30. leht 61-st

Postitatud: 09.09.2008 15:51
Postitas Astrona
Õnneks jäi see kiire plaan pooleli.
Täna sai vesipritse süsteem kah läbi häda tollist läbi :)

Nüüd puudu ainult mootor :lol: või siis täpsemalt:
* 84mm silindritega plokk + 2 kolbi (või uus komplekt)
* kaanel tõukurite parajaks lihvimine
* vl kolle kaanega ühildamine (istus enne natuke pahasti)
* kokku ja peale lappamine
* seadistamine
+ 100h nipet näpet

Loodetavasti sellest jääb väheks talve sisustamiseks ja jõuan ehk oma vana projekti kah tänavale ajada.
Pilt
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... 130&page=1 Hetkel 2.0 SOHC on peal, aga nipet näpet: sildade remont, siduri-kahvli paigaldamine, genekas otsex ajada, salongi ja kapoti alust korrastada, ning turboga kollektor külge keerata ning torustik ja kuuler paigaldada + paar pihustit ja seadistus. Ja kindlasti on kõvasti tegemist pidamise saavutamisega, kuna isegi 120hj teele panekuga oli tegemist (vedavale tagarattale mõjuba alla 200kg).

Postitatud: 16.09.2008 12:39
Postitas Astrona
Aidake otsustada kolbide valmisel.

84mm vs 84.5mm. Samas 84.5mm oleks 1.2% suurem, mis 500hj juures oleks terve 6hj ;). Ja siis saaksin vist enda praegust kolvisulatus plokki kasutada (säästaks kuna uut ei ostaks).
Kui custom kolvid tellida, ja puurimiseks niikuinii läehb, võiks siis juba puurida 85-86mm et juba kubatuuri kah saada - aga kas seal see plokisein jääb liiga õhukeseks või kaob mingi hea tööpind ära, mis probleem on, et nii ei tehta? Kas mingeid muid jamasid ei teki, kui kolb juba 1.5mm oversized on?

8.0:1 vs 8.5:1.
8.0:1 CR oleks turvalisuse huvides hea, aga kaotaksin 8.5:1'ga võrreldes lihtsalt kõike kompressiooni hüvesid. Niikuinii ei plaani üle 1.8bari boosti :)
Samas 8.0:1 puhul on ikkagi suurem põlemiskamber ja sama segu koguse juures PeakPressure väiksem - deto oht väiksem. Ja siis veel see, et mu kaant on natuke sirgeks freesitud ja CR oleks üle 8.6:1.
8.5:1 on stock CR ja selle CR'iga kolbe pakutavad kõik firmad, samas kui 8.0:1 kolbide puhul peaks valima CP või laskma JE's customid teha.
Arvan, et see kindlustunne 8.0:1 kolviga kaalub üle selle paar Nm jms, mis selle 8.5:1 saaks. Jutt ei käi siin ju 7.0:1 vms CR'ist. Ja 500hj CA'sid väga kaua liikumas pole nähtud. Mingi turvalisus võiks nagu olla peale kock detectioni, et kui "joppab" bensukast 98 asemel 95 saamisega, et siis kohe uut mootorit poleks vaja hakata ehitama.

Tugevuselt peaks vist nii Wiseco, JE kui ka CP olema 125hj silindri-võimsue juures olema pool-normaal-koormusest.

Ja siis järgmised võtme sõnad - kui väga neid vaja on?
* High Heat Ceramic Coated crowns
* Moly coated skirts
* Lightweight or Heavy Duty Wrist Pins
* Lateral Gas Ports (mingil 9L mootori andis too 50HP juurde - kui 1,8 puhul saan 15hj siis laseks kindlasti ka need teha)
Ja kas need tuleb juurde osta või on antud firmade puhul see iseenesest mõistetava, et sellised omadused juba kõigil sepiskolbidel? JE custom kolbide tellimisel peab need eraldi juurde tellima ja maksma.

