4. leht 6-st
Postitatud: 20.01.2010 15:55
Postitas taxu
murjam kirjutas:Muuseas, CA18DET-il ringleb vesi ülevalt alla (parandage, kui eksin).
Kas radikast või mootorist räägid? Mootorist peaks väljuma ülevalt, radikast alt.
Postitatud: 21.01.2010 1:23
Postitas Kivi
Ei tea, kas siis passatite viga, kuid endalgi sarnane probleem, kuid 2.0TFSI mootoriga. Märkasin seda juba novembris, kui väljas oli alles 0C kraadi ümber. Nimelt lööb suure ringi kuidagi vara lahti ja siis hakkab temp kõikuma. Ehk seieri järgi saab 90C kätte (tegelik 75C) ja siis ühtlase linna sõiduga kukub seier umbes 80C peale ja püsib seal pikalt (tegelik umbes 65-70C vahel siis). Ventika lööb tegeliku 95C juures taha (kohapeal proovitud). Sai siis termostaat ja andur vahetatud (mõlemad A-osa), kuid praeguse -15C ilmaga linnas sõites pendeldab see seier 70C ja 90C vahel. Valgusfoori taha seisma jäädes kukub ja siis sõitma hakates hakkab vaikselt ronima. Tegelikku tempi loen climatronicu pealt (koodi 19.2 alt).
Tegin ka 0C välistempi puhul testi. Kodust sõitsin välja maanteele, algul 4km kiirus 85km/h (70'ne ala) ja pärast 105km/h ja täpselt 8min peale starti jõudis seier 90C peale. Oli seal 2min ja kukkus 80 peale ja siis kulus umbes 3-4 minti enne kui 90 peale tagasi tõusis. Kusjuures kiirus oli siis seieri järgi 105km/h. Pole seda teiste autode puhul märganud.
Milles võib viga olla?
Sõites naise 1.6l vabalhingava Seatiga, siis seda probleemi ei ole, läheb siva soojaks ja kui korra seieri järgi 90 kätte saanud, siis enam ei kuku. Võib muidugi sellel Seatil temp.seierile suurem tolerants olla.
hmhh
Postitatud: 21.01.2010 16:48
Postitas 635Driver
Naljakas lugu.Ise olen 3 audil vahetanud termostaati. 2000 a4 1.9 tdi.. 96a s6 ning 1.8 a4 97a ning kõigil olnud sama probleem,et temp langeb millaski liiga madalale 75-80 vms kuid algul käis 90 peal ära.
Lahenduseks on olnud alati uus termostaat ning sellest on aidanud kuna pärast 90 ja nii ka jääb.
BMW l sai ka vahetatud kaks korda järjest kuna temp tahtis liiga kõrgele minna.Bmw oli veepumbas kala,nimelt alla 3000 rpmi ei löönud õiget ringlust sisse.Uus veepump lahendas aga olukorra ja asi toimis.
Mine VKM -i ning ütle, et selline jama sul.VB oskavad kohe öelda ja kui ei siis las vaatavad üle asja ja ka selle kuidas klapp paigaldatud on.
Kui sa pikalt ringi sõidad selle 70 kraadiga siis varsti oled kütet suurema summa eest taevasse kihutanud kui ,et lasta korda teha.
Muudmoodi ma sind aidata ei oska kui soovitada seda teed minna.

.Kui VKM ei sobi siis neid töökodasi ju veel aga se on ainus koht mida julgen vabalt soovitada.
Re: hmhh
Postitatud: 21.01.2010 20:53
Postitas Turbopassat
635Driver kirjutas:Naljakas lugu.Ise olen 3 audil vahetanud termostaati. 2000 a4 1.9 tdi.. 96a s6 ning 1.8 a4 97a ning kõigil olnud sama probleem,et temp langeb millaski liiga madalale 75-80 vms kuid algul käis 90 peal ära.
Lahenduseks on olnud alati uus termostaat ning sellest on aidanud kuna pärast 90 ja nii ka jääb.
BMW l sai ka vahetatud kaks korda järjest kuna temp tahtis liiga kõrgele minna.Bmw oli veepumbas kala,nimelt alla 3000 rpmi ei löönud õiget ringlust sisse.Uus veepump lahendas aga olukorra ja asi toimis.
Mine VKM -i ning ütle, et selline jama sul.VB oskavad kohe öelda ja kui ei siis las vaatavad üle asja ja ka selle kuidas klapp paigaldatud on.
Kui sa pikalt ringi sõidad selle 70 kraadiga siis varsti oled kütet suurema summa eest taevasse kihutanud kui ,et lasta korda teha.
