33. leht 50-st
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 21.05.2012 10:33
Postitas taxu
ValgeKotkas kirjutas:
Arvutiga kuulates - 3.5mm otsa mikrile ja korras ? Mis proge kasutab, et heli salvestada ja pärast mugavalt (!:D) tjuunimisandmetega kõrvutada? Samal ajal salvestamisega saab ka kuulata?
Mina kasutan sellist vabavara:
http://audacity.sourceforge.net/
Päris paljude võimalustega ja lihtsalt kasutatav.
Ja mina lasin otse läppari mikrisisendisse.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 21.05.2012 12:24
Postitas murjam
ValgeKotkas kirjutas:Aga mis te arvate sellest, et tehase detoanduri pealt signaali võtta kuidagi ja siis edasi vist samamoodi nagu teiste lahendustegagi?
Kui tehase deto-andur on 2-3 pin'iga, saab sellest asja küll. Osad deto-andurid on 1-kiulise juhtmega (teine osa tuleb läbi massi), nende signaalil on väga palju müra.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 21.05.2012 13:21
Postitas ValgeKotkas
Mul too viimane vist ongi

Kahjuks.
Siis peab ikkagi krokodilliga möllama hakkama...
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 23.05.2012 13:18
Postitas taxu
murjam kirjutas:Kui tehase deto-andur on 2-3 pin'iga, saab sellest asja küll. Osad deto-andurid on 1-kiulise juhtmega (teine osa tuleb läbi massi), nende signaalil on väga palju müra.
Miks sa seda väidad, et palju müra, oled mõõtund? Mina näiteks olen ossi samasuguse üheotsalise anduri taha ühendanud. Kahtlustasin, et andur peetis ja mõõtsin mis välja annab. Väga vähe andis, ehk et andur oligi peetis ja mürapinge tase aju juures mõõdetuna polnud üldse suur. Täpset numbrit igaks juhuks peast ei ütle. Kusjuures see nähtud "müragi" oli õige sagedusega- vastavuses mootori pööretega, ehk et pigem õige signaal, aga liiga väikse amplituudiga. (hiljem andurit lammutades avastasin ta seest füüsiliselt puruks olevat!?)
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 24.05.2012 22:56
Postitas murjam
taxu kirjutas:murjam kirjutas:Kui tehase deto-andur on 2-3 pin'iga, saab sellest asja küll. Osad deto-andurid on 1-kiulise juhtmega (teine osa tuleb läbi massi), nende signaalil on väga palju müra.
Miks sa seda väidad, et palju müra, oled mõõtund? Mina näiteks olen ossi samasuguse üheotsalise anduri taha ühendanud. Kahtlustasin, et andur peetis ja mõõtsin mis välja annab. Väga vähe andis, ehk et andur oligi peetis ja mürapinge tase aju juures mõõdetuna polnud üldse suur. Täpset numbrit igaks juhuks peast ei ütle. Kusjuures see nähtud "müragi" oli õige sagedusega- vastavuses mootori pööretega, ehk et pigem õige signaal, aga liiga väikse amplituudiga. (hiljem andurit lammutades avastasin ta seest füüsiliselt puruks olevat!?)
Väidan seda jah ühe konkreetse anduri põhjal, mille väljundit kuulasin. Ei saa välistada, et ta katki ei olnud, aga loogiliselt võttes on suhteliselt keeruline, et massis "elav" müra signaali ei jõuaks. Konkreetselt tundus kõige rohkem häirima generaatorist tulenev pinin. Samas teise anduriga, millel signaal läbi kahe juhtme tuli, oli võimendatud heli väga puhas.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 25.05.2012 16:03
Postitas taxu
murjam kirjutas:Väidan seda jah ühe konkreetse anduri põhjal, mille väljundit kuulasin. Ei saa välistada, et ta katki ei olnud, aga loogiliselt võttes on suhteliselt keeruline, et massis "elav" müra signaali ei jõuaks. Konkreetselt tundus kõige rohkem häirima generaatorist tulenev pinin. Samas teise anduriga, millel signaal läbi kahe juhtme tuli, oli võimendatud heli väga puhas.
