Porsche 951 (944 turbo S) 91a; Audiophile

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Suletud
wirx
Postitusi: 229
Liitunud: 29.11.2004 11:55
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

Järgmine aasta tõotab põnev tulla siin - http://opentrack.tqhq.ee/forum/index.php :)

GT3 rs läks Tarmole, kes eelnevatel aastatel on stock 997S-iga rada silunud, tema nimel ka sauga OT raja rekord
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

No sellele loomale vastast ei ole.. Pealegi ei oska ma sõita :P

Markus
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
wirx
Postitusi: 229
Liitunud: 29.11.2004 11:55
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

Meil kevadel plaanis teha üks väike eurotrip oma autodega mööda euroopa ringradu ning porsche sõidukoolituselt ka läbi hüpata...tahaks ju ka natukenegi sõitma õppida...kohtade arve ei ole piiratud :roll:
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

Veel üks mõte seoses E85 kasutamisega:

Taastada läbi kaanetihendi vahetuse auto standartne surveaste mis on 11:1 ja vahetada turbo kuumaosa 1.06 AR vastu..
Miks?

Praegune süsteem lubab küll boostida normaalselt (1.3-1,4 bar-i) aga samas tean et ei saa siin kasutada maksimaalset squish-i ära kuna tänu paksule kaanetihendile on see paigast ära..

Kui nüüd E85 kasutusele võtta siis tänu oma kõrgele okaanarvule saaksin ka 11,0:1 surveastet üle laadida + ei oleks antud süsteem nii detonatsioonitundlik (loe perfect squish).

Kogemus küll puudub aga olen lugenud, et etanoli autodel tuleb eriti ettevaatlik olla detonatsiooniga.. ja originaal kaanetihend vähendaks seda riski aga samas saaksin autot ikkagi normaalselt tarbida. Kui etanool detoneerib siis bye bye originaalkolvid..

Suurem AR tähendaks vähem backpressurit, vähem boosti võimsuse saavutamiseks, väiksemat EGT-d jne jne. Samas jääb asi väga tänavakõlbulikuks tänu kõrgele surveastmele..

Point ei ole siin väga võimsust kasvatada Võiks jääda sinna 550-600hp vahele.. aga et sama võimsus tuleks kätte väiksema riskikoefitsendi juures

Veel Tatech 6 PRO saab ka 4 EGT sisendit (igale silindrile oma) ja Audi või Spitfire COP-id siis on võimalik iga silndrit süüdet kui ka kütet "trimmida" vähendades veelgi riski kuumalt käivates silindrites detonatsioonile, muuhulgas saab silutud ka isetehtud sisselaske kolle voolavuserinevustest tingitud erinevused kütte põlemises...

Kõige suuremat miinust näen selles et siis jääb mul võimalus kasutada AINULT etanooli, madalama surveastmega oleksid mõlemad kütused teretulnud..

Ulme.. :)
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

vähe OT :)
ei ole väga jälginud... aga kas Kristiines see E85 tankur ikka töötab? :)

Eriti niru oleks, kui auto on aga kütust pole... :-D
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
altz
Postitusi: 244
Liitunud: 15.01.2005 1:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas altz »

mart154 kirjutas:vähe OT :)
ei ole väga jälginud... aga kas Kristiines see E85 tankur ikka töötab? :)

Eriti niru oleks, kui auto on aga kütust pole... :-D
Laagris on ka e85 olemas ;)
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

No vahe selles, et tavakütusega jääb rõhk sinna 0,8 bar juurde mis on punktist A punkti B kulgemiseks täiesti ok, ka maantesõiduks. E85-ga jääb rõhk vajadusel sinna 1,3-1,4 bar-i kanti aga loomulikult on tegu agressiivsema süütenurga jne jne E85 puhul.

Veel squish area taastamine peaks positiivselt mõjuma ka auto throttle responsi ja igapäevasele kütusekulule nii et eks ole näha.

1,06 hotside on juba leitud muidu..

Markus
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Jõuvanker
Postitusi: 186
Liitunud: 15.12.2004 21:49
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Jõuvanker »

Krt, mul on loll küsimus, olen millestki ilma jäänud vms. Mis asi on e85? Bensiin, oktaanarvuga 85vms?
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

Lühikokkuvõte.. E85 on bikütus mida kasutataks üle maailma juba ammu ammu, Rootsi on meie lähinaabritest riik kes on seda tehnoloogiat viimasel ajal rohkem kasutusel võtnud kuna naftal baseeruva bensiini varud on maailmas limiteeritud siis Etanooli võib ükskõik millest toota, kasvõi s*tast.. :) Seega on viimasel ajal ka meie teedel näha Saabi ja Volvosid millel taga väike kleps "twin fuel" või "bi-fuel" vms..