Muudmoodi ma sind aidata ei oska kui soovitada seda teed minna.

.Kui VKM ei sobi siis neid töökodasi ju veel aga se on ainus koht mida julgen vabalt soovitada.
VKM?
Kütet läheb jah mõnuga kui mootor 60-65 kraadi.
Peale viimast tankimist vaatan et lühemate otsade kütusekulu oli 15L/100 km kohta

Maanteel saab 10L/100-le hakkama
Postitatud: 21.01.2010 21:03
Postitas 635Driver
Sry ei pannud tähele,et Tallinnas ei asu ja seega soovitasin kohta Tallinnas
Kui su klapp ennast liiga vara avab siis salongi soojenemisele annab se ikka tunda oluliselt.Mul oli nii ,et kui kohapeal käis hommikul 2 min siis alustasin sõitu Sütiste tänavast ja kui kristiine risti jõudsin võis kindad ära võtta -10 ga, peale klapi vahetust oli sealmaal juba õlmad lahti ja keerasin maha kütet.
Postitatud: 22.01.2010 1:02
Postitas Turbopassat
tundub jah et termostaadi jama ikka on aga kuidas on see normaalne, et 3 B-varuosa mille poest ostad sisuliselt ei tööta... kui A-varuosa mu temp. probleemi lahendab (KUI lahendab), siis lõhnab see lugu Peeter Võsa järgi... ei ole ju lihtsalt võimalik et sellist pornot toodetakse mis ei toimi. . . ja veel suure raha eest müüakse
Postitatud: 22.01.2010 11:26
Postitas Astrona
Turbopassat kirjutas:tundub jah et termostaadi jama ikka on aga kuidas on see normaalne, et 3 B-varuosa mille poest ostad sisuliselt ei tööta... kui A-varuosa mu temp. probleemi lahendab (KUI lahendab), siis lõhnab see lugu Peeter Võsa järgi... ei ole ju lihtsalt võimalik et sellist pornot toodetakse mis ei toimi. . . ja veel suure raha eest müüakse
Hiljuti sattusin nägema Discoveyst, kuidas termostaate toodetakse - austus neile.
Kas sul on täpsed andmed, mis on väidetav avanemisalguse temperatuur (0.1mm vms ) neil B termostaatidel? Ja mitu sajandikku mm ning C'd on nende lubatud tolerants?
Mind ajaks vihale, kui 1 jupp juba neist ei tööta.
Huvitav on see, et väidetavalt need töötavad testanumas. Kuna külmaga on tähtis just 1. mm, siis tuleks just selle jälgimisele rõhku panna.
Arvatavasti on kinnise termostaat-klapi taga ka väike ülerõhk, mis kaotab väihimadki lõtkud ja läbipainded enne kui vesi soojaks läheb. Võibolla lihtsalt on 1.8T'l vingem veepump ja termokas paindubki läbi 0.1mm ja ongi kogu muusika. Bi-metallil endal peaks olema suur jõud, kui ma ei eksi, seega võid seda vedru seal proovida jäigemaks ajada. Kui muidugi vea põhjus huvitab. Proovi ka näpuvahel, mida see plekikärakas 1-2kg'sest jõust arvab, kui paindub, siis ongi juba kahtlane...
Vaatsin, et mul läks vist kodus termomeeter rikki, et näitas -2.0, lähimal uurimisel selgus, et ikkagi -20.
Edu!
Postitatud: 22.01.2010 15:20
Postitas Turbopassat
Astrona kirjutas:Turbopassat kirjutas:tundub jah et termostaadi jama ikka on aga kuidas on see normaalne, et 3 B-varuosa mille poest ostad sisuliselt ei tööta... kui A-varuosa mu temp. probleemi lahendab (KUI lahendab), siis lõhnab see lugu Peeter Võsa järgi... ei ole ju lihtsalt võimalik et sellist pornot toodetakse mis ei toimi. . . ja veel suure raha eest müüakse
Hiljuti sattusin nägema Discoveyst, kuidas termostaate toodetakse - austus neile.
Kas sul on täpsed andmed, mis on väidetav avanemisalguse temperatuur (0.1mm vms ) neil B termostaatidel? Ja mitu sajandikku mm ning C'd on nende lubatud tolerants?
Mind ajaks vihale, kui 1 jupp juba neist ei tööta.
Huvitav on see, et väidetavalt need töötavad testanumas. Kuna külmaga on tähtis just 1. mm, siis tuleks just selle jälgimisele rõhku panna.
