4. leht 7-st

Postitatud: 17.11.2006 12:30
Postitas JustMe
Peep, Outlanderi esimesed pidurid on samad mis EVO väikesed. Vähemalt suuruse poolest, tootja võib muidugi erinev olla. Aga klotside suurus sama, ketaste suurus sama ning supportid kahe kolviga.

Ainuke jama on, et Outlanderil need ei tee seda mida peaksid, EVOl vast teeksid :) Aga kui uurida, siis kindlasti on Outlanderile pakutavad variandid odavamad kui EVOle , juba auto nime poolest .

Aga usun, et saab kindlasti tunduvalt odavamalt kui 32k.

Postitatud: 17.11.2006 16:56
Postitas Raceboy
Üks asi on üldine läbimõõt, aga Audil on rattarummu osa palju suurem. Loeb ketta pidurduspinna ja klotsi pindala suhe ning sadulas kolbide pindala (arv pole tähtis, lihtsalt üht ja väga suurt pole võimalik ju panna). Ketta poolest ei ole Audi oma kuskilt otsast parem, paremaks teeb ainult sadul antud juhul.

Postitatud: 17.11.2006 17:34
Postitas silvers
Üks asi on üldine läbimõõt, aga Audil on rattarummu osa palju suurem. Loeb ketta pidurduspinna ja klotsi pindala suhe ning sadulas kolbide pindala (arv pole tähtis, lihtsalt üht ja väga suurt pole võimalik ju panna). Ketta poolest ei ole Audi oma kuskilt otsast parem, paremaks teeb ainult sadul antud juhul.


Vot täpselt õige jutt! Kokkuvõttes on nad vast ühe suurused aga audi peaks lahjemalt pidurdama kuna ta on raskem!

Postitatud: 17.11.2006 17:46
Postitas Silwer
Raceboy kirjutas:Üks asi on üldine läbimõõt, aga Audil on rattarummu osa palju suurem. Loeb ketta pidurduspinna ja klotsi pindala suhe ning sadulas kolbide pindala (arv pole tähtis, lihtsalt üht ja väga suurt pole võimalik ju panna). Ketta poolest ei ole Audi oma kuskilt otsast parem, paremaks teeb ainult sadul antud juhul.
Loeb ka kaugus ketta keskpunktist.

Postitatud: 17.11.2006 21:39
Postitas rookie
Raceboy kirjutas:Üks asi on üldine läbimõõt, aga Audil on rattarummu osa palju suurem. Loeb ketta pidurduspinna ja klotsi pindala suhe ning sadulas kolbide pindala (arv pole tähtis, lihtsalt üht ja väga suurt pole võimalik ju panna). Ketta poolest ei ole Audi oma kuskilt otsast parem, paremaks teeb ainult sadul antud juhul.
Läbimõõt loeb ja mitte vähe.

Pidurdusjõul loeb ketta pidurduspinna kaugus ratta tsentrist. Mida kaugemal, seda suurem on pidurdusjõu õlg ja seda suuremat pidurdusmomenti annab x jõuga klotside kokkusurumine. Proovi pidurdada pöörlevat jalgratta ratast sõrmedega rummust. Ja sama asi velje servast. Kummal juhul pidurdad ratta kiiremini seisma?

Teine asi on see, kui tööpind on liiga rummu tsentri ligidal, siis a) ei ole adekvaatset jahutust, kuna õhk ei pääse puhtfüüsiliselt ketta sisemusse (jahutatav ketas töötab tsentrifugaalventilaatori põhimõttel, paisates õhku radiaalsuunas välja rummust eemale). Poolteljeotsad, sharniirid vms varjavad õhu sisenemist üsna efektiivselt. b) tulised pinnad on rattalaagrile liiga ligidal.

Sadulas kolbide pindala ei loe üksi midagi. Loeb sadula kolbide ja piduri peasilindri kolvi pindalade suhe. Vedelikureduktori osa 6. klassi füüsika õpikust. Mida suurem see on, seda suurema jõuga surutakse klotse vastu ketast jääva pedaalile vajutamise jõu juures.

