Drag Racing Eestis 2010

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

mart154 kirjutas:Üks uitmõte....

Näiteks Tartu autoklubi teeb eraldi sarja? Omad karikad, oma punktiarvestus, omad klassid jne? Mõistlikumad osalustasud, reeglid, jne...

Neli osavõistlust näiteks, minupärast olgu kasvõi kõik liberajal...


Mis saaks siis meistrikatest?
Täpselt. Kui olulise osa (potentsiaalsete) võistlejate soove ei võeta arvesse ei võeta, on see alati üks võimalus. USAski ju on nii NHRA kui IHRA ja BHRA ei saa oma reegleid vms monopoliseerida, turvalisus väljaarvatud.

Mis siis ikka saaks, konkurents otsustab ju sest ega võistlusedki pole muu kui nõudlus ja pakkumine.
Pealegi ei saaks ta oma massi tõttu ka praegult osaleda!
Saab küll, just sellistel Tartu Autoklubi laadsetel üritustel.
Ahsoo, aga seda ma ei teadnud, et seal BHRA tehnilisi reegleid ei kehtinud. Tartu Drag kodulehel on ju kirjas: wrote:
Tehnilised reeglid: BHRA tehnilised reeglid
Sammuke lähemale illegaalsetele võistlustele - on populaarsuse-võti? Tahaks loota, et oluline oli siiski parem klassijaotus.
Tartu Dragil on lihtsam võtta see näidiseks, aga praktikas on seal ilmselt nii mõnigi auto alakaalus ja keegi ei kaalunud, ega nõudnud ballasti lisamist.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Kõige vähem on meil vaja kodusõda.
Võistlus on registreeritud Eesti Autospordiliidus ja BHRA's.
Kui sellist juttu enam kirjutada ei saa, ei saa tulla sinna ka EMV masinad.
Sõdida tuleb konkureerivate üritustega. Et inimesed ei jääks koju vaatama F1 kvalifikatsioone, vaid oleks lennuväljal :) Jõudke minuga kokkuleppele, et keeran 1. võistlusel finishi joonel nissani katusele ja võite uusi tribüüne juurde tellima hakata :D (Testipäeval võiks eelnevalt kah mingi intsident olla, mis ajakirjanduses kajastuks Reporterist Elmarini).
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Selline tõsisem intsident tähendab suure tõenäosusega taba kogu dragiteemale eestis.
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Mis oleks väikseim reeglite muudatus mis tooks mõnedki võistlejad juurde?

Vastus: A klassis sõidaksid praegused NA autod mis tegelikult juba kiired (11-13s vahel enamus vist) + Väikesed turbokad koefitsendi abiga (koefitsendiga 2 näiteks kuni 2L turbokad) :roll

A: 0-4l NA + 0-2L üle laetud :roll:

4vedused 2,3mesed audid on kindlasti pahased aga nende neljaklapi tehnika mis jubedaid rõhkusid talub on end B klassis juba tõestanud.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

kiireaudi kirjutas:Küll aga ei ole paigas see, et ikka veel ei suudeta vahet teha tänavasõidu ja spetsiaalautode vahel.
Kiirendussport sportlikus tähenduses (kus jagatakse meistri tiitleid, rekordeid jms) ei olegi mõeldud tänavaautodele enam. Kiirendussport ongi lõpuks muutumas harrastusest spordialaks meil. Tänavaautodele on mujal maailmas loodud täiesti omad sarjad, omad testipäevad, näitused jms.
kiireaudi kirjutas: Näiteks sattusid AC dragil ühte klassi Mulk, Pafka ja Markel.(Järgmisel üritusel ka mina samas klassis)
Kuidas kurat, see võimalik on?
Mis see AC drag üldse EMV sarja puutub? Seda peate siis AC siseselt arutama kas muid tulevikus ikka lasta rajale ja mis klassis/tingimustel. Mina olen igati tänulik et meid on lastud AC ürituste raames sõitma. Me ei ole väga võistlusena seda võtnud kunagi vaid testimisena. Pole ka omast arust audidele liiga teinud, loovutas ju Markel võidud audidele viimati.