Arvatavasti on kinnise termostaat-klapi taga ka väike ülerõhk, mis kaotab väihimadki lõtkud ja läbipainded enne kui vesi soojaks läheb. Võibolla lihtsalt on 1.8T'l vingem veepump ja termokas paindubki läbi 0.1mm ja ongi kogu muusika. Bi-metallil endal peaks olema suur jõud, kui ma ei eksi, seega võid seda vedru seal proovida jäigemaks ajada. Kui muidugi vea põhjus huvitab. Proovi ka näpuvahel, mida see plekikärakas 1-2kg'sest jõust arvab, kui paindub, siis ongi juba kahtlane...
Vaatsin, et mul läks vist kodus termomeeter rikki, et näitas -2.0, lähimal uurimisel selgus, et ikkagi -20.
Edu!
Pole mul mingeid andmeid... aga siiski... ka b-termostaat peaks töötama...mis tast sinna üldse panna kui juba leige veega end avab.
Siiski peab termostaat talvel auto jahutusvedeliku temp. hoidma olgu ta siis b või c....aga nii ei ole nagu näha. Ei taipa kuidas saab nii olla et müüakse sellist saasta mis oma eesmärki ei täida...
Postitatud: 22.01.2010 15:58
Postitas ahto42
Sul siis originaal sees nüüd?
Postitatud: 22.01.2010 18:20
Postitas taxu
Turbopassat kirjutas:Siiski peab termostaat talvel auto jahutusvedeliku temp. hoidma olgu ta siis b või c....
Üks "aga" selle asja juures on. Nimelt termostaadi töö kontrollimiseks annab mul tehasejuhend ette 2 parameetrit- avanemistemperatuur ja tõus mingil temperatuuril. Konkreetselt minu omal siis avanemine 80...84C ja temperatuuril 95C tõus vähemalt 10mm või enam. Ja seda siis originaaltermostaadi kontrollimisel. Mingi teise tootja tüki panekul ei aita ka tõusu mõõtmisest, sest sellega tekkiva ava ristlõige ei pruugi ikka sama suur olla- sõltub ju klapi kujust. Seega võimalik et proovitud termostaadid lihtsalt ei vastanud vajalikele parameetritele. Mitte et nad seepärast ei tööta, aga pole äkki sellele mootorile arvestatud? Ses mõttes orika panekuga asi kindel.
Postitatud: 23.01.2010 13:57
Postitas Astrona
No kui 81C vesi läheb välja ja asemele tuleb -20C, siis peale ringi soojeneb ka see hulk 81C'ni ja termostaat jääbki mängima 80-81C vahele või seisma 80.5C peale. Lisame veel mootorile peale -20C tuule ja paremat jahutust ei oska tahtagi.
Võrdse kütmisvõimsuse juures soojeneb sama kogusega -20C vedelik 80C'ni, ja 80C vedelik 90C'ni.
Kui termostaat avaneb 1mm suvel 80C radikaga mootori tempiga 80C, siis ta teeb seda ka talvel külmaga, aga võiks talvel avaneda 0.1mm.
Kui termostaat avaneb ja sulgub 80C peal, siis polegi midagi parata.
Vaja oleks kiiret termostaati, mis avaneb 94C peal ja sulgub 90C peal, siis on kindel et temp alla 90C ei saa langeda. Oleks vaja elektroonilist juhtimist.
Kui termostaat oleks radikast tuleva vee poolel nii et bimetall on ikkagi mootori veesärgis, siis ta reageeriks ka kiiremini sissetuleva vedeliku temperatuurile.
Postitatud: 23.01.2010 14:22
Postitas Turbopassat
ahto42 kirjutas:Sul siis originaal sees nüüd?
Ei ole...pole veel saand osta.
Postitatud: 23.01.2010 16:51
Postitas murjam
Vahetasin nüüd 82C Wahler-i 88C vastu. Olukord läks paremaks ja umbes-täpselt 6C võrra :D, aga temperatuur on ikkagi madalam kui termostaadi väidetav avanemistemperatuur, stabiliseerudes sõites umbes 80C peal.
Postitatud: 23.01.2010 19:48
Postitas Maik
Kas see on reaalne vee temperatuur (kraadiklaasiga ntx paisupaagist mõõdetud) ?
Postitatud: 23.01.2010 20:26
Postitas MeelisV
termostaat omas keskkonnas on ju rõhu all
supipotis see nii ei ole seega see test ei ole 100% pädev
on olnud mitmeid juhuseid kus supipotis on kõik ok kuid mootoris mitte
ja seda kuni korralik asi sees ei ole