Kahe juhtmega on muidugi häirekindlam lahendus. Samas, üheotsalisel sõltub väga, mis teid pidi kereots mõõtepunkti saabub. Kui võtta otse anduri alt eraldi nullijuhe signaali tarvis, siis pole enam vahet. Eeldusel et mõõteseadmel toite poolel on küllaldane lahtisidestus ja sealtpoolt signaali ei reostata. Näiteks läpakasse andmisel on toited täitsa lahus ja igasugu nullis "elavad" mürad ei mõjuta midagi- mikrisisend toimib sel juhul diferentsiaalvõimendina, mis võimendab vaid 2 sisendotsa vahelist signaali, mitte sisendi ja kere vahelist.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 01.06.2012 12:43
Postitas hot-sauce
Küsimus vw corrado G60 1.8 118kW kohta, nimelt pidi auto vahepeal tagant musta välja viskama. Ehk oskab keegi enamvähem öelda, mis võib selle põhjuseks olla? Kas kompressorist väljuv survevoolik võib olla üks teguritest, ehk on üleni õline?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 02.06.2012 0:29
Postitas Martin_H
Millise rõhuga sõidab 2,3l ja 500hp mootor? Väga lai küsimus ja kõik oleneb seadistamisest jne jne. Aga üldiselt.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 02.06.2012 11:18
Postitas KaroK
Martin_H kirjutas:Millise rõhuga sõidab 2,3l ja 500hp mootor? Väga lai küsimus ja kõik oleneb seadistamisest jne jne. Aga üldiselt.
See oleneb mootorist. Mõni sõidab 0 bariga, teine 3 bariga.
See on umbes sama küsimus, et "mitu hobujõudu on 2 liitrisel mootoril ?"
Wikipedia kirjutab F1 kohta:
Engines must be 2.4-litre naturally aspirated V8s, with many other constraints .......... The 2006 generation of engines spun up to 20,000 RPM and produced up to 780 bhp (580 kW).
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 02.06.2012 21:59
Postitas rosco
hot-sauce kirjutas:Küsimus vw corrado G60 1.8 118kW kohta, nimelt pidi auto vahepeal tagant musta välja viskama. Ehk oskab keegi enamvähem öelda, mis võib selle põhjuseks olla? Kas kompressorist väljuv survevoolik võib olla üks teguritest, ehk on üleni õline?
Vaata kas sisselaskest ajusse jooksev vaakumvoolik on korralik. See peab olema ka täpselt 100cm pikk,ei mingit mänguruumi. Samuti siseläbimõõt peab olema( ei mäleta kas 3.2 or 3.5mm). Selle defekti korral teeb aju segu rikkamaks ja kiirendades võib musta visata küll.
Kui laadurist väljuv toru õline,siis järelikult kompressori simmerid läbi. Isiklikult ei usu,et sellepärast musta viskab. Siis peaks koguaeg heitgaasid sujuvalt teist tooni olema.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 02.06.2012 22:55
Postitas murjam
Martin_H kirjutas:Millise rõhuga sõidab 2,3l ja 500hp mootor? Väga lai küsimus ja kõik oleneb seadistamisest jne jne. Aga üldiselt.
Kui küsimust täiendada ka mootori max pööretega, saaks paremini vastata.
Aga oletame, et see mootor on vabalthingavalt näiteks 200hp@7000RPM, siis eeldusel, et hingamine jääb samaks (mis ei ole reaalsus), vajaks ta 7000 pöördel 500hp saavutamiseks umbes 1,5bar ülerõhku ehk 2.5bar absoluutset rõhku (200hp*2.5=500hp).
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 05.06.2012 13:08
Postitas taxu
murjam kirjutas:Martin_H kirjutas:Millise rõhuga sõidab 2,3l ja 500hp mootor? Väga lai küsimus ja kõik oleneb seadistamisest jne jne. Aga üldiselt.
Kui küsimust täiendada ka mootori max pööretega, saaks paremini vastata.
Aga oletame, et see mootor on vabalthingavalt näiteks 200hp@7000RPM, siis eeldusel, et hingamine jääb samaks (mis ei ole reaalsus), vajaks ta 7000 pöördel 500hp saavutamiseks umbes 1,5bar ülerõhku ehk 2.5bar absoluutset rõhku (200hp*2.5=500hp).
