28. leht 50-st

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 27.09.2011 21:30
Postitas siiim
Küsimus tundub küll lihtne aga kahjuks piisavalt täpset vastust ma ise välja mõelda ei oska.
Nimelt ei saa ma aru, miks on ühtlase väikese koormusega sõites (näiteks maantee sõit) väikestel mootoritel kütusekulu väiksem, kui suurematel mootoritel või turbomootoritel. Seda siis tingimustel, et auto ise on täpselt sama (veoskeem, käigukast, kaal jne.)
Kas siis suuremad mootorid ja turbomootorid põletavad kütust madalal koormusel ebaefektiivsemalt? Sest samal koormusel sõitmiseks läheb ju täpselt samapalju kütust vaja.

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 27.09.2011 22:58
Postitas ivar
Suurematel mootoritel üldiselt sisekaod suuremad. Laiemad hõõrdepinnad, massiivsemad liikuvad osad, õlipump teeb rohkem tööd jne.
Kõik mootorid töötavad madalal koormusel ebaefektiivsemalt. Suuremal mootoril on efektiivsuse langus suurem, kuna maanteel kasutatakse suhteliselt väiksemat osa maksimaalsest koormusest.

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 27.09.2011 23:22
Postitas Maik
Kuskilt on meelde jäänud,et maanteel on vaja äkki 60hp kiiruse hoidmiseks ? Mis on siis 90-100. Või äkki oli isegi 40hp see.

Eks ilmselt jah, suurem kütusekulu tuleneb suuremast pöörlevast massist. Aga vettel OLI keskmine maanteel 8 kanti muidu, seda siis 250kw juures. Preagu on alla 9,5 maanteel. Pole täpselt jälginud.


Sellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 28.09.2011 9:52
Postitas pets4524
Tere,

Mitu bari peab olema kütuserõhk normaalselt? Pihustilati otsas oleval kellal nt...

Peeter

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 28.09.2011 9:55
Postitas junsu
Sellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D
Mul nüüd perekäru samakiire kui hobikas, vot se ajab maseka peale :-D

huvitav, kas kuskil on se "paradiis" millal inimene lepib, või jääks 5000heppa ka lahjaks lõpuks

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 28.09.2011 15:29
Postitas Sassu
junsu kirjutas:
Sellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D
Mul nüüd perekäru samakiire kui hobikas, vot se ajab maseka peale :-D
Mis ma tegema pean, mu igapäevaauto on poole võimsam ja kiirem(vähemalt sirgel teel) kui hobiauto :-D

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 28.09.2011 15:56
Postitas mth
Pead hobiautoga midagi ilmselgelt ette võtma :)
Sassu kirjutas: Mis ma tegema pean, mu igapäevaauto on poole võimsam ja kiirem(vähemalt sirgel teel) kui hobiauto :-D

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 29.09.2011 21:38
Postitas taxu
junsu kirjutas:
Sellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D
Mul nüüd perekäru samakiire kui hobikas, vot se ajab maseka peale :-D

huvitav, kas kuskil on se "paradiis" millal inimene lepib, või jääks 5000heppa ka lahjaks lõpuks
Eks rahulolematus ongi edasiviiv jõud. Harjud uue asjaga ära ja tahad paremat. Toimub areng.
Aga mäletan, kuidas millalgi oli uudis kellestki legendaarsest dragsterisõitjast, kes pidi alast loobuma, kuna: :!: silmad ei pidanud vastu :!: :lol: Nimelt pidev langevarjuga pidurdamine võttis lõpuks võrkkesta silma põhjast lahti. Vähemalt nii väideti.

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 29.09.2011 22:35
Postitas KaroK
pets4524 kirjutas:Tere,

Mitu bari peab olema kütuserõhk normaalselt? Pihustilati otsas oleval kellal nt...

Peeter
Tavaliselt on see 3 bar kanti.
Täpsemalt ütlemiseks oleks tarvis teada automudelit ja Autodata programmi või konkreetse masina remondimanuaali.

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 30.09.2011 9:52
Postitas pets4524
Tere,

Auto ise ´89 Civic 1,6 aga surveaste on muutunud 9,1:1 pealt 11,68:1 peale... Remondi manuaali kahjuks ei ole ega autodatat. Oma vähese aruga arvan, et peaks kontrollima kas on piisavalt vunki aga ei tea palju norm oleks... ;)

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 30.09.2011 14:57
Postitas taxu
pets4524 kirjutas:Tere,

Auto ise ´89 Civic 1,6 aga surveaste on muutunud 9,1:1 pealt 11,68:1 peale... Remondi manuaali kahjuks ei ole ega autodatat. Oma vähese aruga arvan, et peaks kontrollima kas on piisavalt vunki aga ei tea palju norm oleks... ;)
Surveaste on MUUTUNUD? :ohshit Ehk et nagu ise muutus, või ikka muutsid?
Et detoneerima ei hakkaks, siis võimalik et pead segu rikkamaks ajama küll. Lihtsaim moodus on tõesti kütuse rõhu tõstmine. Siis open-loop alas saadki selle võrra rikkamat. Miinusena võid ka closed-loop alas liiga rikast saama hakata, kui vajalik korrekstsioon juba lambdale seatud piiri ületab.

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 30.09.2011 17:38
Postitas pets4524
Ega ta jah ise üleöö muutunud vaid ikka väikse kaasabiga ;) Aga tänud kiire ja piisava vastuse eest :)

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 01.10.2011 10:41
Postitas Derik
pets4524 kirjutas:Tere,

Auto ise ´89 Civic 1,6 aga surveaste on muutunud 9,1:1 pealt 11,68:1 peale... Remondi manuaali kahjuks ei ole ega autodatat. Oma vähese aruga arvan, et peaks kontrollima kas on piisavalt vunki aga ei tea palju norm oleks... ;)
Ega juhuslikult 11,68:1 kompression ei ole, mida sa manomeetriga mõõtsid?

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 01.10.2011 11:32
Postitas pets4524
Ei, tegu on surveastmega... Kompresioon on hoopis teine asi ju ;)

Re: rumalad küsimused...

Postitatud: 01.10.2011 19:20
Postitas Derik
Aga kuidas sa mõõdad surveastet? Minu meeles on surveaste arvutamise teel!? Või on tõesti minul asjad sassis!?