* Total-Seal Gapless Top rings
Et kas sellest on ikka kasu, räägiti, et dünos mõõdeti õigesti paigaldatud tavaliste rõngastega - ja vahet polnud. Pool koormustel pidi vahe suurem olema.

Pole enne kolbe tellinud.
Äkki aitate paar asja maha kriipsutada, et lihtsam valida oleks.

Postitatud: 16.09.2008 16:11
Postitas mulk
84mm kolb - jääb võimalikult palju tihendit kahe silindri vahele.
8.5 CR - kui selline on paljudel valmistajatel stock CR, custom kolviga varu piiika aega ootamisele + olulisemalt kõrgemat hinda (võrdluseks wösner stock forged kolb 169.- € vs. custom 325.-€)
ps. wössner pakub stockina 8.0:1le CR kolbi CA18DET konele, mõõdus 84mm
wösneri puhul oleks lisaks kaks kärbest ühe hoobiga, ehk hind sisaldab teflon vms. libeda kolviseeliku pinnakatte.
tapi mõõt on ilmselt 20mm?
Kui nii, siis HD 20mm kolvisõrm, suurema sõrme puhul saad soetada uue komplekti kepse ka :)
Gas Port - kolvi kohta ütleb "Pro Engine Blueprint" järgmist:
Only pistons destined for running a quarter mile at a time shod be gas ported.

Postitatud: 25.09.2008 17:01
Postitas Astrona
Vaatasin oma kütuse kaarti Live-editis ja düno wb graafikut ja ühesõnaga olen veendunud, et on vaja suuremaid pihusteid - 534cc/min tundus enne lihtsalt suurem, kui antud töö jaoks vaja.

5500RPM kandis oli segu liiga rikas 10.3:1 kanti, aga see oli ka 100% DC - peale seda kaart üritas hoida sama pihustus-aega ja segu lahjenes ligi 11.9:1 @ 7000RPM. Nu ja peale dünot käis aga mootor 7700RPM :shock: peal - see on seega ka 1 põhjus miks kolvid sulasid.

Nu ja seal mõõdeti välja 352rwhp (412hp) @ 5200-7000RPM.
Need numbrid on seadistamata süütega, ja ka segu oli enamus ajast liiga rikas - ilma milleta oleks vast 425hp olnd.
Kevadel plaanin aga :
* 10% kõrgema rõhuga (1.7-1.8bar) >>> 467hp
* parema hingamisega kõrgematel pööretel (uued raadiusega klapipesad + mehh tõukurid + tomei vedrud + kollektorid paremini kaanele portida), et hingaks õigetpidi ja et võimsus kasvaks kuni 6000-6500'ni ja sealt hoiaks 8000RPM'ini välja. Ühesõnaga max võimsus oleks 20% kõrgematel pööretel >> +20% võimsust. No ja kui tuleb 10%'gi, siis lõpp tulemus üle 500hp.
Antud turbo lagi on garretti andmetel 480HP ja seega paistab mootor isegi liiga suurena - aga esialgu turbo vahetust ei plaani ja kes teab võibolla jääb ka VL kolle pudelikaelaks - ja võibolla on too 480HP reklaamitud 0.8AR mitte 0.64AR kohta.
Ma pole veel FPR'ist peale keerama hakanud, aga arvan, et ka sellest jääks väheks.

Kui suuri pihusteid on vaja?
4tk
80% DC (et jääks ka mingi varu)
3-4bar kütuse rõhk.
500hp
BSFC 0.4-0.65 ?

Proovisin ka netis olevaid kalkulaatoreid aga tahaks teie arvamust - tundus, et igaks juhuks võiks 1000cc'sed osta.

No ja kui juba kalli ostu tegemiseks läheb, siis võiks kohe arvestada ka E85 ahvatlusega - aga mis, kas ma peaks siis üldse kuskilt 1300cc vms leidma???

