4. leht 8-st

Postitatud: 02.11.2009 14:23
Postitas Jesper
Kas see oli ka tingimustes et ta peab seda tingimata turboga Datsunis tegema, või võib kasutada kurvisõiduks kohasemaid autosid?

Ma isiklikult arvan, et see kui mingit asja ei ole võimalik teha suvalisel hobisõitjal mingi e30 või evo mannerguga, ei tähenda et see põhimõtteliselt inimkonnale kättesaamatu asi on. Kui sooritus on muidugi Datsuniga piiratud, siis läheb raskeks.

Mardile väike stiilivihje kah selleks ürituseks: http://farm3.static.flickr.com/2106/190 ... 36499b.jpg :)

Postitatud: 02.11.2009 14:23
Postitas Silwer
Kui mõni ikka arvab veel et see 140 km/h on reaalne selliselt et suudab veel auto kurvi ära keerata siis tasuks minna uuesti füüsika tundi. 140km/h Raplas lõppeb rada vastupäeva sõites vastu betoonmüüri mis eraldab rada pealtvaatajate alast ja päripäeva sõites peab autot metsast välja koukima.

*Ma väga loodan et Astronal ei ole siiski suitsiidseid kalduvusi, ta jätab selle katsetuse vahele ning suunab parem oma energia mingite reaalsete ja vähem fataalsete eesmärkide teostamisele.

Postitatud: 02.11.2009 14:30
Postitas Astrona
RFL kirjutas:
Astrona kirjutas:BAK-BAK-BAK-BAKAAK!
140kmh olgu kevadel olla, või hakkavad heledad laksud käima!
Keegi polegi arvanud, et sa jätsid liialdamata, kui mainisid 140kmh, kuid nüüdseks on panused suureks läinud ja eesmärk seatud ning midagi pole teha.
Äkki jätad mind vahelt välja, ja teed lihtsalt heledad laksud vs püksid :lol:.
Silwer kirjutas:Lill/E30 M3 - 49,2 - 68,6 - 107,6 (täisslikk 235/35R17)
Kostja/E34 M5 - 47,1 - 62,3 - 108,4 (täisslikk 235 lai)
Silwer/E30 2,8 - 47,0 - 63,1 - 105,9 (täisslikk 235/35R17)
...
2 korda võimsuse erinevust on tugevalt alla 10% kiiruse erinevust.
On näha, et olenemata Lille suuremast min-kiirusest suutis ta ka kiirendust jätkata kurvist väljudes kõvemini. +19kmh vs sinu ja Kostja +15-16kmh.
Aga huvitav miks Kostja kiirendas +46kmh ja Lill vaid +39kmh. Võibolla ta ei viitsinud käiku vahetada :)
Sama tempoga oleks pidanud Lill tegema +50-53kmh ehk ~119-122kmh. Minnes aga sisemisse-tagasipöördesse kinni pidurdama, oleks selle saand vist kasvatada ka kuni 124-130kmh. Noh ja lisades +150hj olekski 140kmh päris lähedal :lol:
mart154 kirjutas:Mina võin neid pükse süüa ka peale seda kui sul on valmis ehitatud 800hp nissan ja Schumi ise on aasta otsa sulle trenne andnud! :lol:
Ma andsin sulle võimaluse püksid rahule jätta :) Kui püksilukk kahvli otsas küll sa siis heleda õlle peale mõtlema hakkad :lol:
JustMe kirjutas:Vaatasin 2008 BMW klubi esimesel Rapla rajapäeval sõidetud logisid.
Palm - 112.9 vist slick? - aeg 51.6 - Evo 8
Mina - 111.2 tänavarehviga - aeg 53.5 - Evo 5
105hj/t 318is 66->98 = +32kmh
215hj/t evo 66->113 = +47kmh, ja loogika ütleks:
430hj/t rakett 66->128 = +62kmh vms.
Noh 118-122kmh tundub jah reaalne 210-220hj/t masinaga, kui "kurvi kinni-sõita". Ja +100% kõvema masinaga "kinni-sõites" saaks +7-12kmh >>> 135-140kmh. 430hj/t masinat pole mul aga käepärast :) 300-400hj/t vahele peaks praegune jääma - mis teeks antud haige loogikaga 133kmh.
zoom1 kirjutas:lihtsalt raja piires kõige kiirememal lõigul saada 140 ja siis pidurdades raja piiridesse veel jääma, ükskõik kas see on külgees, plokis rataste või üle katuse aga raja peal peab seisma saama.
Umbes nii ma sõitsingi :lol: +5kmh jagu oli ehk varu.
Silwer kirjutas:Kui mõni ikka arvab veel et see 140 km/h on reaalne selliselt et suudab veel auto kurvi ära keerata siis tasuks minna uuesti füüsika tundi. 140km/h Raplas lõppeb rada vastupäeva sõites vastu betoonmüüri mis eraldab rada pealtvaatajate alast ja päripäeva sõites peab autot metsast välja koukima.