Ma ei mõista tegelikult üldse nurinat. Tänavaautodele on ju piisavalt üritusi suve jooksul kuhu spets. autod ei tule teid "kiusama". Ise mõtlen, kas Tartus oleks samapalju võistlejaid, kui oleksid Eesti kiiremad kohal teiega samades klassides sõitmas?
Ükskõik kuidas klassidesse jagada, ikka on klassid ebasobivad. Ideaalset klassijaotust ei saagi olema. Igas uues klassis tekib mingi hetk kiirem vend, kes on teistele pinnuks silmis ja siis on vaja jälle uut klassi?
Mina pakun, et sedasama Streetmani saaks arendada edasi ning sellest siis teha täisväärtuslik EMV heads-up indeksiklass harrastajatele. Ilma igasuguste tehniliste piiranguteta, peaasi et turvaline
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
orurott
Postitusi: 13
Liitunud: 09.04.2008 19:41
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas orurott »

jeff01 kirjutas:Mis oleks väikseim reeglite muudatus mis tooks mõnedki võistlejad juurde?

Vastus: A klassis sõidaksid praegused NA autod mis tegelikult juba kiired (11-13s vahel enamus vist) + Väikesed turbokad koefitsendi abiga (koefitsendiga 2 näiteks kuni 2L turbokad) :roll

A: 0-4l NA + 0-2L üle laetud :roll:

4vedused 2,3mesed audid on kindlasti pahased aga nende neljaklapi tehnika mis jubedaid rõhkusid talub on end B klassis juba tõestanud.


super!
woush
Postitusi: 32
Liitunud: 31.08.2009 3:03
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas woush »

räägite siin ainult klassidest, kuid suur probleem on ka ju tartu rada, mis on libe kui kurat. Kas raadi rada saavad dragi mehed kasutada ka järgmine aasta/ning ka tulevikus ? Kui saab, siis peaks selle rajaga midagi ette võtma, et ta ei oleks enam nii libe. Rehvi maha kanda ja liimida ? Ma usun, et isegi see tooks võimsaid autosi tartu juurde, kui rada oleks korralik.
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

Sam, nurina point on see, et puudub kasvulava, kus oma rahaga saaks mingi tulemuse kirja, kust edasi minna juba sponsorite abiga.

Streetmani EMV on tõepoolest üks hea variant.
Samas ei saa märkimata jätta B/C/PS ühte auku sõitmist. Kas keegi suudab ühe hea põhjuse välja mõelda, miks neid sisuliselt samakiireid klasse 3 on. Kas kahega ei saaks hakkama? Vahe oleks vaid BH või mitte BH näiteks.

Praegune klassijaotus oli ju kunagi copy-paste soome omast, samas hetkel on BH keeld kogu selle "sarnasuse" nullinud.

Rajad tuleb kevadel korda teha, see on selge. Kummitamine ja liimimine on kohe kindlasti vajalik.
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233
arne13
Postitusi: 220
Liitunud: 28.04.2009 15:26
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas arne13 »

Mina sain asjast nii aru, et erilisi muudatusi ei tehta vaid moditakse klasse nii, et ka vähe vaestematel poistel oleks võimalik võistelda! Ehk siis Viljar ja Markel tõstetakse kas siis outlow klassi vms ja teistel jääb siis ka võimalus võistelda B klassis karika peale :)

Streetman klass on väga hea esialgu treenimiseks ja siis hiljem juba liikuda vastavalt oma autole mingisse klassi võistlema! Ise kasutasin terve see hooaeg streetmani hüvesid.

Klasside jaotus on minu arust hetkel suht mõistlik, kuid jah- ei ole nii rikas et paugust ehitada auto millega saaks kohe esimeseks! Eks see tuleb ikka ajapikku.

Ja kui mõned ajavad siin näpuga mootori mahtu taga, siis äkki hakkate veel eraldi klasse tahtma- esivedu, tagavedu ja nelivedu :-D
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Ise pean silmas midagi sellist, et Pro-Street klass, milles sellel aastal osalejad puudusid saaks klassiks, kus võiksid sõita B ja C klassi kiiremad autod.
Hetkel tean vähemalt 5 autot, mis võiksid sõita Pro-Street klassis ja need autod jääksid reeglite järgi vastama ka Soome Street klassi reeglitele, et vajadusel saaks meie mehed ka Soomes võistelda.
Kõige selle võtmeküsimus oleks 10,5 rehv, mis võiks Pro-S klassis juurde tulla. 4 link ei ole ilmselt kõige suurem mure.
See annaks paljudele uutele soovijatele sõita EMV punktidele ja areneda sinna, kuhu keegi soovib.
PS. Drag Racing Eestis ei ole profesionaalne spordiala, kuhu ei võiks uued tulijad lisaks tulla.
Paljud entusiastid on oma autod ehitanud 11sekundit sõitma, kuid EMV etapil saab mees vaid 2 sõitu teha ja see ei motiveeriks kedagi.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