Postitatud: 25.09.2008 18:09
Postitas mart154
e85 max rich power on umbes 6.9 AFR juures. Benal on see 12.5 kandis.
See teeb ~50% rohkem kütust.
*arvutused on peast tehtud, ja ei võistle sinu kalkulaatorioskusega :)

Ehk kui sa bena jaoks valid 1000cc pihustid, siis e85 jaoks võiks 1500 kanti olla.

Ahjaa. Kui täpselt sa saad pihusti avamisaega kontrollida tühikäigul?

Mäletan, et Mihklil oli probleeme MS'iga tühikäigul.
Ja temal on "kõigest" ~600cc. :)

Postitatud: 25.09.2008 18:29
Postitas jeff01
mart154 kirjutas:Mäletan, et Mihklil oli probleeme MS'iga tühikäigul.
Ja temal on "kõigest" ~600cc. :)
Tean autot millel on algelisem megasquirt ja veel suuremad pihustid. Ei tea küll kõiki nüansse aga võtmesõnaks ilmselt HI Res. kood

Postitatud: 25.09.2008 19:58
Postitas mart154
Eks Mihkel ise kommenteerib, kuidas tal nüüd high resolution koodiga asjad on.

A mida ma öelda tahtsin oli see, et härra Astrona kasutab ju mingit kahtlast teemat, mille võib võtta koodnimega "tuunitud nissani ECU" kokku :)

Postitatud: 26.09.2008 1:29
Postitas Mihkel
Mul ka HiRes, sest tavalisega oli asi tunduvalt nutusem.
Mul oli eesmärk ka igapäevasõidus võimalikult väike kütusekulu.
Arvan, et saaksin kindlasti pihusti spec-idega veel mängida, et tühikäigul segu paremaks saada.
On ka 1000cc pihustitega normaalset tühikäigusegu vist nähtud, samas kõik on suhteline, mida keegi normaalseks peab.

Praegu oli mälu järgi vist tühikäigul asi juba enamvähem hea, ei mäleta täpselt, kuna pole mitu kuud autoga sõitnud pidurite ehitamise tõttu.
Ja asi sõltub veidi ka pihusti specist.

Postitatud: 26.09.2008 9:42
Postitas Raceboy
Kõige tähtsamad on pihusti enda ja aju pihustijuhtimisskeemi omadused.

Mingite vana EV1 tüüpi 800cc+ pihustitega väiksema, kui 600cc silindri kohta on seis suht nutune. Sõltub ka põlemiskambri efektiivsusest (=BFSC): mida efektiivsem kaas, seda kehvem on viletsa reageerimisega pihusteid seal tööle saada.

Ise olen 1200cc pihustid 2.2liitrisel mootoril normaalselt tööle saanud, 1000 p/min tühikäigul, segu 14:1 ja mingit kõikumist. Samas madalatel koormustel nõudis tükk aega kantimist et ei jõnksutaks jm. Pihustid polnud ka muidugi mingid tehnikaimed, tavalised Delphid (=kehvad).

Kui eesmärk autoga igapäevaselt sõita ja mitte megasuuri arveid taguda, tuleb modernsemate pihustite poole vaadata. Näiteks Siemens Dekad (kuni 750 cc) või Bosch EV14 (nüüd kuni 1000cc).

Siemens:
Pilt

Bosch EV14:
Pilt

Nendel on oluliselt kiirem reageerimine ja nad ikka pihustavad madalatel pulsilaiustel, mitte ei ku*e :)

Postitatud: 26.09.2008 10:13
Postitas Siim
Raceboy kirjutas: Kui eesmärk autoga igapäevaselt sõita ja mitte megasuuri arveid taguda, tuleb modernsemate pihustite poole vaadata. Näiteks Siemens Dekad (kuni 750 cc) või Bosch EV14 (nüüd kuni 1000cc).
modernse all pead sa silmas võimlikult väikest "injector lag timei" ?