Tegelt oleks vaja teada pöördeid, millel see nimetatud võimsus saavutatakse, mitte max pöördeid.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 05.06.2012 21:37
Postitas mitsu_manic
murjam kirjutas:Martin_H kirjutas:Millise rõhuga sõidab 2,3l ja 500hp mootor? Väga lai küsimus ja kõik oleneb seadistamisest jne jne. Aga üldiselt.
Kui küsimust täiendada ka mootori max pööretega, saaks paremini vastata.
Aga oletame, et see mootor on vabalthingavalt näiteks 200hp@7000RPM, siis eeldusel, et hingamine jääb samaks (mis ei ole reaalsus), vajaks ta 7000 pöördel 500hp saavutamiseks umbes 1,5bar ülerõhku ehk
2.5bar absoluutset rõhku (200hp*2.5=500hp).
Millal inimesed hakkavad rääkima asjadest, nii nagu nad tegelikult on. RÕHK ei ole ainuüksi määrav, torustikus rõhu all olev ÕHUKOGUS on see, mis loeb. Ning see matemaatika, kindlasti ei saa sellele tugineda. Pm siis vahet pole, kas T25 või GT35R turbo, rõhk sama, torustik sama, järelikult annavad mõlemad 500hp välja.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 06.06.2012 10:11
Postitas KaroK
mitsu_manic kirjutas:murjam kirjutas:Martin_H kirjutas:Millise rõhuga sõidab 2,3l ja 500hp mootor? Väga lai küsimus ja kõik oleneb seadistamisest jne jne. Aga üldiselt.
Kui küsimust täiendada ka mootori max pööretega, saaks paremini vastata.
Aga oletame, et see mootor on vabalthingavalt näiteks 200hp@7000RPM, siis eeldusel, et hingamine jääb samaks (mis ei ole reaalsus), vajaks ta 7000 pöördel 500hp saavutamiseks umbes 1,5bar ülerõhku ehk
2.5bar absoluutset rõhku (200hp*2.5=500hp).
Millal inimesed hakkavad rääkima asjadest, nii nagu nad tegelikult on. RÕHK ei ole ainuüksi määrav, torustikus rõhu all olev ÕHUKOGUS on see, mis loeb. Ning see matemaatika, kindlasti ei saa sellele tugineda. Pm siis vahet pole, kas T25 või GT35R turbo, rõhk sama, torustik sama, järelikult annavad mõlemad 500hp välja.
mitsu_manic oleks pidanud oma postituse lõppu küsimärgi panema muidu inimesed võivad arvata, et ei saa asjast aru.
Õhust ja rõhust:
Turbodel on erinevad kasutegurid - st sama rõhu saavutamiseks kuumutab üks turbo õhu 50 kraadini ja teine 100 kraadini.
100 kraadist ja 50 kraadist õhku ei mahu silindrisse massilt kindlasti mitte samapalju. Selleks joonistatakse turbodele kompressori ja turbiinikaarte.
Lisaks tuleb mängu detonatsioon ja sellest tingitud sobiv eelsüütenurk jne.
Sama rõhu tootmisel turbodel erinev takistus väljalaskele(backpressure) ja vähemalt klappide ülekatte ajal on silindrisse jõudva värske õhu(segu) kogus erinev.
jne.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 06.06.2012 18:46
Postitas ivar
mitsu_manic kirjutas:Millal inimesed hakkavad rääkima asjadest, nii nagu nad tegelikult on. RÕHK ei ole ainuüksi määrav, torustikus rõhu all olev ÕHUKOGUS on see, mis loeb. Ning see matemaatika, kindlasti ei saa sellele tugineda. Pm siis vahet pole, kas T25 või GT35R turbo, rõhk sama, torustik sama, järelikult annavad mõlemad 500hp välja.
Eeldati ju et hingamine jääb samaks. Antud kontekstis võiks see tähendada, et mootor on varustatud piisavalt suure turboga, mis suudab tippvõimsuse koormusel madala TIP-ga 1,5bar laaderõhku tekitada. Lisaks muu raud mainitud võimsusega kooskõlas. Murjami vastus igati korrektne niivõrd üldisele küsimusele.