28. leht 49-st
Postitatud: 26.11.2008 3:00
Postitas Mihkel
Ei usu, et valitsa probleem oli, ilmselt mingi hambatükk sattus kuskile vahele ja liigutas hammakat võllil veidi.
Igatahes kast nüüd koos tagasi koos tutika peavõlli ja teise käigu hammakaga.
Kolmanda käigu hammakal ei olnud ka midagi katastroofilist viga õnneks.
Uuel peavõllil tunduvad olevat jämedamad hambad, mis võiks nagu tugevamad olla kui eelmised.
Vaja nüüd igavuse peletamise projekt garaažist kuidagi 2-e oma ja 2-e abiratta peal välja saada, et saaks Subarule kasti alla tagasi visata.
Mis sidurit puudutab, siis mul suhteliselt leebe sidur kasutusel, rohkem ikka tänavasõidu asi ja leevendusega.
Kasti suurem lõhkumine tuleks ilmselt rohkem labadega ja ilma leevenduseta kettaga siduriga kõnealla.
Subaru kastile ei pidavat labadega ketas kohe üldse meeldima, pidavat kaste lõhkuma.
Ühel sama võimsusklassiga autol olevat 3 kasti järjest läinud, kuniks sidur tavalise vastu tagasi vahetati.
Sain täna ka konkreetse autoga sõita ja no väga nõme on kui sidur sõidu peal libiseb.
Säästku see originaal sidur sisi algul kasti või mitte.
Tagaveoliste autode omanikel pole ju suurt midagi põdeda, 2x väiksem stress kastile ja enamuse ajast on rattad tühja niikuinii.
Vaatasin ka nö. performance võlle, mida Subaru kastidele pakutakse.
~40k 2-e käigu eest mis pidavat ~400hp kannatama on IMO pointless.
Ka RA kastid lagunevad ja ei ole palju tugevamad kui tavalised.
Vähemalt nii väitis mulle inimene, kes on ilmselt mitusada Subaru kasti remontinud.
Postitatud: 26.11.2008 12:22
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Tagaveoliste autode omanikel pole ju suurt midagi põdeda, 2x väiksem stress kastile ja enamuse ajast on rattad tühja niikuinii.
Oot kui tagaveoline läheb 4.5 seki sajani (1. ja 2. käigu jõud on võrdsed kuna pidamist pole piisavalt kummagi käigu jaoks), siis ei saa päris öelda, et "rattad tühjad". 2x suurem stress tõmbe ajal oleks 2.5sek sajani masinal, kui kõik muu on sama. Aga selleks oleks vaja juba vähemalt 75% võimsamat masinat ja 100% rohkem pidamist. Pidamis 4wd'ga ongi rohkem aga antud juhul võimu pole 2.5sek jagu. Siduri päästmisel enne kui ratas ringi läheb tõuseb löögijõud ikka märksa kõrgemale kui boosti-jõud, aga see sõltub juba süsteemi inertsist, sünkrodest jms. Mida tahtsi öelda on see, et võibolla lihtsalt inerts liiga suur - kui rattad peavad, ei pruugi arugi saada ja pole nagu kuulnud bike'ina pöördesse minevat subarut

Ja kui sidur aegajalt libiseb rohkem kui tahaks, siis päästab see ju kasti, ja on otsene vihje liiga kõvast potensiaalsest purustava jõuga pidamisest.
Kui suur on subaru hooratta + muu väntmehhanismi inerts? Vaevalt et tal 3-4kg hooratas on. Võibolla peaks kergemate poole vaatama. Võid ikka päris pissed off olla, kuna tõenäoliselt hooaja suurim lumetorm möödus garaazis jebides

Postitatud: 26.11.2008 12:32
Postitas Mihkel
Võta kuidas tahad seda arvutuslikult aga fakt on see, et 350 jõu juures tagaveoliste kastid eriti lendav kaup tänavarehviga pole, erinevalt nelikveolistest.
Lihtsalt tagaveolisega saavutad sa seda pidamist tänavarehviga tunduvalt harvem.
Tuleb ju palju vähem jõudu rakendada, et kaheveolisega viletsa pidamisega rattad ringi saada erinevalt neljarattaveolisest autost.
Ma ei räägi hüpoteetiliselt, et mis oleks kui pidamine oleks, see on sinu rida.

