34. leht 61-st

Postitatud: 16.01.2009 13:16
Postitas Astrona
Laur kirjutas:Nimeks on sel materjalil Dibond.
Tooteinfo
Põhimõtteliselt sama jah. Nimeks oli AlucoBond.
3mm polüetüleen (sama mis hapukoore kastid :lol: ) on mõlemalt poolt kaetud 0.5mm alumiiniumplekiga.

4mm-ne on 5,5kg/m2 - terase tihedus on ca 7.8kg/L ja see teeb 2mm paksuse 1m2 suuruse lahmaka kaaluks 15,6kg.
Arvatavasti kasutatakse pagassipõhjas tiba õhemat plekki, ükspäev mõõdan ära. Kui seal 1.5mm, siis võit on 10kg asemel 6,2kg/m2

Tuulesuunajaks on see ikkagi overkill. Ta paindub, aga mitte väga kergelt. Ja sobib pigem raam-detailide asendamiseks. Kuna seal pakutakse ainult 4mm kihti. Kui vaid leiaks 0.25+1.0+0.25 materiali - too peaks olema siis sama kui 1.2mm terasplekk, seda oleks paras igalepoole toppida.

Tuulesuunajaks peaks see 1mm plastik logarimaterial olema nagu loodud.

Need alucobond plaadid on seal põhimõtteliselt ehitusjääk ja antakse 200EEK/m2 ära - natuke 4-10m2 veel jäi sinna.

Postitatud: 16.01.2009 13:27
Postitas Mihkel
Vaata, et selle kergendamisega liiga hoogu ei lähe, sest kui midagi peaks sõidu ajal viltu minema, siis kere tugevus võib lõpuks pabermajale sarnaneda.
Seda enam, et 200sx ei hiilga just oma kandevkonstruktsioonide säilivusega (lansekad).

Postitatud: 16.01.2009 15:02
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Vaata, et selle kergendamisega liiga hoogu ei lähe, sest kui midagi peaks sõidu ajal viltu minema, siis kere tugevus võib lõpuks pabermajale sarnaneda.
Seda enam, et 200sx ei hiilga just oma kandevkonstruktsioonide säilivusega (lansekad).
Üritan.
Kogu tjuuninguga ilma kergendamata oleks auto 50kg raskem kui stock - 1250kg
Põhikergendus:
* -32kg plastik tagaluuk+klaas+kapott+esitiivad+stanged
* -20kg kesklukk el-aknad, el-antenn, stereo, tagukojamees, pagassilukundus
* -18kg - väike aku (ainult võistlustel. muidu aga väike+suur)
* -15kg alucobond pagassi põhi
* -15kg pigi jms sodi
* -10kg korvistmed ja sportrool
* -10kg kergemad veljed rehvid
* -8kg ABS
* -8kg roolivõim
* -7kg sikutusaasad alles jääb kolmest 1
* -7kg nipet näpet - salongist plastikut ja vaibad
SUBTOTAL = -150kg
jääk oleks 1100 + juht

BHRA: Miinimumkaal 1050+10kg(?) koos juhiga. Ise kiivriga ja riietega eriti alla 75kg ei anna võtta :lol:
Seega auto võiks kaaluda 985kg+75kg juht.
Ehk 115kg tohiks veel alandada.
Nii kergeks on aga nii suure (4.52 x 1.69 x 1.29m) autoga suht raske saada. Mõned mõtteid on kuidas 65kg veel võtta (s.h. waterinjectionist loobuda, uus juhtmestik, kõik poldid parajaks lõigata :lol: ):? Ühesõnaga kogemata liiga kergeks seda ei saa.
Need numbrid on pooled muidugi arvutuslikud - osad asjad olen muidugi üle kaalunud.

Taga püstikutel on strutbar peal ja kui vaja paneb veel tugevdust. Hea oleks kui saaks teada, kuhu tugevdust on täpselt vaja. Mõtlesin, et kooks taha mingi ämblikuvõrgu, ja siis paneks kaamera, mis stardi hetkel filmib, et mis niidid lõdvaks lähvad :lol:, aga karta on et päris nii lõdvaks ei lähe et näha oleks :)

See Alucobond sobiks põhimõtteliselt vist karterikaitseks jms. Võibolla püstikutele 1 kiht seda veel peale neetida jms.
tõmbe-tugevus peaks tal isegi autoplekist tugevam olema. Näiteks võtta 1m2 teraspleki lahmakas, tõsta püsti ja panna 50kg otsa peale - siis vajub too kokku, aga see alucobond kannataks nii pidi vast 5-10x rohkem, kuna ta on paksem.