*Ma väga loodan et Astronal ei ole siiski suitsiidseid kalduvusi, ta jätab selle katsetuse vahele ning suunab parem oma energia mingite reaalsete ja vähem fataalsete eesmärkide teostamisele.
Seda betooni ja metsa ma kartsin ja seetõttu too sirge oligi mul aegalsem. Raja keskmisel sirgel pole aga midagi karta. Füüsikat hakkasin peale kooli lõpetamist õppima :)
Mardile väike stiilivihje kah selleks ürituseks: http://farm3.static.flickr.com/2106/190 ... 36499b.jpg
Jutt käis pükstest, mitte pedepüksikutest.

Postitatud: 02.11.2009 14:44
Postitas Silwer
Betoon ja mets on need mida sa kohtad just sellel raja keskel oleval sirgel. Ära arva et saad auto varem pidama. Rada vastupäeva sõites ootab sind asfaldi pealt lahkudes muru mille peal erilist aeglustust ei teki, edasi on veel 4m asfalti ja siis on juba betoonsein sind ootamas.

Sinu arvutused kiiruste osas on valed kuna sa arvestad et auto saavutab kiiruse 140km/h samas kohas kus ka teised autod on saavutanud oma maksimaalse kiiruse. Tegelikult pead sa selle kiiruse saavutama PALJU varem kuna sinu pidurdusmaa peab olema PALJU pikem.

Postitatud: 02.11.2009 18:03
Postitas Jaan
Kui teema on raja piirdes püsimine, alustaks ma vastupäeva betoonseina juurest liikumist sõidaks majast edasi s-i "sirgeks" ja üritaks kinni ennast pidurdada. See on kaardilt mõõtes ~280m vs sisemine sirge ~200m ja ei lõppe ka nõelasilmaga.

Postitatud: 02.11.2009 18:07
Postitas Astrona
Jaan kirjutas:Kui teema on raja piirdes püsimine, alustaks ma vastupäeva betoonseina juurest liikumist sõidaks majast edasi s-i "sirgeks" ja üritaks kinni ennast pidurdada. See on kaardilt mõõtes ~280m vs sisemine sirge ~200m ja ei lõppe ka nõelasilmaga.
Seda keskmist essi ei saa sirgeks - sealt väljumise kiirus on vist ca sama kui tagant kurvist +/-10kmh. Ja välja panemisel on tagajärjed teada. Võta google-maps ja mõõda uuesti, see tagumine sirge on koos lauge vasak-kurviga 130-150m ja siis jääb veel 50m paremale kurvi minnes enne kui tagasi pööre tuleb.
1 variant on ka lihtsalt sinna essi sõitagi ja kasutada taha minevat sirget pidurduseks. Neid 140m lõike on seal veelgi, aga välja panemise poolest tundub keskmine kiireim.
200m peale sai RFL haapsalus vist isegi 153kmh paigalt stardist.
Silwer kirjutas:Sinu arvutused kiiruste osas on valed kuna sa arvestad et auto saavutab kiiruse 140km/h samas kohas kus ka teised autod on saavutanud oma maksimaalse kiiruse. Tegelikult pead sa selle kiiruse saavutama PALJU varem kuna sinu pidurdusmaa peab olema PALJU pikem.
Jah see on point, aga kui võimsuse kasvatamisele vastavalt on ka pidurid paremad (mul tol masinal on lihtsalt ferodo), ning põhi hj/t suhte kasv tuleb kaalusäästust, siis sama hoo saavutamisel võiks hoopis hiljem pidrudada. Suurema hoo puhul aga samas kohas :) No ja kui jääbki kümnel katsel 11'st pidurdusmaad 10m jagu puudu, siis on kiirus juba nii väike, et võiks rahulikult pealesõidu värava suunas libiseda ja siis asfaltile naastes veel 50-5kmh pidurdada ning siis jalaga hoogu lükata et värvast välja ikka jõuaks :lol:
140-0km/h peaks olema normaalsel autol 70-80m ja 140-40kmh ~65-74m. mis tähendab, et pidurdama peab hakkama enne sirge lõppu, sest kurvi algul on langus, mis on tricky :) aga peab pidama saama :lol: Kui harjutada siis saab ehk 140-40 pidurdada ka peale langust :)