Võibolla ma ei oska ennast teoreetiliselt väljendada, kull aga praktikas
Siinkohal kuldsed sõnad:
In theory, theory and practice are the same. In practice, they are not!
Mõtle selle lause peale ka vähe

Postitatud: 26.11.2008 12:42
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Siinkohal kuldsed sõnad:
In theory, theory and practice are the same. In practice, they are not! 
Mõtle selle lause peale ka vähe

Üritan tõlkida: "Praktikas loodusjõud ei kehti"

Prakitka on ju see, et kastid lendavad. Ja teoorias on inerts kõva.
Masinaehituses peaks olema ikka enne kõva teooria ja siis alles katse-eksitus-meetodiga liihvitakse viimast. Ses mõttes teoorias soovitaksin sulle 15kg asemel 5kg hooratast, aga praktikas oleks võibolla 8kg ok - paraku pole meil ju ressurssi katsetada, et ideaal massiga hoorattast leida, kus kastide vastupidavus vs hooratta hüved tasakaalus on - peab kuidagi tehase ressurssidega võrreldes nõrga teooria a nõrga praktiga hea lahenduse leidma.
Postitatud: 26.11.2008 13:36
Postitas Mihkel
Et siis, kui kergema hooratta panen kooleb mootor stardis ära mitte ei tõmba rattaid ringi?

