Nissan 200SX S13 (A/T->M/T) - Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Käiguvahetustule kohta võib ka lihtsalt shiftlight öelda, on kuidagi arusaadavam kui sinu mõiste ;)

Muidu jah nissanil on toredaid poldikesi küll mida kaant tagasi pannes 95% inimestest enam tagasi ei pane. Nende leidmine ja kättesaamine on omaette ooper ja lisaks kõigele on need suht mõttetud poldid :-D
Viimati muutis jeff01, 21.04.2009 8:40, muudetud 1 kord kokku.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

jeff01 kirjutas:Käiguvahetustule kohta võib ka lihtsalt shiflight öelda, on kuidagi arusaadavam kui sinu mõiste ;)

Muidu jah nissanil on toredaid poldikesi küll mida kaant tagasi pannes 95% inimestest enam tagasi ei pane. Nende leidmine ja kättesaamine on omaette ooper ja lisaks kõigele on need suht mõttetud poldid :-D
Kle jah tänx paranduse eest. Ei tea kust see "switchlight" tuli. Aga parandan ka sind - shiftlight :lol:
Mu teooria on see, et need ~4kg sl-kollektori kronsasid on selleks pandud, et saaks SL-kollektorist mootorit üles sikutada - ka neid tihti peale tagasi ei panda.

Eile sain siduri otsa, suutsin ühe käega korvi-poldi pooleks keerata, et ikka lõbusam oleks. Õnneks tuli poole tunni puurimise ja tagurpidi keeramise peale ikka välja.
Huvitav kokkusattumus ka see, et mul vedeles uus surve laager, mis mu teisele masinale sai ostud aga ei sobinud, paraku aga ma näpuvahel seda selle kahvli-puksi otsa ei lükka, ning vana laager oli üsna õhtal. Ja siis läbi väikse telepaatia triki tulid paar venda garaazi näpus tutikas laager juba kahvlipuksi peal, hakkasingi parasjagu kasti otsa lükkama, ja neil siduri probleem - selgus, et neil oli vaja mu vana survelaagrit. Diil.
Sain kasti kah otsa ja espetsiaal jäigad padjad kah kapotti alla ja ploki pinna vanast tihendist puhtaks.
Mul seal tulemüüris siduripumba kohapeal lihtsalt mingi automaadika kleepekas, ja sinna alla piiludes selgus, et pumba jaoks auku polegi tulemüüris, nii et läheb ratsimiseks. Loodan veel, et pedaali vahetamiseks on kõik kronsad seespool tulemüüri olemas.
Lootus nädalavahetuseks valmis saada pole suurenenud, aga eks näis - tahaks täna vähemalt kaane, turbo, rihmad, nukid, klapikambri jms peale saada - et graafikus püsida. Et homme juba mootor kast peale, kardaan, gene, starter, 3" sumpajooks ja juhtmed+voolikud külge. Et siis neljapäeval ratsida automaat-manuaal-konversiooniga ja radikas ning suur FMIC koos torustikuga külge sobitada, et siis reedel ikka hääled sees oleks ja saaks muude tartuks ettevalimistustega tegeleda (plast luugid, muu kergendus, knockSense, vesipritse). Krt kui see plaan läbi läheb, hakkan projektijuhiks :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Sidur on põhimõtteliselt installitud. Oli vaja pumba jaoks augud puurida (trellioperaator oli Junsu), aga tulemüüri laes oli pedaalikronsa juba olemas - ainult tööpump kasti külge, natuke paremini torud vedada, piduri pedaali pind natuke kitsamaks lõigata ja võib sidurdama hakata.
Kaas sai ka kollektori, turbo ja downpipe'i külge, mootor käpa ja kaant puhastatud + nipet näpet. Junsu keeras ka roolivõimu maha, nüüd tean keda hiljem kiruda. ABSi jätan ajapuuduse tõttu peale. Tänud ka maario123'ele kes siduri kolmandalt masinalt maha kruttida aitas.
Selgus ka et tellitud 2 tihendi asemel oli ainult 1 saadetud, õnneks ühte ongi esialgu vaja, ja teades Eric's Performance'it, arvan, et teine tuleb juba nende kuludega kohale.
Veel teha:
* kaanetihend + kaas peale
* mootor peale tõsta
* nukkvõllide ja rihma jms vahetus
* õlivahetus
* turbo 4"->3" intake
* käigukangindus
* starterid,genekad,jahutus-süsteem
* uus kardaan alla (manuaali oma on pikem)
* 3" sumpa
* 3" suur FMIC + torustik sobitada, ära mahutada
* vesipritse
* knocksense- deto-näitaja
* EGT kell ja andur installida
* el-ventikas
* uus suur radikas
* uued silikonlõdvikud jms fancy sinised kerged rihmarattad
* M/T Drag rehvid 15" velgedele panna
ja kui vähegi aega, siis panna
* 17" rattad alla
* kergem tagaluuk
* kergem kapott
* switch-light'iga tahhokas
* väike aku
* logida-testida kah enne kui pressima hakata (arvatavasti laupäeva hommik teel tartusse :lol: )
Tuleb veel 1 tikkpolt leida, pirne ja õlifilter osta. Garaazi sügavustest tihendisilikon üles otsida.
Kahju, et fotokat polnud, hea pildi oleks saanud, kuidas Junsu köie ja tuhatoosiga,millel magnet, kanalist tööriistu püüdis - näkkas päris hästi :lol:

