31. leht 32-st

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 01.12.2011 18:01
Postitas digimarket
Ei tea kas ehk pilt on petlik või mis, aga tagumised koopad võrreldes esimestega on häirivalt suuremad. Muidu aga väga ok tulemus.

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 01.12.2011 20:57
Postitas Mihkel
Arvan, et pilt on petlik. Laivis ilmselt tava inimene kes ei tea, et koopad 25mm laiemaks on tagant tehtud ei saa sellest arugi.
Laiemaks sai nad tehtud kindla põhjusega, et väheke pidavam rehv ja laiem velg ka ilusti alla istuks.
Taga on hetkel 8" lai velg ET0 (ET35 + 35mm vaheflants). Koopad said tehtud 10" laia ET13 velje järgi.

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 02.12.2011 1:10
Postitas Mihkel
Täna sai peale 100km sõitu uuesti klapid ära regullitud ja nukka tsekitud.
Õnneks oli kõik ok ja mingit kulumist polnud, kardan lihtsalt selle pärast, et on ennegi nähtud kuidas M20 mootoritel 1500.- eur kiirelt korstnasse käib.
Ei taha ise oma hingele 800.- eur nukakomplekti prügikasti toimetamist. :) Hetkel tundub, et IE nookur, ENEM nukk ja SCHRICK vedrud sobivad omavahel kenasti.

Ka üks kaanetikk lekkis keerme vahelt, kuna see tikk käib läbi õlikanali.
Sai see tikk välja võetud, veidi mõõdetud ja O-ringi tuningut tehtud ning hetkel tundub, et sai pidama.
Esimest korda kui selle mootori kokku panin, siis jäi ta imekombel niisama pidama.

Generaator laadis ka kahtlaselt madalalt 13.1v, logi järgi isegi 6000rpm sama viletsalt.
Viisin stendi kontrolli, seal öeldi, et töötab oma vanuse kohta super hästi.
Tegin siis uue maandusjuhtme genekale ja pinge tõusis 13.8v peale mingi 1500rpm peal.
Pingeregulaator ise on 14v, seega ilmselt viga oligi massijuhtmes, mis oli oksüdeerunud klemmidelt ja ilmselt ka seest.

Eile tekkis ka imelik boosti all vahele jätmise probleem kõrgel pöördel.
Täna vaatasin küünlad üle, 1. ja 4. silinder ehk kanal A jumala ilusad, 3. silinder süsimust, 2. silinder veidi puhtam, ehk kanal B.
Seega kas on üks süütekivi tuksis/el. kala, Bosch MotorSport coilpack jebib või oli 1 tutikas NGK küünal tuksis.
Ajus tõstsin muidugi võrreldes eelmise hooajaga süütetransid plaadilt korpuse külge, et nad paremat jahutust saaksid.
Hetkel panin tutikad Denso Iridium IW20 küünlad peale väiksema sädevahega ja erksuse vahe on ikka väga tuntav.
Eile käis asi väga laisalt kohapeal pöördesse, täna on asi täitsa normaalselt rõõmus juba muid settinguid näppimata.
Süütejuhtmed mõõtsin ka üle ja takistused on OK.
Peaks pimedas garaažis vist ülelöömist ka kontrollima, samas 2 küünalt korraga siis ikka tahmased poleks.

Homme peale lõunat tahaks ehk dynosse jõuda, loodan, et selleks ajaks saan süüte kalast lahti.
Hommikuks on mõned mõtted juba olemas, saaks nüüd kiirelt vea teada, kõik süütesüsteemi käivad tutikad varujupid ka olemas.

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 03.12.2011 20:38
Postitas Motary1
Kuidas reedel dünos läks?

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 04.12.2011 14:03
Postitas Mihkel
Peale said tutikad Denso Iridium IW20 süüteküünlad 0.7mm sädevahega ja see viis katkumise ~0.5bar kõrgemale rõhule aga lahti sellest ei saanud,
seega viga jäi aga Iridium küünal tõestas end taaskord oma omadustega.
Hommikul sai ära vahetatud ka ajus VB921 süütekivid BIP373 vastu, lootes, et äkki on seal viga, kuigi ossiga väljundeid mõõtes paistis kõik korras ka enne kivide vahetust.
Ainult siis kui töötava mootoriga väljundeid mõõta oli vanade kividega B-kanali dwell nagu 1ms väiksem kui A kanali oma.
Peale kivide vahetust läks B-kanali dwell pikemaks ja vahe jäi ainult 0.5ms.
Sai proovitud ka riiulist tutikat pooli asenduseks aga ossi järgi oli vahe ikkagi sama.
Kuna teepeal testida enam midagi ei jõudnud läksimegi siis otse dynosse testima, lootes et ehk sai viga leitud aga siiski mitte.

Vigase süütesüsteemiga tulid tulemused suht pettust valmistavad, samas sai selgeks, et see Hiina turbo ei ole ilmselt ka mitte päris sama mis Mitsubishi originaal TD05-16G Big.
2-3 silindri küünlad olid täiesti tahmased ja boosti all ilmselgelt normaalselt ei süüdanud.
Samas rõõmu tegi see, et peale 4h dynotamist ei olnud karterituulest tulnud ei tilkagi õli ega jahutussärgist tilkagi vett ülevoolu.
Eelnevalt stendis olnud S4 ujus alt, kui dynost maha lükati peale seadistamise lõppu.