Ei raatsi väga investeerida uude hoorattasse, praegu toimib ka normaalselt.
Siis peaks linnas ka käike lappama hakkama iga väikse takistuse pärast.
Ma ei tea mis arendustööd nad tehases teinud on aga praktiline fakt on, et need kastid lagunevad suht kergelt.
Võimalik, et mul ka originaal aju ja BOV-i kooslus retsis teise käigu hammakaid,
kuna uue turboga ja ~1.0bar boostiga tõmbas käiguvahetusel päris koralikult hinge kinni ehk oli käiguvahetus nö. 2x tunda.
Võin ka niipidi küsida, et mitu kasti sinu autol 300hp juures kulunud on?
Ja nüüd võrdle palju mul neid kulunud on, praktika näitab vist 0 versus 3.
Ning uskuge või mitte, ma pole aasta aega ühtegi hard launchi teinud selle autoga.
Liikumise pealt vajutanud, kuid mis seal salata ka esimeselt teisele.
Lihtsalt väga mõtetu on sellist autot omada millel mootoril nagu jõudu on aga seda jõudu kasutada ei tohi.
Hakka vaikselt tüütuks muutuma asi. Selge on see, et seda mootorit kangemaks ma enam ehitada ei plaani.
GT28RS ja 1.5bar boosti on niigi liiast, ega seal suurt enam midagi vist ei ole teha ka kerge vaevaga.
Kolle uus, turbo uus, sumpa uus, aju uus, cooler ehk annaks veidi effekti juurde.
Postitatud: 26.11.2008 14:17
Postitas enkei
kas sti kast ei istu muidu alla gt-le.mõtlen just ver.7 millel pole elektroonilist difri juhtimist.pole nagu kuulnud et kuuesed kastid väga lennanud oleks.wrx-il oli see suur probleem.Või tähendab see kogu tagasilla väljavahetamist kuna ülekanded veovõllid.... teised
Postitatud: 26.11.2008 16:14
Postitas Mihkel
Ei ole ühelgi MY99 ja üles 5 käiguliselt kastil väga suurt tugevuse vahet. RA on veidi tugevam aga lendavad ka need edukalt laiali ~350hp autodel.
STI ei ole mingi imeloom, saage sellest aru. Kast kestab, kuni auto on stock konditsioonis.
Nii kui veidi järele aidata hakkavad kastid lendama. Seda rääkis mulle inimene, kes on neid kaste ilmselt sadu remontinud juba ja mul ei ole põhjust tema sõnades kahelda.
Miks siis Performance peavõllile antakse pidavusepiiriks ainult kuni 400hj mootorist?
Originaal ei saa loogiliselt kuidagi sellest parem olla, muidu inimesed seda ju ei ostaks.
http://www.ppgearbox.com.au/page.asp?pa ... oductid=23
Selle võlli hind peaks ~20-30k kanti jääma.
Ainult 6 käigulised kastid pidid veidi tugevamad olema kui 5-e käigulised.
Ainult nende hind on suht haige ja eeldab vist ka teisi pooltelgi ja sidurikomplekti, peast ei mäleta enam.
Mul ilmselt lihtsam mõistliku hinnaga aegajalt uut peavõlli ja teise käigu veetavat hammakat osta.
Postitatud: 26.11.2008 17:24
Postitas Raceboy
Mis kastidega need 500+ whp tänavalegaalsed Imprezad sõidavad muidu? Videotest jm vaadates on kuulda, et täitsa tavalised kastid on mitte sequential vms. Või nad saavadki vaid paar kiirendust iga kastiga teha?
Postitatud: 26.11.2008 17:38
Postitas enkei
Pole ta mingi imeloom tõesti.Pidasingi silmas punnsilma kuuest kasti ilma dccd-ga aga jah sellel asjal pole enam mõtet kuna läheb liialt kalliks.(kast,poolteljed,taga diff ja kogu tagasilla mäng).Eks neid kaste ikka lendab STIl ka aga sõidetakse siingi sprinte ja tänavatel 500+väänet.Inglismaal näiteks kus on trackday väga popp ja vägagi võimsad masinad.Pole kuulnud mingit massilist purunemist mida paljud wrx omanikud kurtnud
STI ver.6 RA gear-sets to hold 275-350awhp. For higher power levels would recommend either a STI 6-speed tranny or a synchroless dog-box.
Postitatud: 26.11.2008 17:39
Postitas enkei
Raceboy kirjutas:Mis kastidega need 500+ whp tänavalegaalsed Imprezad sõidavad muidu? Videotest jm vaadates on kuulda, et täitsa tavalised kastid on mitte sequential vms. Või nad saavadki vaid paar kiirendust iga kastiga teha?
Sõidavadki stock kastidega
Postitatud: 26.11.2008 17:42
Postitas Astrona
Google kirjutas:some people choose the jdm STi 6 speed that probatly will hold about 500whp
No ja kui esimese paari käiguga rõhku piirata ja 500whp võtta @8500RPM siis võib kasti elu isegi kergem olla kui 250whp @ 6000RPM ilma piiramiseta. Ja noh tänavalegaalsete rehvidega kastil eriti vahet pole kas 350whp või 700whp.
Postitatud: 26.11.2008 17:55
Postitas Mihkel
Mina ei leia lihtsalt linnavahel pointi rõhku ükskõik kus piirata, kuna siis kaob lõbu ära.
Mis ma selle teise käiguga 4000rpm pealt ikka kiirendan, siis paar päeva ja käin üldse pikalt jala kuigi auto seisab tervena.
Lisaks veel kastiremont oleks siis soodne võrreldes selle teise arvega.
Eks nad jah kestavad teadud aega tallamist ja siis jälle vaja uue vastu vahetada.
Aga see aeg millal kast terve on, on funni küllaga
Keegi ei välista, et need trackday ja muidu võimsate autodega videomehed endale 2k+ naela maksvaid juppe pole kasti ostnud.
On ka veidi tugevamaid stocki stiilis juppe enne dogbox-i. Pealegi rallikad käivad väga tihti juppideks ka hoolduse tõttu.
Postitatud: 27.11.2008 2:38
Postitas Mihkel
Kast all tagasi. Homme veel kastiõli sisse kallata, cooler tagasi panna ja põhjakatted tagasi panna.
Siis saaks juba sõitma minna. Tegelikult võiks vist Vems-i EGT ka juba ära kalibreerida, kui lammutamiseks läks.
Tänud herr Silvwer-ile kasti tõstmise ja komplekteerimise abi eest.
Seekord tüütas suht ära selle kolaka kasti tõstmine kitsasse kohta ja samal ajal veel pooltelgedega jebimine.
Järgmiseks korraks ostan enne maha võtmist kasti hargi/tõstuki.
Postitatud: 27.11.2008 4:12
Postitas tann15
Sul siis juba järgmine kasti vahetus plaanis jh
No ma ei tea see subaru astub nagu kll hästi ja kast isegi all veel
http://video.kenblockracing.com/flash/p ... eo_id=9183
Postitatud: 27.11.2008 10:08
Postitas enkei
On the dyno, the STi puts out 500 whp at 7,000 rpm and 500 lb-ft of torque at 4,600 rpm-all real, track-usable power.
A testament to the race-ready nature of the vehicle, the STi's driveline retains most of the stock components. Crawford did, however, replace the axles with more robust units, courtesy of Driveshaft Shop, he also and upgraded the clutch to an Exedy triple cerametallic unit with a lightweight flywheel."it's the fastest Subaru and probably the fastest car i have ever driven," said Ken Block
Drivetrain Upgrade Drive Shaft Shop axles; Exedy triple-plate carbon clutch,lightweight flywheel