Võiks isegi öelda, et projekt on samas ajagraafikus, mis eile. Aga karta on, et kui jõuangi kohale jään stardis lihtsalt magama - peab ühe süütepooli istmesse installima :roll: ja eriti hea oleks kui ta 1. kollasega kohe litaka paneks. Või veel parem, siraks võiks tulla mu värskest siduripedaalist :lol:
Põhimõtteliselt võiks vist Raadile ära regada, kuigi mu projektijuhtimisoskustmitteomava tegelase hinnan on 10h tehtud 20h veel.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
maario123
Postitusi: 491
Liitunud: 06.02.2009 12:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas maario123 »

Nüüd neid postitusi vaadates ei olegi nagu sul midagi teha jäänud..arvestades ,et täna on kolmapäev..ja sul on veel mootor + rihmad peale panna ja käigukast...siis peaksid ikka reedeõhtuks oma sidurdamisega juba tänavale proovima jõudma..

teine võimalus on ju ka tööle sms saata ,et haigus kippus kallale :evil:


Aga asi edeneb juba jõudsalt.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

maario123 kirjutas: teine võimalus on ju ka tööle sms saata ,et haigus kippus kallale :evil:
Jajah. Ma ei välista, et me raamatupidaja kah seda teemat loeb :lol:
"Ei saa tööle tulla, vererõhk on 1bar, palavik 830C, pump jätab vahele ja rihma viskas kah maha" :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Et siis jälle pilpaid oodata? :-D

Krt ma ikka veel ei saa aru, mis mõte on kiirustada, kui ei sõida isegi mingis klassis tervet hooaega.
Kas tõesti ollakse oma raha peale nii vihane? Paraku kipuvad kiirustades lollused/apsud sisse tulema, mis võivad väga kulukaks minna.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Et siis jälle pilpaid oodata? :-D

Krt ma ikka veel ei saa aru, mis mõte on kiirustada, kui ei sõida isegi mingis klassis tervet hooaega.
Kas tõesti ollakse oma raha peale nii vihane? Paraku kipuvad kiirustades lollused/apsud sisse tulema, mis võivad väga kulukaks minna.
Ole laupäeval stardis, küll sa aru hakkad saama :evil:
Tänx hoiatamast. Ega see nii hull kiirustamine kah pole, mõni tund päevas tööd teha :)
Küsimus on pigem selles, et kas ma olen oma vaba-aja peale vihane. Raha teenib juurde ja mootoreid saab ikka osta, aga aega juurde ei tule.
Mootor on töövahend mitte omaette eesmärk ;)
"Timeslip talks, BS walks" :) (Või siis "Melted piston talks")

Stockis on olematu cooler, 95E kütus, T25 @0.7bar.
Kui ma õigesti aru saan, siis ST2 + T28 + 98E + keskmine FMIC oleks turvaline kuni 1 bar ~240hj. Turvaline siis kuni 15sek põhjagaasi (0-200kmh), mitte rinka ega miil.
* "custom chipiga" kuni 1.2bar 275hj.
* GT2876R + suur FMIC + sportnukid 1.2bar 300hj.
* paksem kaanetihend kuni 1.4bar 325hj
* vesipritse lisaks natuke ikka -> 340hj @ 1.5bar

Turvalisuse huvides võiks käiguvahetusi kah 6700RPM peal teha, kuigi max power peaks nii madala rõhu puhul tulema pigem 7300 peal.
Lennata võib ka muidugi kast ja sidur, ja krt teab mis veel, kuna power ikkagi 200% vs stock.

Plaan on keerata 1.2bar - eelmine aasta 0.5punkti kõrgema surveastmega oli tartus mul 1.1-1.15bar. Palju sa soovitaks?

Võibolla on mul mõned valed eeldused. Kuidas see oligil "eeldamine on persekukkumiste vend"?