Kindlasti ei plaani ma kergendada jäikuse arvelt. Jäikus on 1 asi, mis annab meile ju 60ft aja kui (rehvid on head). Mõtetu on eemaldada isegi 40kg plekki kui 60ft aeg tõuseb jäikuse kadumise tõttu 1.6s pealt 1.8s peale. Ja 60ft on ainult hüpe, pidamisega peab kerejäikus mängima veel poole rajani kuni lõpuks 4. käik sees ;)

Postitatud: 16.01.2009 17:32
Postitas george16v
ikka veel arvutad , kurjad keeled ytlesid et olid minu mootori kw-d ka juba arvutanud :lol:

Postitatud: 16.01.2009 17:39
Postitas Astrona
george16v kirjutas:ikka veel arvutad , kurjad keeled ytlesid et olid minu mootori kw-d ka juba arvutanud :lol:
Arvutamine lükkab seniilsust edasi :)

Postitatud: 20.01.2009 13:08
Postitas Astrona
Kergenduse raames on kindel plaan vahetada autol tuled ära. Klapptuled fixeerin ära, tulede-mootorid viskan minema ja klapid jäävad ca 6cm avatuks (ca 3x vähem - lazy - sleepy Eye :oops: ) Praegu seal põhimõtteliselt fixeeritud raam + liikuv raam + klapi-mootori-tala, mille asemele tuleb mingi lihtne fix-raam.
Mis arvate nendest tuledest :?: Et kas on palju kehvemad kui originaalid? (originaalid ei näita midagi :) ) Hind neil muidugi ainult 400EEK paar, seega kaotada pole palju. Need peaks päris kerged olema ja kokku võib päris mitu-mitu kg saada maha, kusjuures auto-ninast.
Pilt

EDIT:
Progressist nii palju, et sai jälle ostetud plokk.
Kapotti alla tegin nii palju ruumi, et vesicooler ja FMIC ära mahuks - neile vaja teha veel siis kinnitused ja tuule koda.
PiltPilt

* Nõme on see numbri-tagune-ava stanges. Numbrit plaanin hoidma hakata kuskil all servas. Kui see aga üheks suureks avaks lõigata, ei jää eriti esteetiline. Samas kuidas ma teen cooleritele tuule-koja kui sinna jääb see hvaking ava. Võibolla peaks ikka lahti lõikama, siis jahutus ikka parem ja mingi võrguga katma ehk hajutab tähelepanu ära ja väga ei riiva silma zzz..

* FMIC cooler on mul 300mm kõrge aga radikas selle taga 450mm vms.
Kas on mõtekas juhtida kogu õhk coolerisse ja sealt radikasse või teha kohe 450mm koda radikani ja cooler "ripub seal kojas lihtsalt nagu jalus.
1 variant on teha ka koda ainult coolerini, aga hea "intercooling"u, aga radika ja cooleri vahele koda ei teekski, et siis jääks jahutus radikale ka rohkem õhku. Samas tahaks põhja aluse teha sileda, et sealt õhku väga juurde ei tuleks. :lol: dilemma dilemma otsa :lol:

Postitatud: 20.01.2009 13:42
Postitas uzzac
nr saad panna ju ka tulede vahellise stange osa peale...

Postitatud: 20.01.2009 15:32
Postitas mixery

Postitatud: 20.01.2009 15:51
Postitas Astrona
mixery kirjutas:http://www.yourhotcar.com/prod/Custom/Headlights_&_Tail_Lights/Headlights/Black_Dual_Halo_Headlights/530937/
Vaatasin neid eile - saatmiskulud on 50% kõrgemad kui nende siriuste hind :) rääkimata asja enda maksumusest.
uzzac kirjutas:nr saad panna ju ka tulede vahellise stange osa peale...
Saaks jah, numbri paigutuses polegi hetkel küsimust, ja seal üleval ei teeks ta autot kuidagi kiiremaks :)
EDIT: algul oli mõte, et kui jätan klapptuled, siis number oleks all IC ava ees aga tõuseks püsti koos tuledega, ehk võistlustel poleks number jalus :)

kodanik "parm"ul on sama esispoiler ja tal on see numbriauk välja lõigatud üheks suureks IC avaks - mul pole aga hetkel sellest pilti.

