34. leht 49-st

Postitatud: 09.12.2008 21:00
Postitas Marko
enkei kirjutas:Kas just Subaru üldiselt aga wrx,gt ja 5MT kast küll.Niipalju kui netist lugeda siis STI 6MT sõidab probleemideta kuni 600whp,kuid see on juba suur investeering autosse
oled oma jutus kindel? ma tean nii mõndagi kodaniku kes 06-07 sti ja 03-05 sti kasti puruks saanud. subaru viga ongi tehasepoolne nõrk kast :( loll on see, et tehas sellele rohkem tähelepanu pole pööranud. loogiline oleks, et kehvale produktile kiirelt tooteparandus kampaania käigus välja antakse.

Postitatud: 09.12.2008 22:25
Postitas veider
Kaks lolli külapeale ikka leiab! :roll:

Postitatud: 09.12.2008 23:26
Postitas enkei
Marko kirjutas:
enkei kirjutas:Kas just Subaru üldiselt aga wrx,gt ja 5MT kast küll.Niipalju kui netist lugeda siis STI 6MT sõidab probleemideta kuni 600whp,kuid see on juba suur investeering autosse
oled oma jutus kindel? ma tean nii mõndagi kodaniku kes 06-07 sti ja 03-05 sti kasti puruks saanud. subaru viga ongi tehasepoolne nõrk kast :( loll on see, et tehas sellele rohkem tähelepanu pole pööranud. loogiline oleks, et kehvale produktile kiirelt tooteparandus kampaania käigus välja antakse.
Eks ikka juhtub,et lähevad katki.Mina ka see kõige targem pole,nii palju kui lugenud.Palju pidi olema sünkro probleeme ja katkiseid pooltelgi suure võimsuse juures aga vähesed on kurtnud,et kast lendas.

Postitatud: 09.12.2008 23:41
Postitas shredda
Nõrgaks ma seda kasti küll ei peaks. Kui lugeda välismaiseid foorumeid siis lahti saadakse nendes kastidest ikka võimsuse kasvades või/ja neid lihtsalt lõhkudes(subaru mõttes, neid autosid sihtotstarbeliselt kasutades:P). Ei räägi omast tarkusest vaid sellest mida olen näinud ja lugenud. Ei tasu unustada, et neljaveolisel saavad kogu võimsuse ülejäägi antud ajahetkel kui see üle on, enda kanda siiski kast ja difrid, mitte tühja käivad rattad nagu ühesillaveolistel :-D

Aga eks see on taas teema kus osad on ühel arvamusel ja teised teisel, elame näeme :lol:
Over and out, loodan et juttu jätkub kauemaks.

Aaro

Postitatud: 10.12.2008 1:18
Postitas taxu
Kui sama masina ja kastiga ikka jätkad, siis vähemalt saaksid teda tema raskes töös abistada. Esiteks mingi parim õli mis temasse leiab. Teiseks, uuemal ajal on mitmeid huvitavaid lisandeid ka leiutatud, mis kõik õnneks ei kuulu soolapuhumise valdkonda. Näiteks selline asi nagu http://www.ceramizer.com/. Sama asja toodavad veel mõned teisedki firmad ja räägivad et hõõrdumise vähendamisel on abiks. Ja hõõrdumisest tekkivat soojust sul sinna kasti kindlasti tarvis pole. Siit muidugi ka küsimus- ma pole subsi kasti ehitusega tuttav- kui hea õlijahutus tal on? Ikka on mingi väline ringa ja pump?

Postitatud: 10.12.2008 2:42
Postitas Mihkel
Antud juhul ei ole küll tegu hõõrdeprobleemidega vaid ikka selgelt materjali nõrkusega, hambad liiga väiksed.
3 korda on kast lennanud tutika õliga, 1x Liqui Moly kallis õli ja 2x Shell-i õli mida esindus antud kasti pakub.

Tänase päeva tegi rõõmsaks vähemalt see, et vana rekord sai löödud ja magusalt.
Nüüd veel vaja lehtnarred soetada ja saab ka selle aja ületatud, see on järgmine eesmärk.
Praeguseks parimaks ajaks, siis sellest hetkest kui sõitev auto garaazi sõidab ja lõpetades hetkega kui käigukast kanali põrandat puudutab, on 1 tund ja 5 minutit, ausalt ja ilma chiitimiseta. :-D

Kuna aega oli lausa ootamatult laialt peale kasti alt võtmist käes, siis võtsin asja kohe pulkadeks ka.
Õnneks on lennanud ainult kolmas käik ja teised käigud on sellest jamast puutumata jäänud.
Peavõlli 3. käigu hammakal on ikka täiesti puhas vuuk, mitte ühte hambarootsu ka püsti pole, nagu treipingist tulnud.