Päriselus on E85 kütus mis koosneb 85% bioetanoolist ja 15% bensiinist.. Oktaanarv on etanoolil 108 :) ja maksab 12.3 eeki liiter st. on odavam kui tavakütus, saastab vähem keskonda, omab kõrgemat oktaanarvu kui tavabens jne jne.. In real life tähendab see kuni 7 kraadi varasmeat süütenurka sama load-i juures. Tark mees teeb siit omad järeldused mida see auto lõppvõimsuse tähendab.. Kui Saab twin fuel on tavabenaga 175hp-d siis E85-ga on jõud veidi üle 200 hp, ehk siis vahe on pea 15%..

Veel etanool põleb veidi aeglasemini ja tänu sellele kulub teda rohkem aga keda see väga huvitab, kui tegu projektiautoga

M
AS Eesti Statoil

PRESSITEADE

28. august 2007

Statoil hakkab müüma bioetanoolist valmistatud mootoribensiini

Teisipäeval, 28. augustil toob Statoil esimese kütusemüüjana Eestis müügile loodussõbraliku mootorikütuse Bioetanool E85, mille kasutuselevõtt vähendab oluliselt kasvuhoonegaaside teket.

Keskkonnasäästlik Bioetanool E85 on alates teisipäevast müügil Statoili Kristiine ja Laagri teenindusjaamades Tallinnas. Bioetanool E85 liiter maksab 12.25 krooni, mis on 1.50 krooni soodsam kui tavaline mootoribensiin 95. Biokomponendi ehk bioetanooli aktsiisivabastus võimaldab müüa Bioetanool E85-t tavabensiinist odavamalt.

Statoili peadirektori Helle Kirs-Toigeri sõnul hakkab Statoil müüma Bioetanooli E85 selleks, et vähendada autode poolt tekitatavat kasvuhoonegaaside, lämmastikoksiidide ja vääveldioksiidi hulka. „Biokütuste kasutuselevõtt aitab meist igaühel anda läbi oma tarbimisotsuse isiklik panus ümbritseva elukeskkonna parandamisse. Keskkonnasäästlik ja jätkusuutlik areng on üks Statoili korporatiivseid põhiväärtusi. Statoili eesmärk on olla liider biokütuste valdkonnas,” ütles ta.

Bioetanool E85 sisaldab 85 protsendi ulatuses puhast bioetanooli, mis on valmistatud põllumajandussaadustest ja 15 protsendi ulatuses mootoribensiini. Bioetanool on väga keskkonnasõbralik mootorikütus, sest selle põlemisel tekib süsinikdioksiidi ehk kasvuhoonegaasi kuni 80 protsenti vähem kui naftast valmistatud mootorikütuste puhul. Bioetanooli tooraineks vajalikud põllukultuurid aga seovad kasvades õhust CO2-te, vähendades seeläbi süsinikdioksiidi hulka atmosfääris.

Keskkonnaministeeriumi keskkonnakorralduse- ja tehnoloogia osakonna juhataja Rein Raudsepa sõnul on Eestis teretulnud iga arendus, mis viib keskkonnasõbralikuma kütuse kasutamiseni. "Euroopa Liit on püstitanud selge eesmärgi – aastaks 2010 peavad 5,75 protsenti kõikidest transpordisektoris kasutatavatest mootorikütustest olema biokütused. Loodame, et Eestis hakkavad inimesed rohkem kasutama heitmevabasid mootorikütuseid.”

Bioetanool E85 on mitmes Euroopa riigis laialdaselt kasutusel. Rootsis müüs Statoil 2006. aastal 20 miljonit liitrit Bioetanooli E85 ja see biobensiin on müügil üle kogu riigi pea 800 tanklas. Kõigist Rootsis 2006. aastal müüdud uutest sõidukitest olid 13,5 protsenti valmis kasutama mootorikütusena Bioetanooli E85.

Statoili Ärikliendiosakonna juht Raimo Vahtrik rõhutas, et Bioetanool E85 sobib kasutamiseks ainult selleks seadistatud mootoriga autodes. „Tavalise auto mootoris saab kasutada kuni viieprotsendilise etanoolisisaldusega mootoribensiini. Bioetanool E85-s on etanoolisisaldus 85 protsenti ja sellise mootorikütusega sõidavad vaid vastavalt seadistatud, nn Flexi Fuel tüüpi autod. Esimesed sellised mudelid on juba Eestis müügil,” lisas Vahtrik.

