Karburaatormootori ülelaadimine
Endal proovitud mõlemad varjandid ära kuigi jah erinevate karpadega aga andis vähemalt ettekujutuse. Blow trough süsteemiga kasutasin masina originaal karpasi ( HONDA CBR 600 90a.) mis on siis vaakum siibritega ja idee sama nagu sae karpale, et töötab igas asendis. Mis siis oli minu problemiks just nende karpade puhul? Probleemiks oli kütuse surve paika saamine, kuna kui surve ei tõusnud koos rõhuga siis suruti lihtsalt kütus tagas. Jah arvate ,et surveregulaator vahele ja toimid aga ei toiminud. Sain asja lõpuks niivisi toimima, et tühikäik oli kuskil 3-5t. pööret kuna kütet sai niipalju kätte ja kui tühikäiku madalamale lasin siis lihtsalt täis ja kui keerasin penasurver maha siis ei läinud pöördesse. Ja lõpuks hakkasid karpad küttest jooksma nagu kusekurn, ei tahtnud enam kütet sees hoida ja huvitav palju siis veel selt õhku välja suruti?ümbre kirjutas:Blow trough olevat ainuõige valik, draw trouht kohta ühe targa saidi peal öeldi, et "This is dead fish". Omal plaan kindlasti blow. Blow on keerulisem käima saada, aga tõenäoliselt ei saa draw trough üldse käima.
Aga kui proovisin draw trough süsteemiga siis oli kohe esimesel käivitusel edu!! Kuigi jah karpaks siis sapika karpa aga mu ei mahtunud lihtsalt raamivahele! Kuigi ma sain ta juba esimesel katsel käima tuli ikkagi veel mitu päeva kütte segu timmida, et toimiks mootor normaalselt. Ja tulemuseks oli see, et ülerõhk üle 0,5 ei tõusnud ja mootor tunduvalt uimasem kui ilma turbota kuigi jah kui turbo järgi võttis siis isegi täitsa normaalne minek.
Igajuhul on lihtsam tõõle saada drag trought süsteemi aga probleemiks on see, et turborõhku ei saa piisavalt tõsta kuna segu on raske ja pikk tee transportida ja mootor on uimane. Aga segu kvaliteet on hea.
Blow trouht süsteemiga miinuseks on see, et keeruline korralikult toimima saada kuna ülerõhuall ei taha tavaline karpa kõige paremini toimida. Kuid saab turbo rõhku peale keerata niipalju kui mootor või turbo lubavad ja kui kollektorid on ilusti tehtud ja ei kasutata vahejahutit siis mootor isegi erksam kui ilma turbota!!
Mismoodi surve paika saadakse? Vaadake on olemas sellised boost-referentsiga kütuse surveregulaatorid.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Ei ole ka lahendus lajatada karbussi taha 3+ bar töösurvega elektriline bensiinipump, sest boostita reziimis ei suuda karbussi nõelklapp seda survet elusees kinni hoida ja karbuss upub ära.
Niiet lahendus ei ole ka taevasse kruvitud bensiinisurve, vaid piisav survetõus boosti ajal. Mis tähendab, et vaakumis olles peab olema surve madalam kui nõelklapi maksimaalsurve (ca 0,5 bar), kuid boosti tõustes peab surve kasvama võrdeliselt boostiga ja boosti langedes taas langema.
Kui inimene on natuke füüsikat õppinud, pole ju keeruline aru saada, et kui Lada bensiinipump annab 0,4 bar ja üle selle läheb ta tühikäigule, siis lastes karbussi sisse nt 0,6 bar ei tule ujukikambrisse enam bensiini juurde ja mootor töötab senikaua, kuni ujukikambris bensiini on.
Eelmises postis toodud Chevy Corvairi turbosüsteem ei ole teps mitte asi, mis "nagu vaja" töötab. Corvair on üks kehvemaid turboautosid läbi ajaloo.
Mis puudutab karpa töötamist surve all, siis kui ei viitsi karpat tihendada, on olemas selline asi nagu karbussi survekast, kus terve karbuss asub hermeetilise kasti sees. Sellisel juhul on ainuke keerukus viia gaasitross õhukindlalt läbi kasti seina. USA-s kasutatakse neid päris palju ülelaetavate karpamootorite peal ja vastavad valmis kastid on müüa.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Ei ole ka lahendus lajatada karbussi taha 3+ bar töösurvega elektriline bensiinipump, sest boostita reziimis ei suuda karbussi nõelklapp seda survet elusees kinni hoida ja karbuss upub ära.
Niiet lahendus ei ole ka taevasse kruvitud bensiinisurve, vaid piisav survetõus boosti ajal. Mis tähendab, et vaakumis olles peab olema surve madalam kui nõelklapi maksimaalsurve (ca 0,5 bar), kuid boosti tõustes peab surve kasvama võrdeliselt boostiga ja boosti langedes taas langema.
Kui inimene on natuke füüsikat õppinud, pole ju keeruline aru saada, et kui Lada bensiinipump annab 0,4 bar ja üle selle läheb ta tühikäigule, siis lastes karbussi sisse nt 0,6 bar ei tule ujukikambrisse enam bensiini juurde ja mootor töötab senikaua, kuni ujukikambris bensiini on.