Postitatud: 21.01.2009 0:52
Postitas KaroK
Astrona kirjutas:* Nõme on see numbri-tagune-ava stanges. Numbrit plaanin hoidma hakata kuskil all servas. Kui see aga üheks suureks avaks lõigata, ei jää eriti esteetiline. Samas kuidas ma teen cooleritele tuule-koja kui sinna jääb see hvaking ava. Võibolla peaks ikka lahti lõikama, siis jahutus ikka parem ja mingi võrguga katma ehk hajutab tähelepanu ära ja väga ei riiva silma zzz..
Selline ?
Pilt

Lõikamisega selliseid servi ei saa ja ega sa ilmselt seda kuidagi töötlema ka ei taha hakata ?

Vb kui panna võrk ja seda värvida ja mingi kiri ka peale, siis jääks ehk enamvähem ?

Postitatud: 21.01.2009 12:24
Postitas Astrona
KaroK kirjutas:Selline ?
Lõikamisega selliseid servi ei saa ja ega sa ilmselt seda kuidagi töötlema ka ei taha hakata ?
Vb kui panna võrk ja seda värvida ja mingi kiri ka peale, siis jääks ehk enamvähem ?
Vat Lätlased pakuvad ka midagi taolist.
Pilt
Aga sel teised suunatule-avad - seega seda ma ei valinud. Ja sinu pildil on näha, et ka seda on veidi avardatud, kui see mingi 3. variant pole.
Mõtlesin asjale natuke ja sirvisin Corky Bell'i kuldvara, mis ütleb, et kuuleri-tuulekoja (IC-duct) ava peaks olema vähemalt 1/4 kuuuleri esi-pinnast. Seega saan nüüd rahulikult magada, kui jätan IC jaoks ainult selle alumise ava, mis on 3/4 IC frontal-area'st. Ja korraliku kojaga on effektiivsus isegi kõrgem kui su pildil sel punasel - kuna tol, enamus õhust läbib küll stange avaruse, aga siis üritab ikka coolerist mööda minna :)

Cooleri pealmine osa tuleb sinna kus stockis on jahutusradikas, et sealt saaks otse suunata vesicoolerisse, mis asub aku koha peal, aga FMIC alumise-poole paigutan vähe ette poole, et ta päris kapotiall poleks ja teen talle alla esi-raam-tala külge keermelatist 2 tuge (ülevalt kinnitab loomulikult kah). Uue jahutus-radika jätan arvatavasti toetuma ta originaal kinnitustele, ja jääb kah natuke viltu, et FMIC'st tulev õhk ei peaks jälle suunda muutma; ja ülevalt kinnitan ta FMIC külge - mingi 15cm mootori poole, et soojus-kiirus IC'st kohe inter-heaterit ei teeks. FMIC ja jah-rad vahele tuleb siis plastikust tuulekoda vms. Et jah-radikas saab kogu tuule ainult IC'st. Ei tohiks ju probleem olla, arvestades, et stock masinatel topitakse sinna vahele veel kondi radikas jms. Stange alumisest avast tuleb siis kah tuule-koda üles coolerini - kah arvatavasti plastikust. Stange alumisest servast kuni esisilla-talani (või isegi "tulemüürini") plaanin panna kah plastplaadi, et voolujoonelisust vähe paremaks saada; kusjuures tuleb jätta alla piisavalt avasid, et radikast sisse tulev õhk ka välja saaks, muidu tekib kapotti alla väike ülerõhk ja õhk ei taha enam läbi radikate käia. Loodetavasti lähiajal tuleb siia reaalne pilt kah, mis seletab asja lahti 100x paremini :)