Antud juhul võib Evo pidurite peamine eelis olla ka vägevas punases suportis. Loeb ikka reaalne rattale rakendatav pidurdusjõud, mida saab nt ülevaatuspunktis vabalt võrrelda. Kuna kahe auto pidurdusmaad on ligilähedased, kuid Audi on kõvasti raskem, siis ilmselt selgub suur üllatus, et hallid ja märkamatud Audi pidurid on võimsamad kui megafancy'ide punase suportitega Brembod. Proovige järgi.

Mis puudutab tööpindade suurust, siis pidurdusjõu seisukohast on see oluline, kuid mitte peamine. Parimaks näiteks on jaapani autod, kus pidurikettad on tublisti pisemad ja klotsid nagu iiriskommid, kuid 100-0 on saksa autodega samas klassis. Küll aga saavad jaapani autod reeglina kotti siis, kui katse tehakse 10 pidurduse järel - väiksem pind kuumeneb kiiremini ja jahtub aeglasemalt ning pidurid lõpetavad funktsioneerimise.

Postitatud: 17.11.2006 22:29
Postitas peepp
Füüsiliselt on Audi supportid pea kaks korda suuremad aga seal on ka topelt arv klotse sees ehk loogiline.

Võin kinnitada, et mõlemal autol on tavamasinatega võrreldes väga head pidurid, pidurdusjõudu saab suures vahemikus reguleerida ilma rattaid blokeerimata. Samuti on piisavalt max. aeglustusjõudu ja kestmist kuumenemise suhtes, kuid rajal lähevad mõlemad lõpuks kuumaks, Audil natuke kiiremini kuna mass on 500 kg. suurem.

Olulisem vahe on selles osas, et Evo ABS süsteem töötab paremini, laseb ratast natuke blokki ja ei sekku nii aktiivselt. See on ka teoreetiliselt põhjendatav, kuna Evo ABS võtab signaali lisaks rattaanduritelt veel rooliasendi andurilt ja piki- ning külgkiirendusanduritelt ja selle põhjal teeb järeldusi, mis seisus auto on ja palju pidurdamisse sekkuda.

Ja nagu juba mainisin, mõlema auto pidurid on Brembo toodang. ;)

Postitatud: 20.11.2006 12:05
Postitas rainer
Peep, Outlanderi esimesed pidurid on samad mis EVO väikesed. Vähemalt suuruse poolest, tootja võib muidugi erinev olla. Aga klotside suurus sama, ketaste suurus sama ning supportid kahe kolviga.
Outlanderi pidurid ei ole samad, mis EVO väikesed, see on kindel. 32000 EVO väikeste pidurite eest on soodushind ja tõenäoliselt ilma käibemaksuta. Letihind on koos kmga 42392krooni

Postitatud: 21.11.2006 18:46
Postitas rainer
Võtan natuke sõnad tagasi klotsid sobivad:

http://db.japanparts.it/cat_japan/eng/r ... mit=SEARCH

Aga ikkagi originaalkoodidega ei näita toodete sarnasusi. Kõige hinnalisemad asjad antud komplekti juures on piduri supportid ja esisupport peaks olema näiteks sarnane Space Wagoniga. Nende piduritega on nii, et kõik räägivad alati, et kuskilt peaks saama odavamalt kuid kui osta on vaja ei ütle keegi kus kohas see konkreetne koht on. Ehk tühi mull on tavaliselt see jutt.

Postitatud: 23.11.2006 15:58
Postitas Ar21
Sellel Japanpartsi lingil ära toodud esimesed piduriklotsid on kahtlaselt sarnased Subaru 2 silindriga ujuva sadulaga ja 277 mm esikettaga piduri klotsidele. Kasutati 1989-1993.a. Legacy Turbol, alates 1993- ... Impreza GT-l, ka mingi aja 2,5 Legacyl. Ka pregustel 2,0 mootoriga isenditel on silma järgi sama esisadul.
Mitsubishil ja Subarul muudki ühist, näiteks mingi aja õlifiltrid lähevad samuti 1:1-le.