Pealegi pole kindel ju et kõik reedeks kokku saab.
Oleks väga abix, kui kõik postitaks oma sulanud kolbe põhjustanud koosluste nimekirja - võiks kohe eraldi teema olla. Jama on aga selles, et paljude maine ei kannata sellist infot avaladada :?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
maario123
Postitusi: 491
Liitunud: 06.02.2009 12:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas maario123 »

eks astrona läheb ikka mingilmääral kindla seadistuse peale välja ka ,et mitte omi kolve sõelaks lasta..aga eks see ka omaette ekstreemsus ole kui tartu maanteel kulgedes autot seadistada.. :lol:
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

maario123 kirjutas:eks astrona läheb ikka mingilmääral kindla seadistuse peale välja ka ,et mitte omi kolve sõelaks lasta..aga eks see ka omaette ekstreemsus ole kui tartu maanteel kulgedes autot seadistada.. :lol:
maario, kindel pole miski. Mingil määral tõesti - ses mõttes et tean et segu on paigas, aga süüdet saaks mõnest asendist kindlasti mitu kraadi veel liigutada. Eelmise aasta logist on näha ka mingi vibratsioon
Pilt
tumedam tõmbegraafik on ilma bensu-lisandita. Ja arvatavasti olid seal üksikud detonatsiooni-alged. Aga noh ei teagi mis tookord staatiline süütenurk oli, ehk siis seekord võib juba cas asendi tõttu +/- mitu kraadi asi teises seades olla...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kui sa stock aju mingi chip-iga kasutad, siis sul on jah 1 mure vähem.
Progetavaga oleks veidi tööd.

Igatahes Corollaga oli tõesti põnev mängida drag-i üritusel aga koguaeg käisid närvidele asjad mida ei jõudnud ajapuudusel lihtsalt teha.
Kõrvalt vaatad, kuidas teistel asjad enamvähem ilusti toimivad ja siis tuleb tunne, et tra asjaga mis sõidaks 1s kiiremat aega ei saa lihtsalt seda aega sõita veel kuna nii palju on ajapuudusel tegemata asju.

Peaks ka vist ainult ühe auto alles jätma, siis oleks ehk vähem muret kui midagi lendab.
4-ja auto kõrvalt ei jää raha absoluudselt üle, et mõne auto ülekäe tegemisel tekkinud kahju remontida kiiremas korras.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Wideband on peal? Kui testisõidul piisavalt rikast näed siis ei tohiks ehk miskit muutuda ja seekord võid isegi terve autoga koju naasta. :-D 400M peal pole ülekuumenemisega vähemalt probleeme.
Laiali lasevad need,kes kes eliminaatoris hasardi tõttu wastegate kinnisesse asendisse fikseerivad siis moel või teisel (Audimeestel ju selleks sise kuuskant võtmehoidjaks :) )
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

jeff01 kirjutas:Wideband on peal? Kui testisõidul piisavalt rikast näed siis ei tohiks ehk miskit muutuda ja seekord võid isegi terve autoga koju naasta. :-D 400M peal pole ülekuumenemisega vähemalt probleeme.
Laiali lasevad need,kes kes eliminaatoris hasardi tõttu wastegate kinnisesse asendisse fikseerivad siis moel või teisel (Audimeestel ju selleks sise kuuskant võtmehoidjaks :) )
Oh optimismisüsti läheb ikka vaja. Sina vist ennustasid ka eelmise sulamise suht täpselt.
WB peal, aga ainus kell on läpaka ekraani. Kas MegaTune't kisama saab panna kui näit normist väljas? Näidiku värvi muutusest on vähe kasu. Tegelt megatune vist open-source, ehk saaks ise kah suht mõne hetkega talle kisamisvõimaluse lisada.
Mul oli MBC'ga kaasas narrega-14-lehtvõti, et ikka kiirelt boosti keerata :P Sellist asja peaks ikkagi endale lubama, et võistlusel keerab boosti äärmisel juhul ainult maha. Selle OMC ajal peal olnud "tuunitud" WG aktuaatori peangi veel asendama stock aktuaatoriga, kuna 1 võimalus on, et see 1.55bar tuli just selle tõttu. (eemaldasin boost-locki võimaluse :lol:)

Eile saime kaane peale, kollektor nüüd 6 asemel isegi 7 poldiga kinni :) - ühe poldijäänuse pidi kahjuks suurema puuriga eemaldama, kardaan kah all, summutid on mõlema masina alt ära võetud, aga mis põhiline - enne mootori peale tõstma hakkamist pingutasin tali ankrut ja see tuli laest alla. Nüüd vaja veel korralik ankur lakke puurida... Ehk siis tööd tehtud kõvasti, aga lootus ikka sama suur-väike. Sellegi poolest tahaks täna õhtu ja varahommikuga asjaga nii kaugele saada, et peab võtit keerama :P ja siis jääb veel reede-vastulaupäeva päris palju pusimist...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

