4. leht 4-st

Re: DIY

Postitatud: 05.02.2014 1:38
Postitas murjam
Ega siin midagi erilist ühendada pole, oluline on jälgida vaid paari pisiasja:
* Kuna temperatuurilülitid ei suuda lülitada nii suurt voolu, kui palju ventika jaoks tarvis, tuleb kasutada releed
* Igaks petteks plussjuhtme vahele kaitse!

Ehk siis laias laastus midagi sellist:
Pilt
Kui 85 ja 86 vahel saab elektriring kokku, lülitab relee 87 ja 30/51 klemmi kokku. Ehk nii salongi lüliti kui termolüliti peaksid saama ühendama 85 ja 86 kokku.

Re: DIY

Postitatud: 05.02.2014 21:14
Postitas madisa
Okei, aga siis küsimus, kuna ei tule hetkel meelde et mul oleks kusagil termolüliti siis kas on selle jaoks möeldud/sobilik paigaldada bloki külge selle poldi asemele, mille eemaldades lastaks blokist tosool välja? Autoks on Sierra 2,0 ohc

Re: DIY

Postitatud: 05.02.2014 21:38
Postitas ahto42
Teromülitit saad kõige odavamamalt Ebayst või siis oomipoest. Seal veel on valik kas NO -Normally open Või NC-Normally closed.
Mina tegin ka sarnase skeemi, aga intercooleri venti juhtima. Pluss akult läbi relee ja kas siis klemm 86 või 85 plussil on süütest tuleval plussil temp andur vahel.
Anduri võid ka radika ribide vahele panna, sest suur ring on ammu töös kui vente vaja läheb.

Re: DIY

Postitatud: 05.02.2014 22:40
Postitas madisa
Loodan et sain nüüd öigesti aru: aku pluss klemmilt (süüte juhtmelt) relee 30/51--> relee 86-lt termolülitisse--> termolülitist relee 85--> relee 87-lt ventikasse ?

Re: DIY

Postitatud: 05.02.2014 22:54
Postitas ahto42
Jep, kui relee lukustub, siis 30(aku) ja 87(vent) on omavahel ühenduses. Üks ventika enda juhe läheb massi, pead jälgima/katsetama, et milline. Minu omal sai kahte pidi ühendada, ehk siis kas vent imeb või puhub. Massi läheb ka releel kas, seal pole vahet kas 85 või 86.

Re: DIY

Postitatud: 05.02.2014 23:51
Postitas madisa
Selge, suurimad tänud abi eest!

Re: DIY

Postitatud: 06.02.2014 14:33
Postitas JunZuu1991
radikasse tuleb andur panna ja läbi relee, releed saad juhtida ka läbi lüliti. soovitatavalt 30-50A relee olenevalt ventikast

Re: DIY

Postitatud: 06.02.2014 19:34
Postitas mitsu_manic
madisa kirjutas:Loodan et sain nüüd öigesti aru: aku pluss klemmilt (süüte juhtmelt) relee 30/51--> relee 86-lt termolülitisse--> termolülitist relee 85--> relee 87-lt ventikasse ?
Ei ole nii. Termolüliti on tavaline ON-OFF lüliti. Kindla temperatuuri saavutades ühendab enda sees klemmid, mille tulemusel termolülitisse minev juhe tuleb ringiga tagasi teise klemmi kaudu. On ka 2-astmelisi (madalam ja kõrgem jah ved temp) termolüliteid, kus saab 2-te venti juhtida.

Termolülitisse läheb pluss, ning termolülitist tuleb tagasi see sama pluss tavalise relee 85 peale (kaitse pane vahele) Relee 86 külge ühendad massi.
Pluss ühendada just termolülitisse, muidu tavalise relee mähis hakkab voolu tarbima (imeb aku tühjaks)

Tavaline relee EI HAKKA tööle, kui sa lihtsalt viid 85 juhtme termolülitisse ja tood termolülitist teise klemmi kaudu juhtme 86 alla tagasi.
Relee lülitamiseks on vaja nii plussi, kui ka miinust.

30 ja 87 jutt on õige.

Re: DIY

Postitatud: 06.02.2014 23:17
Postitas madisa
Aitäh abi eest, hea et polnud juppe kohe võtta, oleks juba hooga ära ühendand, homme jupid külge ja puhuma :D

Re: DIY

Postitatud: 08.04.2014 23:42
Postitas Cofy
Seoses elektri ventikate installiga. Kas audi 100 v6-l on ka 2-astmeline temp.andur?

Re: DIY

Postitatud: 02.06.2020 23:50
Postitas JaanusJ
Sisselaske kolle tegemiseks mis paksusega alumiiniumi kasutada soovitatav?

E: läheb 3mm paksus käiku, kui tegemiseks läheb