33. leht 61-st

Postitatud: 09.12.2008 19:03
Postitas Astrona
junsu kirjutas:osta mu mootorikraana ära parem,mis vinnad selle koormarihmaga.

ega se ju viimaseks peale-maha lappamiseks jää :p :-D
Seda küll, et eks tõsta võib ka teinegi kord, aga loodetavasti siis juba mõni suurem mootor mõne väiksema auto peale :)

Tööriista marketis nägin 5-700eek korralikku tali, aga momendil pole sellest enam kasu enne kui uus plokk valmis. Eks ma siis uurin, mis sul pakkuda, aga mingit kõrvale toetuvat kraanat mul küll kuhugi panna pole.

Postitatud: 09.12.2008 19:06
Postitas Mihkel
Ma vaatan, et sa ikka sinisilmselt loodad, et see su viimaseks mootoriremondiks antud autol jääb :-D

Postitatud: 09.12.2008 19:36
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Ma vaatan, et sa ikka sinisilmselt loodad, et see su viimaseks mootoriremondiks antud autol jääb :-D
Kui isegi lootust poleks, siis vist küll ei viitsikski jamada.

Kui E85 GT40 projektiks peaks üle minema, eks siis lükkab jämedama tihendi vahele, aga selle jaoks pole isegi garaazi vaja :lol:

Einoh, kui peaks joppama, et nii kaua elan, siis enne kui pensile läheb, võiks ju saaled ja rõngad üle vaadata, aga vaevalt, et selleks ajaks 100K sõidetud :lol:

Postitatud: 12.12.2008 19:17
Postitas Astrona
Avastasin veel ühe erinevuse vanade ja uute Wisecote pealt.

Uutel on sõrmel kolvisisene õlitus - nimelt õlirõngast tuleb otse kanal sõrmeni, kus on ka vastav soon sees :)

Kontrollisin oma kaalu ka nüüd uute kolbidega - selgus, et on 0.45g mööda, seega uus kolb kaalub tervelt 23.5g vähem :lol: Iseasi palju sõrmede kaaludel vahet on.

Ploki sain kah puurimisest kätte.

Postitatud: 20.12.2008 19:52
Postitas stryk3r
kas sul uutel kolbidel koos kepsudega k6ikil neljal ona sama kaal v6i siis +- 2 grammi ??? ja kui on kas see on siis halb ???

Postitatud: 23.12.2008 13:14
Postitas Astrona
stryk3r kirjutas:kas sul uutel kolbidel koos kepsudega k6ikil neljal ona sama kaal v6i siis +- 2 grammi ??? ja kui on kas see on siis halb ???
Ma pole koos kepsudega kaalunud. Ei saa ühe vana kolvi küljest kepsu kättegi enne kui kolvi pean ära lõhkuma, on sõrme kinni sulatanud.
Loodan, et kepsud on ikka ideaalselt üheraskused ja vähe sellest, mõlemad otsa eraldi peaks ikka ühe palju kaaluma.

Kolvid on kõik ikkagi 313.3g +/- 0.2g.
eile panin ühele keraamika peale - nüüd ca 0.4g raskem :)

Ma ei tea mootoritest midagi, aga proovi ise 2g asja 130 korda sekundis 9cm üles ja 9cm alla liigutada :lol: Hoidke mind kinni :lol:
Sama jõudu peaks vaja minema, et liigutada 250g 0.5sek 10cm alla ja siis 0.5sek 10cm üles. Keskmine kiirus 0.2m/s, max kiirus 0.4m/s.
0...0.4m/s / 0.25s = 1.6 m/s2
F = m x a = 0.25kg x 1.6 = 0.4N
ja see jõud mõjub väntvõllile keskmise õlaga 5cm nii, et kadu on 0,02Nm :lol: 4 kolvi peale kuni 0.1Nm ja antud 8000rpm juures on see ka ca 0.1hj ehk 75W. No ja kui 1 kolb+keps on 2g raskem, siis teoorias see 10-20W ei jõua eriti mootorit väristadagi. Arvestada tuleb ka seda, et silindrites on kompressioonid, temperatuurid, täiteasted erinevad, mistõttu 100Nm/silinder võib olla +/- mitu Nm ja see tasakaalustatus polegi põhiprobleem.
Küsi seda neilt kes väntvõlle tasakaalustavad.

Postitatud: 30.12.2008 21:59
Postitas Astrona
PiltPilt
Pilt
Häid pühi :)

Postitatud: 31.12.2008 0:44
Postitas Erki
Mis temperatuuri sa ahjus saavutasid? Ja kas sa oled kindel, et detonatsioon seda keraamikat kolvi küljest lahti ei löö?

Ilusad näevad välja muidu küll.

Postitatud: 31.12.2008 2:17
Postitas taxu
Räägi parem mitmendal katsel see kate kõigil korralikult kinni jäi? Või kui kohe esimese korraga, siis kuidas pinda töötlesid enne?