Artiklid sel teemal http://autospeed.com/cms/A_109778/article.html
http://autospeed.com/cms/A_2455/article ... larArticle
http://autospeed.com/cms/A_2978/article.html - üle 1/3 tuuletakistusest tekib auto all.
http://autospeed.com/A_109238/cms/article.html
http://autospeed.com/cms/A_2162/article ... larArticle
Percentage of Total Drag kirjutas: Cooling package (including radiator, intercooler, oil cooler, etc) 33.4%
Exterior 31.7%
Front wheels 13.1%
Rear wheels 6.9%
Floor 6.9%
Rear Axle 3.1%
Engine 3.1%
Front Suspension 1.4%
Exhaust 0.7%

Postitatud: 21.01.2009 22:34
Postitas Askonz
seda pilti mõtled Pilt

Postitatud: 22.01.2009 12:27
Postitas Astrona
Askonz kirjutas:seda pilti mõtled
JAH :)

Ei paistagi nii hull, peale mõningast klaasplastiga mätseradmist. Ja noh kui sinna mingi must võrk kollaste kirjadega :) peale panna, ei saa arugi.
Kõik on mul küll veel lahtine, aga esialgu jätan vist lihtsalt sinna üles numbri alles uskudes Bell'i, et tegelikult väiksest avast piisab. Ja liiga suur ava tekitab juba tuuletakistust vist rohkem juurde kui lisavõimsus seda kompenseerida jõuaks.

Postitatud: 24.01.2009 18:48
Postitas Astrona
Ostsin need Sirused ära - tulede komplekt maksis ainult 400EEK ja endalegi üllatuseks on need päris korralikud - alumiinium korpus jne. Panin korra voolu kah taha - päris hele tundus - kindlasti rohkem kui rajal vaja.

Sai mõni tund garaazis veedetud, ja vanad tuled maha krutitud. Kaalusin üle kah - 5.5kg on tuli + igasugu korpused + regulaator + tõstmismootor koos kinnitusega. Ehk 11kg kahe peale kokku.
Üritasin esialgu teha nii, et jääks käsitsi "klapitavus" alles ja tuli koos kõige vajalikuga kaalus 1.5kg.
* Tuleplekk 250g + plekkialune raamistik ja liigend jura 1000g + uus tuli 250tg
Kogu see raam seal pleki all jäi aga uue tule paigutamisel jalgu, ja loobusin sellest üldse - tulemus: uued tuled kaaluvad 10kg vähem.:shock: Ja kogu see mass oli pikalt esisillast ees pool. Kaalujaotus peaks ainuüksi tänu sellele minema 1% paremaks - rääkimata sellest et auto 1% kergem.


PiltPilt
Pilt
Meisterdamist veel on: vaja kronsteinid teha ja tule ümbruse võiks kinni kah katta, vähemalt küljed.

Proovisin ka uut radikat, et kuda ta vesicooleri ja FMIC juurde istub. Napilt mahub vesicooleri vee-voolik pöörama.
PiltPilt
PiltPilt
PiltPilt
Pilt
Parempoolse tule juhtmed olid otse veetud ja sinna stange alla tulevast 30st juhtmest on vajalikud ainult 4. Eks kui need lõpuni välja kraapida, võidaks mõni sada grammi veel :).

Mingi aeg sai porditud ka SL kollektori külge KA24DE segusiiber.
Sai ka flantsilt rant eemaldatud. Enne oli peale segusiibrit terav 90kraadi nurk 1cm laiemaks.
PiltPilt
PiltPilt
Pilt

Vaikselt mõtlen siin ka MegaSquirt peale - löögi andis see, et Pocket Romulator, millele ma softi kirjutasin, vedas alt sellega, et ta ei oska map-trace'ida nissani ajusid - loobib mingeid lambi aadresse. Sai päris pikalt sellega jännatud. Kiire alternatiiv oleks s14 aju võtta, aju pistik vahetada, ümber kirjutada ja siis progeda enda progele Consult tugi ja kasutada seda map-tracinguks. See on aga peaaegu sama töö, mis MS ratsimine.

Väike kaaluarvutus: Stange, kapott, ABS, tuled, aku, roolivõim = 65kg esiotsast eemalda ja 20kg taha juurde teeb stock 52/48 kaalujaotusest 48.4/51.6 - ehk enne oli esiots 8.3% raskem, siis pärast on tagant 6.2% raskem ehk muutus on 14,5%.

Postitatud: 24.01.2009 22:54
Postitas RFL
kui suur vahe on siibrite läbimõõtudel ja kas augud klapivad 1:1?