kas nüüd juba 100% stardis? Vaatama tulen kindlasti, ehk puhub paar sõna juttu.
Tegelikult sain veidi aega tagasi teada et pean kah laupäeval joonel olema.
Ise mõtlesin et kui auto ära müüsin siis sain sellest orjusest vabaks aga tutkit :-D 1kord piloot - elu aeg piltoot. Täna ei jõua kahjuks midagi teha ja homme tööpäev aga tööpäeva lõpu ja võistluse vahele jääb ju terve õhtu, öö ja hommik :lol: (Paak/sumps/kardaan maha ja peale tagasi, sisu ehk välja ja pidurid korda teha.......siis jääb hommikupoole ehk paar tundi et kogu küttekaart üle seadistada sest nüüd on autol ka tagasivool :lol: )
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
maario123
Postitusi: 491
Liitunud: 06.02.2009 12:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas maario123 »

tundub ,et autol on isegi võimalik laupäeva hommikul raadil olla kuna kella 5 õhtul kuni kella 5 hommikul e. siis 12tundi tööd teha siis peaks ju kuhugi jõudma ka..:)

autol on siis mootor pmst. peal..kast vaja kinni veel keerata ja nipet-näpet ic-d ja asjad vaja panna ja tuld!!!
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Suht sisukas õhtu ja öö oli, jõuab ehk natuke magadagi enne tööle minekut.
Mootor on peal ja kardaan on all. Kõik klapikambrid peal, hks nukad, uus rihm, veepump, turbo voolikud jms on küljes. Lasin hydrokas teha korraliku vee äravoolu vooliku ja võtsin ka restrictorile põlve ning korralikke klambreid.
veerand fännklaabi (maario123) oli abiks.
ilus plokk on - seest - veepumba august roostet ei paistagi :shock: .

Teha nipet näpet:
* rihm veel üle vaadata, oli nagu poole hambaga paigas.
* rihmakaas koos CASiga külge
* gene vända ja veepumba rihmarattad panna
* moto käpad ilusti patjadele rihtida
* käimari padi põhjakülge
* siduri pump kasti külge
* käigukangi majandus manuaalile kohaseks teha
* piduripedaal lõigata väiksemaks
* sumpa tagant üles riputada, käimari külge ja DP kinni
* egt andur kollektorisse
* wb downpipe'i
* starter + genekas külge
* uuus suuuur radikas ette + uued sinised :-D lõdvikud külge
* soendusradika lõdvikud külge
* vesi sisse
* õli sisse
* cooleri torud ühendada
* intake torud lõdvikud maf õhufilter
* pritse jms juhtmed ühendada
* süütevõimendi ümber paigutada (turbo on liiga suur :evil: )
* süütevõtit keerata
* panna 2" cooleri asemel 3" ja torustikuga jännata - natuke ka neile rellakaga ruumi tekitada.
* kapott peale - vaja lukundus külge keerata
* proovisõit
* WG aktuaator vana T25 pealt GT28 peale panna.
* egt kell
* boosti kell ja MBC paigaldada
* knocksense
* proovisõit ja lõdvikute pingutamine :-D
* el vent ette panna (esialgu ilma andurita :? otse)
* pagassist välja visata supakas ja teise masina mootori alumine pool
Ja kui aega;
* tagaluuk vahetada (-10kg) vaja siis mingid lukud teha.
* väiksem aku (-15kg)
* pagassist muu kola ja autot kergemaks koristada :)
* M/T rehvid velgedele orgunnida
kardan et, pole aega:
* automaadi-aju jms eemaldada
* vesipritse
* 17" rehvid panna (tartusse sõiduks + võistlusel oleks 17" ees + nina juba poolel teel wheelie poole :lol:

krt tagasild tahaks kah vähe stendi saada - toyodel siseservades traadid väljas ja mustrit on ainult 7cm väljas pool. Mis puksis võiks asi olla? Ujub teine algusest peale ja poole aastaga tõmbas lamellidel kah traadid välja.
Aga sellega tegelen järgmine nädal.

Tali uus ankur 12mm sai lakke vägev, ka uus suurem aas. Järgmine kord kui auto garaazi ajan, tõmban ta lae alla ja kanali võib täis valada :lol:


Jama selles, et 1.5 öös jagu und olen võlgu, tööl magada ei lasta :( ja garaazi jõuan arvatavasti alles laupäeva hommikul 1 paiku :)
Kui muidugi homme ehk täna pool fännklaabi kohal, saab ehk ikka hommikuks rivvi.

Õnneks tung esimesena eestis s13 CA'ga 13s katki teha on olemas... Aga kui jõuani kohale aga ajasõitudesse hiljem kui RFL, ja kui ta leiab kuskilt E85 või seadistab ikkagi bensiinile, siiis muidugi kahtlane, aga see on küll pikk teooria :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta