4. leht 9-st
Postitatud: 22.01.2008 11:48
Postitas Kuuno
arvo kirjutas:Mihkel kirjutas:Kas te ei saa aru või ei taha aru saada sõnast ÕHUKOGUS?
Miks sa arvad et ei saa aru õhukogusest?
sama rõhu juures liigub labi mootori sama õhukogus sõltumata sellest milline turbo seda rõhku tekitab ( kui väljalaske surve erinevused pole suured). Kui turbo ei saa hakkama vajatava õhukogusega siis langeb rõhk, me siin räägime kogu aeg "kui turbo suudab rõhku hoida". Kui turbo toodab rohkem, siis viiakse rõhk normi WG-ga ja BOV-ga.
ok selline näide sulle
on turbo1 ja turbo2
turbo1 suudab toota 0,8bar juures x koguse õhku
turbo2 suudab toota 0,8 bar juures x+1 koguse õhku
mootor suudab vastu võtta x+1 koguse õhku
kust otsast se turbo1 selle x+1 koguse õhku välja võluma peaks?
EDIT-ja tänu x+1 koguse õhule on setup turboga2 VÕIMSAM kuna ÕHUKOGUS on suurem!
Postitatud: 22.01.2008 11:50
Postitas arvo
Mihkel kirjutas:arvo kirjutas:Mihkel kirjutas:Kas te ei saa aru või ei taha aru saada sõnast ÕHUKOGUS?
sama rõhu juures liigub labi mootori sama õhukogus sõltumata sellest milline turbo seda rõhku tekitab
No hetkel sa räägid minu silmis vastu kogu turbo teooriale.
Mis te nüüd sinisilmselt kõik väidategi, et GT42 ja GT28 on mõlemad 1bar peal 300hp ja GT42 on 700hp 4bar peal?
vabandust, ma mõtlesin: sama rõhu juures liigub labi "sama" mootori sama õhukogus sõltumata sellest milline turbo seda rõhku tekitab.
Postitatud: 22.01.2008 11:54
Postitas Mihkel
Ei liigu ju, kui suurem turbo KAIKAGA PEKSAB MOOTORISSE poole suuremat õhukogust.
Mis see ülearune õhk tuleb tihendite vahelt välja?
Kuhu see ülearune õhukogus läheb kui GT42 turbiini tiivik täie pasaga ringi käib 130k rpm?
Postitatud: 22.01.2008 11:56
Postitas arvo
Kuuno kirjutas:
ok selline näide sulle
on turbo1 ja turbo2
turbo1 suudab toota 0,8bar juures x koguse õhku
turbo2 suudab toota 0,8 bar juures x+1 koguse õhku
mootor suudab vastu võtta x+1 koguse õhku
kust otsast se turbo1 selle x+1 koguse õhku välja võluma peaks?
EDIT-ja tänu x+1 koguse õhule on setup turboga2 VÕIMSAM kuna ÕHUKOGUS on suurem!
jah on võimsam, kuna turbo1 lõppes otsa ehk tegelt tema ei suuda enam toota 0.8 b rõhku, ehk rõhk on langenud.
Postitatud: 22.01.2008 11:58
Postitas Mihkel
Nii arvestage ka seda, et mõlemad turbod hoidsid oma rõhku mootori pööretepiirajani!
2860 vastavalt 1.3bar ja 2876 vastavalt 0.8bar.
Postitatud: 22.01.2008 11:59
Postitas Kuuno
arvo kirjutas:Kuuno kirjutas:
ok selline näide sulle
on turbo1 ja turbo2
turbo1 suudab toota 0,8bar juures x koguse õhku
turbo2 suudab toota 0,8 bar juures x+1 koguse õhku
mootor suudab vastu võtta x+1 koguse õhku
kust otsast se turbo1 selle x+1 koguse õhku välja võluma peaks?
EDIT-ja tänu x+1 koguse õhule on setup turboga2 VÕIMSAM kuna ÕHUKOGUS on suurem!
jah on võimsam, kuna turbo1 lõppes otsa ehk tegelt tema ei suuda enam toota 0.8 b rõhku, ehk rõhk on langenud.
ei ole
:D APPI
nagu enne kirjas...
sama PR juures
76r lükkab 21-37lbs/min
60rs lükkab 17-28lbs/min
mootor suudab vastu võtta kuni 37lbs näiteks
Kuidas saab võimsus sama olla?
60RS ei ole seal "ära kukkunud"
põhimõtteline vaidlemine?
Postitatud: 22.01.2008 12:00
Postitas hents99
Kõige lihtsam, need, kes arvavad, et õhukogus x rõhu juures on sama, siis proovigu nt KKK K14 ja Holset HX60 panna samal rõhul puhuma.
Kui õhukogus oleks sama, siis polekski ju mõtet teha erinevate suurustega turbosid.
Postitatud: 22.01.2008 12:04
Postitas arvo
Mihkel kirjutas:Ei liigu ju, kui suurem turbo KAIKAGA PEKSAB MOOTORISSE poole suuremat õhukogust.
Mis see ülearune õhk tuleb tihendite vahelt välja?
Kuhu see ülearune õhukogus läheb kui GT42 turbiini tiivik täie pasaga ringi käib 130k rpm?
ei saa ta midagi peksta, kui mootor ikka ei võta vastu, siis kui toodetud õhukogus on liiga suur, siis kasvab rõhk, mille tulemusena vähendatakse turbo õhu tootlust või lastakse ülearune lihtsalt BOV-st välja. Ehk ikka see et turbo võime toota ja mootori võime tarbida ei ole samad asjad. Turbo peab jõudma toota vähemalt samapalju kui mootor on võimeline tarbima. ( mingi antud rõhu juures siis )
Postitatud: 22.01.2008 12:19
Postitas Kuuno
arvo kirjutas:Mihkel kirjutas:Ei liigu ju, kui suurem turbo KAIKAGA PEKSAB MOOTORISSE poole suuremat õhukogust.
Mis see ülearune õhk tuleb tihendite vahelt välja?
Kuhu see ülearune õhukogus läheb kui GT42 turbiini tiivik täie pasaga ringi käib 130k rpm?
ei saa ta midagi peksta, kui mootor ikka ei võta vastu, siis kui toodetud õhukogus on liiga suur, siis kasvab rõhk, mille tulemusena vähendatakse turbo õhu tootlust või lastakse ülearune lihtsalt BOV-st välja. Ehk ikka see et turbo võime toota ja mootori võime tarbida ei ole samad asjad. Turbo peab jõudma toota vähemalt samapalju kui mootor on võimeline tarbima. ( mingi antud rõhu juures siis )
kas sa mu näitele said pihta?
lastakse BOV'ist välja? mööda linna sõidavad siis tuuninguprojektid millel bovid susisevad koguaeg
EDIT-kas sa turbo surgest oled midagi kuulnud?
Postitatud: 22.01.2008 12:22
Postitas arvo
Kuuno kirjutas:
ei ole
:D APPI
nagu enne kirjas...
sama PR juures
76r lükkab 21-37lbs/min
60rs lükkab 17-28lbs/min
mootor suudab vastu võtta kuni 37lbs näiteks
Kuidas saab võimsus sama olla?
60RS ei ole seal "ära kukkunud"
põhimõtteline vaidlemine?
Üritame jõuda üksmeelele.
Selles mõttes just ongi ära kukkunud, et mootorist voolab labi 37lbs/min aga 60RS suudab toota kuni 28lbs/min. Ehk antud juhul ta enam ei suuda tekitada rõhku mille juures mootor tarbib 37lbs/min. Ehk reaalselt tähendab see seda et alates mingist RPM-st (kui mootor tarbib üle 28lbs/min )hakkab rõhk langema.
Postitatud: 22.01.2008 12:22
Postitas Mihkel
Turbo ongi selleks, et SUNDIDA mootorit tarbima rohkem õhku/suuremat õhukogust.
Suurem õhukogus = rohkem võimsust!
Kui mootor ei ole seda suuteline vastu enam võtma siis lendab asi pauguga laiali ja asi kombes.
Mida suurem on õhukogus ja rõhk seda tihedamalt õhk ju kokku pakitakse.
Väiksemad turbod ei sunni mootorit lihtsalt piisavalt õhku tarbima.
Nad ei saa mitte otsa vaid mootorit lihtsalt ei motiveerita suuremat õhukogust vastu võtma kui turbo pakub.
Kui rõhk hakkab lõpus kukkuma, siis on turbo tootlikus liiga väike antud rõhul.
Mina ei oska seda tõesti enam vähem segase tehnilise jututa selgitada.
Põhjagaasi ajal on BOV-i asemel PIME ja ei lasta sealt midagi välja.
Postitatud: 22.01.2008 12:23
Postitas Astrona
Tõenäoliselt oli siin kommunikatsiooniprobleem.
Noh kui turbo peksab ikka kaikaga takka, aga kaanes vool enam eriti ei kasva, siis rõhk tõuseb ja turbograafikul tuleb üldse vaadata teist punkti, mis on aga juba palju ebaeeffektiivsem.
sama PR juures
76r lükkab 21-37lbs/min
60rs lükkab 17-28lbs/min
Arvatavasti töötab 76r sama effektiivselt 2L moto peal nagu 60rs töötaks 1.6L peal.
Sest mõttes antud 1/4 näites tundus nagu 76R puhul oli veel varu kõvasti.
Postitatud: 22.01.2008 12:24
Postitas Kuuno
arvo kirjutas:Kuuno kirjutas:
ei ole
:D APPI
nagu enne kirjas...
sama PR juures
76r lükkab 21-37lbs/min
60rs lükkab 17-28lbs/min
mootor suudab vastu võtta kuni 37lbs näiteks
Kuidas saab võimsus sama olla?
60RS ei ole seal "ära kukkunud"
põhimõtteline vaidlemine?
Üritame jõuda üksmeelele.
Selles mõttes just ongi ära kukkunud, et mootorist voolab labi 37lbs/min aga 60RS suudab toota kuni 28lbs/min. Ehk antud juhul ta enam ei suuda tekitada rõhku mille juures mootor tarbib 37lbs/min. Ehk reaalselt tähendab see seda et alates mingist RPM-st (kui mootor tarbib üle 28lbs/min )hakkab rõhk langema.
EI me ei jõua sellise vastusega kuhugi
60RS suudab SELLISE PR juures toota 28lbs aga kui rõhku tõsta, siis toodab ta rohkem! saad aru?
selleks et saavutada sama õhukogus on vaja 60RS puhul tõsta rõhku!
Postitatud: 22.01.2008 12:25
Postitas Mihkel
Kuidas sa selgitad juhtumit, kus ühe turboga 0.8bar peal tarbitakse 30lb/min ja teise turboga 1.3bar peal 27lb/min? Sina väidad, et GT2860 turboga tarbib mootor ka siis 30lb/min.
Mis moodi see võimalik on, kui rõhk ära ei kuku?
Rõhk ja õhukogus on omavahel sõltuvuses ning mõlemad turbod hoiavad oma rõhku piirajani. Mootor on 1 ja sama.
Postitatud: 22.01.2008 12:38
Postitas arvo
Kuuno kirjutas:
EI me ei jõua sellise vastusega kuhugi
60RS suudab SELLISE PR juures toota 28lbs aga kui rõhku tõsta, siis toodab ta rohkem! saad aru?
selleks et saavutada sama õhukogus on vaja 60RS puhul tõsta rõhku!

, Ma ei saa siin hästi aru mis tähendab vaja tõsta rõhku. Millest tekib rõhk? Minu meelest turbost puhutavast õhuhulgast. Kui mootor tarbib mingil rõhul rohkem kui turbo suudab toota, kuidas sa seda rõhku enam tõstad?