Postitatud: 01.01.2009 19:17
Postitas Astrona
taxu kirjutas:Räägi parem mitmendal katsel see kate kõigil korralikult kinni jäi? Või kui kohe esimese korraga, siis kuidas pinda töötlesid enne?
Kolvid olid uued, ilma näpujälgedeta, olid vaid õrnad treimis-ringid. Enne pesin veel igaks juhuks Fairi :) ja karukeelega kergelt üle. Võttis kinni ilusti, mõni koht, kust värv hakkas maha ujuma sai pintsliga 20x üle tehtud ja hakkas ka seal pidama. Lahti ei saand enne küpsetamist seda muidu kui uuesti märjaks teha. Peale küpsetamist vist vesi enam kah teda maha ei võta.
See pudel oli suht tühjaks auranud, ja nagu saviplönn ja seda rohelist möginat oli sees. Lahustasin ta vees korralikult ära, mingeid tükke ei jäänud. Katmisel panin vett veel juurde, ja tegin niiske pintsliga veel üle, muidu ei valgunud ühtlaselt.
Enne tegin kõike sama vana kolviga, mis paistis kah nagu suht uus.
Mõnda kolbi tegin 3-5x peale kuivamist veega veel üle, et oleks ühtlasem. Kokku mökerdasin ikka päris mitu tundi, enne kui asja selgeks sain. Viimased 3 tulidki vähe kenamad.
Erki kirjutas:Mis temperatuuri sa ahjus saavutasid? Ja kas sa oled kindel, et detonatsioon seda keraamikat kolvi küljest lahti ei löö?
Ilusad näevad välja muidu küll.
Öeldud oli 170C, aga lehelt ei leidnud kui kaua. Panin 150C'ga ahju, siis tõusis temp ilusti 170ni ja nii tiba üle tunni. Peale seda, mingit lihvi ei teind, kuna manual ei lubanud, kuigi oleks hea meelega veel karukeelega üle käind vms.

See on cer-met keraamiline-metall (sisaldab 25% alumiiniumit vms), siuke pool-nätske kiht. Arvan, küll, et kui see kolviküljest lahti tuleb, siis koos alumiiniumiga :lol:
Ja kuna ta on pehme, siis ei tee ta lahti tulles teistele asjadele viga.
----------

Ploki-majanduse viisin zoom1 kätte. Ei jõua ise kõike teha ja läbi vigade-õppida.

Täna sai ka MT'd soetatud, nii et isegi kui power samaks jääb, siis teoorias on juba 12.5 sisse sõidetud :) teoorias-teoorias-teoorias - selle realiseerumiseni veel palju tööd teha...

Postitatud: 08.01.2009 0:47
Postitas Astrona
* Selgus, et plokk mille lasin puurida ja tartusse viisin oli kuuma saanud, ja 1 saale raam oli paisunud liiga palju. Võite pakkuda plokke.
* Nende kolbide puhul pidi õlipihustid natukene ümber tegema.
* väntvõll käis tasakaalustamises - aga oli tasakaalus - hooratas vajas aga tasakaalu viimist.

* Väike mõte on ikka E85't hakata kasutama.

Postitatud: 15.01.2009 18:40
Postitas Astrona
Käisin täna ProPlastis ära ja võtsiin alu-plast-alu 4mm komposiitmateriali, mis peaks olema sama tugev kui 3mm alumiinium ja 2.3mm teras, samal ajal on ta terasplekist 3x kergem, ehk võib põhimõtteliselt misiganes plekki sellega asendada. Siis võtsin veel 0.5mm alu-plekki (poole kergem kui see komposiit), millega saab siis ebaolulisemaid "augukesi lappida" jne ja 1mm musta plastikut, millest saab logarid, põhjaalust voolujooneleisemaks jms nikerdada.
Ja mis põhiline, saab nüüd radikate-coolerite tuulekojad teha.
Kiire arvutus ütles, et asendades 1 ruutmeeter 2mm-plekki selle 4mm komposiitmaterialiga annab 10kg kaaluvõitu. Plaanin autost sellist pinda mingi >2 m2 leida.
Auto peaks üldse mingi 5% kergem tulema, olenemata sellest, et lisandub 30kg vesipriste ja vesicooleri näol.

Uue ploki ostan nädalavahetusel, aga plokk saab niikuinii varem valmis kui muud asjad.
Plokk tuleb siuke ilus punane :oops:. Ja kapottialune peaks üldse palju kenam tulema kui eelmine hooaeg. Uued lõdvikud, torud, radikad, coolerid - suur aku taha, väike aku ette, paisupaak ja WC torud minema jms

Viimased paar garaazis-käiku on suht nagu vasika ja aiavärava lugu olnud - ja viimane kord lasin trelliga traatkettaga puhastades vastu kandelambi juhet - toimus jällegi ahelreaktsioon - oh seda tulevärki - nädal aega oli garaazidel ühe faasi pea-kaitse väljas :lol:
Peab vähemalt kasvõi garaaziga harjumas käima :lol:, muidu ei saa kevadisteks avalaksudeks midagi liikuma.

Postitatud: 16.01.2009 0:53
Postitas maddox
Kiire arvutus ütles, et asendades 1 ruutmeeter 2mm-plekki selle 4mm komposiitmaterialiga annab 10kg kaaluvõitu.
Tohoh paljus sis ruutmeeter 2mm plekki kaalub ka, kui juba ruudupeale võit 10 kilo? :shock:

Postitatud: 16.01.2009 1:00
Postitas Mihkel
Tead ikka, et betoon on ka komposiitmaterjal :-D

Äkki viskad mõned illustreerivad pildikesed materjalidest?
Jutu järgi tundub hea asi õhuvoolu suunajate tarvis.

Postitatud: 16.01.2009 7:00
Postitas Laur
Nimeks on sel materjalil Dibond.
Tooteinfo