Aga tulemused siis sellised:
185kw@6300rpm rattast ja 328nm@4500rpm rattast

Lisaks langes boost 0.5bar siis kui mootor puterdas, põhimõtteliselt siis nii kui max pöördemoment saabus hakkasid ka süütejamad pihta.
Pilt

Vähemalt sai ära nähtud, et mida see kompott reaalselt teeb ja nüüd on talveks mõtlemisainet.
Mõtted liiguvad ikkagi Holset HX35 Super + uue kollektori suunas.

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 04.12.2011 22:44
Postitas Mihkel
Käisin päeval veidi paugutamas, puterdas 3-madna käiguga sama moodi. Võtsin küünlad maha ja nüüd on 1. silindri küünal selgelt tahmane.
4.-jas on nii ja naa aga 2. ja 3.-mas tunduvad puhtamad kui enne. Vähemalt sellest, et 1. on tahmane tundub, et pooli viga ilmselt.
Homme katsun teise pooli külge visata ja proovin uuesti 3-mandaga peeneks lasta, juhul kui lund juba maas pole. :)

Iseeneest on sõita fun, 3 esimest käiku käivad boosti tekkides kõik tühja aga mootor on võimeline palju enamaks.
Pole ammu sõitnud selle autoga ja krt kus mulle ikka veel meeldib selle auto händling, mõnus konkreetne on driftides.

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 04.12.2011 23:34
Postitas Maik
Sellised autod mis nii teevad on alati funid, loodame,et su pill laiali nüüd lähiajal ei lenda....

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 05.12.2011 0:09
Postitas Mihkel
Loodame jah, sõber kes selle auto ära ostis paar aastat tagasi seda kohe algosadeks ei lase, kui ma kolmapäeval auto talle motivatsiooni tekitamiseks kätte annan. :-D
Hetke seisuga on väga suur tõenäosus, et lume saabudes tuleb kollektor ja turbo uuesti maha kruvida, et projektile viimane lihv anda.
Sellest mootorist peab dynos 400+ hp nägema, muidu minu süda rahul ei ole.

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 05.12.2011 1:25
Postitas Mardo
HX35Super liiguks sinupoole 21-22 dets. kui motivatsiooni auto omanikule suudad süstida :-D

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 07.12.2011 0:54
Postitas Mihkel
Tundub, et viga oligi süütepoolis.
Sai tutikas riiulist külge visatud ning igaks juhuks eraldi mass ka korpusele veetud.
Nüüd igatahes 3-mandaga enam ei tunud puterdavat ja boosti on ka ilmselt rohkem, sest detoneerida tahab.
Arvutit polnud kaasas kui proovimas käisin, homme peab maanteel süütetabeli veidi üle näppima.
Garaazis võtsin 4. ja 2. silindri küünlad maha ja puhtamad olid küll kui varem, tundus, et hakkab vana tahma kenasti maha põletama isolaatorilt.
Võtan ilmselt vana pooli ka kaasa ja proovin seda teeääres vahetada, kasutades koos lisamassiga ja ilma lisamassita.

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 23.12.2011 1:41
Postitas Mihkel
Täna õhtul saabus ka väike jõulukink kõige lahjemale :)

Pilt Pilt

* Holset HX35 Super
* 60mm V-Band WasteGate
* Turbo kuumakott

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 26.12.2011 19:48
Postitas Mardo
:bb Ootame korralikku dyno videot ka siis

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 25.09.2012 17:17
Postitas Mihkel
Kaua aega mööda läinud aga lõpuks on auto taas tänavatel.
Hetkel käib veel testimine, seega dynosse jõudnud ei ole.
Kapotiall on omajagu asju veel korrastada, kuna vaja ju ikka kuidagi ajutiselt kohe proovima minna, kuidas asi spoolib. :-D

Paar pildikest hetkeseisust:
Pilt Pilt Pilt Pilt

Spec listis võtsid koha järgnevad asjad:
* Holset HX-35 Super turbo
* 60mm V-Band KKD WasteGate
* KKD MotorSport turbo kuumakott
* JõuJaam equal length roostevaba turbo kollektor
* JõuJaam roostevaba 3" downpipe
* ThermoTec downpipe teip
* AN12 karterituulutus
* Uued küünlajuhtmed
* NGK BCPR6ES küünlad
* Manual Boost Controller
* 4"x5" AEM Brute Force õhufilter
* Modifitseeritud veepump
* Torque Bar

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 25.09.2012 19:23
Postitas mulk
Kollektor paistab päris kena, mis materjalist see valmistatud on, mis mõõtu torust?
Tehke ainult tugi ringi, muidu rebib varsti selle nipli sealt toru küljest lahti.

Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Postitatud: 25.09.2012 20:48
Postitas Raceboy
Kuidas spool on selle mootori/turbo komboga? Kas tavalist HX35-t 12cm3 divided koda ei tahtnud kasutada (Superil on 65mm turbiiniratas, millele ainult tavaline koda saada) või oli Super lihtsalt riiulis olemas?