RICE BURNER kirjutas:Ise pean silmas midagi sellist, et Pro-Street klass, milles sellel aastal osalejad puudusid saaks klassiks, kus võiksid sõita B ja C klassi kiiremad autod.
Hetkel tean vähemalt 5 autot, mis võiksid sõita Pro-Street klassis ja need autod jääksid reeglite järgi vastama ka Soome Street klassi reeglitele, et vajadusel saaks meie mehed ka Soomes võistelda.
Kõige selle võtmeküsimus oleks 10,5 rehv, mis võiks Pro-S klassis juurde tulla. 4 link ei ole ilmselt kõige suurem mure.
See annaks paljudele uutele soovijatele sõita EMV punktidele ja areneda sinna, kuhu keegi soovib.
PS. Drag Racing Estis ei ole profesionaalne spordiala, kuhu ei võiks uued tulijad lisaks tulla.
Paljud entusiastid on oma autod ehitanud 11sekundit sõitma, kuid EMV etapil saab mees vaid 2 sõitu teha ja see ei motiveeriks kedagi.
See on õige lähenemine. Klasse juurde ei tohi kindlasti teha, küsimus on olemasolevate sarnaste liitmises-laiali löömises.
Kui PS saab 10,5 rehvipiirangu, siis B+C klass peab kokku minema.
Samas tavalise vedrustusega klassi peab piirama indeksiga, näiteks 10,0, muud piirangud lihtsalt ei tööta.

F @ 2 sõitu per etapp teinud kogu hooaja, ning järgmine hooaeg jääb ilmselt vahele kui midagi ei muutu.
Kogu hooaja adrenaliin oli Pavelsoni, Kashi, RFL-i jt omalaadsetega mõõtu võtta. Ja seda mitte ühe etapi lõikes, vaid just hooaja lõikes.
Kõige eredam mälestus kogu hooajast on EMV2 E1 Kashi vastu, kus alates 150m sõitsime kõrvuti kuni finishini. 0.018 vmt vahega lõpus.
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

EMV atraktiivsemaks muutmiseks piisakski B ja C kiiremate kobimisest PS-ija ülejäänud B+C kokkuliitmisest üheks klassiks. Oleks võrdsemad koos ja vaatemängu+intriigi küllaga.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
kiireaudi
Postitusi: 11
Liitunud: 29.11.2004 23:30

Postitus Postitas kiireaudi »

Rahunege, keegi ei virisegi, AC üritus oli lihtsalt näide, mitte etteheide ;)

Tegelik küsimus on hoopiski milleski muus.
Kuidas teha asja edasi, et see ala välja ei sureks?

Ja tulla ajama, et pealtvaatajatele on huvitav vaadata, kuidas ca 25 Eesti autot, (mille nägemiseks tuleb sõita ca 100-130km eemale) milledest poolte välimus sobib Kuusakoski platsile saatmiseks põristavad mingit üritust nimega EMV on BS.

Ala arengule tuleks kindlasti kasuks, kui tuleks rohkem osalejaid ning korraldataks ka showüritusi a`la Laagna tee.

Sam, Eestis ei ole hetkel ega saa ka tulevikus see ala kahjuks kunagi olema tõsiselvõetav spordiala, selleks on piisavalt põhjuseid, mida ma ei viitsi loetlema hakata.

Ja et lärmiks ei läheks: Tegu on minu isikliku arvamusega, ning ei pretendeeri tõele.
MazdaGTI
Postitusi: 125
Liitunud: 03.09.2005 23:13
Asukoht: Tagadi getho.
Kontakt:

Postitus Postitas MazdaGTI »

Siit tuleb välja et tuleb Tartu omadel aidata korraldada mõni etapp ka Kiltsil ning saakski juba sarja kus oleks nn. tänavaautod ja tihedam konkurents. Siit siis idee et tulekski saada kuidagi kokku tartlastega ning nendega asja arutada. Ehk siis luua eelmaintud tänavaautode sari ning vaadata mis asjast saama hakkab. Kui konkurents tasavägisem siis tuleb ka publikut ning ega siis ka sponsorid tulemata jää.