Postitatud: 26.09.2008 10:41
Postitas mart154
Siim kirjutas:
Raceboy kirjutas: Kui eesmärk autoga igapäevaselt sõita ja mitte megasuuri arveid taguda, tuleb modernsemate pihustite poole vaadata. Näiteks Siemens Dekad (kuni 750 cc) või Bosch EV14 (nüüd kuni 1000cc).
modernse all pead sa silmas võimlikult väikest "injector lag timei" ?
Spray pattern (krt, jälle ei tea head eestikeelset sõna), on ka parem.

Postitatud: 26.09.2008 10:57
Postitas Astrona
mart154 kirjutas:
Siim kirjutas:
Raceboy kirjutas: Kui eesmärk autoga igapäevaselt sõita ja mitte megasuuri arveid taguda, tuleb modernsemate pihustite poole vaadata. Näiteks Siemens Dekad (kuni 750 cc) või Bosch EV14 (nüüd kuni 1000cc).
modernse all pead sa silmas võimlikult väikest "injector lag timei" ?
Spray pattern (krt, jälle ei tea head eestikeelset sõna), on ka parem.
Pihustuse-muster :) Joa-kuju.
Saan aru, et vana tüübi pihusti ei suuda luua "Spray pattern"it kohe vamise ajal ja alguses soristavad niisama - mis tähendab, et väikse avatusaja puhul ainult soristavadki :)
Vastan pikemalt kui olen natuke mõelnud kah, momenil kiire :)

Postitatud: 26.09.2008 11:41
Postitas mulk
Kindlasti pöörata tähelepanu nii suurte pihustite ostmisel asjaolule, et nad oleks flow matched komplekt.
Omal 788cc (@3 bar) S.D. phustid, 3.8 barise rõhuga, ei mingit problemi saavutada soovitud A/F ratio.

Postitatud: 26.09.2008 12:06
Postitas zoom1
Astrona kirjutas: Nu ja seal mõõdeti välja 352rwhp (412hp) @ 5200-7000RPM.
Need numbrid on seadistamata süütega, ja ka segu oli enamus ajast liiga rikas - ilma milleta oleks vast 425hp olnd.
Et sa oma arvutustega puuse ei paneks, siis 352 on mootori hp. Rattast umbes 320 mis on ikkagi hea tulemus :)

Postitatud: 26.09.2008 15:30
Postitas Astrona
zoom1 kirjutas:
Astrona kirjutas:Nu ja seal mõõdeti välja 352rwhp (412hp) @ 5200-7000RPM.Need numbrid on seadistamata süütega, ja ka segu oli enamus ajast liiga rikas - ilma milleta oleks vast 425hp olnd.
Et sa oma arvutustega puuse ei paneks, siis 352 on mootori hp. Rattast umbes 320 mis on ikkagi hea tulemus :)
352 ja 320 ei sobi hästi kokku - ülekande kaod peaks olema siis 10%, aga tagaveolistel on see üldiselt 17% kanti. Kui mootori võimsus 352 siis rattasse jõuab pigem 300. Ja DynoMaxi numbritest on pikalt juba jahutud, aga viimane seisukoht jäi vist selline, et neid ratta numbreid tulekski võtta ratta numbritena. Mine ütle Maximile, et ta 1000hj masin oli hoopis 800hj :).
Kiire arvutus ütleb kah, et mu mootori effektiivsus peaks olema <23%, et väljundvõimsus oleks 350hj.

Pihusti valimisel tuleks "karta" ikka suuremat võimsust :)

Et juurde saada 21% kütust oleks vaja kütuserõhku tõsta 3 pealt 4.4bar peale. Mis sellest tõstmisest arvate? Mul 2 pumpa jadas - et võibolla aitaks too janu kustutada. Et kas pihustid ikka suudavad avaneda ja pumbad voolata kui abs kütuse rõhk on juba >6bar?
Võtan appi ka waterinjectioni, mul 380cc nozzle peaks hakkama kuni 190cc mingit põlevat kraami tulema ja see peaks mingi 10% janust kustutama. Nii saaks uute pihustite investeeringu rahad üldse mujale suunata :) kuni E85 peale mõte läheb - ja siis osta juba suured...