik bro. Lihtsalt jäin mõtlema selle üle, ning kujutasin korra silmeette mootori väände kiirendamisel ning tulemuse, kuidas hoolega kogutud õli ühte põske jääb.

Postitatud: 17.03.2010 15:42
Postitas pr8
Loodetavasti mõtled koguse peale ka. Näiteks Pro Modil on wet sump korral õlipann 12 liitrit + 3 liitrine akumulaator, mis kõikumisi tasandab. Ehk kokku 15L.

http://www.accusump.com/

Tavaliselt on põhiprobleem varju lahtitõmbamisel ettelendav õli, pickup kuival, rõhk 0 jne. Selle tarvis siis accusump ongi peamiselt.

Postitatud: 17.03.2010 15:46
Postitas RICE BURNER
Accusump on välja vaadatud küll, kuid tellimiseni pole veel jõudnud.
Täna sai õlivann valmis ja ootab paigaldamist ja proovimist auto külge.
Maht suurenes 3,5l, mis on päris palju ja aitab asja parandada küll.

Postitatud: 04.04.2010 11:15
Postitas RICE BURNER
Uus pann saigi külge.
Pilt
Saalelõtkud, milledega oli palju jamamist.
Pilt
ARP L19 tikud
Pilt

Postitatud: 18.04.2010 20:26
Postitas RICE BURNER
Kuna ARP L19 kaanepoldid saabusid lõpuks, siis pidasin vajalikuks kiirelt mootor kokku lapata ja vahele tõsta.
Reede hilisõhtul oli seis selline:
Pilt
Pilt
Täna pühapäeval:
Pilt

Õlirõhk olemas ning mootor komplektselt vahel
Paigaldada jääb veel sisselaske kolle ja kütusesüsteem, mis võtavad veel mõned tunnid ja saabki etanoli sisse valada ja nuppu vajutada. :x

Postitatud: 18.04.2010 21:19
Postitas ahto42
Endale ka ikka :lol: ;)

Postitatud: 19.04.2010 22:21
Postitas Fog
No kus on update. Või niitis piiritus kogu rivi jalapealt maha? :)

Postitatud: 19.04.2010 22:25
Postitas vlzman
Andke mehele aega atra seada, siseinfo räägib, et Luule Žaavornok tegeleb just filmi monteerimisega :)

Postitatud: 19.04.2010 22:59
Postitas RICE BURNER
Nonii.
Täna hommikul oli selge, et käivitus toimub ja kogu meeskond käis kordamööda autot näppimas, et enne õhtut saaks selle oodatud liigutuse ära teha
Lõpuks siis saabus aeg, kui sain autosse istuda ja mõnusalt nuppu vajutada.

Muidugi olid mõned küsimärgid seoses õlisurvega, suurte pihustite suutlikus opereerida madalal pöördel ja muud lekked ja temperatuurid, mis on uue mootoriga alati küsimärgi all.
Üllatus oli see, et sama bensiiniregulaatoriga ja uue kütusepumbaga oli rõhk peaaegu kaks korda suurem, kui varem kahe Bosch 044,ga.
Aga käima me saime ja tühikäigul 1000rpm polnud mingit probleemi AF 14:1 seadistada.
Mootor töötas ilma kõrvaliste helideta, eeskujuliku õlisurve ja kontrollitud temperatuuril.
http://www.youtube.com/watch?v=6nmNxo4KZwg

Homme siis õli välja ja filter lahti, et näha, kas kõik läks nii, nagu soovitud ja siis võib loodetavasti võidusõit 2010 alata.
8 on kindlasti tulemas :x

Postitatud: 20.04.2010 6:52
Postitas pr8
14:1 siis bensiiniga ikka ???

Ja ei pea tingimata 1000 rpm olema, näiteks Top Fuelil on tühikäik 2600 ja alkomootorid kehvemad pole ka.

Mis küünlad on? Sädevahe, heat range?

Mis tempi puutub, siis meil metanooliga käis esmane mootorisoojendamine nii, et sai kütusekraan osaliselt kinni keeratud, s.t. segu ülilahja, alles siis hakkas temp tõusma. Vabalthingav alkomootor ei kuumene never-ever üle, isegi kõige hullemaks kuumutajaks oleva Roots-bloweriga ei saanud finishis 200F'gi kätte.

Postitatud: 20.04.2010 8:31
Postitas Fog
pr8 kirjutas:14:1 siis bensiiniga ikka ???
Progeajud enamasti on bensiiniõgijatele mõeldud, ning kas ei saa, või lihtsalt pole veel "numbrid vahetatud" alko jaoks. ehk siis praegune 14.7:1 tähendab stoichiometrikut ka etanooli puhul.

Postitatud: 20.04.2010 9:51
Postitas RICE BURNER
Ja ei pea tingimata 1000 rpm olema
Miks ei pea? Kui tehnika võimaldab, siis tuleb see võimalikult madalal hoida.
Küünlad on Denso IK31 , mille vahe on meil 0,5mm

Fogil on õigus, et 14.7:1 tähendab stoichiometrikut ka etanooli puhul. Ei pea leiutama, vaid saad harjumuspäraseid numbreid jälgida.

Postitatud: 20.04.2010 12:40
Postitas Astrona
RICE BURNER kirjutas:Fogil on õigus, et 14.7:1 tähendab stoichiometrikut ka etanooli puhul. Ei pea leiutama, vaid saad harjumuspäraseid numbreid jälgida.
Kõigil õigus, aga pr'il ikka rohkem õigus.
Segukell, mis näitab bensiini reziimil 14:1, tähendab et lambda on 0.95. Lambda ei sõltu kütusest, aga AFR on nüüd etanooli puhul 8.6:1, mis on samuti loomulikult tiba alla stoichi.

Huvitav, miks regulaator end ise paika ei reguleerinud. Kui oletaks, et regulaator oli mingis lõppasendis, ja rohkem vedru avada ei lase siis...
Tahaks ju loota, et regulaatori töö on reguleerida olenemata millesti. Aga võib olla ka tööpõhimõte selline, et voolavuse langedes ta küll reguleerib, aga tagasivoolu rohkem ta ise lahti ei keera, kui tähikäigul vaja.
Soovitaks tagasivool üle kontrollida... Kuigi kaldun arvama, et see tööpõhimõte ongi selline, ja sel juhul saab arvutada välja uue pumba voolavuse suhte, võrreldes eelmisega....
uus voolavus = SQRT(uus rõhk / vana rõhk)
uus rõhk / vana rõhk = 200%
uus voolavus = SQRT(200%) = 141%
Uue pumba voolavus tühikäigu-rõhuga on 41% rohkem kui vanal pumba voolavus.