Eelmises postis toodud Chevy Corvairi turbosüsteem ei ole teps mitte asi, mis "nagu vaja" töötab. Corvair on üks kehvemaid turboautosid läbi ajaloo.
Mis puudutab karpa töötamist surve all, siis kui ei viitsi karpat tihendada, on olemas selline asi nagu karbussi survekast, kus terve karbuss asub hermeetilise kasti sees. Sellisel juhul on ainuke keerukus viia gaasitross õhukindlalt läbi kasti seina. USA-s kasutatakse neid päris palju ülelaetavate karpamootorite peal ja vastavad valmis kastid on müüa.
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: 25.01.2007 19:59
Segu tuleb täpselt sama, mis vabalthingaval, kuna ujukiruumi ja sisselasketoru rõhud on alati tasakaalustatud, loe mõnda elementaarkarburaatori teooriat. Ainuke probleem on tõesti see, et bensupump peab andma kütuserõhku = hetke ülelaaderõhk + 0,4 bar (vms, mis vabalthingaval see meh. pump muidu annab)
Viimati muutis SharkRider, 11.02.2008 14:15, muudetud 1 kord kokku.
Täisgaasil pole üheski sisselaskekollektoris nagu vaakumit._siim_ kirjutas:ok aga siit nüüd küsimus,mis vägi sunnib bensiini kollesse?vaakumit pole ju enam siis,vbla see süsteem töötab,aga kui õige see segu seal tuleb rõhu all?
Bensiin väljub ujukikambrist ka ülelaetaval mootoril segukoonuses tekkiva rõhuvahe arvelt ja turbo poolt sunnitav õhuvool viib selle kaasa.
Seeria mehhaanilise pumbaga pole seal midagi teha. See lihtsalt ei saa seal töötada. Selleks tuleb panna mingi sissepritse bensiinipump ja ehitada ka tagasivool.
Kogu idee on selles, et paraleelselt boosti kasvuga tuleb kasvatada samavõrra ka bensiinirõhku, sest muidu ei tule bensiini peale.
Ma ei tea kas sain su küsimusest aru aga kui mõtlesid et heitgaas uuesti mootorisse lastakse siis oled väga valedel radadel. Kui mõne sõna inglise keelt jagad ei tohiks sellest aru saamine raske olla: http://www.jbodyfreaks.com/imgs/howto/3 ... ematic.gifcarl93 kirjutas:Ma tean et olen loll:D aga küsimus siis tavaliselt ühendadaksees väljaheited sissepritsele sinna kust ta õhku võtab eks? aga karpale siis otse karpasse sisse sellele nagu ei saa pihta.AITAB äkki keegi!
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Selle süsteemi võid ka ilma selleta teha. Ise asi, palju su karpa vastu peab muudele asjadele. Ehk räägid kohe ära mis autole plaanis turbot aretada. Kuna siis ehk oskab keegi targem sulle kohe öelda mida tegema pead. Ka mina arvasin algul, et oh mis on keevitab kolle kokku ja töötab. Aga päris nii, see pole (kaugeltki mitte).carl93 kirjutas:Sain piht aga palju see radikas maksab kasutatud just.Ja kas karpale lastakse sinna kus ta õhku võtab see õhk mis sealt radikast tuleb?Ja kui radikat vahel pole siis õhk pole piisavalt külm?
Karburaator mootor on targem ümber ehitada pritsungiks.
Kuna pole väga odavad karpab mis kannatavad läbipuhumist.
Tegelikult on varjante palju kuidas panna, kuid uurides põhjalikumalt seda teemat saad ise ka aru, et see ei tasu ära käkerdada kokku karpa turbo.
Juba lihtsalt sissepritse ehitamine annab sulle sama jõu, mida sa loodad saada pannes karpa mootorile turbo.
Tehes korralikult läheb sul pritsungi asi maksma ca 10-15k. Kõik oleneb inimesest kes teeb.
Ehk otsi omale msni inimene, kes vastab koheselt su "lollidele" küsimustele. Sama teed läksin ka mina ja sain olen saanud kõik vastused oma küsimustele karpa mootorite ehitamiseks jne...
Bokser mootor...
-
- Postitusi: 56
- Liitunud: 17.05.2006 18:45
- Asukoht: viljandi
Kui ei leia odavalt Solexi või Weberi või mis need kõik veel on karpat, siis üks koht kust saab veel õhukindla karburaatori on kaherattaline aka tsikkel
Kaks Mikunit toidaks hääste ära. Samas ka mina soovitan teha pritse peale asi. Sellest kohe alguses mingit High Performance masinat nii kui nii ei tule, seega pigem asi õppimiseks. Pritse paigaldus läheb samapalju või vähem maksma kui karpa(de)le kolde ehitamine. Peab lihtsalt teadma mida teed, teine variant on lasta teha sõbral kes ka teab mida teeb
Pritse soovitan ikkagi võtta mõne teise auto pealt mis juba tehasest turboga. Juhtmestik, mõned andurid, aju, pihustid ja nipet näpet veel. Ainult pistikute ühendamine.