Statoil on olnud novaator keskkonnasäästlikumate mootorikütuste arendamisel, alustades esimesena väävlivabade mootorikütuste ja loodussõbraliku mootorikütuse Bioetanool E85 müüki Eestis.
Krt, mul on loll küsimus, olen millestki ilma jäänud vms. Mis asi on e85? Bensiin, oktaanarvuga 85vms?
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Jõuvanker
Postitusi: 186
Liitunud: 15.12.2004 21:49
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Jõuvanker »

Ehh, seda märjukest siis võiks kasutada kõik kõrge surveastmega vabalthingavad ja turbokad, kes tahavad suurt rõhku kruvida, iseasi, kuidas katalüsaatorid asjale vaatavad, ilmselt ei tee seda neile midagi. Küll tava tänavamasinale võib see tekitada soojusülekoormust ja metalli sulamist põlevas keskkonnas - kolvid, klapid, kolle.
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

tegelikult põleb E85 madalama temperatuuriga kui tavabens sulavad asjad tulevad mootorist välja siis kui süüte kruvimisega liiga agressiivseks minna kuna siis on tõesti jama majas.. Muide, võite unustada ka tahmase summutiotsa, E85-ga tuleb sealt ainult veeauru :D.

M
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Kasutaja avatar
meph
Postitusi: 53
Liitunud: 24.08.2005 3:26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Ja see 15% bensu tinistatakse viplala poolt ära? :)
KillFrenzy
Postitusi: 110
Liitunud: 21.08.2005 14:17

Postitus Postitas KillFrenzy »

Selle E85'ga veel see värk, et ega seal pole kunagi täpselt 85% etanooli, suvel võib olla kuni 95% ja talvel ainult 50%, aga see auto niikui nii talvel ei sõida ma arvan.
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

Ei tinistata ära aga see jääk mis bensiinist jääb on olematu..

Ja see 15% bensu tinistatakse viplala poolt ära?
[/code]
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

Nii

Otsustasin ära, et auto enam igavusest edasi ei modifitseeri, kuigi ma arvan et mu plaan oli päris huvitav, vähemalt iseendale..:P.

Tegelikkus on aga selline, tegin 180 kraadi pöörde ja downgradin oma auto vähemalt mootori osas orignaalilähedaseks.

Mis saab vanast mootorist - ? See on juba omale uue omaniku leidnud koos kogu padajanniga (aju, turbo, summuti, cooler jne jne) PnP kit ühsõnaga..

Aga mis siis lähiajal hakkab saama..

Välimus - sellega on juba mingid muudatused toimumas..
Kleebised eemaldatud
Pilt

Kuna pärast kleebiste eemaldamist auto suht "igavaks" ühevärviliseks muutus siis otsusatsin, et kontrasti loomiseks lähvad vahetusse

1. Veljed, mis asenduvad Techarti GT-ga (10.5*18 taga ja 8.5*18 ees)
Pilt

Must velg peaks veidi taskaalustama seda erk-oranzi + lisaks oluliselt väiksema võimsusega mootorile tuleb kasuks kui velgede arvelt pöörlevat massi vähendada.. Enda endiste ja uute velgede erikaal kogu jooksu pealt on pea 12 kg..

2. Sisu. Auto valge nahksisu asendub süsimusta nahksalongiga. Sellega seoses lähevad nahatamisse ka esiistmed. Istmed kaetakse täpselt samasuguse nahaga nagu originaalis (küljed siledad ja keskelt aukus nahk). Kokkuõmblemisel lasen kasutada oranzi niiti et ka salongi väikest kontrasti tuua..

3. Toonklaasid - vahetatud saab ka toonklaasiring veidi tumedama ilma läiketa kile vastu

4. Mootor - aiste vahele leiab oma tee 2.5L 8 klapiline kapremonditud mootor, originaal turbo ja mootorijuhtimisega..

5. Väljalase - Linsey Racing SS 3" väljalase koos TIALi 40mm Wg-ga

6. Orignaal "motronic" saab ka uued chipid millega 1.3 bar-ise ülelaaderõhuga peaks saavutama ca 320 hp-d

7. Sidur - Porsche 911 turbo korv, Porsche 968 ketas (500nm)

8. Vedrustus - Porche 968 vedrud ja amordid, eest veid madaldatud..

Sellises seades on auto vägagi igapäevane ja ka suht kiire (250 hp-ga lubab tehas täispaagiga 5.4 sekki sajani, 320 hp-ga on see kuskil 5 sekundit.. Tippkiirus 270 kmh..

Kui veerandmiili aegadega spekuleerida, siis Kert Treufelt samas seades on sõitnud sinna 12.9-13.0 kanti, mis on piisavalt kiire igapäeva auto jaoks..

Stay tuned.. varsti mõned värskemad mittetelefonigatehtud pildid ka!

Markus
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Suletud