Postitatud: 25.02.2007 1:05
Postitas memphis
No nüüd juba päris pikka aega ilmad külmad olnud ja jää- ja lumerajad peaksid pea iga veekogu peal olema.
Kuidas siis auto käitub ka, kui teda sihipäraselt talvistes oludes kasutada.
St kuidas selle tänavanaastuga sõita on?
Ise proovisin ka mõned päevad tagasi üht 4WD liikurit jääl/lumel. Tavanaastuga tundus suht mõttetu, kurvis pole selle hooga justkui mitte midagi teha, mille sirgel saavutad. Kurvikiirus vaat et sama, mis korraliku naastuga esiveolisel. Muidugi oli asi ilmselt ka puudulikes sõiduoskustes 4wd vallas.
Ennist mainisid ka, et EVO pisut alajuhitav asfaldil. Kuidas libedaga olukord on?

Postitatud: 27.02.2007 22:20
Postitas peepp
See ilmselt ei tundu enamikule eriti mõistlikuna aga mul lihtsalt pole aega olnud Evo'ga sõita, rääkimata jäärajal käimisest. Korra olen Männikul proovinud. Alajuhitavuse üle ei oska libeda peal kurta, selle vastu saab efektiivselt tegutseda ja sõna kuulab ta hästi. Kiirendus kurvist väljudes on muljetavaldav võrreldes teiste autodega, mida on olnud võimalus proovida. See, kas tänavanaast on "mõttetu" või mitte sõltub ilmselt eesmärkidest, absoluutne kiirus pole ju alati peamine.

Juhitavuse kohta tõsisemate järelduste tegemiseks peaks muidugi rohkem sõitma. Üritan ikka enne jää sulamist veelkord kuhugi jõuda.:)

Muud uudist nii palju, et keerasin esimesed porilapakad külge, kuna tagatiivakaarte esiservadele olid juba mõned täkkeid tekkinud. Tagumiste järgi ei tundu vajadust olevat.

Veel kinkisin endale sünnipäevaks jooksu velgi suviste sõitmisürituste jaoks. Aga sellest täpsemalt natuke hiljem, kui leian aega mõni pilt üles riputada.

Postitatud: 28.03.2007 20:37
Postitas Red
Kas synnipäeva kink on juba auto alla pandud, tahaks näha kuidas NEMAD auto peal välja näevad :)

Postitatud: 29.03.2007 11:24
Postitas peepp
Ei ole veel, ootan rajarehve. Aga tõesti, vahepeal sai suveks jooks laiemaid velgi muretsetud. Velg on Wedsport SA70 mõõdus 17x9 ET35 ehk toll laiem kui stock ja rehv sinna peale tuleb 255/40 vs. stock 235/45

Kaaluvad nad ca. 7,4 kg., sama kaal mis antakse stock 8" BBS'i forged velgedele. Tavaliselt Evo'l olevad Enkei veljed on raskemad.

Proovisin eespool siin teemas antud linkide taga olevaid veljemüüjaid aga neil polnud EVO'le sobivaid ja mulle vajalikus mõõdus kergeid ja konkurentsivõimelise hinnaga asju pakkuda.

Siin üks link, samad veljed kellegi teise auto all. Enda autost saan ilmselt pilte hiljem suve poole.

Postitatud: 10.04.2007 15:02
Postitas sada1000
Kena auto 8) tore on vaheldumisi tööjuures parklas RS6 ja evot ülepäeviti näha kõikide diisel passatite ja muude toredate autode vahel :-D

Postitatud: 11.04.2007 12:47
Postitas jkirves
nägin autot just üks päev sakala tänaval uue veljega ning peaks mainima, et velg istub väga hästi sinna alla!