Sellegi poolest, kasutades tuima füüsikat. kui võtta tagant laialt teise käiguga ~20m/s (72kmh) sirgele väljudes ja tagasihoidliku 0.6G'ga pressida, siis 1,75sek hiljem on 30,3m/s (109kmh @ 44,0m), mis on 10m enne seda lauge kurvi algust. Rahulik käiguvahetus kolmandale 0,35s teeb kokku 2,1s (54.6m) - täpselt lauge kurvi alguses. Ja siis 0,4G'ga 1.0s hiljem täpselt peale lauget kurvi on 131kmh/86,9m - ning jätkates
veel 1,2sek 0,4G'ga annab 140.1kmh 38,914m/s 130,730m, mis ongi enam-vähem sirge pikkus.
22m/s algkiirusega 0,75G + 0,45G (I + II) puhul, 0,3sek kv'ga tuleks 130m peal 150kmh. Piki-päeva sõites võib isegi rohkem hoogu saada :)
0,35G tuli 3. käiguga 1,15bariga raskema masingaga
0,40G peaks tulema korralikult seades 1,4-1,5bariga
0,45G jaoks on vaja 1,63bar ja 1,93bar peaks andma juba 0,50G.
0,45G ja 0,50G vahe on 50hj, mis annab ainult 4kmh ehk 148 vs 152kmh.
Reaalses elus on kõik muidugi keerulisem kui internetis :lol:

Postitatud: 02.11.2009 19:01
Postitas mart154
mine nüüd kähku garaazi nissanit ehitama.
ma ei jõua juba ära oodata millal pükse järada saab. :-D

Postitatud: 02.11.2009 19:04
Postitas Silwer
Noh, mis ma oskan enam öelda. Kutsu vaatama ja tee ära. Kui saad sellega hakkama siis minu poolt on kast õlut olemas...

Postitatud: 02.11.2009 19:27
Postitas Paap
Olles ise ka Raplas mõned korrad sõitnud, täitsa huvitav teema lugeda :)

Üks video ka minu sõidust teile, analüüsimiseks kus oleks saanud veel paar sekundit kiiremini vbl.
http://www.youtube.com/watch?v=Rw7coa0x3Dw

Postitatud: 02.11.2009 19:31
Postitas taxu
Astrona kirjutas:...annab 140.1kmh 38,914m/s 130,730m, mis ongi enam-vähem sirge pikkus...
Ja pidurdusmaa kuhu jätsid? Sa ei arva ju et 140-ga suudad selle viimase paremkurvi läbida?

Postitatud: 02.11.2009 19:40
Postitas zoom1
taxu kirjutas:
Astrona kirjutas:...annab 140.1kmh 38,914m/s 130,730m, mis ongi enam-vähem sirge pikkus...
Ja pidurdusmaa kuhu jätsid? Sa ei arva ju et 140-ga suudad selle viimase paremkurvi läbida?
Sinna paigaldame betoonplokid, mõistad 8)

Postitatud: 02.11.2009 20:26
Postitas RFL
Paap kirjutas:Olles ise ka Raplas mõned korrad sõitnud, täitsa huvitav teema lugeda :)

Üks video ka minu sõidust teile, analüüsimiseks kus oleks saanud veel paar sekundit kiiremini vbl.
http://www.youtube.com/watch?v=Rw7coa0x3Dw
Sellest ka õllehaisune sms sulle saabus ;)
Kas sul hakkas seesama kord sidur libisema Raplas?

Postitatud: 02.11.2009 20:38
Postitas JustMe
Vaevalt, et su auto kaalub vähem kui Lille tühjaks roogitud M3 ning vaevalt, su autol on pidurid paremad, kui mõnel ringraja suunitlusega autol :)
Ei aga jõudu tööle, kevadel tahab seda nalja näha! :)

Postitatud: 02.11.2009 21:13
Postitas Silwer
Kui juba videode näitamiseks läks siis siin on üks kiirusega (gps) in car video Raplast: http://www.youtube.com/watch?v=h7sTLTanvBk

* kahjuks vastupäeva videot ei ole veel teinud.

heips

Postitatud: 02.11.2009 21:33
Postitas 635Driver
Salajasest allikast kuulsin ,et kuni 150 lajatab mingi kärtsuma pilliga välja millel haakuvus ideaalne ja pidurid maksavad kordades rohkem kui Mardi ja Silveri autod kokku 8) Ning ka jõust ei tule kindlasti puudust. :lol: Muidugi sõitjas on enamus kiirust.