Väike galerii:
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt

Postitatud: 10.12.2008 10:23
Postitas mart154
mõtle ikka positiivselt :)

Need hambatükid käisid kindlasti ka 1. ja 2. käigu hammakate vahelt läbi vähemalt korra :lol:

Postitatud: 10.12.2008 13:39
Postitas Mihkel
Lugesin huvi pärast käikude ülekanded ka üle.

Euro GT MY99 kast:
1 - 3.455
2 - 1.947
3 - 1.366
4 - 0.972

JDM WRX MY98 kast:
1 - 3.455
2 - 2.063
3 - 1.488
4 - 1.088

Mõõtsin ka hammaste laiused ja sügavused ära ja konkreetsete EURO ja JDM kastide vahel pole absoluudselt hammastes erinevusi peale ülekannete.
Veel vähem usun ma, et tehase liinipeal materjali vahe on.
Seega hakkab aina rohkem tõde paistma sellest, et RA kast tegelikult ilmselt tugevam polegi.
Väga võimalik, et käigukaste lõhub ka minu sõidustiil ja rallimehed oskavad asja rohkem hoida.
Keegi võiks huvi pärast RA kasti hammaste laiused ja sügavused ära mõõta.
Jällegi ei usu ma materjali vahesse tehasekastil.

Postitatud: 10.12.2008 18:45
Postitas erik
Materjali vahet ei pruugi olla aga vahe võib olla valmistamise ja järeltöötluse tehnoloogias, kuigi subaru puhul ma sellesse ei usuks...

Iseenesest, tavaliselt valmistatakse kasti ja ülekande hammasrattaid rullimise teel, e. hambad vajutatakse toorikusse nö. kõvema hammasrattaga, siis täpistöötlemine freesiga, lisaks tõenäoliselt täpislihv kvaliteetsema tööpinna huvidas, edasi juba toimub tavaliselt tooriku üldine termotöötlus peale selle tõenäoliselt pind või pool läbi karastus jne jne. Materjali "kõvaks" ajamine on tegelikul hull teadus ja mõni tootmisüksus suudab samade detaili dimensioonide juures saavutada suuremat vastupidavust, kui teine tootja. Ilmselgelt on küsimus rahas, mitte tahtmises. Kindlalt suudaks mingi preformance ülekannete väiketootja asja samade mõõtmete juures vastupidavamaks saada, iseasi mis see maksaks...

Ühesõnaga mittemidagi ütlev targutamine...

edit: kirjavead

Postitatud: 10.12.2008 18:51
Postitas Mihkel
Selge on see, et alla 50k investeeringuga ei ole muud varianti kast pidavamaks saada kui see, et panna mõne teise auto kast alla.
Tegelt üks variant on, õppida ise hellalt käiku vahetama ja loobuda osaliselt fun-ist.

Müüakse jah tugevamaid detaile ka sinna 5-esesse kasti aga hinnad on 40+k ja ütlen ausalt, et enne teen 6 käigulise conversioni kui hakkan sinna 5 käigulisse korpusse hea usu peale kalleid tükke ostma.

Postitatud: 10.12.2008 18:53
Postitas mart154
Teeme tagaveoliseks? :lol:

Saabki funni rohkem :)

Postitatud: 10.12.2008 19:00
Postitas Mihkel
Mul oli tegelt vahepeal mõte teha üks varukast tagaveolise conversioniga.

Postitatud: 10.12.2008 20:22
Postitas MB
Ühes Toyota foorumis oli ka kunagi kasti sisu tagevdamisest juttu ja käis läbi selline termin nagu "cryogenic treatment" (Eesti keeles külm karastamine ?) aga kas keegi Eestis sellist asja teeb või kui palju asjast kasu otseselt öelda ei oska, aga ehk tasub uurimist, juttu protsessi enda kohta: http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_Cryogenic_Treatment

Postitatud: 10.12.2008 22:04
Postitas jeff01
Kui palju fun faktor kaotab kui kolmandale inimlikult vahetada? esimeselt teisele saan veel aru kui wheelspini tahetakse hoida aga kas on selleks jõudu ka kolmadaga?
Enamus metallide tugevdamise tehnoloogiaid on kahjuks vaid pindmised aga piltide järgi on need hammasrattad ikka päris pudrust tehtud. Võiks ju ikka varu olla kui tegu on turboautoga, millel mõlemad sillad veavad ja mida ülemaailmselt laialdaselt tuunitakse. Veelkord veendun et targem oleks see auto oma märgadest unenägudest kustutada :lol:

Postitatud: 10.12.2008 22:49
Postitas kassu
Nuh kui sõita ei saa, siis leiab ka muid võimalusi enda lõbustamiseks Subaruga :-D

http://dpccars.com/car-videos-08/12-09- ... RX-BOV.htm