Sam siin räägib kah posti algul üht ja lõpus teist.
Kiirendussport sportlikus tähenduses (kus jagatakse meistri tiitleid, rekordeid jms) ei olegi mõeldud tänavaautodele enam. Kiirendussport ongi lõpuks muutumas harrastusest spordialaks meil. Tänavaautodele on mujal maailmas loodud täiesti omad sarjad, omad testipäevad, näitused jms
Mina pakun, et sedasama Streetmani saaks arendada edasi ning sellest siis teha täisväärtuslik EMV heads-up indeksiklass harrastajatele. Ilma igasuguste tehniliste piiranguteta, peaasi et turvaline
Saa palun ise kah aru nüüd mida sa lõpuks õigeks pead.

Tänavaautode sari võiks ju kah olla vabalt hüppelauaks nagu on vormelitel kart ning motokrossis hobiklass :idea:

Pekske nüüd aga minumeelest oleks selline lahendus meile ilma sponsoriteta garaažinurgas nokitsejatele parim ning kui suudad seal ennast näidata, küll siis saad ka sponsorid taha ning võimaluse nn. suures sarjas võistelda.
http://www.mazdasgarage.com/foorum/" onclick="window.open(this.href);return false; Mazda autofoorum
http://www.db-hp.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Kogu lugu?
MazdaGTI kirjutas:Tänavaautode sari võiks ju kah olla vabalt hüppelauaks nagu on vormelitel kart ning motokrossis hobiklass :idea:
Nojah, siis pole vaja hakata BHRA's EMV reegleid muutma. Aga lõpp-kokkuvõttes otsustatakse ikkagi seal, kui palju võistlusi hakkab toimuma, ja kui neid regatakse rohkem, siis tuleks turvalisuse huvides bhra tehnilise-kohtunikel tulla ise kohale templeid andma - loodetavasti omast vabast ajast. Osalustasu võiks siis olla 500.- (750.- kohapeal ja 300.- kuni 1. märtsini :) ) vms kui ei nõuta litsentse ja on olemas MV arvestus vms. Ja korralduse peaks enda peale võtma siis Tartu Autoklubi? Võiks proovida SR teami, audi, bmw, saabi klubiga rääkida... koos saaks ehk korraldatud. Võiks ju mingi nutsu ja feimi anda bhra'le kah, samas ta toetaks vasaku käega korraldamisel jne


Peale selle tekiks EMV'sse SM näol 1 tühi klass juurde ja teisedki read võibolla hõreneks - jääks nagu A, PS, OL ja biked. Aga kui pealtvaatajate mõnitamine lõpetatakse, ja ürituse formaat läheb lühemaks 3h-sõitusid vms, siis võiks populaarus oluliselt kasvada.
Ise olen küll võistlejate alal enamus aja olnud, aga mõnitamise all pidasin silmas seda.... on 10minutit vaikust, sii öeldakse et, kohe tuleb sõit, siis 5min pärast öeldakse, et 5min pärast tuleb sõit, siis 10min pärast jälle, et 5min pärast algab, siis öeldakse et on mingi probleem, 10min pärast hakkab sama pull pihta ja ongi tund aega molutamist läbi - õige natuke liialdan.

* EMV kompaktsemaks, samas muutub huvitavamaks, võidab publikut jms populaarust
* Uus liiga tekitab kasvulava, annab parema motiivi ja võimaluse hakkajatele, drag kui selline kogub populaarust

Kui 2012 on meil suurel EMV'l 4-5 kiiret autot juures ja publikut 200%, ja väikses liigas veel samapalju publikut kui suures, siis võiks asja vist juba õnnestunuks lugeda.
Võiks mõne "teise liiga" ürituse korraldada näiteks pühapäeval sama tehnikaga.

EDIT: Nagu praegugi võiks "teises liigas" kehtida üldised BHRA tehnilised reeglid, aga eranditega - näiteks pöördun sügisel bhra poole, et mul plaanis 600kg autole panna 1-2 bike mootorit tagasillale ja saades sealt luba, võiks ehitama hakata. Ja erandite avaldused jms oleks BHRA lehel kirjas, kus näidatakse ära ka mis klassi asi peaks minema.
1 positiivne asi veel EMV suurtele - saate kah dragi-taolist asja tribüünilt nautida :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta